Kjøpte Pcib i dag
Overvejer og veksle flaskerne i morgen
Litt morsomt å tenke på. Var ikke mer en ca 50000 aksjer som gikk i åpningsauksjonen på kvartalsrapporten og flyttet kursen fra 25 til 19 . Til nå er det omsatt nesten 1,9 mil aksjer etter kvartalsrapporten.
Skuffet… Litt
Pci teknologien favner så vidt,at det er nesten uvirkelig… Selger ikke en eneste aksje!!!
Takk for det! Litt synd du ikke vil skrive mer her inne. Sikkert mange som vil savne de konstruktive innleggene dine🙂
Uvirkelige 677 mill. kroner var det noen som sa…
@arve1954 Nå er det på tide med inngang igjen snart? Få meglern din på saken så det blir litt fart i tradingen her igjen. Savner tiden da du holdt fart i forumet og aksjen! #rekerogvin
Setter pris på de tekniske betraktningene dine rosk82, og liker spesielt det som går på volum vs. resultat. 50 000 for deretter så stor distribusjon… vet ikke helt. Det tekniske minner om PHO etter q der. Ned på lavt volum, etterfulgt av relativt større volum før oppgang.
Så får vi se her. Jeg solgte ut en del på 72, har hentet litt tilbake, og er klar for å hente resten om litt.
Har is i magen inntil videre.
Det er her mitt hjerte går foran forstand. Har lastet opp ytterligere på billigsalg……håper jeg. Tiden vil vise om det var total galskap eller genialt. Kanskje ender det opp i tidenes skattefradrag eller med høy sigarføring og sjampis. Synes det nå er vanskeligere å tyde enn tidligere. Uansett trøster jeg med at dette er mitt bidrag til kreftforskning og forsøker å finne ro i det. Dumskap må mange kanskje synes men pytt sann. Man spiller aldri med mer enn man kan tape og så får resten være bonus.
Jo, de gjør det. Får du GGK og bor i Gjøvik, så får du SoC der. Skal du delta i RELEASE, så må du til OUS. Ikke alle har lyst til å reise t/r Gjøvik/Oslo/Gjøvik med mulig overnatting oppimot ukentlig for å få en chemo de kunne fått i nærheten av hjemmet. Dermed blir retention et problem.
Tja. Folk er skuffet og må vente lengre ( i disse spesielle tidene), skuffelsen er slik sett forståelig. Men har det skjedd noe negativt med Pcib sin teknologi- som var og er utgangspunket for å satse på dette selskapet?
Sjøl ventet jeg ikke noe ordentlig gjennombrudd før i 2023/24.
Og regner med at dagens aksjekurs krabber seg oppover til riktig nivå i nærmeste framtid.
- Hvis ikke noe eksplosivt skjer. Det er også en mulighet. Det arbeides.
Jeg sliter med å forstå de av dere som skal forsvare ledelsens gjøren og laden i omtrent alle sammenhenger.
For meg fremstår nå Per Walday som en arrogant og inkompetent leder, som er helt bastant på at han ikke vil ta noe som helst selvkritikk.
Selskapet er ikke tjent med en slik CEO, som splitter aksjonærbasen og neppe klarer å tiltrekke seg særlig med nye og ferske investorer.
Jeg synes heller ikke Walday er den han en gang var. Han var mye bedre for 3-4 år siden, med mer energi, drive og optimisme.
PCIB skriker etter en ny CEO, etter min mening. Det trengs nye malerkoster, dersom kunstverket skal fullføres.
https://www.pcibiotech.no/largest-shareholders
Topp 20 aksjonærer har økt
Forrige fra 11 August viste 40,84%
MP Pensjon øker fra 4,42% til 4,51%
PCIB - Gull til prisen av gråstein?
Først av alt: jeg skal ikke selge en eneste av mine aksjer. Jeg er enig med @bamse:
«Jeg selger ikke til røverpris. PCI må ha noe verdi, enten det er til GGK, hårtap, lakselus, prostata, vaksiner eller,.,.,.,. Før eller senere,.,.,» (sitat slutt)
MEN:
NOE ER RIV RUSKENDE GALT
Jeg har i dag irritert meg kraftig over hvilken tilstand PCIB og dens teknologi tilsynelatende befinner seg i (kommersielt utørt), jfr markeds syn på saken.
Jeg skulle til å sammenligne med Titanic, hvor menneskelige feilvurderinger og svikt førte til en katastrofe, men kommer på at der var det også svakheter i konstruksjonen involvert. Her kan altså kapteinen til en viss grad skylde på konstruktøren.
Slik er det ikke med PCI-teknologien. Mannskapet har ingenting å skylde på.
PCIB er eier av en fantastisk banebrytende teknologi, hvor selve biologien helbreder syke mennesker ved hjelp av lys.
Så til mannskapet, og her må jeg dessverre være direkte.
Jeg har flere ganger bedt Radium podcast om å få styreleder i podcast. De svarer at de har spurt flere ganger, men at han har takket nei og ikke liker seg i søkelyset. HALLO! Jeg har vært pedagog i sammenhengende 25 år, og har aldri opplevd at en elev ikke stiller til muntlig eksamen fordi han ikke vil ha søkelyset på seg. HALLO IGJEN! En styreleder i et selskap som stort sett har vært et milliardkonsern de siste årene, ønsker ikke søkelys. Har dere hørt om en prest som aldri har vært i kirken?
CEO de siste 13 år og 6 mnd har potensiale til å være en stor pedagog når det gjelder stil og innhold. Men han har en egen evne til å surre rundt grøten, og gir flere nye spørsmål enn han gir svar. Han opptrer arrogant når eierne av selskapet (aksjonærene) påpeker svakheter rundt informasjonsflyt, guiding, IR, hjemmeside og kommunikasjon. 13,5 år uten selvkritikk. Faglig flink, men bruker mesteparten av tiden de ytterst få gangene han stikker hodet ut til å kommunisere rundt spørsmål fra uvitende aksjonærer som sitter på utsiden. Hva om han brukte tiden til å oppdatere markedet med innsiden som utgangspunkt. Hva om jeg som pedagog hver dag gikk inn i klassene mine og kun svarte på spørsmål. Skal ikke han lære oss noe nytt snart, før studentene ikke har flere spørsmål å stille? 13,5 år er allerede langt for mye.
CEO sin backup hadde sist Q. Her vil jeg ikke si for mye, men det minner om en sidekommentator som aller helst ikke vil si noe. Han lovpriset også at CEO var tilbake på plass under Q sist tirsdag, når han formidlet sine ytterst få ord. Han kunne like godt sagt det rett ut: å ha ansvar for sist Q var et mareritt for meg. Skal ikke en IR ansvarlig være et bindeledd mellom selskapet og markedet, og virkelig elske å snakke om det fantastiske produktet han jobber for, både på norsk og engelsk? Anders Høgset virker å gjøre det. Selv om hans oppgave først og fremst er å la produktene snakke for seg selv, gjør han det også med ord (i tillegg til at han passer på at de er beskyttet). Feks under podcast etter sist Q, eller RNA konferansen i London. Maskinisten er altså den beste til å selge billettene til reisen.
Går du inn i reisebyrået snakker de enten rundt grøten, eller minst mulig, eller ønsker ikke å stille på jobb.
Heldigvis er det enklere å skifte ut folkene i reisebyrået, enn å bygge et nytt skip.
Og på toppen av dette sitter Must å ser på, tilsynelatende fornøyd. Aldri et eneste hode som ruller ut, bare noen nye ansatte inn i tillegg. Jeg kjenner ingen millionærer som ikke er kyniske når det kommer til penger og verdier. Milliardærer kan vel ikke være bedre? Hva er det Must ser i reisebyrået, som knapt noen andre ser? Missing link for meg. Komplett uforståelig.
Nå føler jeg meg slem. Men når jeg tenker på alle menneskene som kan gå glipp av livsnødvendig medisin, lar jeg det gå foran.
Nå synes jeg noen må ordne opp i denne uendelige og merkelige sagaen, før den ender som skipskatastrofen i Nord-Atlanteren.
Hm. Her redigerte jeg ved en feiltakelse bort en kommentar om at jeg våknet midt på natten og leste det der om “Titanic”. En lite passende sammenligning, syns jeg. Titanic var en “ocean liner” som var “garantert” å ikke kunne synke. Og passasjerene hadde selvsagt ingen mulighet til å hoppe av underveis med livet i behold. Her har vi snarere med en liten åpen båt å gjøre hvor det alltid kan være et problem med slike som ikke klarer å forholde seg rolig når det ville være det beste for alle. Det fikk meg også til å tenke på årene i barne- og ungdomsskolen. Også der var det et problem. Mye ble ødelagt for mange nettopp pga slike som ikke kunne klare å sitte stille og som i verste fall utagerte sine frustrasjoner til skade for alle. Slik er det dessverre også ofte med sjøsyke småaksjonærer, noe PCIB åpenbart har for mange av. Den andre siden av det problemet er selvsagt fraværet av flere større investorer villige til å gå (tyngre) inn. Derfor den kommentaren nedenfor her angående Must.
Jeg har begynt å lure litt på om det evnt andre potensielle større (og mer kyniske?) aksjonærer ser inne i “reisebyrået” nettopp er Erik Must. Det har på en måte lenge vært Erik Must sitt selskap, også pga Hans Peter Bøhn med sin bakgrunn fra Fondsfinans som styreleder. Det står jo også på PCIBs nettside at Bøhn er leder for “Svanhild og Arne Musts Fond for Medisinsk Forskning”:
Chairman of the Board Hans Peter Bøhn, MD
Hans Peter Bøhn is a Norwegian citizen with a medical degree. He started his pharmaceutical industry career as medical adviser in Nycomed Imaging. Over the ensuing 12 years he gained broad experience from management positions in the pharmaceutical industry within drug safety, international marketing and operations and clinical research as well as gaining a post-graduate Diploma of Pharmaceutical Medicine. After the years in the industry he joined Fondsfinans as a financial analyst covering the life science sector. From 2012 he has been manager of the non-profit “Svanhild og Arne Musts Fond for Medisinsk Forskning” as well as serving as an independent adviser to among others the Research Council of Norway, the Norwegian Cancer Society, Innovation Norway, Oslo Cancer Cluster as well as a number of biotech start-up companies. He has been a Board member of PCI Biotech Holding ASA since 2015.
Virker jo høyst kompetent. Men, som sagt, det blir på et vis Must sitt selskap dette. Det er ihvertfall ikke mye som tyder på at det er noe som får andre store investorer til å gå (tyngre) inn. Selv har jeg lenge sett på det som et “kvalitetsstempel” at Must er største aksjonær. Jeg har også noen ganger sitert det han har sagt om at han “aldri selger aksjer”, som uttrykk for en ansvarsfull langsiktighet.
- Mitt mål er å opprettholde Gyldendal som et børsnoternt selskap, som fortsatt skal være en kulturinstitusjon i Norge, sier Erik Must. - Har du forståelse for at Trygve Hegnar ble sliten av å bli holdt utenfor styret i seks år? - Flertallet i Gyldendal har frem til nå ikke valgt å velge Trygve Hegnar inn i styret, selv om jeg personlig synes at han er en meget kompetent redaktør. Dette er ene og alene Hegnars valg, sier Erik Must. TRYGVE HEGNAR OM ERIK MUST: Hegnar: - Han har tråkket på meg i seks år i Gyldendal – E24
Altså mye samme innstilling der som Must har gitt uttrykk for mer generelt: Langsiktighet, ansvarlighet, “selger aldri aksjer”. En mann med svært bestemte meninger, kan man vel formode… Og i og for seg positivt alt sammen. Men…
- ABGSC Norwegian Oncology Seminar, Oslo based virtual event, company presentation 14 Sept, 11:45 CEST
17,50? Blir det en gjentakelse av 2018. Must & Co støttet ikke en bedre emisjonskurs da.