Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Er så typisk: når alt er som mørkest og «alle» har kastet korta kommer plutselig en deal av kommersiell karakter, eller??

Tror du ikke det plutselig kan skje @Gillmekk ?

Måtte se på sluttsedlene mine og fant ut at jeg solgte på sviende tap i denne 21.10.20 til kurs 23,54.
Nesten 1 år senere viser det seg at det var like greit å gjøre det.
Man kan ikke si annet enn dette selskapet har levert utrolig skuffende.

9 Likes

Vi får se. De har brukt ca 7-8 år på å oppnå en kommersiell avtale. De lykkes foreløpig best med å signere avtaler for tilrettelegging av emisjoner. Mulig de klarer en til av de.

1 Like

Ja umulig å spå noe sikkert særlig om biotek og framtiden. Ingen, hverken phd ere eller investorer gadd investere i mRNA teknologien heller. Det snudde helt plutselig…

https://www.olixpharma.com/eng/ir/irbook.php

Disse slide fra Olix (mCurex) er nokså interessante!

Og fra børsmelding om samarbeidet:

Commenting on the announcement, Dong Ki Lee, CEO of OliX Pharmaceuticals said: “We are very excited to collaborate with PCI Biotech. Combining our proprietary asiRNA platform with PCI’s leading fima NAc delivery technology will significantly accelerate our efforts to bring our dermatological RNAi programs to the clinic. We also expect to expand the area of application to our cancer immunotherapy pipeline and mRNA vaccines developed by our subsidiary, mCureX, in the near future.”

At der her KAN komme kommersiell avtale er vel ingen umulighet?

3 Likes

Rett før sannhetens time med AZ lå kursen over 80kr og stemningen her inne var euforisk.
Nå er stemningen depressiv og kursen ser ut til å ha en bunn på ca 20kr. Det må tross alt ha noe verdi å kunne bli markedsleder for GGK etter interim.
Kanskje fair value er et sted i mellom ?

Jeg ser at Roger solgte på 23.
Jeg kjøpte på 20 da AZ stakk.

Det er for tidlig å si hvem som var smartest.
Jeg sikter mot å være topp20 største eier av et stort og viktig Biotec-firma. Det er dessverre for dyrt i Novo Nordisk.
Roma ble ikke bygget på 1 dag. :blush:

31 Likes

@bamse

Jeg vet 100% hva du står for i Pcib og har full respekt og beundring for det. Du har stått last og bram med din overbevsining og tro på selskapet og all ære for det.
Jeg håper du og andre trofaste får igjen ordentlig en dag, det mener jeg virkelig og det vet du.
Samtidig kan man ikke stikke under en stol at det er vanskelig å få inn nye investorer når man får det ene tilbakeslaget etter det andre.

Håper neste melding er av det positive slaget!

27 Likes

Omtrent eksakt det samme her. Tapet utgjorde en litt for stor andel av porteføljen, men sett i retrospektiv har valget vist seg både riktig og lønnsomt. Dessverre.

PCIB er virkelig som å se maling tørke. Og ære være de som forholder seg tålmodig og får en forhåpentligvis solid belønning et godt stykke frem i tid.

2 Likes

Enig, men hvorfor et godt stykke fram i tid?
Hvorfor mener mange at der ikke like gjerne kan komme en kommersiell avtale for en av de tre teknologiben i PCIB helt plutselig?

Det fatter jeg nu ikke at folk synes være så bastant om. Plutselig KORT tid! Det er helt umulig å si noe sikkert om.

4 Likes

Er synd at når mrna og vaksiner er superhot så er alle man på dekk for å sette opp seil uten vind. Synes de har gjort en god jobb med protokoll endringer og tiltak for økt rekruttering på Release, men håper de nå kan bruke momentum til å få sparket vacc og nac skikkelig i gang.

9 Likes

Jeg gir ikke opp fordi jeg har ståltro på teknologien, men når man et år etter d-dag går på nok et sviende papir tap denne gang på 265k ish kroner så er det lov å stille kritiske spørsmål. Hva faen er det som foregår i bunkersen? Trenger Dere hjelp?

14 Likes

Drømmerier må få sin ende når absolutt ingen ting skjer til tross for nettopp slike håp over flere år. Selvsagt kan en avtale plutselig komme, men det føles ikke akkurat lukrativt å satse sparepenger på at det vil skje. Hvert fall ikke den nærmeste tiden.

2 Likes

Jeg er glad det er noen som @bamse som er seig og klorer seg fast med optimisme. Vi andre dødelige trenger det når egen selvtillit blekner litt. Har ikke dårlig tid med å løse inn men hadde jo vært bra med litt bonus for innsatsen snart. Har vært med høyt og lavt noen ganger men har ikke lyst til å gi opp ennå. Vinden og forumet ( og kursen) snur jo ganske fort ved en kul avtale eller gode nyheter. Så tvi tvi og takk for optimismen @bamse så det blir litt balanse.

8 Likes

Uten sammenligning forøvrig - jeg hørte om Amazon første gang da jeg jobbet som IT-ingeniør med år 2000 problematikken. Jeg mente digitale bøker var genialt fordi det kostet ca 0 å sende ut bøker over internett. Dessverre var jeg for kortsiktig. Det var som å se maling tørke i 10 år. Hadde jeg bare blitt sittende ville jeg vært rikere en Røkke.
Poenget - trading nytter ikke (for meg).
Man må finne selskaper der man virkelig har troa.
PCIB kan forandre hele legevitenskapen med PCI.
Jeg blir ikke rik av å trade eller å kjøpe aksjer i et firma som allerede er stort.
Jeg vet ikke om et mindre firma med større potensial.
Denne gangen går jeg for 0 eller Røkke*X :relaxed:
Drømmen ble akkurat 1 år forsinket. Det kan jeg tåle.

45 Likes

PW described Etherna collaboration as a roller coaster :roller_coaster: changing strategies with changing management. He said that they had an effective collaboration throughout the 5 years …

Well I hope it will not be AZ-2

2 Likes

Vi må som skrevet tidligere opp her @Jubel stikke fingeren i jorda. Firmaet å oss investorer trenger hjelp. Vi har troen, men blødd i mange år. Deg dermed. Det må skje noe noe nå. Vi investerer å reinvesterer over q å år. Det er fortvilende. Nå blir det en ny runddans å kaste seg rundt å trade over et par måneder for å prøve å ta igjen det tapte. Var letter for ett år siden med alle de nye esg.

5 Likes

Helt enig i det concorde!

At der er risiko i biotek er åpenbart. Jeg tror fortsatt PCIB kan bli en vinner både på kort og lang sikt. Fasit har jeg neppe! Men trøster meg med at ingen phd ere eller investore så mRNA boomen komme heller!

Men PCIB har svært gode resultater og etterspørselen etter leveringsteknologi har kanskje aldri vært større. Om ett selskap tegner kommersiell avtale med PCIB tror jeg like gjerne flere selskap vil komme etter. Ketchup effekt :pray:

Stang ut håper og tror jeg nå blir stang inn ved mulig forhandlinger som PCIB nu kanskje deltar i.

Og jeg er rimelig sikker på at en eventuell kommersiell avtale vil kunne ta markedet med storm og rekyl tilbake mot topper. Det blir en annen liga i biotekverden om det kan regnes på kontantstrømmer og royalties. Ikke minst validering av teknologien. Helt hinsides viktig og løfter antakelig markedsverdien betydelig om så skjer :pray:

10 Likes

20 Likes

Er personlig lei av måten PW sniker seg under å svare på veldig relevante spørsmål med I AM NOT GOING TO ANSWER THAT!

Jeg skjønner godt at han ikke kan gå i dype detaljer men det må gå ån for han å gi litt mer utfyllende Feedback til selskapets eiere.
Det blir altfor enkelt for han og jeg tror mange har mistet tilliten til han.
Dette tror jeg er hovedårsaken til endå et heftig kursras i dag.

Med alt det sagt så velger jeg personlig å sitte fast fordi tehologien har ikke blitt noe mindre banebrytende selv om Release studien har blitt litt mer forsinket. Bare for håper at styret endelig våkner til livet og tar noen heftige grep.

3 Likes

PW

«Continued focus on enrolment of patients into the RELEASE study, with the emphasis going forward being on regular trial management, including overall performance evaluation and replacement of underperforming sites»

Hva med underperforming CEO’s? Uten evne til selvkritikk eller forståelse for det skrikende behovet for informasjon til markedet! Burde ikke disse også byttes ut? Håper styret snart åpner øynene og gjør nødvendige tilpasninger - som burde vært gjort for lenge siden!

8 Likes