Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Skulle kanskje tro at PCIB-aksjonærer hadde lært et og annet om hvor skjør en kursoppgang fundert på kommunikasjon om hva som foregår kan være. Ledelsen har i alle fall lært.

2 Likes

Som aksjonær i pcib i snart 6 år har jeg lært ig fortsetter å lære👍

1 Like

Mye negativitet her nå, ser bl. a. at både lenny, Ebitor og flere andre henger seg opp i IR-arbeidet og “mangel på nyheter”.

Det som betyr noe for bygging av aksjonærverdier i PCIB er etter min mening:

  1. Fremdrift og resultater i RELEASE
  2. Fremdrift og resultater i RELEASE
  3. Fremdrift og resultater i RELEASE
  4. Utvikling i NAC, gamle og nye samarbeid
  5. Utvikling i VACC, gamle og nye samarbeid

    ca 29) Forbedring av IR-funksjonen

Det er nå min mening :wink:

25 Likes

Du er tydeligvis fornøyd sjog :wink:

Her må det være lov å ha ulike meninger sjog. Som at noen liker å se fotball på TV, mens andre nøyer seg med å se resultatet på Tekst-TV når kampen er slutt. Det er vell noen måneder siden vi hørte noe rundt punkt 1-28, så da satser jeg på at IR jobben er overført til arbeid i disse punktene.

3 Likes

Da prøves PCI teknologien også på behandling av Psoriasis

Abstract

Psoriasis is a chronic inflammatory skin disease that presents increased expression of tumor necrosis factor α (TNFα), a proinflammatory cytokine. The discovery of RNA interference (RNAi), mediated by short interfering RNA (siRNA), made it possible for the expression of some genes to be eliminated. However, for its application, it is necessary to use carriers that can protect siRNA and release it in the target cells. Herein, we developed a delivery system for siRNA based on hybrid polymer-lipid nanoparticles (PLNs) and combined this system with photochemical internalization (PCI), photoactivating the photosensitizer TPPS2a, to optimize the endosomal escape of TNFα siRNA in the cytoplasm, aiming to use the system as a topical formulation to treat psoriasis. The PLNs composed of 2.0% of Compritol® 888 ATO (lipid), 1.5% of poloxamer 188 and 0.1% of the cationic polymer poly(allylamine hydrochloride) showed an average nanoparticle size of 142 nm, a zeta potential of +25 mV, and the ability to efficiently coencapsulate TPPS2a and complexed siRNA. In addition, these materials did not present cellular toxicity and showed high cellular uptake. In vitro delivery studies using porcine skin model revealed that the PLNs delivered siRNA and TPPS2a into the skin. The efficacy was verified using an in vivo psoriasis animal (hairless mouse) model induced by imiquimod (IMQ) cream. The results revealed that PLN-TPPS2a-TNFα siRNA combined with PCI resulted in a decrease in the levels of TNFα, showing the efficiency of the treatment to silence this cytokine in psoriatic lesions, which was accompanied by a reduction in the redness and scaling of the mouse skin. The results showed the potential of the developed PLNs in combined silencing gene therapy and PCI for topical treatment of psoriasis.

Psoriasis Drugs Market To Reach USD 39.00 Billion By 2027

https://www.globenewswire.com/en/news-release/2020/01/22/1973657/0/en/Psoriasis-Drugs-Market-To-Reach-USD-39-00-Billion-By-2027-Reports-And-Data.html

70 Likes

Kommer det nyheter så kommer jo et kursløft.
Og “et kursløft” er mindre viktig enn arbeidet som helt sikkert pågår i Pci.
Så legges nyheter/informasjon fram, når det skal legges fram. Noe negativt ved teknologien til Pci er jo ikke framkommet; da kan vi regne med at arbeidet går videre.

22 Likes

Er PCIB med på dette prosjektet?

1 Like

Ja. TPPS2a er PCIB sin laser.

32 Likes

meso-tetraphenylporphine

(TPPS2a, LumiTrans®, PCI Biotech)

21 Likes

Fantastisk, det demrer hvor potent teknologien til PCI Biotech er!

3 Likes

TPPS2a er vel ikkje laseren men kjemikalie som er PCIB sin? (photosensitiser TPPS2a (meso-tetraphenylporphine, Lumitrans) )
Men samtidig må ein også ha laseren fra PCIB. Er det patent på den laseren?

Riktig?

4 Likes

Laseren som brukes av PCIB leveres av Modulight.

https://twitter.com/jpuusimaa/status/1330970272577572872

Dette er herlige nyheter :pray: . Da er det vel bare å vente noen år, så kanskje kursen reagerer med å krype over 30 kr :sweat_smile:

5 Likes

Fullstendig enig med deg her, @sjog i den forstand at kjerneverdien i enhver verdivurdering fortsatt ligger i selskapets behandlingsløsning for inoperabel, ekstrahepatisk gallegangskreft. Slik var det i Susanne Stuffers Første analyse i februar 2018 og i hennes og Pål Falcks seinere oppdateringer.

Nå - ett til halvannet år før interimsanalysen foreligger (my gut feeling), gjelder det desto mer.

Her passer det å minne om at Susanne Stuffers Første kursmål var satt til 78 kroner og at det i de oppfølgende analysene “pendla” mellom 76 og 82 kroner (om jeg ikke husker helt galt).

Samtidig er jeg også helt enig med de mange som kritiserer selskapets kommunikasjonsarbeid. Opplagt har dette stor innvirkning på den løpende kursutviklingen. @StockDZ, @lenny, @neuro og mange flere har tidligere påpekt og begrunna dette grundig.

Tre børsdager igjen til Q2. Krysser fingrene for at selskapet nå forstår at man må gi aksjonærene og markedet mer konkret informasjon om progresjon i studien og dermed trygghet for at den faktisk er klart stigende slik selskapet tidligere har opplyst.

45 Likes

Satser på dette er et lite hint for hva som kommer neste uke😁

6 Likes

Stupet, tenkte samme tanke, ble ikke Q presentasjonen flyttet en uke …
Hva er det de kommer med nå.
ER det Asia partner???

5 Likes

Skal vel godt gjerast å time det til Q?

Når det er sagt så kal det vel også godt gjerast å ikkje ha noke å komme med,tenker da på alle nyansettelser og artikler om alt fra hårtap til lakselus.Eg har vore aksjonær i 1,5 år og det har vore ei berg og dalbane.Til kommande Q har eg ikkje større forventninga og håp en at dei melder om god framgang i Release som var grunnen til eg invisterte i Pcib.Nå har i følge PW kommersialiseringsprossessen til Pcib vart i ett år,så da har vi vel lov til å håpe på etkvart?
Kanskje får vi svaret 31/8 ??

11 Likes

Ja, dette er viktig informasjon.
Så får akskjekusen følge realiteter.

2 Likes

ER det Asia partner??

Ville føre til et jordskjelv i tilfelle :slightly_smiling_face:

1 Like