Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Hei. Godt poeng, her skrev jeg innlegg mens feber herjer og Netflix gikk i bakgrunn. Takk for korreks, har endret i innlegget :clap:

1 Like

Enig med det Investor skriver, men det positive er vel at når selv langsiktige investorer som ham har kastest kortene så kan det vel ikke bli så mye verre stemning blant investorene. Pleier som kjent å snu når alle er blitt negative.
Ser som sagt slett ikke bra ut, men så ligger jo kursen der den gjør, og da behøves det vel egentlig ikke mer enn 10% sjanse for at dette skal gå bra til slutt for at man skal kunne betrakte det som en forsvarlig investering i en bredere portefølje. Tror nok at f.eks. sjansen for at det dukker opp en samarbeidsavtale overstiger 10% med god margin. Og så lenge Snoeffelen (eller Must) ikke har kastet kortene så tror jeg nok ikke man kan betrakte dette som “a lost case”.

11 Likes

Dere får gå tilbake i tråden her og se hva som ble sagt om en evt AZ avtale. Her tror jeg PCIB har sitt på det tørre. At sjefshausserne her inne ikke vil ta ansvar få så være.

7 Likes

Jeg har fortsatt troa og aldri solgt en pcib aksje. Ikke at jeg er noe stor og viktig aksjonær. Tillit begynner å bli litt tynnslitt nå, men har ingen planer om å selge. Jeg er fortsatt veldig spent på hva andre verdsetter denne teknologien til (AZ, Olix, Etherna etc). Og har planer om å vente til vi får svaret, om det så er 0 eller milliarder.

Jeg innser at ventetiden blir stadig lengre, men det kan skje ting når som helst. Spesielt Olix er det nærliggende å tro at det kommer fler nyheter innen kort tid.

Det jeg dog stusser litt på er at de nå legger ett løp hvor de forventer snitt på 4 pasienter i mnd, hvis man summerer opp dette er det ikke rekruttert mange pasienter så langt. Det ble også sagt at man forventer 1 pasient pr site pr år, hvorpå det ble fulgt opp med at i Taiwan har de 3 sites og at rekruttering går som forventet. Skal man da tolke det som 3 i året der også, eller forventer man mer fra den regionen? Planen nå med 1 i året pr site samsvarer jo med den generelle guidingen. Så det burde være mulighet til å regne seg frem til omtrent antall pasienter innrullert.

7 Likes

De har aldri levert på rekruttering - Aldri. Og det bør være et tankekors.

Jeg ville delt alle tall i guidinga deres på to. Minst.

På den positive siden vil vi jo ha femårs overlevelsesdata og når studien er ferdigrekruttert!

5 Likes

Mener selskapet ikke har satt inn nok krefter og penger i rekrutteringsproblmatikken. Det har vært problem helt siden exstenion.

Får håpe FDA/EMA gir dem noen snarveier og at de kommer i mål til slutt. Lykke til. Følger litt med fra sidelinjen.

1 Like

Jeg synes det er trist å lese at veteraner som @Investor kaster kortene, og håper det blir med pausen som hen skriver.

Personlig synes jeg selvsagt også det er tøft å se sparepengene forvitre slik de tilsynelatende gjør, og jeg er tidvis nødt til å fjerne PCIB fra tracker-listene mine for å beholde forstanden. Samtidig klarer jeg ikke helt å se at de siste nyhetene ødelegger value proposition til selskapet på noe vis, selv etter gjennomlytting av siste podcast.

OK, så blir det kanskje lenger tid til avlesning, og man er mer avhengig av finansiering. Samtidig er det ikke all verden som trengs av finansiering for å komme over den siste kneika, vi snakker vel kanskje 70M? Dette tilsier en utvanning på ca 10% ved en emisjon på dagens kurs, om jeg har hoderegnet riktig?

Jeg lever fint med om mitt lille kakestykke av denne kaken blir bittelitt mindre, så lenge kaken blir verdt så mye som den fortjener å bli, og om det blir medisin av RELEASE-studiet kan jeg ikke skjønne annet enn at det vil trigge en voldsom verdistigning ved at man får salgsinntekter, teknologien valideres, selskapet settes på kartet osv.

Jeg er kanskje naiv, men jeg økte min posisjon med 2k i går, og sitter fortsatt med ca halve porteføljen i PCIB. Jeg er vel vitende om at jeg kan risikere å tape alt dersom dette virkelig ikke går veien, men samtidig tenker jeg at oppsiden er enorm og jeg vurderer oddsen for suksess såpass høy at dette veddemålet er noe jeg ville takket ja til hver gang.

Blir spennende å se hva kursen stabiliserer seg på etter at etterdønningene fra denne Q2-presentasjonen har lagt seg, og om det kommer noen positive triggere i høst (IDMC readout f.eks?).

23 Likes

Tror nok det er denne nyooppdagede trusselen som gjør at det har kommet en andre nedgangsbølge etter kvartalspresentasjonen. I motsetning til NANOV hvor jeg økte mer jo lavere den falt (noe som har vært lønnsomt så langt) så føler jeg ikke for å gjøre det samme i PCIB. Sist jeg solgte lå aksjen over 80 kr, og nå får det gå som det går med resten av aksjene. Utgjør uansett under 1/5 del av NANOV-aksjene mine nå, så totalt sett har de siste dagene vært innbringende for meg. Potensialet forblir uansett spennende ettersom teknologien på mange måter er unik.

Hvor langt ned skal vi?

Depressivt her nå, og det er fullt ut forståelig. Det er litt tøft å se at kompetente og trofaste investorer nå kaster kortene.
Jeg spør meg selv, hadde jeg sittet med kun kontanter nå, ville jeg gått inn i PCIB som første, andre eller tredjevalget? Nei, det ville jeg ikke.
Så hvorfor selger jeg meg ikke ut? Det irrasjonelle svaret er at fem års håp og tro ryker samtidig, og en fattig trøst er at PCIB utgjør en stadig mindre del av porteføljen. PCIB faller, mens veldig mye annet stiger, og stiger godt. ’

Men min PCIB-strategi er så talentløs at jeg ikke orker å lese det jeg selv skriver.

9 Likes

Dyktige skribenter med kunnskap i massevis for skrive hva de vil for å holde motet oppe her på forumet men de kommer ikke vekk ifra at det er dette som skremmer:

3 Likes

mange på veg ut her nå, og flere blir det vel jo lenger ned vi ramler… er vel ikke noe teknisk støtte før nede på 11 kr her

Black Friday kommer tidlig i år da skjønner jeg.

1 Like

Dette gjør vondt for en med snitt på 60kr…

3 Likes

I min portefølje har NANOV steget frem ganger så mye som det PCIB har falt idag, så det er jo en trøst. Men på den annen side forventet jeg oppgangen i NANOV (kanskje ikke så raskt), mens jeg syns utsiktene i for PCIB-aksjene er blitt merkbart forverret. Beholdt disse aksjene fordi jeg ikke ville sitte kun i NANOV, men i likhet med deg så ser jeg jo at dette er en irrasjonell begrunnelse. Svaret er nok heller at jeg har vanskelig for å gi opp en aksje som jeg har trodd på. Hvis jeg hadde vært mer rasjonell så hadde jeg jo heller kunnet gi litt tillit til selskapet som min barndoms bekjente Bjørn Rune Gjelsten kontrollerer. Har egentlig hele veien hatt troen på Ultimovacs, men har aldri funnet rom for å kjøpe meg inn fordi pengene skulle yngle i NANOV ogPCIB først.

2 Likes

Har idag solgt meg helt ut av PCIB da jeg føler at dette dessverre kommer til å ta lang tid før det blir et positivt momentum i aksjen. Har vært i PCIB i over fem år, men velger nå å stille meg utenfor en periode og ser hvordan aksjen utspiller seg. Har fremdeles stor tro på at dette blir bra til slutt, men den siste meldingen om manglende retention gjør at det er mer skyer på horisonten fremover enn jeg liker, og magefølelsen sier at det vil komme flere utsettelser fremover. Lykke til alle sammen!

2 Likes

Ja, ULTI burde du vurdert. Gikk inn på 40 og det mer enn kompenserer papirtapet i PCIB. Ikke har de rekrutteringstrøbbel heller.

1 Like

Til dere som tror det er lenge til nyheter, ikke glem trippel JA svaret til PW i går, dog uviss hva dette resulterer i, men jeg vil tro vi får svar her i løpet av året.

2 Likes

Mye har kommet frem de siste dager. Meget kjedelig for de som har god tro.
Med store rabatter i emosjoner før kan det godt være at vi ser 10-12.
Musk og Bøhn har en oppdrag å gjøre.

2 Likes