Liker det jeg ser av selskapets aktiviteter for tiden. Lille PCIB viser stadig en mer fremoverlent tilnærming ved å blant annet fokusere på optimalisering av prosesser i alle ledd. Av hva som har kommet frem i det siste, så er jeg mest imponert over FimaChem-caset. Det som burde være en grunnstein av hva som gjelder sikkerhet/risikovurdering rundt selskapet, ser virkelig sterkt ut nå. Rekruttering i Asia har nok bidratt mye mer enn jeg hadde turt å håpe på. I tillegg er det endelig aktivitet i USA også.
Vi venter fortsatt på vår første avtale, av typen kommersiell. Hvordan PCIB nå har aktivt brukt de «få» ressursene de har på en produktiv måte og prioriterer verdidrivende aktiviteter syntes jeg er nok en god vurdering. Med ytterligere rekruttering av ressurser for Vacc og NAc-områdene spesielt, så skal vi ikke se bort fra at vi nærmer oss en spennende epoke med bruk av teknologiene innen ulike indikasjoner.
Alt i alt føler jeg vi nærmer oss et veiskille. Mulighetene er mange, men uansett hva som skjer (eller ikke skjer), så er Chem mest sannsynlig på vei til å bli standardbehandling for GGK. Kommer det avtale i Asia før det, så er det bare å si hadebra til dagens aksjekurs. Så blir det spennende å se hvilke verdier en potensiell Vacc/CPI-avtale eller bruk av NAc i nye studier med én av våre nåværende (eller kommende) samarbeidspartnere vil bringe.
Den lange Høst/Vinterdepresjonen er nå over. Det er lysere tider i vente. Det merkes i lufta, men også på forumet. Kjærlighetssorgen etter AZ var vond, men er mer som en gammel flamme man fortsatt har et ørlite håp om å en dag kunne dele livet med igjen. Hodet er hevet, skuldrene er rettet opp og blikket går i retning fremover, for det er flere fisk i havet. Og jammen har allerede PW & Co fått seg en ny flørt fra Sør Korea. Spørs om det ikke er et svangerskap nå også, en baby i vente? For uttalelsene om hva far og mor ønsker av hverandre virker å være overraskende spesifikt og konkret. De har begge noe som motparten både trenger og ser etter i en partner.
Det har vært en berg-og-dalbane å være aksjonær i PCI Biotech. Ikke én eneste aksje er solgt, men beholdningen blir stadig større for undertegnede. Heldigvis er den tette tåken lettere nå. Det er mulig å se konjunkturene av havet foran oss. Frykten basert på usikkerhet og farer er nå erstattet med optimisme om at skipet er på rett kurs. Kaptein Walday har hørt rykter om en helt fantastisk skatt og den skal deles med mannskapet.
Vi har vært tålmodige, men tålmodighet lønner seg sies det. Hvor er vi når en etter en brikke omsider faller på plass? Når verden får øynene opp for selskapet etter potensiell godkjenning av RELEASE. Hvor er vi når potensialet i de tre områdene kommer frem i dagens lys og teknologien brukes som behandling i ikke bare én, men flere indikasjoner? Vi er klare for dagens marked, men er også posisjonert for fremtiden, da spesielt gjennom NAc og Vacc.
Hold ut, vi er snart i land!