Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Det er ikke så viktig, det som er viktig er resultatene av interim analyse. Hvis de er veldig gode så er nok resten er formalitet, partner/lisens avtaler kan signeres osv. Nå er spørsmålet om vi i det hele tatt får noe penger igjen for investeringen, hvis resultatene er gode og avtalene signeres kan man heller begynne å regne på hva cashflow blir i fremtiden og hva aksjer faktisk er verdt basert på det.

edit, polygon kom meg i forkjøpet :smiley:

16 Likes
8 Likes

@polygon @yrune
Man kan selvfølgelig diskutere value inflection point, men det var jo ikke temaet. Er dere uenige i at godkjenning innen mai 2023 er totalt usannsynlig?

1 Like

Orphan drug report 2020 is now out

https://www.evaluate.com/media/2741/download

15 Likes

Gratulerer med dagen :norway: Apropos CRISPR:

Available online 10 May 2021. (Atlanta, USA):

Highlights

Smart nucleic acid therapeutics are a new class of drugs that detect molecular markers in a cell and respond by switching on/off and altering gene expression.

One example is the family of triggerable CRISPR technologies, which provide an efficient mechanism to control gene expression in vitro and in vivo .

Photochemical control provides spatiotemporal precision in triggering nucleic acid drugs, and the advent of photoregulation of mRNA translation was recently achieved in vitro .

Ribodevices can function as molecular switches to control the activation of mRNAs, guide RNAs, oligonucleotide therapeutics, and DNA nanostructures, either reversibly by using riboswitches or irreversibly using aptazymes.

Simple hybridization and strand-displacement reactions are highly programmable and provide a mechanism to create smart nucleic acid drugs that minimize off-target effects.

Takk til @Logdec for å tipse om denne :+1:

38 Likes

Correction: was recently achieved invivo

8 Likes

Stemmer. Men jeg refererte bare til artikkelen som nok var skrevet før.

4 Likes

Solo

Husk at det tok tid også med PHO :wink:

Følg med på presentasjonen til Ultimovacs senere i dag. Finn deretter et klipp på Youtube av PW som formidler gode resultater. Gjør så en sammenligning.

1 Like

Er det viktig for deg med oljepris og om kursen er 19 eller 27 i juli 2021 når den om et par år er enten 0 eller >500 (uansett oljepris) ?

2 Likes

Siden jeg har vaert aksjonaer i mange aar, husker jeg at PW antydet at gjennombruddet skulle komme i 2017, det ble det ikke noe av, heller ikke i 2018, 2019, 2020, og naa skriver vi snart juni 2021, og da er det bare 7 maaneder igjen til det er 5 aar siden PCIB haapet at gjennombruddet skulle komme. Det hele begynner og ligne paa en vits;-(( Og jeg tror ikke dette vil loese seg foer nye koster overtar ledelsen i PCIB.

Gjennombrudd=Partneravtale det foelger penger med. For alle plattformene er dette PCIB’s maalsettning.

Med skatteoekninger i USA og Norge paa gang, og en lavere oljepris, hvis Iran avtalen kommer paa plass, spoers det om ikke bullmarkedet teller paa sine siste knapper, noe som ikke lover godt for PCIB kursen fremover.

For PCIB kursen, vil nok sige nedover i takt med markedet hvis det skjer. Blir ikke overrasket om vi ser PCIB kursen under 20 kr. foer 1. juli. Og da begynner den og naerme seg mitt snitt. Ikke helt, men det er mye hyggeligere i dag, naar kursen er paa en betryggende avstand fra dette.

Egentlig ikke;-)) Ikke for meg, men kanskje for andre. For det er mange som har laant penger til aksjekjoep. Det var kun en observasjon.

Men hvis kursen gaar i 0 som du antyder som en mulighet;-)), vil det svi. Allikevel, det er en sjanse man tar naar man forsoeker og tjene penger i Biotek markedet.

3 Likes

Kursen i Pcib vil nok ikke bli påvirket av makro generelt. Den lever sitt eget liv uansett. Det har jo den vist i åresvis, mens Oslo børs har hatt solid oppgang så har Pcib allikavel vært i minus. Jeg tror nok nedsiden er begrenset, da vi har mange triggere i vente, og således veldig lite som skal til for å booste kursen i riktig retning. Det er vel få selskaper på Oslo børs som er så til de grader feilpriset i forhold til den reelle verdien som Pci har. Den kommer nok!

6 Likes

Trenger du virkelig å spamme 3 innlegg for å gjenta denne posten du skriver om og om og om igjen hele tiden?

Tok en rask kikk på chartet for å sjekk i hvilken grad PCIB korellerer med OSEBX.
Vet ikke om det går an å kvantifisere en gang hvor lav sammenheng det er mellom kurs og marketcap i pcib og børsen generelt, sånn unntatt likviditetskrisen i fjor mars.

9 Likes

SavePig.

So what, PCIB traaden er omtrent doed om dagen allikevel. Og ett av innleggene var ett svar til en annen bruker. Jeg tror du har faatt undertegnede i vrangstrupen fordi jeg har kritisert deg ett par ganger. Du sletter halvparten av innleggene mine, og lar andre skrive om det samme som du sletter mine for.

Som jeg har skrevet til deg flere ganger paa “bakrommet”, hadde det vaert bedre om du slettet min profil, istedenfor og holde paa med denne forfoelgelsen. For jeg har deg like mye oppe i vrangstrupen som du har meg. Pga. av deg har tek traaden blitt en skitttraad for min del. Og aa bare vaere positiv til de som skriver fordelaktige innlegg om PCIB, er helt feil i utgangspunktet. Da blir PCIB bildet falskt,. Ikke for det, du har i tidligere tider slettet like mange av mine positive PCIB innlegg;-)) Saa man vet nesten ikke om man skal le eller graate;-)))

Pcib diskusjonen er langt fra død. Blant annet mange interessante innlegg i fundamentaltråden de siste dager. Solo er lei, og det skal han få lov til å være. Men han gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å gjenta det samme innlegget 100 vis av ganger. Det er det flere som er lei av å lese om, og er kun ødeleggende for tråden.

Skulle nesten tro han har “en avtale det følger penger med” for å skrive slike gjentagende innlegg :wink:

14 Likes

Gjør oss alle en tjeneste og slett profilen til solo :pray:

Han og et par andre på tråden som jeg skal unngå å nevne her er grunnen til at forumet blir drukna i shitprat. Det er så mange her som bruker utrolig lang tid, kanskje til og med en hel dag på å gjøre research og komme med data som er nyttig for alle aksjeeiere å få med seg. Dessverre så druknes det i syting og pissprat fra visse mennesker som spontant reagerer på at kursen er lav og tar seg 1 minutt på å skrive dritt her, og dermed forsvinner den nyttige infoen. Dessverre ender det ikke bare der, for da skal også folk som irriterer seg over at andre syter (som jeg gjør nå), lav kurs eller noe annet piss også forstyrre forumet som en evig dominoeffekt av ting som er helt irrelevant.

Dermed syns jeg det er trist at så kunnskapsrike mennesker som setter innsats i innleggene sine slutter å kommentere her like ofte. Dere som prater shit hele dagen på forumet her, er grunnen til at dem velger å ikke skrive her så ofte, og også grunnen til at jeg ikke gidder å lese her like ofte som før.

18 Likes

Det betyr vel at du kanskje burde kritisere deg selv for å ha lovet “gull og grønne skoger” tidligere. jeg husker jo en viss ‘gepard’ som fløy høyere enn de fleste. Da blir det jo litt underlig å være blant de som fronter de laveste forventningene nå. På samme måte som man den gang burde ha i bakhodet at selskapet kunne skuffe så bør man nå være åpen for at selskapet kan komme til å innfri i hvertfall de mer nøkterne forventninger.

16 Likes

Det er klart enhver kan bli lei all ventingen og nedadgående kurs, spesielt over alle disse årene. Folk som har investert i Pcib med penger som de strengt tatt ikke har råd til å tape, så vil jo det på et tidspunkt bli krise, iogmed at pengene man først kjøpte for er redusert av denne nedgangen i kursen. Biotek er nå engang slik at det er høy risiko, men desto større sjanse for enorm avkastning. Dette må man jo ta med i betraktning før man går inn i en slik type aksje. Pcib har vist at de har flere bein å stå på ndg sin teknologi, slik at sjansen er jo større for at en av disse blir suksess. Vi har Covid situasjonen som har ødelagt tidslinjen til RELEASE, og som har lagt som en klam hånd over aksjekursen det siste året, samt skuffelsen med AZ. Rekrutteringen i RELEASE ser nå ut som vil løse seg mer og mer, og vi vil komme on track igjen. Sammarbeidet med AZ er fremdeles tilstede, slik at det kan komme som lyn fra klar himmel nyheter fra den kanten. Ellers så jobbes det hardt fra ledelsen for å innhente forsinkelsen i RELEASE, og ting tyder på at det skjer spennende ting i bl.a Asia. Vet det er liten trøst, men hold ut litt lenger, så blir vi nok belønnet til slutt! Ingen garanti selvsagt, men det er mye som skal gå galt hvis alle de medisinske feltene Pcib jobber med skal feile!

18 Likes

Ja la det bli slik det er i diktaturer, hvor kun den ene siden skal bli hoert. Kritiske PCIB innlegg skal det ikke vaere lov skrive, eller gjenta naar det er relveant. men en positiv PCIB nyhet, kan gjentas 100 ganger, maaned etter maaned;-)) Og ofte av samme person om samme sak.

Dere vet jeg har stor tro paa PCIB’s teknologi, men at jeg har svaert liten tillitt til ledelsen. Naa sist toppet det seg i radiumposcaten hvor det nye samarbeidet i SoerKorea ble beskrevet, og som endte med at hanskjoedesloest sa at vi haaper samarbeidet vil fortsette naar forskningen er gjort. Det ble sagt i en tone og saa toert og skjodesloest at det naermest virket som at haapet var lite., eller at PCIB ikke hadde noen kontroll. Og slikt inngir ikke tillitt. Det var ikke vi skal foelge opp og hjelpe til saa godt vi kan slik at samarbeidet har de aller beste muligheter til og lykkes. Altsaa det er ikke no driv, eller opptimisme og spore hos PCIB talerne. Jeg maa si jeg aldri har moett en tregere ledelse i noe selskap.

Saa slik sette burde jeg solgt aksjene mine i PCIB, men siden forskningsresultatene er saa gode, og at de ikke vil snakke noe saerlig om Vacc, kan bety at det er noe paa gang. Og hvis og saa jammen paa tide etter 13 aar. Alt for sent egentlig.

Men jeg nekter og tro at dette kan gaa i 0 slik bamse i dag antydet at er en mulighet. Kan ikke forstaa at hele bransjen vil misslykes totalt med og faa frem en eller annen, eller flere gode medisiner sammen med vaar leveringsteknologi. Haaper det bare ikke tar ti aar til.

1 Like

Jeg skrev (0 - 500++) for å vise at jeg synes det er totalt irrelevant om kursen i dag er 19 eller 27. Det som teller er om leveringsteknologien blir godkjent og tatt i bruk. Det har ingen sammenheng med oljepris eller børskrakk. Daglige kurssvingninger nå sier heller ingenting om hvorvidt det blir suksess eller fiasko.
Jeg tror på suksess og venter gladelig et par år på en mulig voldsom avkastning. Men jeg tror det skjer før. Markedet skal prise inn forventninger og de vil komme når Release nærmer seg sannhetens time

25 Likes