Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

For de som er lei av solo sitt mas og at han står for annet hvert innlegg her, så er det bare å blokkere brukeren i innstillingene. Det har jeg selv gjort for lenge siden og spesielt PCIB-tråden har blitt mye mer behagelig å lese etter det.

Edit: Brukeren har jo blitt advart flere ganger om å ikke spamme tråden med samme mas om og om igjen.

6 Likes

Rolig nå @Rahl Nå må ikke du henge deg på å prøve å være overbærende. Det er en åpen tråd for småprat å synspunkter. Er du lei av enkelte så «muter» du bare. Positive og negative kommentarer bør taes godt i mot her selv om det blir gjentatt.
Edit: Du har kanskje noen egne synspunkter på «ståa» å hva vi har i vente? :thinking:

3 Likes

Det er befriende å se at det er motstridende meninger rundt PCI Biotech caset. Vi er ikke tjent med et forum hvor man skal overgå hverandre i forventninger til fremtidig aksjekurs (les; den som sier det høyeste tallet får flest «likes»). Man kan velge å blokkere brukere dersom meningene blir for ekstreme / vulgære / uinteressante – men jeg støtter Solo i at man må unngå diktatur-tendenser. Uten bidragene til aktører som Solo i den ene enden og Jubel i den andre ville det vært mye mindre engasjement her på tråden – og det hadde vært leit dersom aktiviteten var avtakende!

Over til ledelsen i selskapet . Her er jeg på samme bølgelengde som Solo! En leder skal inspirere, opptre troverdig, være konsistent, fremstå klart og tydelig, inneha supre kommunikasjonsegenskaper samt ha en ydmyk tilnærming til de som betaler for gildet (les; oss aksjonærer)! I forhold til det jeg opplever av ledere i PCI Biotech kan jeg ikke si at jeg kan sjekke av noen av disse egenskapene hos noen av de som står på podiet for oss, dessverre! Anders Høgset skal få ros for sin kommunikasjon på norsk (not so much på engelsk)! Resten får kaktuser i posten av meg. Styreleder fremstår som Jesus, alle har hørt om vedkommende, men ingen har sett ham. Daglig leder blir avkledd på guiding, har lite forståelse for markedsmekanismene i forhold til børshandel og ytrer seg generelt sett på en klønete måte. Ikke troverdig, ikke karismatisk, ikke inspirerende. Uten de rette kvalitetene hos de riktige personene vil dette prosjektet trekke ut i det uendelige. Vi må smi nå! Datakvaliteten er tross alt oppsiktsvekkende god og særdeles spennende! Vi trenger en innkaster! En slik en som du husker fra ferieturer som prater og opptrer overbevisende – hvilket medfører at du faktisk ender opp på hans/hennes restaurant/bar. Det er ekstremt dyrt å ha feil personer i førersetet! Vi trenger sårt personer med utstråling i denne organisasjonen – grå mus har vi nok av! På det jevne blir jeg nærmest mer pessimistisk angående caset dersom jeg kommuniserer med selskapet direkte. Da er det enten noe feil i kommunikasjonsegenskapene til disse ellers evner ikke jeg å forstå budskapet de forsøker å sende. Til gjengjeld stiger optimismen min når jeg leser innlegg her inne – og da spesielt når de fire/fem skribentene jeg personlig verdsetter høyest fører pennen.

Håper snart at tiden er inne for at selskapet selv bidrar med å skape aksjonærverdier – slik at flere her inne kan slutte å tråle asiatiske nettsider eller ha jevnlige googlesøk for å holde seg oppdatert! Vi lønner tross alt 15 personer per dags dato og noen av disse må vel kunne være verd sin vekt i gull?

Edit - i forhold til Bamses spørsmål nedenfor;

• AstraZeneca har foreløpig sagt takk for seg (resultatene solgte åpenbart ikke seg selv) og OliX har ikke finansielle muskler til å handle noe hos oss med det første. Enn så lenge er derfor nøkternheten du refererer til utilstrekkelig for å skape aksjonærverdier. Håper dette snur - jeg heier tross alt på laget selv om jeg ikke liker “manageren”!

Og jeg håper naturligvis også at Per blir rockestjerna fremfor at vi sitter igjen med:

21 Likes

Vil selskaper som Olix eller AZ la seg lokke av selgertyper eller foretrekker de nøkterne folk som viser til resultater istedenfor ord, som Anders Høgset, Bøhn, Walday ?
De selger ikke biler, men forskningsresultater. Jeg er rimelig godt fornøyd med tilstanden og tror Per igjen blir «Rockestjerna» for oss aksjonærer når pengene ligger på bordet.

28 Likes

Etter Radium-podcasten med Anders Høgseth så begynte jeg å tenke at det kan være grunn til å kritisere Walday noe. Høgseth kom med en såpass god forklaring på hvorfor det ikke ble noen avtale med AZ. Var det virkelig noen grunn til at ikke selskapet - i.e. Walday - kunne informert tilsvarende da “overraskelsen” kom ifjor ? Nettopp den svært så nøkterne og strengt faglige innstillingen ser det jo ut til å være som gjorde det mulig for en definitiv “forskertype” som Høgseth å gi en så nøktern, grei og klart mer beroligende forklaring - som vi burde fått av Walday ?

27 Likes

Rolige dager på forumet, og stillstand i aksjekursen for PCIB. Ikke rart at mange av oss da kjeder seg. For min egen del forsøker jeg, akkurat som noen ovenfor har vært inne på, å holde fokus på det mange hele tiden har hatt stor tro på: Alle teknologiplattformene til PCIB kan bli gull verdt, adskillig større sjanse for at i alle fall minst ett av “beina” blir gull verdt - og dette er takket være solid forskning med svært lovende resultater. Langt bedre enn konkurrentene og/eller SOC pr i dag.

Så må jeg minne meg selv på at risikoen jeg har tatt ved å gå “all in” i et biotek-selskap er skyhøy, men selvvalgt. Det antar jeg gjelder de aller fleste her. Jeg håper ingen har blitt tvunget til å kjøpe PCIB-aksjer. :slight_smile:

Min tro på teknologien og ikke minst bevisene på at mye av det virker meget bra (=resultatene som er oppnådd pr idag) gjør at dager, uker og måneder som vi er gjennom nå blir relativt enkle å håndtere. Og jeg skal være inne når det tar av!! Enten det skjer i morgen eller om to år. Jeg ser pr idag ingenting som skulle tilsi at PCIBs markedsverdi - og da tenker jeg ikke aksjekurs x antall aksjer, men hvor attraktiv teknologien bør være for potensielle samarbeidspartnere og BP - blir stadig høyere.

Helt enig i at det skal være rom for begge syn her på forumet, men jeg savner noen ganger at de som er på den negative/kritiske siden kommer med opplysninger som er begrunnet i noe mer fundamentalt enn at de har en subjektiv og negativ oppfatning av ledelsen, eller at de synes ørkenvandringen mht aksjekursen er kjip.

Om teknologien og oppnådde resultater fortsetter å være overbevisende, så blir det moro etter hvert. Og pr idag ser jeg ingenting som skulle tyde på noe annet, kanskje med unntak av at innrulleringen til RELEASE (og guidingen) må sies å ha vært noe dårlig.

18 Likes

Gunnarsaurus

Du har alltid vært en saklig kritiker av haussekoret. Selvsagt er det viktig at også skeptikerne slipper til.
Hva solo angår, har han beveget seg fra å være i heiagjengen på haussersiden, til det motsatte.
Det er klart at folk på få lov å skifte mening, når en ser at det butter igjen og igjen med kommersielle avtaler.
Det gjelder bare ikke å gi opp om en har troen, ellers får en bare kaste kortene.

1 Like

Gunnersaurus. … Det er lov å være frustrert! Men… Det helt utrolig å lese dine bastante karakteristikker av pcibs ledelse, især PW. Regner med du baserer dine uttalelser på de minuttene /timene du har observert PW på podiet/presentasjoner/podkast. Regner ikke med du har pratet med styret, ansatte og hentet inn referanser fra tidligere arb givere.

At du, med det som utgangspunkt, velger å avkle og diskredittere en leder/ledere på den måten, får stå for din regning.

Saklig konstruktiv kritikk er verdifull, men denne type retorikk kan vel knapt kalles konstruktiv.

Jeg har selv lat være å selge, blitt med ned igjen og gått glipp av betydelig gevinst ( mer enn jeg kunne drømme om). Men det var meg selv som ikke solgte. Og jeg som du, har klokketro på Release og at vi etterhvert ser materialiserimg av selskapets verdier.

Målet er kreftbehandling. Livsforlengende behandling. Mennesker uten håp og fremtid som vi, som investorer bidrar til å gi håp.

16 Likes

Min mening angående ledelsen i selskapet står jeg for ett hundre prosent! At du skal være hårsår på vegne av de viser en fullstendig mangel på forståelse for at dette er et forum for meningsutveksling. Det er stort sett skryt og ros man finner mellom linjene på Tekinvestor - og dersom de som roser ledelsen opp i skyene virkelig mener det så fint for de! Mitt inntrykk er i motsatt kategori - jeg ville skiftet ut flere av de på flekken dersom jeg ble gitt muligheten til det. Håper du har forståelse for at dette er min mening - så kan du mene det stikk motsatte uten at jeg skal grine på nesen over det!

Ta inn over deg litt nøkkeltall i selskapet, forsinkelser, grov kommunikasjonssvikt, sykefravær 10 ganger så høyt som bransjestandard, etc. så ser kanskje du og at noe er råttent!

LCY - here you go:

11 Likes

Dette har jeg ikke faatt med meg, om du har mulighet for aa utdype hadde jeg satt pris paa det.

Edit: @Gunnersaurus Takk, det var nytt for meg ja. Om det hadde hvert paa grunn av daarlig arbeidsmiljoe ville jo det hvert veldig bekymringsverdig, men god takhoeyde for langtidssykemeldinger og forstaaelse for stengte skoler og barnehager synes jeg vi skal ha.
Er stort sett enig med det meste du skriver, men synest sykefravaer kanskje var litt unoedvendig aa ha med paa klagelisten.

Setter uansett pris paa nye opplysninger. :+1:

1 Like

Jeg kritiserer vurderingsgrunnlaget og retorikken din. Det falt ikke i god jord.

Du fortsetter med dine betraktninger, kaller meg hårsår basert på overnevnte. Ser at du har meninger.

Så antar du at jeg ikke kjenner til covid (implisitt) siden det er hovedårsaken til forsinkelse på innrullering. Jo, dette har jeg tatt innover meg.

Alle skal kunne fronte sin mening. Der er vi enige. Tror faktisk også vi ønsker det samme der framme så får vi være enige om å være uenige om ledelsen skal få arbeidsro eller slaktes.

Vi har nok samsvarende interesser - selv om vi åpenbart har ulik oppfatning av ledelsen. Og det er vel strengt tatt ikke noe problem at vi er uenige om det :wink:

Dette har blitt diskutert x antall ganger på tråden (angående dette å gi ledelsen arbeidsro). For mitt vedkommende er tålmodigheten med sittende ledelse i ferd med å smuldre opp! De bør nå få noen rigide tidsfrister til å levere varene - hvis ikke finnes det helt sikkert nye koster som kan gjøre jobben mer effektiv og samtidig bygge tillit i markedet igjen.

Jeg har aldri sett en mer sløv holdning enn jeg erfarer hos PCI Biotech. Her virker det å være allverdens med tid og intet behov for å skynde seg! I min bok er det motsatt. Tid er penger og i dette tilfellet har man attpåtil syke pasienter som trenger dette produktet til markedet ASAP! Da synes i det minste jeg at det er trist at selskapet fremstår som et hvilehjem! De har ikke overrasket positivt på en eneste milepæl på flere år og var forsinket lenge før Covid-19 ble en plausibel unnskyldning!

Som CEO i et børsnotert selskap fører det med seg en del ansvar - her savner jeg at vår mann på toppen bretter opp ermene og virkelig overbeviser oss om at dette skal bli medisin! Dersom det dukker opp avtaler som virkelig tar markedet med storm så skal jeg være første mann som legger meg flat og sier «jeg tok feil». Ingenting ville gledet meg mer enn at sittende ledelse viser oss at det lønner seg å stole på dem! :heart:

Men jeg mener de nå sitter på lånt tid og bør overbevise rimelig kjapt! Ha en fin kveld Aakam :blush:

7 Likes

Das war ja eine grausame Salbe, @Gunnersaurus.

Så nå tar jeg for gitt at du, og dine eventuelle kumpaner, har gjort disse synspunktene tydelig til kjenne for valgkomiteen. For du vet, like godt som jeg, at det ikke eksisterer noen direkte ansvarslinjer mellom aksjonærene og ledelsen.

2 Likes

Alvorlig talt! Skal man måtte løpe til valgkomiteen med meningene sine dersom man fronter de her inne!? Sannheten er brutal i dette tilfellet! Ledelsen har underprestert og jeg kan sammenfatte en drøss med punkter på nøyaktig hvor jeg mener de svikter! Men, siden man skal måtte underbygge sitt standpunkt angående hvorfor ledelsen er svak, kanskje du kan lage en liten liste på hvorfor jeg tar feil!

Eksempelvis tre punkter som viser og forklarer at ledelsen i PCI Biotech er meget bra. Se bort i fra data rundt forskningen - den er vi enige om er solid!

6 Likes

Nei, på ingen måte. Men dersom man oppriktig mener at administrasjonen underpresterer så til de grader, hjelper det i hvert fall ikke å stå og dunke skallen mot klagemuren og tro at det hjelper. For åpenbart mener du at styret burde ha tatt radikale grep for lengst.

Jo da, jeg har lenge - og har gitt kraftig uttrykk for det her på Tekinvestor - vært svært misfornøyd med selskapets kommunikasjon med markedet. Og tro meg, det har jeg også gitt tydelig uttrykk for overfor valgkomiteen.

4 Likes

Husker jeg reagerte på sykefraværet når jeg leste årsrapporten for 2019.
7.36% - really? Er jo skyhøyt i min verden i alle fall, også 19.18% for 2020?? WTF!

Er jo helt hinsides. Hvordan i er det mulig skylde på pandemien? Alle andre har jo klart dette - i min bedrift er vi nesten 300 - sykefraværet gikk drastisk NED under pandemien.

Ikke rart det går fullstendig i sirup med bare en håndfull ansatte og 20% sykefravær.

5 Likes

Liten stab. En sykemelding påvirker mye.

6 Likes

To kommende events/hendelser:

• ABGSC Life Science Summit, 25 May, Stockholm based online event, company presentation at 15:00 CEST

Annual General Meeting 2021 – 28.05.2021

Og forhåpentligvis nytt innen Vacc strategi snart og kanskje en Asia partner opp av hatten ved RELEASE studiet. At PCIB indikerte 2H 2021 Safety of two treatments reviewed by IDMC gir ikke mindre press på en mulig partner for å slå til (spesielt ved flere mulige partnere). Her tenker jeg at det er en stor mulighet for redusert risiko ved data innen kort tid. Åpenbar derisking?. Igjen en mulig avtale bør være bedre i favør PCIB etter gode data, typisk større upfront (fortung vs baktung)? Men mulig PCIB ser større oppside ved å eie det hele i RELEASE all the way? Det virker som de er rimelig bull på fremdriften nu?

Utrolig interessant tid for PCIB :crossed_fingers:

ETheRNA nylig Twitter om Europe-China collaborations

eTheRNA
@eTheRNA_immuno

17. mai

Tune in tomorrow on 18 May 2021 as

@eTheRNA_immuno

's CEO, Steven Powell, will speak on the ‘West-East Roundtable: Next Act Europe-China Collaborations’ panel at

@BioCentury

's #BioEquity Europe Conference!

2 Likes

Hvorfor det?

2 Likes

I juni 2020 var PCIB-kursen nesten i 88 kr.
Per og resten av leiinga vart sett på som dyktige og positive for farmasiselskapet.
Vi venta på AZ-avtalen som ville sende kursen vidare mot himmelen.
I oktober blei det klart at det ikkje blei avtale med AZ.
Kursen datt som ein stein.

Om vi hadde fått denne AZ-avtalen, hadde alle vore nøgde med leiinga i PCIB.
Det er ikkje langt mellom geni og idiot, er det eit uttrykk som seier.

Men ein må ikkje gløyme at det fundamentale i PCIB står sterkare enn nokon gong.
Til og med tragiske covid 19 har auka sannsynlegheita for snarleg suksess i PCIB betrakteleg. Interessa og moglegheitene med mRNA-teknologien har tatt kvantesprang berre dei siste månadane.

Chem kan vere på veg til å bli standardbehandling for GGK.

Vacc-partnar med cash på bordet kan kome kvar dag som helst.

Alt i alt trur eg det er svært fornuftig å la dagens leiing av PCIB sitte trygt, både dette og neste året.
PCIB har mange ballar i lufta, som på noverande tidspunkt ikkje treng nye sjonglørar.

37 Likes