Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Godt å være inne i pcib om dagen, men tror vi trenger flere nyheter av denne typen for å løfte kursen varig, og ikke minst nyheter som innebærer $
Klassisk biotech-sell off i dag, synes man foreløpig får dårlig betalt for risikoen det innebærer å være investert i pre-klinisk farma.
Se for dere kursutviklingen hvis det kom en negativ melding i dag.
Men regner med alle her er inne med en langsiktig horisont.

Angående dagens melding, håravfall er et stort problem for store deler av verdens menn, og ulike ads for produkter med lovnad om hårvekst dominerer reklamefeltet på sosiale medier og div nettsider.

6 Likes

Men her har det nettopp vært frakobling over lang tid. Om en skal være litt optimistisk så kan en kanskje tenke på det som “de syv magre år”. Men “kornlageret” har jo ikke akkurat blitt fylt opp gjennom disse årene, snarere tvert imot så er det kun på grunn av tilskudd fra aksjonærene at det ikke har gått mye verre. Jeg hadde ihvertfall ikke trodd at det skulle bli slik. En stund trodde jeg det var en viss “tilkobling”, men det viste seg å være en ren illusjon. Det er klart man nå har kommet lenger - nettopp fundementalt sett. Men dermed er strengt tatt frakoblingen bare desto mer påfallende.

Over 21 mill. aksjer omsatt og :slight_smile:
“OliX Pharmaceuticals og PCIO Biotech vil slå sammen deres “know-how” og teknologi-plattformer for å utforske synergier og videre partnerskap på dermatologi samt andre applikasjoner.”

2 Likes

Hehe, var ikke store utslaget det gjorde til slutt

3 Likes

21 mnok! Ikke aksjer.

Nei for en melding i et ben som overhodet ingen av oss hadde forventet så er det selg nyheten som gjelder, men fundamentalt så må jeg si det var en ny sten lagt på blokk. Du har jo selv kjøpt aksjer i dag så noe positivt må du tenke rundt meldingen.

1 Like

Ja, “litt” feilskriving der. Beklager.
Men god økning det og.

De to meldingene som har kommet nå var to meldinger som de desperat trengte å ha noe positivt å si rundt på Q1.

Ingen av de to er sånn “LØP OG KJØP”, heller ikke til sammen er de voldsomt sterke, men aksjen går fra too risky til “man vil ikke være helt uten”.

Er jo bare en uke siden det lå an til en Q1 som kom til å bli helt katastrofal, nå vet vi ihvertfall at det er noe positivt som foregår.

22 Likes

Har nå selv av egen investering litt mere trua enn desperat! og katastrofal’e! tilnærminger. Lest meg litt opp rundt samarbeidet med Olix. Det er et selskap som kun jobber med neste generasjons medisiner så det burde jo passe som hånd i hanske for PCIB. Videre når det gjelder dette samarbeid så virker de mer spesifisert en AZ rundt Nac, men man får selv lese å tyde å gjøre opp sine meninger rundt videre investeringer. Men ser virkelig frem mot fredag å Q.

16 Likes

De kunne røpt rekrutteringstallene. Det kunne vært en plan B :grin:

1 Like

Du har avdekket masterplanen.

VWAP lover godt for morgendagen

811 000 aksjer omsatt på dette snitt 26,68 gir nesten 1,5 kr over sluttkurs. Det blir ofte overheng dagen(e) etter når denne differansen er så stor i %

Og Flott volum på stigende kurs

9 Likes

Får håpe du får rett Jubel.
Merkelig hvordan kursen hopper opp og ned i sluttauksjonen, gjøres dette for å se hvor mye som spretter fram som salg/kjøp?

Når kursen var i godt driv i dag så ble det endel pauser og ‘auksjoner’ er dette normal praksis? Ødelegger jo litt momentet i oppgangen.

2 Likes

God beskrivelse Savepig

«De to meldingene som har kommet nå var to meldinger som de desperat trengte å ha noe positivt å si rundt på Q1.

Ingen av de to er sånn “LØP OG KJØP”, heller ikke til sammen er de voldsomt sterke, men aksjen går fra too risky til “man vil ikke være helt uten”.

2 Likes

Men for meg, som er long, er disse to meldingene som musikk i mine ører. Rett og slett deilige.

16 Likes

På kort tid har vi nå fått to gode nyheter i en særdeles stille periode, med påfølgende tragiske aksjekurs. En liten melding om at RELEASE og rekruttering er på rett vei, og vi begynner stigningen igjen - Tror jeg da. Uansett spennende på freddan!

3 Likes

Fin melding fra PCIB dette. I motsetning til de eksisternde samarbeid som dels har blitt forbigått i sitllhet(Aposense) og meldt knapt uten detaljer eller uttalelser fra respektive CEOs (eTherna og IMV) får vi her vesentlig mer detaljer og ikke minst en ganske entusiastisk uttalelse fra CEO i dette selskapet:

“We are very excited to collaborate with PCI Biotech. Combining our proprietary asiRNA platform with PCI’s leading fima NAc delivery technology will significantly accelerate our efforts to bring our dermatological RNAi programs to the clinic. We also expect to expand the area of application to our cancer immunotherapy pipeline and mRNA vaccines developed by our subsidiary, mCureX, in the near future.”

Det dette viser for markedet er man ikke skal avskrive denne teknologiens mulighet til å gi nye, spennende samarbeid. Av de vi nå har (5), vil jeg faktisk rangere dette som det mest spennende. Og jeg er sikker på at de jobber for å flere. Og snart sitte den første dealen med penger. Da vil vi se noe annet enn skarve 6% kursoppgang. Det er mange som sitter på sidelinjen for tida i PCIB, det viste den første halvtimens handel etter meldingen.

30 Likes

Blir veldig greit å rekruttere til en studie mot hårtap i alle fall.
Bare å sykle innom den nærmeste bridge- eller sjakklubb med en flyer😃

6 Likes

Eller bare spør her

5 Likes

Blir det noe aksjonærtilbud?

5 Likes