Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

500 days faster clinical trials :joy:, see PW participated in this round table back in feb ….

10 Likes

:joy: Mon ikke den ordre er væk inden åbning :sweat_smile:

2 Likes

Jøye, feil i boka?

Noen som plutselig trengte feriepenger siden grensene har åpnet igjen. :rofl:

Nu 179.000

Jeg synes det er mye «jobbing» i ordreboka senere tid. Litt sånn store deler av en dag omsatt 27,5-6 og så vil noen rett før børsslutt selge ned til 27 ish med noen få aksjer. Da blir min følelse (spekulasjon) med disse ordre og ordrebildet nu
at kanskje noen er «livredde» for kursoppgang? En perfekt storm i emning :bomb::pray:?

@neuro kanskje en storfisk som vil selge? Eller en storfisk som ikke har fått stor nok eierandel og vil ha større posisjoner i PCIB? Umulig å si selvsagt. Men ingen fornuft å legge ut slik salgsordre med siste tids volum for annet enn å riste ut selgere? Kanskje noen synes det er fornuftig med slik sperrepost om en vil ha solgt til best mulig pris :joy:? men doubt it :laughing:

Ja, den opfører sig lidt mærkeligt. En masse daytrading, tænker jeg. En ordre på +100.000 er dog ikke hvem som helst.

1 Like

Står 14637 nå på dn investor, men fortsatt 179000 på nordnet. Stoler ikke helt på Nordnet i førbørs perioden. Flere ganger at Nordnet ikke oppdaterer seg.

1 Like

Mit bud er at ordren er væk få sekunder før åbning, og så håber man at andre sælger til lavere pris for at være klar til at købe dem op.

Så ut som du fikk rett? Det ble kun 4000ish aksjer på salg på 27,5kr. Og mini volum og kursfall. Latterlig manøver er min mening. Kommer sikkert rekyl dersom det er positive meldinger i vente :pray:. Hvis spekulasjon er rett fikk dette stuntet med å legge ut slik ordre kursen til å falle på syltynt volum (akkurat som ordrelegger ønsket?).

@Tony1 have no idea really. One thing is for sure, Q2 in August

Men det er nevnt oppdatering på RELEASE 2H i år.
Ledelse vurderer Asia partner for RELEASE.
VACC strategi er opplagt kandidat
Alle ben som Chem, Vacc og Nac

what do you anticipate the next message to be? and when?

1 Like

My bet on the next message from PCI Biotech:
PCI Biotech: Invitation to second quarter and first half 2021 results presentation. 24th of August 2021 (one week before the actual date).

image

That is the realistic approach - but you never know! Perhaps we will get a positive surprise in the summer? But I am not expecting it.

I personally expect to see this message in September (according to my own calculated timeline):

12 Likes

I watched pci presentation at solebury trout which was held in April this year and PW said the fimachem phase 1 complete study will be published very soon following the cases report we already got. I think this will be a response to nucana phase 1 paper

20 Likes

If PW said very soon then we can expect it in 2025 :rofl:

6 Likes

Enlighten us, please! Is not Biotech TTT? I would not be happy with another CEO. Give us an alternative all mighty​:pray::sweat_smile:

Which Biotech company has come that far as PCI Biotech.?And with comparabel competition in lead candidate?
Building a plattform technology. Three legs! Norwegian candidates that perform better?

The reality is that the latest quarters guiding are intact. Impressive! Increased screening and enrollment confirmed latest at event last week :muscle:. And compare the company market value with mentioned factors. Bubble / euphoria :joy::stuck_out_tongue_winking_eye:?

Ukno, ok but I am so bored with this joke. It seems to be a fact. Which it s not anymore :partying_face:

I could not be more happy to wait for the day with a breakthrough :pray::bomb:

3 Likes

Jubel rolig nå, det var en spøk!

Det er verdens lengste talmodighets prøve men jeg sitter fortsatt med aksjer långt opp i pipe og har ikke tenkt å selge de nå!

Vi får satser på at de kommer med noe snart men jeg forventer ingenting før Sommerferie. Kanskje noen nyheter før Q2 siden de pleier å komme med noe før disse presentasjoner. Jeg bare håper at de holder en skikkelig presentasjon og ikke en virtual en så at aksjonærene kan sette litt press på de med noen gode spørsmål.

4 Likes

Ikke mange ukene siden PCIB figurerte på ‘hold deg unna’-porteføljen til Investtech. Dette har nå endret seg.

Pr. idag har Investtech en ‘Svak kjøp’-anbefaling på PCIB på 1-6 måneders sikt. Skal ikke gjengi ytterligere detaljer siden dette er hentet fra en betalt tjeneste, men dette styrker min magefølelse på at nedsiden i PCIB nå er begrenset.

Jeg skal heller ikke uttale meg om Investtech’s kompetanse. Men deres konklusjon ser også ut til å samsvare bra med hypoteser som er presentert på Teknisk Analyse-tråden.

Jeg sitter igjen med et inntrykk av at det meste av problemene med svak rekrutteringstakt i RELEASE er tilbakelagt. Fram mot interimsavlesning (guidet til 2H 2022) vil vi på et eller annet tidspunkt kunne få kursoppbygging drevet av forventninger til denne. Ser vi dette i løpet av Q4 i år? Jeg tror det.

Andre positive drivere vil naturligvis være eventuell(e) avtale(r) rundt partnerskap, utlisensiering og andre ting. Jeg holder på aksjene og syns risk/reward ser bra ut nå👍

27 Likes

De per nu neste events fra PCI Biotech.
Ikke unaturlig å forvente nyheter før disse to i månedsskifte?

Vacc strategi og mulig Asia partner.
Ikke minst det som er nevnt over av mulig RELEASE oppdateringer.

Holder en knapp på at oppdatering fra PCI Biotech er rett rundt hjørnet :crossed_fingers:

Det vil være ålreit å ha noe å fortelle om ved Q2 samt Pareto konferansen :pray:

https://www.pcibiotech.no/financial-calendar

Q2: 31.08.2021

  • Pareto Securities’ Healthcare Conference 2021, Stockholm based virtual event, company presentation 2 Sept, 09:00 CEST
3 Likes

For spesielt interesserte innen lysterapi. Så spørst det om PCIB vinner dette kappløpet innen ett eller flere områder. Asia er i så fall på ballen, og det blir spennende å følge utviklingen der videre.

First published 05 Jul 2021

Department of Chemistry, Korea University, Seoul

Health Science Center, Shenzhen University, China

Photodynamic therapy (PDT) has been extensively investigated for decades for tumor treatment because of its non-invasiveness, spatiotemporal selectivity, lower side-effects, and immune activation ability. It can be a promising treatment modality in several medical fields, including oncology, immunology, urology, dermatology, ophthalmology, cardiology, pneumology, and dentistry. Nevertheless, the clinical application of PDT is largely restricted by the drawbacks of traditional photosensitizers, limited tissue penetrability of light, inefficient induction of tumor cell death, tumor resistance to the therapy, and the severe pain induced by the therapy. Recently, various photosensitizer formulations and therapy strategies have been developed to overcome these barriers. Significantly, the introduction of nanomaterials in PDT, as carriers or photosensitizers, may overcome the drawbacks of traditional photosensitizers. Based on this, nanocomposites excited by various light sources are applied in the PDT of deep-seated tumors. Modulation of cell death pathways with co-delivered reagents promotes PDT induced tumor cell death. Relief of tumor resistance to PDT with combined therapy strategies further promotes tumor inhibition. Also, the optimization of photosensitizer formulations and therapy procedures reduces pain in PDT. Here, a systematic summary of recent advances in the fabrication of photosensitizers and the design of therapy strategies to overcome barriers in PDT is presented. Several aspects important for the clinical application of PDT in cancer treatment are also discussed.

Link: Overcoming barriers in photodynamic therapy harnessing nano-formulation strategies - Chemical Society Reviews (RSC Publishing)

7 Likes

Ble ikke skjelven av å lese dette; som vel betyr noe sånt som at nå er man kommet så langt i utviklingen av fotodynamisk behandling at “photosenzitizers” kan / bør pakkes inn i nanopartikler.

Ikke mye naken levering der i gården når sjøl den fotosensibiliserende komponenten bør pakkes inn i LNP av et eller annet slag.

17 Likes