Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

For the record here: Jeg håper inderlig A.H. får lov/har tid/kan være med på podden i morgen å snakke norsk rett fra levra så vi investorer å «pasienter» kan få et innblikk i tingenes tilstand om firmaets rike. Såpass fortjener vi så til de grader å det skjønner de på gulvet også!

Å jeg driter i hårtap, lakselus å psoriasis! Jeg vil vite hva «State of The art» «Top notch» «golden standard» betyr når vi går inn i 1/9-21

4 Likes
  • I 2018 brukte norsk oppdrettsindustri 5.2 milliarder på å fjerne lus.

• I 2020 eksporterer Norge laks for 70 milliarder.

• I 2021 initieres et samarbeid mellom FHF og PCI Biotech med støtte på ca 5millioner

A novel lice control method: photochemical treatment (Photolice)

«Behandlinger mot lakselus på oppdrettsfisk har store økonomiske, logistiske og etiske omkostninger. Det er derfor behov for nye effektive avlusingsstrategier med lite velferdspåvirkning på laks. Dette prosjektet foreslår en ny tilnærming som bruker fotokjemisk behandling for å fjerne lakselus. Denne kan optimaliseres til å ha minimal miljøeffekt og implementeres i allerede tilgjengelig infrastruktur, praksis og ressurser. Etter videreutvikling for å skaffe godkjenning for kommersiell bruk, kan denne strategien raskt implementeres. Industripartneren, PCI Biotech AS, har erfaring med design, syntese og utvikling og dokumentasjon av fotosentiserende molekyler for medisinsk bruk, og kan derfor videreføre denne nye strategien til kommersiell bruk.»
Varighet:
Startdato: 01.07.2021
Sluttdato: 01.07.2023

ROADMAP FOR THE AQUACULTURE INDUSTRY

Main objectives

• By 2030, salmon must be farmed using technologies that eliminate the problems of sea lice, prevent escapes and capitalize the value of particulate matter.

• By 2030, the industry will export salmon worth more than NOK 200 billion per annum and represent one of Norway’s most important export industries.

• Through investments in research and innovation, suppliers to the aquaculture industry will become a significant contributor to the development of Norwegian aquaculture. Additionally, exports of products and services will increase five-fold by 2050.

11 Likes

Hvis det skulle vise seg at gjennombruddet for PCIB skulle bli bekjempelsen av lakselus skal jeg donere all gevinst til et veldig formål som forumet her på TI kan bestemme destinasjonen på !

4 Likes

Da kjører man tre kontroll armer den første timen @nordpolen å får svar etter 2. Soc blir latterliggjort fra nå av. Flirer meg ihjæl av tulle eksperimenter. Få fakta på bordet nå mtp hvor vi står på antall innrullerte å la markedet få vite det. Makan te butikk for oss som investerer hundrevis av mill skal du jammen meg lete lenge etter.

Nå er det natta her for å legge en strategi for å starte traden inn på Biovica, Immunicum,Tobii, Integrum, Cyviz, Obducat :wink:

1 Like

What’s another year?

Det vil skje mye interessant og oppmuntrende lenge før den tid.

5 Likes

Og vi venter i spenning…

1 Like

Det har vært mantraet en god stund, men jeg er ikke uenig. Derfor består 50% av porteføljen med PCIB-aksjer. Reduserte til det i dag, men nå får det holde.

2 Likes

Det er ganske interessant å lese dine tanker. Jeg håper det går veien for deg med dette.

Selv ville jeg tenkt at noen av alle de menneskene, eller i det minste ett menneske, i alle de store selskapene som har hatt utviklingssamarbeid med PCIB men som ikke lengre har det ville sett det samme samme (ref. …kan forandre hele legevitenskapen) og sørget for at en slik mulighet ikke gikk dem hus forbi.

2 Likes

Slik som flere phd ere og investorer ikke hadde tro på mRNA teknologien og ville investere i det ila et par tiår……Før plutselig alle skulle benytte og investere i teknologien.
Novel teknologi på godt og vondt …

Det nevnes i rapporten at:
«ODD in South Korea may under certain circumstances provide several benefits, including conditional approval, extended market exclusivity and exemptions from required data»

Conditional approval, hva som inngår i det? Mulig eller svært usannsynlig at RELEASE kan kvalifisere for dette?

Betyr nok I Sør-Korea det samme som i EEA og USA (jf. CMA og AA) atman kan oppnå foreløpig / midlertidig markedsføtingstillatelse.

I praksis vil det si krav om en oppfølgingsstudie for å kunne avdekke eventuelle uønska bivirkninger o.l. som ikke er avdekka i løpet av den kliniske utprøvingen forut for markedsføringstillatelsen.

2 Likes

It’s always darkest before pitch black.

1 Like

Husk spørsmål til radium podcast.
Teknologien til Pcib er like fantastisk i dag ,som på mandag.
Bare veldig mye billigere.
Skuffende, men fremdeles super optimist🇳🇴

11 Likes

Husker jeg satset en del på PCIB i 2016. Da håpet vi på ferdig produkt i 2021 eller noe. jeg håper PCIB vil lykkes og at det blir solid belønning for alle tolmodige aksjonærer. Er Bøhn fortsatt styreleder her? Han var veldig entusiastisk.

1 Like

Hvem har email til å sende spørsmål mht PCIB podcast til Radforsk? Jeg finner den ikke.

Takk for rask svar. :slight_smile:

Jeg brukte eka@radforsk.no

Melding på Facebook siden deres

1 Like

Triste dager i PCIB… kjenner motivasjonen og positiviteten fikk seg en skikkelig knekk igår og idag.
Teknologien er der, men nå trenger vi virkelig en avtale av noe slag evt oppmerksomhet fra et stort BP så vi får tilbake troa på denne aksjen.
Solgte ingenting og holder enda, fylte til og med på litt.
Men nå trenger vi noe oppmuntring

5 Likes

Tænk på alt hva der kan ske på 2 år…
Emi frygten styrer market men lad os nu se der skal ikke en ret stor sum til at dette ikke bliver aktuelt.
Jeg fornemmer tallet 100 mill vil være passende så må vi se on det er dollars eller norske kr vi snakker.