Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Det kan hende at medisin X er godkjent innen enkelte indikasjoner men er under klinisk utprøving innenfor andre indikasjoner? Det er meget spennende. Vi får kanskje fasit snart når patentsøknaden er innsendt.

2 Likes

Når det står «Medisin X benyttes klinisk og testes ut som en lovende behandling av ulike kreftformer», så tolker jeg det som at den ennå ikke er godkjent.

Tipper patentsøknaden er sendt inn for en stund siden, men man vil gjerne ikke snakke om den før den blir publisert.

8 Likes

De kan vel offentliggjøre det så snart patentsøknaden er mottatt? Så lenge det informasjonen dekkes av den.

Er det ikke naturlig at dette er et forskningsprosjekt med en av samarbeidspartnerne sin medisin?
Hvilke plattform vil dette eventuelt gjelde (fimaChem, -Vac eller -Nac)?

1 Like

Finner vi noen ledetråd her, @StockDZ ?

Publisert av Stanford Medicine for seks uker siden.

Pancreas, glioblastoma …?

15 Likes

Har vært en stor fan av et utfall mellom Sanofi&Pcib, men nå ramler jeg litt mer mot Sunitinib(Pfizer)&Pcib. På tide å move on med vacc eller droppe egen regi rett å slett. Nyt hælja å ses på mandag!

12 Likes

@anon6994212

Hatten er full av kaniner (ref. @StockDZ ). Men du må ha innsiderstatus for å få en titt over hattebremmen. Alle vi andre kan bare spekulere.

Referansen som @StockDZ ga (og for så vidt min egen) viser muligheter som ikke kan utelukkes, men heller ikke mer. Det sikreste vi kan si er at de (les styret og ledelsen) har noe for seg som de de inntil videre verken kan eller bør snakke høyt om.

By the way; nå er det to måneder siden eierne av selskapet har hørt et eneste pip fra selskapet - og det er ennå en hel måned til neste kvartalspresentasjon. Å være snakkesalige, er det siste selskapet skal kritiseres for.

For hva med den høyst forståelige børsmeldingen vi fikk tre dager etter WHO sin erklæring om pandemi? Det er snart halvannet år siden? Gjelder den fortsatt?

Spørsmålet er etter mitt skjønn betimelig - ikke minst fordi selskapet ved Q1 i år, helt uventa, gjorde kjent at man allerede før dette året er omme, vil få “kjennelsen” fra IDMC om studien blir “sikkerhetsklarert”.

I lys av tidligere rapportering om tilnærma full stopp I rekrutteringen til RELEASE ifjor, var dette en oppløftende og svært positivt overraskde oppdatering.

Med andre ord; hvorfor “balanserer” ikke selskapet nå ut børsmeldingen fra mars 2020? For det meste tyder jo nå klart i retning av en betydelig opphenting i rekrutteringen til RELEASE-studien.

Altså ingen motmelding - pandemien er dessverre fortsatt helt reell - men et klart budskap som kan gi markedet ny tillit til at rekrutteringen er “back on track”.

Tonedøvt, spør du meg.

28 Likes

Helt enig abacus, vært hyggelig med litt Ggk oppdatering , ethvert kursnivå høyere enn 25 er hyggeligere å vente.

Eneste fordelen eg ser ved ultra lav børsverdi er om soug selge targo, då går pcib fort😂

Ha en flott helg :clinking_glasses:

4 Likes

Det overrasker meg særdeles at vacc står på stedet hvil.

3 Likes

Denne presentasjon fra 29 Juni balanserer og bekrefter økt innrullering! Life SCI Advisor event.

Increased screening and enrolment

Slide 13

Heading slide 21

GOOD PROGRESS AND EXCITING OUTLOOKS

16 Likes

Helt utmerka, @Jubel.

Men det jeg skriver ovenfor springer ikke ut fra egen tvil. Jeg er derimot oppriktig undrende, uforstående, oppgitt og frustrert over at styret og ledelsen ikke makter å holde overblikket over hva de kommuniserer til markedet.

Dette blir jo sjølsagt ikke et dugg bedre så mye mer som at markedsverdien av selskapet nå lenge har “subba” nede på et nivå langt under emisjonskursen for snart tre år siden.

Når jeg, etter mi bok, aggrereger verdien av hva selskapet har oppnådd, klinisk og mht forskningssamarbeid, siden september 2018, overstiger det langt de pengene de har"svidd av" siden da.

20 Likes

Mens vi venter - publisert i går

Frontiers in Cancer Photomedicine

Message from the Guest Editors
The current standards of care for cancer treatment in general include surgery, radiotherapy, chemotherapy, and immunotherapies. However, these modalities are not sufficient to curb the grim cancer statistics summarized above.
Cancer photomedicine, with photodynamic therapy of cancer (PDT) and photochemical internalization (PCI) as its most prominent representatives in the clinic, is currently underrated and mainly limited by the poor penetration of light into tissue.
Photomedical cancer treatments are cross-disciplinary, spanning synthetic chemistry, photochemistry, photobiology, bio- and nano-engineering, chemi-/bio- luminescence, photogenerated reactive oxygen species and redox systems, and clinical research, among other disciplines. In addition, several hybrid/combinatorial treatment modalities are emerging as of late.
This Special Issue aims to provide an overview of the state of the art in cancer photomedicine across disciplines and also provide an outlook into future trends and prospective clinical applications.

Dr. Theodossis A. Theodossiou
Department of Radiation Biology, Institute for Cancer Research, Oslo University Hospital, 379 Oslo, Norway

https://www.mdpi.com/journal/cancers/special_issue_flyer_pdf/FCP/web

14 Likes

Fikk du ikke ned deg Q1? De gjentar det de sa da.

5 Likes

Absolutt chrkni PCIB gjentar det og det er selve det enormt gledelige! Exactly my point! De gjentar økt screening og innrullering i Juni/Juli mnd skiftet (noen mnd senere fra Q1 hvor det var nevnt for første gang).

Det er derisking og økt visibilitet for RELEASE. Det var selve poenget med presentasjon fra LifeSci adv event presentasjon som er linket over💪

12 Likes

Her skrives mye bra, men hjelper det?
Er det egentlig noe, som tilsier høye forventninger til neste Q?
Kanossagangen ser bare ut til å vedvare.
Husk at når matfatet er tomt, så biter hestene

Når kassa er tom, må selskapet ut med ny emisjon.
Så får vi se om og når det blir :wink:

Du tuller godt igjen nå Ebitor. Skal du bruke ordtak bør de iallefall være korrekt. Det heter “når krybben er tom bites hestene”. Bites betyr forøvrig at de slåss, ikke at de biter.

Så var det spørsmålet om når “krybben” er tom da. I 2020 brukte PCIB 77 millioner på drift. Ved slutten av året var cashbeholdningen 188 millioner. De har altså penger til ut i 2023. Derfor er vi som er aksjonærer veldig langt fra å “bites”. Vi kan være utålmodige både når det gjelder innrulleringen i GGK og avklaring rundt Vacc men foreløpig ser det ut til at ikke-aksjonærer som deg er de mest aggressive :wink:

22 Likes

5 Likes

Mye positivitet her ser det ut som, bortsett fra Ebitor, så får prøve å baisse littegrann. :sweat_smile:

Høres veldig kjent ut dette her:

Noen som kjenner til de?

selective cell surface binding

Er ikke helt det samme som

Intracellular delivery

Ser ut som om de har ett samarbeid med Merck, så lite sannsynlig de er interessert i noen avtale med PCIB ser det ut som dessverre. Gratis bruk uten penger involvert ser det ut som. :confused:

Edit: @nordpolen Nei jeg håper ikke det, men det har jo hvert snakk om FimaVacc og CPI til hode og nakke, skal prøve å lese meg opp mere når jeg får tid, men kan jo være greit å vite om ihvertfall.

Edit2: Hvorfor tror du ikke dette er en konkurrent? Håper selvfølgelig du har rett, men ser veldig likt ut, med CD8 T-celle aktivering, lys og CPI?

Jeg teller hele 7 innvilgede patenter i perioden år 2020-2021.

Det er imponerende og viser en solid økning av antall patenter. Ekstremt viktig i biotek (og i flere bransjer) å ha solid bibliotek/IPR.

Synes det er en lovende trend for PCI Biotech med sterk økning av patentbibliotek. Wizard Anders H :muscle:

God beskyttelse av egen teknologi vil sannsynligvis kunne tiltrekke seg flere interessenter for kommersielle avtaler (enn uten patenter). Det er vel et understatement?

https://patents.justia.com/search?q=Pci+Biotech

17 Likes