Bare minner om at aksjene som selges blir kjøpt av noen som har tro på selskapet.
Jeg er en av dem. Håper å se mange av dere her inne igjen når vi nærmer oss avslutning av Release, forhåpentlig på langt høyere kurser.
Jeg tror likene er ute av skapet nå, men om kursen skal enda lengre ned før den skal opp, OK for meg.
PCI teknologien er verdt mer enn 6-700 mill.
På gjensyn folkens
Sitter i ro hele veien ned, det er jo vanskeligere å sitte i ro hele veien opp. Tar nok tid og emisjoner denne…
Ja, her var det usedvanlig negativ stemning blant de aller fleste. Og det er ikke særlig rart. Det var tungt å måtte innse (da Q2 ble lagt frem) at kursen igjen mest sannsynlig ville få seg en skikkelig knekk. Og slik gikk det.
Ser også at noen nå kaster kortene, og avventer en evt. ny investering i PCIB til det skjer “ett eller annet” (positive nyheter om endringer i kriteriene for RELEASE, nyheter om safety på dobbel behandling, partnering for oppstart av VACC-studie, avtale innen NAC, osv. osv.).
Men hva har endret seg, annet enn dårlig guiding på RELEASE (som i rettferdighetens navn må sies at ikke er spesielt enkelt i disse tider)?
Som tungt investert i PCIB (alt er relativt, men jeg har slik det har gått feilet rent strategimessig. Og ja, sitter med et betydelig papirtap for øyeblikket) må jeg holde fokus på basisen som PCIB er bygget på: Tre teknologiben, alle bygd over samme lest, og som etter hvert er meget godt beskyttet gjennom 30 patenter - de fleste med meget lang varighet.
Dernest resultatene fra forskningen deres, som er svært gode, og i de fleste tilfeller mye bedre enn alt annet som er kjent pr idag.
Selvsagt er det høy risiko å investere i et slikt selskap, men at det plutselig skal skje at de nå får dårlige eller helt middelmådige resultater i sitt videre arbeid virker lite sannsynlig. Min vurdering er at det er langt mer sannsynlig at det kommer et plutselig gjennombrudd. Jeg skal være inne helt til dette er avklart. RELEASE-studien tar lenger tid, men spekulasjonene ovenfor om at de ikke kommer i mål med denne synes jeg blir for negative. Det tar lenger tid enn planlagt - javel - men det blir fullført, og i tide (mener jeg). Nucana som er trukket frem som eneste konkurrent innenfor GGK er i realiteten ikke noe være eller ikke være for PCIB. Her er jeg enig med Einarson, og lar meg ikke bekymre nevneverdig over akkurat det.
Jeg tror altså at RELEASE blir gjennomført, interimavlesing vil bekrefte PCIBs overlegne teknologi, og basert på resultatene vil det bli vanskelig for regulatoriske myndigheter å holde tilbake med Accellerated Approval.
I tillegg tror jeg det kommer overraskende hendelser innenfor enten VACC eller NAC.
Det skal svært lite til før kursen plutselig er på et levelig nivå igjen (slik at den psykiske påkjenningen avtar ), og sist men ikke minst: Hvis det smeller - noe jeg vurderer som meget sannsynlig - så vil jeg ha gleden av å være med på hele reisen.
Dette med all respekt og forståelse for de som nå ikke orker lenger. Men jeg tør rett og slett ikke å kaste kortene.
Kjøpte i dag på 18,50. Noen aksjer som Nano har steget kraftig etter PCIB´s 2Q presentasjonen. Man kan lure på om det er lurt å selge PCIB på disse nivåer og kjøpe andre aksjer som har steget kraftig. Mange bruker følelser og ikke logikk når de handler aksjer.
100% enig !
En selv er den største fienden på børs.
Jeg sitter selv med en god del i Nanov, og gleder meg over oppgangen. Men potensialet i PCIB er laaaangt større, og jeg tror dagens kurser er en unik gavepakke.
Time will show. Jeg selger ikke, det er sikkert.
De finner en løsning på retention, enten det er lettelser fra FDA eller leger på hjemmebesøk hos dem i kontrollarmen. Jeg tipper de tok hardt i med 2H23 for å få alle lik ut av skapet slik at vi kan få en positiv utvikling fremover, fra når denne flodbølgen har stilnet.
Det er uansett uaktuelt å gi bort aksjene mine til røverpris. Derfor spiller det ingen rolle om kursen er 10, 15 eller 20.
Når man ser på kursutviklingen i dag, kan det se ut som om biotek-investorene selger seg ut av PCIB og kjøper seg inn i NANO. Blir det for enkelt av PW&Co å bare legge skylden på eksterne faktorer?
Jeg håper du har regna hvor mange prosent som skal til for å komme break even igjen…
Jeg tipper Topp50 øker, ikke selger. Investorene kjøper, spekulantene selger.
Merkelig at det er på bunn at “alle vil selge”, ellers hadde det ikke vært bunn
Feel sorry for all of us who have been following the company in good faith and put time and effort to try to understand the case. I hope for an immediate reaction from the board and management to rectify the situation and harness the technology potential.
The fundamentals are still strong as long as they implement a long lasting solution for the Release study. The retention effect is still at a low and manageable level according to the company and solutions do exist to mitigate for the risks.
Also we now have a sub-organization dedicated to Nac and Vacc we should expect progress.
Aksjen faller neppe til null med det første, så da er jo spørsmålet på hvilket nivå risk/reward vil oppfattes som så gunstig at det er mer nærliggende å kjøpe enn å selge. Med et fall fra 26 før presentasjonen til 18-tallet nå etter, så bør vel det nivået være nådd allerede. Potensialet kan selvsagt bli rammet av emisjoner på rekordlavt nivå, men vi behøver slett ikke komme dit.
Har forståelse for at man reduserer hvis PCIB utgjør en veldig stor del av porteføljen, men aksjen bør nå være desto mer spennende som krydder i en variert portefølje.
TTT, har vi det?
Hva skjer kl 14?
Gerian - Hmmmmm det tror jeg IKKE er noget problem for MLF at udregne - så forstår ikke helt grunden til dit spørgsmål
Men et langt vigtigere og mere værdifuldt spørgsmål er jo vel et som dette.
Har man selv en tro på at selskabet leverer, således at break even (plus???) bliver muligt at opnå.
Jeg tror på (min nuværende snit er ca. 22) - at alle her som har køb på en kurs på et tocifret - vil “nemt” nå denne break even.
Når det så er sagt, så er tiden før denne eventuelle break even i PCIB sker - nok en hel del længere end håbet for de fleste herinde, og derfor har nok flere solgt - for i mellemtiden at sætte deres investering i andet end PCIB, i håb om at de i “ventetiden” vil få et langt bedre afkast, end blot det at sidde og vente…
Det har jeg respekt for, selv om jeg sidder stille selv…
Med en litt utvidet break-even må jeg innse at PCIB i mine fem år har falt nær 40 prosent i et ellers gullkantet børsklima der OSE har steget 80-90 prosent. Noe sier meg at min realitetsorientering ikke har vært helt optimal i denne aksjen.
Oppdatering fra meglerhus med kursmål kan gjøre susen!
Nu er kursen på lavmål og langt fra de forrige tre kursmål.
Ikke minst en snarlig kommersiell avtale
Om kursmålene ligger way off fra dagens kurs er det kanskje bedre om man ikke hører noe fra dem enda.
Man kunne jo håbe, at selskabet fik tilstrækkeligt med utilfredse mails fra aktionærer, at de (Per og Ronny) fik lidt selvkritik og måske… måske tænkte, at de må stramme op og levere / gøre ting anderledes. Per W burde være tæt på en alvorlig samtale med styregruppen. Det er ikke imponerende.
En venn av meg, som var CEO i en norsk biotech bedrift for en del år tilbake, fortalte for noen år siden at PCIB var kjent for å være dårlige på å levere. Jeg lot “tvilen komme tiltalte tilgode” og deltok fullt ut i begge de to siste emisjonene. (De som innebar tegningsretter.)
Jeg må dessverre innrømme at jeg har tenkt ofte på min venns utsagn de siste 13 månedene. Jeg har før det siste fallet denne uken, halvert min beholdning, men har fremdeles 40k igjen. Angrer nå på at jeg ikke lettet meg for mer, men håper fremdeles at de skal komme i mål. Liker dog ikke den økte usikkerheten.
Folk har et alt for kortsiktig perspektiv her. Ingen katastrofe skjedd for pcib, og medisinen fungerer.
650 mill mcap er røverkjøp!
Virker som at de siste restene av tillit er i ferd med å renne ut i sanden her nå.
Blir spennende å se hvordan de skal komme seg ut av den hengemyren de er i for øyeblikket.
Håper samtidig inntrykket jeg fikk i går som går i retning av handlingslammelse viser seg å være feil.