Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Jeg tenker mer noe slik

Examples of surrogate markers include tumor size or progression-free survival in the case of cancer drugs.

3 Likes

ORR måler vel tumor size, mens Pfs jo er det det er :slight_smile:

2 Likes

Ja riktig - måtte lese definisjonen igjen

The tumor objective response rate (ORR) is the assessment of the tumor burden (TB) after a given treatment in patients with solid tumors and has a long history. The ORR is undoubtedly an important parameter to demonstrate the efficacy of a treatment and it serves as a primary or secondary end-point in clinical trials

3 Likes

Coronasituationen i Syd Korea

Rejäl topp juni/juli och hela Augusti, nu har trenden vänt nedåt.

42% fullvaccinerade ökar med 10% enheter på 2 veckor så om 6 veckor ligger de på 70% vaccinering likt Norge/Sverige.

Bara att hålla tummarna att Syd Korea kan fortsätta leverera när de får kontroll på Covid.

Håller tummarna för partner i Asia 2H21-1H/22 som kan öka inkluderingstakten ytterligare.

15 Likes

Meget bra @Temlor

Jeg kan ikke se noen har nevnt fra podcast om hva selskapet sa om fimavacc.

Selskapet sa i dag at de ikke har midler til å kjøre studie selv. Altså avhengig av et samarbeid på en eller annen måte :star_struck: var svaret.

Den avklaring på Vacc strategien likte jeg meget godt!!

Smukt og høyst gledelig!

Einarsson sa også at dette var betryggende å høre at PCIB nu setter ressurser på teamet og det med fimanac og lene seg mer framover det er veldig positivt sa Einarsson. :partying_face:

På spørsmål fra lytter om selskapet jobber mot Asia partner RELEASE og mulig med partner før interim avlesning : sier selskapet at det håper vi og det er jo det vi prøver å jobbe for!!! Vil ikke si noe om sannsynlighet. Men selskapet jobber aktivt for å forsøke å få på plass det.
Hvilket type partnerskap står øverst på lista?: svar;det beste er å få noen med på å drive RELEASE studien og selektere KOL i et marked som er så langt unna oss. Da får vi fotfeste i de kommersielt viktige punktene før RELEASE studiens avlesning!!!Viktigere i dette marked å ha en slik avtale med en kommersiell aktør!!!

I Taiwan går der som forventet (forventer 3 pasienter i året). Ikke for sent å inkludere nye land, men tar tid.

• data fra to behandlinger får vi svar på dette?
    Svar:Selskapet kjenner til dette og jeg har fått beskjed om at vi kan forvente at vi får en avlesning av det av IDMC andre halvår 2021. De vil eventuelt komme med en anbefaling om det er trygt å fortsette med 2 behandlinger. Har ikke fått noen safety signaler så langt i studien som tilsier noe annet som vi vet om ihvertfall.

@anon6994212 det er flere svar på dette over i tråd og i podcast diskutert flere muligheter med mulig endringer FDA med bakgrunn covid. En gylden mulighet :crossed_fingers::pray:

• COVID-19 has necessitated DCT-type trial modifications such as remote assessments to reduce patient exposure to COVID-19 infection from travel to trial sites.
  • Many of these remote assessment modifications were deployed in the middle of large ongoing cancer trials.
  • There is an opportunity to evaluate the effect of remote assessments on trial data to advance Decentralized Trials in oncology.

Så gledelig å høre at selskapet jobber aktivt med alle disse bitene (Svar på spørsmål om Asia partner, Vacc og Nac avtaler)!

Når jeg leste alle negative tråder her før jeg fikk lyttet til den faktiske podcasten ble jeg svært overrasket (POSITIVT). Her var der fortsatt mye bra! Utrolig men sant :joy::sweat_smile:

13 Likes

Det jeg ikke likte var dette med retention risk! Blir det for mange som faller fra nå så må de vel kanskje utvide studien?

1 Like

Takk for et helt nydelig innlegg @Gautosaur ! Og du pinpointer det hele med Winston Churchill og “Never let a good crisis go to waste”

Jeg synes PCIB nå bør være på hugget overfor FDA.
FDA er konstruktive og løsningsorienterte, og skulle tro at det ville være mulig å få forandret litt på kartet nå som terrenget er blitt annerledes. Kanskje ikke lerretet er så himla langt å bleke.

For meg virker det opplagt at en open label studie bør gis ekstra revurdering på klinisk oppsett av FDA siden retention har blitt ekstra vanskelig under pandemien.

Her må selskapet fortest komme i dialog med FDA mens Delta enda er en ting. Ellers “risikerer” man at Delta avtar, det blir vanskeligere å ta det opp når det er “stilleperiode” på coronavirus, men at når man kommer i gang igjen med solid rekruttering, så er det en ny virusvariant.

Jeg forventer at selskapet nå tar et ekstra initiativ overfor FDA. Jeg krever ikke at man skal klare å få noen lettelser på studieoppsettet, bare et solid initiativ fra PCIB.

31 Likes

Was there anything mentioned about Nac / vacc in the podcast?

1 Like

Og takk til den som PW omtalte som “nokså innsiktsfull person” på podcasten, og bidro med saker som kan bringe selskapet i riktig retning. Virket for meg som at alle tanker ikke var tenkt innad i PCIB.

Det var vel rundt tidslinje litt før 17 min at Elisabeth Anderson spør:
"Er dette noe dere har gått i dialog med FDA/EMEA igjen på for denne studien ble jo designet før vi gikk inn i en pandemi, er det noe som tilsier at de har endret synet sitt på dette nå?»
Og Per Walday svarer:
"«Det er jo en del ting som har skjedd siden vi første gang gikk og ba om å få gjøre en single arm studie. Det er kommet, og jeg må jo si at en del av disse spørsmålene du har sendt oss utskrifter av, en del av de er nokså innsiktsfulle, den snakker om syntetiske kontrollarmer og sånne ting. Det er noe som man jobber med, og det å bruke real world evidence, altså data pasienter som faktisk er behandlet, og måten å gjøre det på.
FDA har gått med på i noen sammenhenger å bytte ut en kontrollarm delvis med en syntetisk kontrollarm, altså eksterne pasienter.»

40 Likes
7 Likes

Ja dette var en kraftig reaksjon,på en allerede gruset aksje.
Pcib laget er nå betydelig styrket ,for kommersialisering.
Klarer de å få godkjent syntetisk kontroll arm, hoper vi mange skritt frem…
Vacc og nacc er høyaktuelle.
Og så kom jo fimAqua flyvende inn fra intet (,lakselus)
Dette viser bare hvor vidt denne teknologien favner :+1:

8 Likes

Jeg kan ikke se at noen har nevnt at PW forsikret oss om at «vi nå ser virkelig fremgang i screening og rekruttering» tidligere i år, i en periode som viser seg å ha rekruttert 1 pr. mnd. Hvordan kan man ha tillit til en sånn CEO?

Du går hardt ut mtp at det du beskriver ikke er helt korrekt

Det er sagt flere ganger i løpet av Q1 at dem har sett økt screening og innrullering.
Dette stemmer, da det i Q1 har blitt innrullert mange pasienter. ( Beste Q hittil har vært 10 stk, og det er nærliggende å tror at dette er Q1-21)

Denne økte screeningen og innrulleringen stoppet opp i Q2 pga økt smitte/delta, og dermed bare 3 pasienter i dette Q.

4 Likes

Det er fullt mulig at jeg ikke husker kronologien 100%, men dårlige rekrutteringstall er ikke det eneste problemet. Jeg gidder ikke ramse saker som har vært diskutert mange ganger tidligere.

1 Like

Kort innpå her, rapporten var et realt slag i magen til oss langsiktige som har sittet i aksjen i 5 år. Som kommer på toppen av flere slike de siste årene, emisjonen i 2018, Corona-fallet fra 82 til 26, 20 kr ned en dag i juli i fjor, utsatt guiding ved Q2 i fjor, AZ-meldingen i oktober og nå dette. Dette ble rett og slett for mye å ta inn for meg, og manglende retention i Ctrl armen skremmer meg virkelig. Hvis de skal ha inn 12 pasienter i kvartalet de neste 8 kvartaler, har de ca 25 pasienter inne per nå. Det er en svært lang vei fram og risikoen har økt ytterligere mtp det med retention. Man kan selvsagt fortsatt håpe på en partner på et av programmene som løser emisjonsrisikoen som åpenbart har lagt seg over selskapet, men jeg orker ikke et sånt veddemål.

PCIB er fortsatt det selskapet med de klart beste kliniske dataene i tidligfase, men det hjelper dessverre så lite når veien fram for å bevise det i en pivotal studie virker uendelig lang.

Jeg har valgt å ta en pause i aksjen, ønsker dere som blir værende all mulig lykke og hell.

41 Likes

Har gjort det samme på Nordnet konto,men sitter fortsatt med 15 k på DNB konto. Nå aventer jeg til det skjer noe positivt med tanke på fremgang, og at det finansielle er på plass og til Chem er på markedet. Med de resultatene Pcib har og vise til og at vi får slik tilbake slag, virker merkelig og vitner om at noe kan være galt.

3 Likes

Skjønte ikke tallene dine om retention rate. Hvis retention er 75%, så må du vel øke populasjonen med en tredel (33,33%), og ikke en fjerdedel (25%)?

Jeg har også redusert, etter å ha sittet stille med mer enn 30k over flere år.

Etter å ha hørt 2 ganger på gårsdagens radium har jeg nærmest ingen tillit til PW

• han tar ikke selvkritikk på guiding
  • han skyver hele AZ-sirkuset over på aksjonærene (arrogant, nærmest så han antyder at vi er litt naive og dumme - ikke at han selv kunne vært tydeligere i kommunikasjonen)
  • han snakker om at de nå setter inn tiltak for en mer proaktiv tilnærming til NAC, hvor de tidligere har sittet og ventet på å bli kontaktet (beklager, men det trodde jeg de allerede hadde gjort for et halvt år siden - det var i alle fall de de sa da)
  • han sier de startet arbeidet med å hindre retention for mer enn et år siden (men aksjonærene ble ikke informert)

I tillegg klarer jeg ikke helt å legge fra meg at de har så høyt sykefravær. Jeg vet det er upopulært å nevne her, og jeg forstår at sykefravær kan ha mange årsaker. Ikke desto mindre: en leder uten evne til selvkritikk og svært høyt sykefravær - begge deler korrelerer med ting jeg ikke ønsker i selskaper jeg plasserer en årslønn i.

18 Likes

5 Likes

Nedslående å lese at flere respekterte PCIB-aksjonærer nå selger seg ut/ned, men dessverre ikke så overraskende etter siste års nyheter :slightly_frowning_face:

1 Like