Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Helt riktig Jubel
Kanskje like greit å gå inn mot Q med minimale forhåpninger om noe som helst.

Tror det er lite korrelasjon mellom kommunikasjon til markedet og intern aktivitet fordi det er nok vanskelig å rapportere underveis før alt er avklart, dette ble smertelig bevist med AZ samarbeidet. Har på følelsen av at det går på høygir, men at de ikke har landet noe avtaler enda er noe skuffende, men forhåpentligvis endres dette innen relativt kort tid. Dette vil i såfall bli en brutal overraskelse på markedet gitt dagens kurs.
Forventer ikke noe voldsomt kursdrivende ved Q2, men spent på tingenes tilstand samt Q&A

11 Likes

God omsetning de siste dagene, og absolutt mer kjøpere enn selgere.
Måtte vi få en avtale snart, helst en lisenspartner på Chem.
Men sier ikke nei takk til et bud på hele selskapet :wink:

5 Likes

Er det egentlig noe som tilsier optimisme, så lenge ledelsen signaliserer fullstendig fraværendhet?
Tror det blir «på stedet kvil», som ved de foregående kvartalspresentasjonene.

1 Like

Men vi har alltid ett håp, og det er derfor vi holder ut. :blush:

18 Likes

Har hatt trua på vitenskapen og teknologien til pcib hele tiden, derfor inne igjen. Måtte vi bare bli gledelig overasket med en kommersiell kjempeavtale om ikke lenge.

7 Likes

Vil ikkje kalle volumet for god. Det ligger rundt det laveste vi har sett i år.

Snart får vi vel noen forløsende meldinger.

4 Likes

Ikke bare i år. Rundt det laveste de senere årene…

Det må vel tyde på meget lav salgsvilje ettersom kursen har klatret oppover de siste 5-6 dagene.

6 Likes

Hei

Takk for din mail, tilbakemelding og interesse for PCI Biotech.

PCI Biotech er ydmyke for tilbakemeldinger og vi er glade for å ha ivrige og engasjerte aksjonærer som bidrar til selskapets utvikling på alle fronter, inkludert hjemmesiden.

Den viktigste interaksjonen mellom selskapet og aksjonærer skjer ved Q-rapporteringer. PCI Biotech fokuserer på 2-veis kommunikasjon gjennom tilgjengelighet til ledelsen, samt at Q-rapporteringen skal inneholde relevant og balansert informasjon. I noen tilfeller lykkes vi også med å presentere nyheter gjennom Q-rapporteringen.

Øvrig kommunikasjon som ikke kan eller bør avvente til en Q-rapportering skjer gjennom egne børsmeldinger. Generelt er biotek en bransje med lange tidslinjer og noen ganger kan det følgelig gå en del tid mellom børsmeldinger med reelt nyhetsinnhold. Siden april har PCI Biotech meldt følgende børsmeldinger:

*First US patient enrolled in the fimaChem pivotal RELEASE study.

*OliX Pharmaceeuticals and PCI Biotech announce a collabration to combine OliX asiRNA and PCI Biotech fimaNAc technologies.

*PCI Biotech received Orphan Drug Designation in South Korea for fimaporfin in the treatment of bile duct cancer.

*US patent for the vaccine technology (fimaVacc) in combination with checkpoint inhibitors.

Internt oppfatter vi 4 børsmeldinger med reelt nyhetsinnhold over denne perioden som bra.

Vi kan forsikre deg om at PCI Biotech fokuserer på å skape verdier både på kort- og lang sikt.

Mvh
Ronny Skuggedal
CFO

41 Likes

Liker siste setning veldig godt💥

“Vi kan forsikre deg om at PCI Biotech fokuserer på å skape verdier både på kort- og lang sikt”

Noe stort skjer i kulissene og kan komme frem når som helst :boom:

7 Likes

Værdi på kort og lang sigt er bare en copy paste fra Hr. Skuggedal. Det skrev han også til @arve1954 da han sigtede efter rejer og rødvin. Alt andet end opremsning af fire børsmeldinger er, som jeg husker tidligere mails, copy paste.

Men…. Vi kan jo hygge os med en Q, hvor PW måske nævner nogle rigtig gggggggood news :+1:

14 Likes

Well, sorry to disappoint you. He said the same in January :joy: see post below from @lenny (actually it is a copy paste)

Reality check:

31 January 2021 PCIB = 27 nok
24 August 2021 PCIB = 24,8 nok

Even worse share issue 2018 PCIB = 30 kr

I don’t see any value creation for share holders here, do you? Lot of shareholders maybe just wishing for capital preservation to start with.

10 Likes

Kjøpte man aksjer her i august 2018, altså for tre år siden, ville man nå ha tapt 50% av investeringen.
Når de sier de fokuserer på å skape verdier både på kort- og lang sikt må vel det tas med en klype salt.

2 Likes

Jeg er overbevist om at ledelsen gjør sitt beste for å skape aksjonærverdier på både kort- og lang sikt.

Dette tror jeg vil gjenspeiles i kursen når markedet en vakker dag legger AZ-depresjonen bak seg.

9 Likes

Jeg er enig i at de gjør så godt de kan, men av og til er ikke sikkert det er godt nok! Jeg også ønsker meg et realt kursløft og det kommer med nyheter, men jeg savner allikevel mere og bedre kommunikasjon om hva som foregår fra IR! Taushet er ikke gull på kortsiktig hvertfall.

Finner vi PW og RS i radium podcast etter kvartalspresentasjonen?

2 Likes

De pleier alltid å være fast inventar i Radium etter kvartalspresentasjonene.
Tenker det blir onsdag ettermiddag neste uke.

Lad os får Høgset ind istedet… så kommer der brugbar info :+1:

Er ikke sikker på om det ender med depresjon :grinning:
Når kommer første prosjektet hvor PCI passer inn?

5 Likes