Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Enig i at det går tregt, men fortsatt er det vel fortsatt ikke slik at en risk/reward-betraktning kommer negativt ut. Skulle det f.eks. (svært beskjedent anslag) være 30% sjanse for at vi kommer i mål til slutt og kursen passerer 100 kr så er jo dagens kurs fortsatt et gunstig kjøp. Den reelle sannsynligheten for at vi kommer i mål er nok betraktelig høyere.

11 Likes

Gikk mot magefølelsen her og kjøpte på dippen. Har erfaringsmessig gjort noen gode kjøp på mye rumling i magen. Og idag rumlet det skikkelig under PW’s presentasjon🤣

3 Likes
13 Likes

Rettet mitt innlegg ovenfor hvor første setningen uttrykte det diametralt motsatte av det jeg mente.

1 Like

Kjipt med utsettelsen idag, men lå vel litt i kortene…Ellers er det jo spennende med pågående samtaler med eventuelle partnere, og jeg så jo smilet på Per når han fikk spørsmålet om akkurat dette! Jeg tror vi bare må riste av oss skuffelsen og rette blikket framover, krakket idag er vel mer skuffelse enn at verdigrunnlaget i PCIB er svekket.

9 Likes

Å “skremme” med emisjon på 15 nå er typisk tradersnakk. Har de ikke inngått en avtale som medfører penger innen et års tid derimot går vi mot emisjon.

14 Likes

En emisjon på 50-100 mill når de bare mangler f.eks 20 (et par kvartaler fra ferdig) pasienter er ingenting å frykte.
Hvis de noengang kommer i mål er det dager som i dag man bør kjøpe.

13 Likes

Økte med 20% på dippen jeg og. Tidshorisonten er litt lenger men utsiktene har vel ikke blitt dårligere. Havner i skuffen med resten av gjengen en 2-3 års tid

2 Likes

En go dag og være lastet i søster pho også - ellers havde det sku været knald rødt.
Blir sjovt og se hvordan kurserne ser ud om 2 år!

1 Like

Enig. Og ikke minst dersom PCIB plutselig drar opp en kommersiell avtale.

3 Likes

Er det bare meg eller virket ikke Per ganske så fremoverlent og rolig i dag? Har på følelsen av at noe kommer til å skje utover høsten.

Uansett, kjøpte på dippen i dag, støtten ser ut som holder. Var vel nede på rundt 19,5 i dag, samme som etter AstraZeneca meldingen kom.

9 Likes

Økte selv idag på dippen, samme jeg gjorde på AZ krakket

3 Likes

Enig i det. Og hva er kursen i PCIB ved en kommersiell avtale som like gjerne KAN komme plutselig? Biotek med kontantstrøm og avtale koster solid mye peeng. Spesielt innen mRNA og onkologi 1 linjebehandling likeså.

Kanskje dumt å snakke om det men da er like gjerne PCIB kursen i all time high. Så får vi se hva som blir fasit :pray:

6 Likes

Det er vel vanlig at innsidere kan handle etter at kvartalsrapport er offentliggjort. Dette basert på antakelsen om at ingenting holdes hemmelig i forbindelse med rapporteringen. Men ser at eventuelle pågående forhandlinger kan gjøre det uryddig å handle i dag.

Innsiderne i PCIB har hauger med opsjoner. Tipper de avstår i dag som sist.

3 Likes

Markedet viser liten eller ingen tillit til PCIB men, Per kan ikke gjøre noe med hverken covid eller rekruttering, men det var en slett presentasjon. Det er det bare å innrømme, men de rekrutterer i alle fall. Fra podden med Anders når det gjelder vacc så lurer jeg nå litt på om de virkelig har en plan med «at det jobbes aktivt» For meg blir det litt bortkasta tid å penger. «We have strong confidence» har vi hørt i mange år nå. Her er det bare å stikke fingeren i jorda for AA blir nok neppe ikke før 24 desverre, men en fin anledning for de som liker kniver.

6 Likes

Ja.
Men så bør vi også vite at dagens aksjefall skyldes at mange synes det var skuffende; ikke at teknologien til Pcib er falt.

4 Likes

Så konklusjonen etter Q221 er at de har brukt opp ressursene de egentlig skulle ha brukt på fimaVACC og fimaNAc til å oppnå en utrolig dårlig rekrutteringstakt på fimaCHEM? Og mange av de som havner på SoC uten amphinex etter randomisering, beiler og finner en annen behandling/velger samme behandling på ikke-PCIB-sykehus nærmere seg selv? Og interrimavlesning på RELEASE er utsatt med opptil 1 år. Må si jeg av en eller annen grunn hadde litt større forventninger… Jaja, blir vel bra til slutt, har ikke solgt og sitter med alt.

10 Likes

Større frafall i sammenligningsgruppen var vel overraskende, dette kan vel være pasienter som er misfornøyd med standard behandling og søker andre behandlingsmetoder?
Bare å avbryte armen og gi alle behandling med pci

5 Likes

Lei av stadige forskyvninger/utsettelser/avbrutt samarbeid, hosting og harking og fandens oldemor. Solgt 50 % i dag.

4 Likes