Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Near term milestones:

2H 2021
Safety of two treatments reviewed by IDMC

31.8.21 er Q2 da blir det informasjon om rikets tilstand

3 Likes

Nå har jeg ikke Tallene i hodet,men
Pcib øker effekten på levering av mnra med 50 ganger.
Og i noen tilfeller med så mye som 200 ganger…
Tror Pcib vil kunne spille en viktig rolle fremover med tanke på morgendagens vaksiner!!
Tror allerede de sitter i diskusjoner med flere.:boom:
Rart hvis ikke!!! Det smelle snart nå😀

20 Likes
1 Like

Synd at ikke vi aksjonærer merket til noe av det:( :wink:

1 Like

exactly … why change management and board then :rofl: it’s “la vie en rose”

Det kommer. Must vil bli veldig rik gjennom PCIB :grin:

1 Like

– Must Holding ønsker å være en ansvarlig aktiv og langsiktig eier. Vi har i kjerneselskapene vært eiere i inntil 50 år, sier Erik Must.

Han er nok definitivt en av garantistene for at hverken hele PCIB eller en av plattformene blir solgt for «knapper og glansbilder». Gjennom å ha slike typer investeringsselskap får organisasjoner ro til å jobbe lenge og grundig med oppbygging av verdier. (til stor frustrasjon for småinvestorer, og andre, med mer kortsiktig investeringshorisont).

10 Likes

At en langsiktig eier tjener godt med penger på annet hold, er vel en trøst av den heller magre sorten.

3 Likes

Største eier er neppe heller fornøyd med at dagens aksjekurs ligger 17 % lavere enn tegningskursen ved emisjonen for tre år siden. Men hans investering i PCI Biotech er som et sandkorn i lommeforet og er derfor tillitsfullt i praksis overlatt til hans mann i styret.

Spørsmålet nå er vel om en mulig konstellasjon av andre aksjonærer, med flere aksjer enn Must, er like tålmodig og likegyldig overfor selskapets grusa markedsverdi.

7 Likes

bilde

6 Likes


1 Like

Når en snakker slike priser for LNP levering til leveren, det desidert enkleste stedet å levere RNA, begynner jeg å bli ganske spent på hva vi får ut av en eventuelt første NAc avtale. :astonished:

Edit: Har hvert spekulert i om Takeda er interessert i Chem her også, ser ihvertfall ut som om de har greie lommer, og litt spennende de er interessert i RNA levering også.

21 Likes

Det er fankærn ikke store avtalen som skal til før det flyes 200% fra 31 til 95 jfr biox i går. Her gjelder det å værne om egen innvestering. PCIB kan ta fyr når som helst. Man får selv velge om man vil være inne eller ute.

10 Likes

Det kan gå like fort begge veier :stuck_out_tongue:
Vi har erfart det de siste 2-3årene et par ganger.
PCIB og andre selskaper med ekstrem høy risiko er ikke for alle.
Good news kan sende oss over 50,- , men fortsetter selskapet med no news eller bad news så er vi ikke vaksinert mot å se 10-tallet heller. Stemningen blant mange mindre aksjonærer er ganske sur.

PCIB er for de som har tro på selskapet og vet de risikerer mye i håpet om å være med på et nytt norsk eventyr innen pharma.

Jeg lever i håpet - MEN vet det meste kan ryke om selskapet ikke leverer det markedet ønsker.

3 Likes

De hadde nok fått en annen markedsverdi med en mer livlig CEO og powerpointer som ikke ser ut som om de er laget i 1998 :clown_face:

1 Like

Nu har jeg skrevet til den sløje ledelse. Èn ting er at de aldrig gør noget for aktionærerne IR-mæssigt, og noget andet er at når man går på deres hjemmeside så er alting så latterligt uopdateret over det hele. Det virker som et selskab der er gået i stå udefra. Det kan umuligt være tilfredsstilende. Ingen med kommercielle evner og ambitioner har sløjt PR materiale.

På Q2 tropper de op og siger det samme som altid. Intet nyt. Nogen må stå til ansvar for fremdriften eller mangel på samme.

Jeg vil hellere end gerne have selskabet lykkedes, og med de faglige resultater de har, så burde der være grund til optimisme, men det virker ikke til at vi har særlig kompetente folk kommercielt og kommunikativt, og de ting hænger ofte sammen.

11 Likes

Mange mindre aksjonærer har en realistisk innstilling, vil jeg si. For så godt som alle de store aksjonærene er det knapt noen personlig risiko involvert. Så de har en temmelig like-gyldig innstilling. Spiller heller ingen rolle for deres personlige økonomi om dette tar tredve år til. Nærmest som et slags hobbyprosjekt på linje med å gi noen hundre kroner i året til Kreftforeningen for folk flest. Det er et slags kvalitetsstempel at en som Erik Must er største aksjonær. Men hadde han hatt den helt store troen på dette eller vært villig til å ta noen risiko av betydning så hadde han vel kjøpt mer og kursen ville da også ligget noe høyere.

7 Likes

Synes det er svært lite optimisme å spore på forumet og markedsverdi. Litt sånn at alle venter forsinkelser og ingen oppdatering av verdi den nærmeste framtid.

Kanskje like greit å gå inn mot Q med minimale forhåpninger om noe som helst. Hvilken glede det da ville ha vært på kursutvikling ved positiv overraskelse :pray:

4 Likes

Nå er spennet på når Release er ferdig (interimanalyse) på et helt år.
(2H 2022 til 1H 2023)
Snart kan de snevre inn dette spennet, og aksjonærene vil se at tiden nærmer seg. Da tenker jeg det vil skje ting med kursen.

Hvis ikke det dukker opp andre ting i mellomtiden. F.eks partner i Asia, Vacc fase2 eller nyheter f.eks fra Olix.

24 Likes

Godt initiativ. Har kjøpt meg inn igjen i Pcib etter lang tid på utsiden.
Den kommersielle utviklingen til selskapet er nå parodisk og interessen gjenspeiles gjennom daglig omsetning i aksjen, tilnærmet null. Den vitenskapelige/teniske utviklingen aner vi svært lite til da management i Pcib synses det er nok å lire av seg repeterende fraser ved hver Q presentasjon for deretter å gå i bunkeren. PW er sikkert en hyggelig kar på privaten, men ærlig talt så hjelper det ufattelig lite for aksjekursen i Pcib. Det bør komme konsekvenser om ikke denne reisen endres til det betydelig bedre veldig snart.

8 Likes