Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Det er en ting jeg har lurt på lenge nå, som jeg håper noen her inne kan svare på.

La oss si at et selskap vurderer å bruke PCI teknologien og lyse på en tumor, men i stedet for fimaporfin velger dem å bruke et annet lys-sensitivt stoff. Hva skjer med PCI Biotech da? Dekker patentet vårt hele teknologien, uavhengig om man bruker fimaporfin eller ei?

I så fall kan hvem som helst komme inn og finne en erstatter til fimaporfin (som kanskje er bedre) og lage noen billige plaster som også lyser på området og dem kan plutselig stjele all suksessen? Hvordan fungerer det?

På forhånd, takk for svar

3 Likes

Preklinisk og klinisk forskning som danner grunnlag for patent tar mange år (ofte titalls). Ingen får etablert rettigheter / patent/ IPR i biotek uten forskning. Lykkes PCI Biotech innen PCI teknologien vil det sikkert komme til konkurrenter. Men de må etablere sin IPR og slik forskning tar som sagt tid. Håper på konkurrenter for da er PCIB fått kommersielt gjennombrudd :pray:

Slik er det i all business og kanskje spesielt i biotek (viktigheten av IPR strategi, og PCIB har patent wizard i arbeid :partying_face:)

Mye bra informasjon om patentbibliotek og IPR, marked på fundamental tråd.

8 Likes

Det er et godt spørsmål. Og jeg prøver meg på et kort svar. Det finnes en lang rekke tilgjengelige photosensitizere som kan brukes i preklinisk forskning, og en kortere rekke photosensitizere som kan brukes klinisk. De fleste av disse er utviklet for bruk i PDT som er en en mer brutal teknologi. Amphinex er utviklet spesielt for å fungere dypere i kroppen enn andre photosensitizere, og Amphinex er overlegen andre photosensitizere i effekt og mengden bivirkninger i en PCI-applikasjon. PCIB har også patentert en rekke metoder uavhengig av photosensitizeren Amphinex. mRNA-patentet f.eks. inkluderer også andre generiske photosensitizere spesifikt.

Jeg kan jo føye til at jeg faktisk spurte PW en gang om mRNA-patentet; om dette var gjort fordi man tenkte at en generisk photosensitizer kunne fungere like bra i denne metoden (naked mRNA delivery). Han var klar på at han mente Amphinex ville fungere best, men at man forsøker å favne så bredt som mulig i en patentsøknad.

60 Likes

@polygon Takk for et kort og presist svar :heart:

1 Like

Det ble verken mars eller april. Nå er vi snart i juni. Betyr dette at de ikke får til noe, eller at det er rett før det smeller?

1 Like

Dette er det jo så klart ingen som vet når det evnt. tikker inn en avtale. Hadde det vært tilfelle så hadde kursen vært en helt annen…Det vi med sikkerhet kan si er at kursen burde vært mye høyere enn den er nå på grunnlag av hele den brede teknologien til selskapet. Kursen er gruset fra juli i fjor og til idag grunnet ingen avtale med AZ, og rekruttering i RELEASE. Ellers er det jo ikke kommet noen negative nyheter fra selskapet, tvert imot. AZ er jo heller ikke avskrevet. Nå viser jo også at PCI setter alle kluter til for å hente inn det tapte, og da burde kursen etterhvert begynne å klatre. Jeg tror det kommer til å eksplodere den dagen selskapet kommer med nyheter om en evnt. partner/avtale. Og det fortjener vi!

7 Likes

. Jeg tror det kommer til å eksplodere den dagen selskapet kommer med nyheter om en evnt. partner/avtale. Og det fortjener vi!

Det er det vel ikke til å stikke under en stol at det vil gjøre. Har et råtips basert på egen investering at det vil skje innen 1/7 :partying_face:

5 Likes

Helt klart!

Var bare et forsøk fra min side å få @Sorlendingen på banen igjen. :sweat_smile:

2 Likes

Når man ser utvikling i nano siste dagene så kan det kanskje være greit at PCIB ikke sier tall på rekruttering. Uansett hvor standhaftig ledelsen melder at de skal klare readout som planlagt sendes kursen 20% ned forde folk mener at de ikke klarer det.

4 Likes

What do you think about designation of a new CEO? what does it mean?

En ting er i allefall sikkert.
Optimismen her på tråden overgår langt mer enn hva PCIB evner å levere.

1 Like

Er ikke Per Walday fortsatt CEO??

1 Like

sorry, have lost my functional reading skills :slight_smile:
https://live.euronext.com/en/node/5142856

In @Sorlendingen defence, he speculated Mars / April but did not specify the year :joy:. Agreement comes when it comes.

Since we have a spearheaded strategy and the company is not launching additional targets for fimachem, in my opinion the later the agreement comes in the process the better the value. Release is running in Asia well without a partner so far!

8 Likes

I prinsippet er jeg enig I det du skriver her @StockDZ. Samtidig føler jeg meg ganske sikker på at styret tenker som meg; altså at dersom man først får i stand en fimaVACC-avtale (NB! på kommersielt grunnlag), så vil det I høy grad tjene våre interesser at man venter med å signere en fimaCHEM- avtale til interimsavlesningen og -snalysen foreligger - eller nærmest mulig tidspunktet for denne.

Don’t forget what Anders Høgset said a few weeks ago.

9 Likes

Hvilken del?

In the last Radium podcast (together with CFO). If you missed it you really have smth encouraging to do tonight :blush:

So you are asking me to listen to a scientist speaking in Norwegian, you know this is a double challenge for me that needs a good workout upfront! I ll do Ronny’s part tonight: « Jeg vet ikke» + «ingen kommentar» :sunglasses:

6 Likes

Sorry, @StockDZ :upside_down_face:

I took it you’re as good a listener as reader (in Norwegian).

3 Likes

Det er noget lettere og læse norsk og forstå det end skulle forstå det når det tales for mig ligeledes :slight_smile:

3 Likes