Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

I read the article om Moderna on the Biotech thread yesterday. Very interesting!

It seems that Moderna have taken a massive jump in relation to BIg Pharma with their MRNA technology.
I really dont believe that BP will be happy to see this and am pretty sure that there are some fairly hefty discussions at boardroom level in these companies. They will do all they can to regain market share and become competetive in this field.

It seems at least so far, that no Big Pharma companies are interested in PCIB technology and naked delivery even though it has been proven and documented that this is more effective than delivery with Lipid Nanoparticles in some areas also with less side effects!
WHY IS THIS??

Surely this has to change??

Not just BP ,but you would also think that Moderna would also be interested in having a technology that complements their own LNP technology to further strengthen their presence in the field of MRNA and with a market cap of over 100 billion dollars they have more than enough financial muscle to scoop up or enter partnership with PCIB.

Time will tell!!

6 Likes

Kan ikke skje fort nok spør du meg, Men hadde vi ikke hatt release i bunn, så hadde eg nok solgt alt for lenge siden.

4 Likes

Kanskje ikke alt, men kraftig redusert.

1 Like

Det sier kanskje litt om dagens prising av teknologi plattformen til PCI Biotech når RELEASE er i siget og kanskje eneste konkurrent ser ut til å ha trynet (ble tidligere nevnt resultater i tråd og kurs all time low) OG dagens mcap under en milliard NOK med slik indikasjon med regulatoriske privilegier og avsluttende fase RELEASE? Nu er også PCIB kurs på lavmål så mulig ingen indikator :sweat_smile:? Selvsagt må PCIB fortsette å levere resultater for å få RELEASE til markedet men det ser nu sjelden svært lovende ut for å få på plass 1 linje behandling for en trengende pasientgruppe world wide!

Og de to andre teknologiben prises sikker til 0. Riktig så interessant riskreward mulighet i mine øyne.

StockdDz beskriver prisingen i biotek på en fenomenal måte. Himmel og hav for en forskjell i prising. Korrekt? Hvem vet? Men det er vitterlig kort tid til avklaringer for en anta :pray:

Norsk biotek tror jeg får flere internasjonale biotekvinnere :crossed_fingers:

Mitt drømmescenario for SOLID prising av plattformteknologien ville være

1. Asia partner RELEASE
  2. Avklaring Vacc studie

Da snakker vi helt annen liga! OG resssurser/fleksibilitet for å forsere flere spennende muligheter i et langt raskere tempo enn nu. Hva med meget aktuelle løsning for samfunnet med tanke på Bacc benet som er nevnt tidligere i tråd!

Håper på snarlig avklaring på punktene :pray::bomb:
Og hvis begge nu tikker inn denne sommeren hva slags mcap spretter kursen direkte opp til :crossed_fingers:? Neppe en jevn stigning dessverre tror jeg. Det blir direkte opprykk som typisk i biotek ved gjennombrudd kommersiell? Disse russiske prosentene er irriterende både opp og ned. Typisk biotek og viser volatiliteten / risikoen i sektoren

17 Likes

Dette patentet er interessant lesning med tanke på et mulig nytt ben, BACC.

Publication number: 20200268834

Abstract: The present invention provides a method of treating or preventing an intracellular bacterial infection, comprising contacting the cell(s) which are infected with an antibacterial agent and a photosensitizing agent and irradiating the cell(s) with light of a wavelength effective to activate the photosensitizing agent, wherein the antibacterial agent is released into the cytosol of the cell(s) and kills, damages or prevents the replication of bacteria in said cell(s). The invention also provides related uses, and compositions, products and kits for the same.

Type: Application

Filed: November 9, 2018

Publication date: August 27, 2020

Applicants: PCI Biotech AS, Academisch Medisch Centrum

Inventors: Anders HØGSET, Sebastian A.J. ZAAT, Xiaolin ZHANG

https://patents.justia.com/patent/20200268834

Description

The present invention relates to a method of treating intracellular bacterial infections using a photochemical internalization method to introduce an antibacterial agent to kill the bacteria. The methods have particular utility in treating hard to treat infections such as those which occur in biomaterial-associated infections.

Dette bør PCI Biotech benytte mulig midler fra kommersielle avtaler til å etablere nytt teknologiben! Et enormt behov for løsning for verdens helse!

It recommends countries:

• prioritize national action plans to scale-up financing and capacity-building efforts;
  • put in place stronger regulatory systems and support awareness programs for responsible and prudent use of antimicrobials by professionals in human, animal and plant health;
  • invest in ambitious research and development for new technologies to combat antimicrobial resistance;
  • urgently phase out the use of critically important antimicrobials as growth promoters in agriculture.

“Antimicrobial resistance is one of the greatest threats we face as a global community. This report reflects the depth and scope of the response needed to curb its rise and protect a century of progress in health,”

Håper på snarlig mer ressurser til utvikling av flere ben og plattformteknologien til PCIB :pray:

Slik kan et mulig ben som BACC, backes med ressurser :crossed_fingers:
Ikke misforstå, selvsagt bør fokus per nu være på den mest lavthengende frukten (RELEASE, som kan ha blockbuster potensial)

15 Likes

Tja….jeg sitter nå i sola å nyter. Penser innom for å sjekke om det er kommet en vacc melding om at Sanofi blir partneren med 1-2 mrd upfront å en avtale verdi på ish 8. Hovedutfordringen med delivery for å endelig realisere potensialet i mRNA løser trolig PCIB noe jeg håper snart går opp for BP i og med at vi er kommet lengst. God sommer medinvestorer. Håper vi får svaret før q.

17 Likes

Altså hva faen? Her er det snakk om Moderna inn i S&P 500? Når man leser hva PCIB har meldt i det vriene faget immunologi som utvikler seg hvert eneste år så får man frysninger av resultatene. Hva er forskjellen på leverings løsningen til Moderna( nano lipidvektorer) kontra «våres» PCIB? Altså jeg fatter bare ikke hvor det er skoen trykker for PCIB og dets resultater, men det er det kanskje en av flere smarte sjeler her inne som kan sette litt lys på?
Edit: er cluet congential cytomegalovirus kontra økning av immunrespons med hvilket som helst antigen?? Skjønner bare ikke! Alle BP vet om oss. Er vi på vei ut eller regelrett smeller det snart?
@Kontorstol @Sorlendingen @FiloD @what4 @HiroProtagonist @e-mannen @Snoeffelen @StockDZ

4 Likes

Lenge siden jeg har vært inne i PCI. Men det begynner å bli ganske rimelig om jeg kun ser på release og om det ikke var flaks i fase 1. Prøvde å bla meg litt tilbake. Sikkert irriterende spørsmål men åssen ligger det an ift cash beholdning? Alt det andre kan bli en vanvittig Joker. Og hvor mange pasienter måtte de ha før interim avlesning i release?

120 pasienter før interim såvidt jeg husker på sparket?
Siste guiding var vel Interim 2H2022/1H2023, om andre halvår 2022 bør cash holde greit, om det strekker ut til etter det trengs det nok påfyll.
Selskapet har forøvrig benyttet alle anledninger de har hatt til å påpeke bedret rekruttering og screening i Asia/S.Korea i år, så jeg er personlig overbevist om att de rekker det innen 2H2022, altså ingen emisjon.

Edit: IDMC guidet til inneværende halvår, før ble det antydet att det ikke ville bli guidet i det hele tatt! Mer på fundamental-tråden, ikke så veldig langt bak, fra 17.Mai ca.

2 Likes

Såvidt jeg husker har det blitt skrevet om disse før? Har CPI, driver med hode og nakke, ser ut til å kunne trenge noe FimaVacc også? :thinking:

2 Likes

Moderna har gått fra $20 til $280 på en håndfast vaksine. Denne COVID-vaksinen er en av to "beviser"på at MRNA vaksiner faktisk fungerer. Uheldigvis for PCIB så er vaksinen 95% effektiv med dagens leveringsteknologi?

Det spiller ingen rolle om PCIB leveringsteknologi er 10 ganger mer effektiv. 95% effektivitet er mer en tilstrekkelig.

Jeg tror ikke firmaNAC blir kommersialisert før de klarer å demonstrere forbedring på en faktisk vaksine. Både moderna og andre har flere MRNA vaksiner i pipeline (fase 1 og 2), herunder HPV og HIV.

FirmaNAC er per i dag wishful thinking. For PCIB er det “make it or break it på RELEASE”.

For å få uttelling for NAC tror jeg dessverre at PCIB må demonstrere økt virkningsgrad for en eksisterende MRNA vaksine. De finnes det ikke mange av i dag. På sikt blir det flere, og forhåpentligvis for PCIB har de ikke en effektivitet på 95% ut av døra.

Sorry, RELEASE or nothing (emisjon) it is!

4 Likes
5 Likes

Tenke seg til å ha en aksjekurs 20 usd FØR noe håndfast :joy:
Det er ti talls milliarder i mcap det :partying_face:

Det er tydelig mulig for store verdier før ferdig produkt innen blant annet mRNA og biotek!

Det er fint du tror og det er greit! Blir som alle oss andre. Nu hadde forståsegpåere ikke tro på mRNA ei heller fikk oppfinner tilført risikokapital av hverken bransjen eller andre. Det snudde fort, det skjer jo i alle gjennombrudd. Bombastisk igjen! NICE :stuck_out_tongue_winking_eye::partying_face:

Og det å indirekte mene at det ikke er behov for leveringsteknologi innen mRNA og spesielt naked det blir for dumt. Men helt klart PCIB står nå nærme muligheten for kommersiell gjennombrudd. Slår det til med kommersiell avtale valideres teknologien. DA fasiten kommer på hva som faktisk oppnås her kan vi snakkes om skråsikkerhet. Du har jo hatt fasiten med din negative holdning til PCIB over tid😅

Også jeg vil avslutte med freidige sorry nooben😂

9 Likes

Å vaksinere profylaktisk mot et virus er noe helt annet enn å vaksinere terapeutisk for å “presisjonsdrepe” en kreftsvulst. Så å hevde at Moderna´s 95% effektivitet mot Covid er et hinder for Fimanac er omtrent som å hevde at DBS-sykler utkonkurrerer Boing´s flyproduksjon - for å sette det på spissen :slight_smile:
(Eller at sesong-influensa-vaksiner utkonkurrerer kreftbehandling)

Jeg har tatt feil om tidslinja før, men basert på minimalt volum, relativt liten kursbevegelse, ingen nyheter, liten aktivitet på forum - tolker jeg det som at vi nå er nede på grunnfjellet. Traderene har forsvunnet. Det er bare langsiktige investorer igjen som ikke er villige til å selge. Jeg tror dette er tiden man skal være fullt investert foran en mer begivenhetsrik tid. Time will show :slight_smile:

34 Likes

Vil bare tilføje at det er veldig stor forskel på hva man skal levere og til hva. Og nanolipider kan ikke levere store molekyler, (Det fremgår også litt av navnet). I så fald skal man finne en annen leveringsmetode.

De har også vist at forskellige former for ajuvancer forstærker effekten også for fimaporfin.
Så levering er væsentlig mere kompliceret enn bare det ene eller det andre. Som regel er det flere kombinationer som gir den bedste effekt, og Pcib har vist at det kan fungere sammen med veldig mange av disse kombinationer.

Behovet for å kunne levere store molekyler er stort, og som Pcib har påpeget flere ganger så er dette den store hurtel for at kunne få RNA/DNA teknologien til å fungere.

Foreløbig er fimaNac den mest suveræne metode til å levere store molekyler, og især naken RNA levering, som ingen andre kan.

Om Pcib formår å kapitalisere på dette genstart å se.

Jeg vil tilføje for forståelsens skyld, at det er stor forskellige på å lære immunforsvaret at det skal forsvare seg mot en virus. Og det å lære immunforsvaret at det skal bekæmpe en canser som har etableret seg.
HPV er for eksempel et virus som vi ved kan forårsage kreft.

51 Likes

Disclaimer: Jeg eier aksjer i PCI Biotech og er ikke objektiv!

Innlegget er bare for gøy og underholdning en sommerlørdag, siden selve aksjen er dørgende kjedelig for tiden.

Selve leveringsteknologien er ikke overførbar med eksempelet mitt, siden det egentlig er snakk om opptak i endosomer og deretter frigjøring, endosomal relase, inne i en celle. Ha meg unnskyldt her @FiloD @Bra_Britt @StockDZ @Jubel og alle dere andre med medisinsk kompetanse. Det er prinsippet, og den kommersielle utfordringen jeg ønsker å sette et alternativt fokus på.

Jeg ønsker å skrive for å komme med mitt perspektiv på hvorfor PCI står i «dødens dal». Selskapet virker å stå støtt og lojalt ved sin strategi, noe jeg liker. Likevel; PCI er HØY risiko, det er ikke en sikker aksje å eie. Og kanskje et litt annet perspektiv kan ha en funksjon for lesere.

PCI Biotechs utfordring skrevet med bruk av flyreiser som metafor. For de som fremdeles husker flyreiser.

Se på teknologien som en flytur med bagasje.

Historisk bakgrunnen for levering:

Passasjeren skal ha med seg bagasje på flyet. Dersom det er lite bagasje uten sikkerhetsrisiko og komplikasjoner er dette noe selskapet ønsker at passasjeren tar med seg selv. Dette er inkludert i reisen og selskapet trenger ikke betale eller involvere noen andre i denne servicen. Det var lite sikkerhetsfokus på dette i tidligere tider, både i medisin og flytrafikk.

Dersom passasjeren skulle ha med seg mer bagasje hadde flyselskapene egne bakkeselskaper som sørget for levering til og fra flyet. Dette var inkludert i billettprisen og var en kostnad selskapene tok selv for passasjerene.

Dette er det historiske bakteppet for BP ved levering av medisin.

Moderne tider:

Det kommer opp nye selskaper med andre prismodeller, tjenester og ikke minst teknologi. Det etableres og utfusjoneres egne selskaper som kun leverer bakketjenester og som jobber eksklusivt eller semi-eksklusivt for flyselskapene med levering av bagasje.

Nye lavprisselskap (Moderna ex) tilbyr passasjerer å ta med seg bagasjen selv, og det blir svært populært med «carry-on» bagasje (Nano-lipider). De store selskapene tilbyr litt av det samme, men de må samtidig finne en løsning med større og mer komplisert bagasje. Noen av selskapene håndterer fremdeles levering selv og andre er eiere av bakkeselskaper. Noen tilbyr bagasje inkludert i billettprisen, ulike pakker med hva som er inkludert osv. Selskapene har investert stort i logistikk, teknologi og det er et stort antall mennesker ansatt.

De aller fleste selskapene ser på dette med bagasjelevering som en utgift, en nødvendig utgift, og noe de helst ønsker å få redusert til kostpris eller til og med som inntekt for å håndtere levering for andre.

Fremtiden

Her kommer PCI Biotech inn. De kan levere all bagasje, til og med kasser som egentlig er for store til å gå inn i flykroppen (naked DNA). Levering via PCI innebærer at passasjeren får en MYE enklere flytur, ingen sikkerhetskontroll, ingen brysom håndbagasje med komplikasjoner hvorvidt det er 75 eller 105 ml væske etc. For å gjøre dette må flyselskapet betale for en non eller semi eksklusiv avtale.

Problemet er:

1. De setter bagasjen på rampen inn mot flyet og må lyse kraftig på rampen for at det som skal inn i flyet skal passe inn. Dette er hemmeligheten for at alt passer, og er en teknologi selskapet har patent på.

2. Selskapet er ikke til salgs sånn at et stort flyselskap kan ta denne teknologien bare for seg selv.

3. Når flyet er fremme må passasjeren i hjemmekarantene på grunn av lyset de ble utsatt for ved bagasjeleveringen.

Så hva hindrer umiddelbart adoptasjon av denne løsningen.

• For det første er det ikke all bagasje som trenger spesiallevering. F.eks covid vaksinen. Det meste av forskning/utprøving i partneravtalene vil jeg tro skjer her, hva kan leveres uten belysning. Eller for å bruke metaforen med flyturen; hva kan bringes som carry-on, tannpasta men ikke shampoo? ALT som kan leveres like effektivt uten belysning vil leveres uten belysning. Vi må ikke bli naive og tro at eksterne farmaselskaper vil betale PCI for å benytte leveringsteknologi dersom de kan unngå det.
  • For det andre vil nok selskapene (og det har vi sett med AZ) intensivere egen forskning på leveringsteknologi for å finne en egen metode for levering for på den måten å unngå en «brysom» tredjepart.
  • For det tredje er det ikke alle som aksepterer en «sollys-karantene», dette er det ihvertfall en tradisjon for å mene. Men dette er kanskje mer en antagelse, hvor vi gjennom karanteneåret har lært at dette er mulig. Vi kan anta at villigheten til en karanteneperiode for å bli «kreftfri» er tilstede.

Hindre som må overvinnes:
Første hinder er: Virker PCI Biotech sin teknologi så bra som indikert og tidlige forskningsresultater tilsier?
Andre hinder er: Klarer farmaselskaper å utvikle egen teknologi som virker enten bedre, like godt eller i det minste tilstrekkelig bra uten å måtte benytte PCI Biotech?
Tredje hinder er: Hva skal selskaper betale til PCI Biotech for å benytte teknologien? Og hvordan skal regnestykket gjøres opp? Vi har antatte regnestykker for fimaChem, men ikke ellers.
Fjerde hinder er: Oppgradering og logistikk knyttet til medikamentene som skal leveres, selve lysingen, overordnete behandlingsmetoder, karantenen ++. Og ikke minst hvem som betaler for dette.

For å komme tilbake til sammenligningen, hvem betaler for utvikling, produksjon, levering og montering av rampen? Og hvor mye? Hvem eier rampen? Er det leverandør av belysningsteknologien, farmaselskapet eller sykehuset?

Betales det for installering og deretter «fri» bruk? Pr indikasjon? Pr levering? Pr suksessfylt levering? Betaler en for utprøving? Off-label use?

Nok av utfordringer og fremdeles mye som må falle på plass. Kanskje noen vet mer om dette? @Forsk @fleksnes @Sorlendingen @Investor

PCI skynder seg langsomt og virker meget sikker på IP, egen metode og plattform. De vet at ved forventete resultater på Release så forsvinner skepsisen og blir erstattet med inntekt. (Derfor er Release så smart som proof-of-concept, noe jeg hyller @Snoeffelen for å poengtere her for åresvis siden).

Jeg tror også farmaselskaper og ikke minst forskningsavdelingene til farmaselskaper består av meeeget oppegående individer. De skjønner dette og de kjenner til PCIs resultater. Når det gjelder de store selskapene er dette store tunge skip som trenger tid til å endre kurs; det er mange ansatte, mange opinionsledere i selskapene, mange meninger som skal overbevises, strategier som skal manifesteres og kanskje til og med redigeres. Det betyr ikke at de er dumme.

Hvis noen er dumme her, så er det vel heller meg og min flyreise :joy:

God sommer, og dersom du skal fly så kanskje du tenker på PCI Biotech

48 Likes

Utrolig imponert over tankerekken og sammenligninger du trekker frem. Tenk å både kunne tenke og skrive sånn ! De fleste her inne er sikkert som meg opptatt av tidsfaktoren. Jeg tror tiden er inne når som helst :slight_smile:

4 Likes

Altså jeg fatter bare ikke hvor det er skoen trykker for PCIB og dets resultater, (6068)

Takker for denne redegjørelsen @HiroProtagonist :handshake:

3 Likes

Fin kommentar @HiroProtagonist
Om man skreller dette ned så er det hinder 1 og 2 som er risikomomenter vil jeg tro. Biotek er jo nærmest binært- enten fungerer det eller ikke. Alt annet er advokatmat som kan ende i vinn vinn løsninger.

Med det i mente mener jeg pcib er et svært overbevisende case og er investert.

5 Likes

Hinder 1. Tja… vi kan jo ikke tro på annet enn det selskapet selv slipper så top notch i følge PCIB og dets forskere som i kor sa wtf er vel fortsatt gjeldene?
Hinder 2. BP har til nå i allefall ikke klart å overgå PCIB med deres teknologi så inntil noe kommersielt er vi vel alle like. Me lyt sjau!

3 Likes