Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Enkelt og greit fordeler OG ulemper, flere veier til Rom! Sikkert en hårfin balansegang :partying_face:

EN ting er sikkert dersom RELEASE blir produkt i 1 linjebehandling onkologi med ODD prising, ingen godkjent behandling per i dag. Suksess og enorm oppside, fasit venter vi på selvsagt. Ingen priser i dag inn suksess.

Ser ut som Nucana kurs ble gruset. Mulig da det ble vist til data RELEASE vs Nucana. Klar fordel PCIB! Investor skrev vel noe som game, set og match :pray:

3 Likes

PCIB har god tid til å gjennomføre emisjon. Jeg tenker at de bør avvente og gjøre den når det er stor optimisme i markedet, type partner i Asia på fimaChem. Det ville vært en kraftig derisking som ville blitt gjenspeilet i kursen.

1 Like

We have only been talking about a partner in Asia for Fimachem, but how about Europe and the US those areas could also come with partner agreements and I dont see how this will be different from Asia since PW mentioned before that the company could probably only manage Northern Europe market for Fimachem? any thought about this? has the company changed strategy for EU and US? or could we hope for a 1 partner for all regions Asia + EU + US.

12 Likes

Dette er riktig hvis de greier og skaffe en Chem partner? Men det betyr ogsaa at eget studie for Vacc maa settes paa vent til da, hvis de ikke greier og skaffe en Vacc partner som legger pengen paa bordet foer den tid.

Klart fordelaktig med partner i USA og EU, men var det ikke sånn at for å klare godkjenning i Kina og Japan så må de vel ha partner? Men det trenger de ikke i USA og EU.

Klart at et mikro-selskap i utkanten av verden må ha internasjonale partnere i store markeder som EU og Amerika.
Alt annet vil jeg mene er for galskap å regne!

2 Likes

Hvilken deal med upfront penger på bordet kommer først?

• FimaVacc
  • FimaNac
  • FimaChem

0 stemmegivere

Når kommer første deal?

• Q2 2021
  • Q3 2021
  • Q4 2021
  • SENERE

0 stemmegivere

6 Likes

Dette viser fortsatt typisk forløp i biotek. Men det er klart at det finnes tilfeller som RELEASE som er i pivotal fase (avsluttende fase). Blir her typisk fase III. Og innen ODD indikasjon har RELEASE fått randomisert studie med ca 180 pasienter og ikke tusenvis :partying_face:.

Det viser hvor langt på vei RELEASE er kommet!

Og så kan hver og en selvsagt vurdere sin riskreward på caset, se hvordan peers prises i slik stadiet og hva RELEASE skal kunne verdsettes til. Pareto har som nevnt tidligere gjort en slik peer analyse (mot RELEASE).

Biotek generelt viser stadig sin høye volatilitet (risiko).

5 Likes

Jubel; Denne er ganske så utdatert og er bare misvisende i forhold til dagens virkelighet!

1 Like

Liker det jeg ser av selskapets aktiviteter for tiden. Lille PCIB viser stadig en mer fremoverlent tilnærming ved å blant annet fokusere på optimalisering av prosesser i alle ledd. Av hva som har kommet frem i det siste, så er jeg mest imponert over FimaChem-caset. Det som burde være en grunnstein av hva som gjelder sikkerhet/risikovurdering rundt selskapet, ser virkelig sterkt ut nå. Rekruttering i Asia har nok bidratt mye mer enn jeg hadde turt å håpe på. I tillegg er det endelig aktivitet i USA også.

Vi venter fortsatt på vår første avtale, av typen kommersiell. Hvordan PCIB nå har aktivt brukt de «få» ressursene de har på en produktiv måte og prioriterer verdidrivende aktiviteter syntes jeg er nok en god vurdering. Med ytterligere rekruttering av ressurser for Vacc og NAc-områdene spesielt, så skal vi ikke se bort fra at vi nærmer oss en spennende epoke med bruk av teknologiene innen ulike indikasjoner.

Alt i alt føler jeg vi nærmer oss et veiskille. Mulighetene er mange, men uansett hva som skjer (eller ikke skjer), så er Chem mest sannsynlig på vei til å bli standardbehandling for GGK. Kommer det avtale i Asia før det, så er det bare å si hadebra til dagens aksjekurs. Så blir det spennende å se hvilke verdier en potensiell Vacc/CPI-avtale eller bruk av NAc i nye studier med én av våre nåværende (eller kommende) samarbeidspartnere vil bringe.

Den lange Høst/Vinterdepresjonen er nå over. Det er lysere tider i vente. Det merkes i lufta, men også på forumet. Kjærlighetssorgen etter AZ var vond, men er mer som en gammel flamme man fortsatt har et ørlite håp om å en dag kunne dele livet med igjen. Hodet er hevet, skuldrene er rettet opp og blikket går i retning fremover, for det er flere fisk i havet. Og jammen har allerede PW & Co fått seg en ny flørt fra Sør Korea. Spørs om det ikke er et svangerskap nå også, en baby i vente? For uttalelsene om hva far og mor ønsker av hverandre virker å være overraskende spesifikt og konkret. De har begge noe som motparten både trenger og ser etter i en partner.

Det har vært en berg-og-dalbane å være aksjonær i PCI Biotech. Ikke én eneste aksje er solgt, men beholdningen blir stadig større for undertegnede. Heldigvis er den tette tåken lettere nå. Det er mulig å se konjunkturene av havet foran oss. Frykten basert på usikkerhet og farer er nå erstattet med optimisme om at skipet er på rett kurs. Kaptein Walday har hørt rykter om en helt fantastisk skatt og den skal deles med mannskapet.

Vi har vært tålmodige, men tålmodighet lønner seg sies det. Hvor er vi når en etter en brikke omsider faller på plass? Når verden får øynene opp for selskapet etter potensiell godkjenning av RELEASE. Hvor er vi når potensialet i de tre områdene kommer frem i dagens lys og teknologien brukes som behandling i ikke bare én, men flere indikasjoner? Vi er klare for dagens marked, men er også posisjonert for fremtiden, da spesielt gjennom NAc og Vacc.

Hold ut, vi er snart i land! :anchor::anchor:

49 Likes

Spørs om det ikke er på tide kaptein Walday bør gå planken!

“Det er troll i alle skoger”

Absolutt, og mange skjebner som har mistet gård og grunn

Godt å høre du er uendelig glad du har solgt deg ut. Ingen har mistet gård og grunn før de har solgt i så fall, med mindre det er tvangssalg du prater om. Tvangssalg er jeg enig i er veldig trist. Jeg har økt siste tiden og tror ikke det er hverken narrespill eller at selskapet er pill råttent. Jeg forstår du ble skuffet over det ikke ble kommersiell avtale med AZ, men det har tross alt kommet flere positive nyheter siste tiden, som har gitt meg en god magefølelse av at det blir god avkastning neste årene for de som holder ut. Fortsetter FimaChem å være best i klassen, så blir jo den høyst sannsynlig godkjent om senest 2 år. Også har vi jokere som kan hoppe opp av hatten i FimaVacc og FimaNac og forhåpentligvis asiapartner, som de søker i Chem.

9 Likes

Du kan trøste deg med at dersom PCI blir den foretrukne metode for levering av CRISPR-genkoder blir du kjendis på denne lista :wink:
https://nor.thefunkonme.com/10-people-who-missed-out-millions-951245

12 Likes

Tror du glemmer at selv om de klarer guiding på interim analyse i H2 2022-H1 2023, så skal søknad om AA skrives. Deretter er det 6 (hvis de får priority review) eller 10 måneders saksbehandlingstid hos FDA, så godkjenning før vi ser 2024 skal vel holde hardt. Ikke har PCIB Fast Track med Rolling Review heller (enn så lenge i hvert fall), så ikke noe tidsbesparelse der.

Så godkjenning innen mai 2023 ser egentlig totalt usannsynlig ut pr nå.

2 Likes

Med første halvår av 2020 friskt i minne og den ukritiske opphaussingen av PCI som da foregikk så bør noen og enhver gå i seg selv å være mer kritisk til alt som sies om PCI fremover og generelt om alt innen biotech. For de største opphausserne må situasjonen føles utrolig flau.

3 Likes

Fasit på om PCIB lykkes eller ikke kommer ikke før de får inntekter eller gir opp. Litt for tidlig å hevde at sine meningsmotstandere bør være flaue m.a.o.

11 Likes

Nå har vel flere i ledelsen i ettertid gått ut og sagt at de var like overrasket som de fleste av oss her inne på at det foreløpig ikke ble noe deal med AZ. Alle er ansvarlig for sin egen investering. Føler ikke noen har grunn til å føle seg flau.

Det kom kanskje noen luftige kursmål og påstander om oppkjøp. Men jeg mener at aksjen selv på det høyeste var underpriset. En AZ deal ville i utgangspunktet vært en validering av teknologien og trolig gitt oss penger til å gjennomføre VACC studien. Det hadde vært en veldig styrke for selskapet. Isteden blir ventetiden lengre.

Covid skapte forsinkelser som gjorde at det kunne dukke opp konkurranse og pengeproblemer. Nå syns jeg det er indikasjoner på at begge er i ferd med å løses. Den største konkurrenten virker å ha feilet. Og selskapet har tatt grep i forhold til de andre platformene. Jeg får ihvertfall inntrykk av at det er flere positive ting på gang der. Og hvis det skulle bli behov for å gjennomføre en emisjon får å komme i mål på CHEM tror jeg det gjøres på ett mye mer solid fundament enn det vi opplever akkurat nå. Det virker veldig rart at det skulle dukke opp en CHEM eller VACC emisjon uten veldig gode nyheter i forkant.

Men det er min mening, jeg har tatt feil før.

18 Likes

Det relevante tidspunktet for en aksjonær er ikke når medisinen får godkjenning av FDA, det er når man vet om man har data som gir grunnlag for godkjenning - som altså er interimavlesningen i 2022/23 for PCIB. Det er dette som er det desidert viktigste “value inflection point” i PCIB, og man trenger ikke vente lenger før verdien av FimaCHEM blir tilnærmet fullt ut derisket og synliggjort.

45 Likes