Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Ja det ble en forholdvis kort pause. Syns den straffes alt for hardt på riktignok en svakrapport men på 18,00, er EV kun 500 MNOK eller så som er svært billig på alle målestokker. Venter en rekyl her når salgspresset fra skuffede aksjonærer avtar.

Vi får se om styret tar noen grep - jeg tenker enten er det en deal på trappene eller så får vi ny CEO i løpet av høsten.

Jeg fikk forøvrig svar fra styreleder på min henvendelse hvor jeg ber styret vurdere CEOs posisjon.

Styreleder uttaler at han er enig i at utviklingen har vært uheldig. Så får folk tolke det som de vil.

37 Likes

mange som rømmer selskapet nå, ser ut til vi skal ned til 16-17 idag muligens lenger ned

1 Like

Har forsøkt å se litt forbi dommedagsstemningen her, og oppsummere ståa litt for meg selv. Slik jeg ser det så er vi i dette landskapet nå:

Cons:

• Lav rekrutteringsfart
  • Ingen avtaler inngått av kommersiell art
  • Forumsfrykt angående penger på bok*
  • Retentionfare i kontrollarmen
  • Begravelsesstemning på TI, og antageligvis også HO(orker ikke sjekke :sweat_smile:)
  • Lav kurs
  • Teknologi som ikke er like enkel i bruk som en pille. Krever tid, innsats og gode resultater å få sykehus til å ta det i bruk

Pros:

• Enestående resultater fra fase 1
  • Nyansettelser for å få fart på nac og vacc
  • Tiltak iverksatt for å få fart på rekrutteringen
  • Teknologi som fungerer på svært mye, og foreløpige indikasjoner tyder på at det både er trygt og gir svært god effekt
  • Lav kurs (både con and pro etter mitt syn. Høy oppside nå.)
  • Planer for å se på mulige retention-problemer

Trigger:

• Safety review for to doser i Release
  • Økt rekrutteringsfart (Tenk stemningen snur seg dersom PW kan melde om at man rekrutterer 14 i kvartalet for eksempel)

Øvrig:

• X-faktor (Ikke til å komme unna at PCIB har en særegen aksjonærbase og at når aksjen først skyter fart er det bare å spenne setebeltene)

Etter mitt syn bør det være mulig å få orden på alt som ligger under cons, og med dagens kurs vurderer jeg det som at PCIB er billig. Skal man tro på fase 1, så blir dette medisin og i så fall er vel dette bare er begynnelsen.

PS! Kan dere som er misfornøyde med ledelsen la være å komme med personkarakteistikker her? Opplever TI som et veldig bra forum, og kjipt om det blir samme mobbeopplegget som HO. Som Kvitskjegg skrev er det bedre å sende en henvendelse til selskapet dersom man som aksjonær er misfornøyd med enkeltpersoner. Å kritisere selskapet er noe helt annet.

Disclaimer: Jeg er bare en småaksjonær.

46 Likes

Ser ikke ut til at top20 er fornøyd med tingenes tilstand idag.

Tenk dere melding : “CEO i PCIB trekker seg”.
Det ville neppe hjelpe på kursen.

Jeg er ikke overbevist om at det er løsningen

4 Likes

Hva med selskapet? Kunne det ha vært positivt for selskapet? (Hvis du ser litt lengre enn dagsutviklingen på kursen?)

Er du fornøyd med tingenes tilstand og selskapets progresjon den siste tid? Hvis ikke, hvem har i såfall ansvaret?

3 Likes

Per har ansvaret, men vil en ny CEO være bedre ?
That is the question.
Jeg har tillit til at styret kontinuerlig vurderer CEO´s innsats og kapasitet.
Det er mulig han bør byttes, men det vet styret bedre enn oss.

9 Likes

Ja, det tror jeg.

Og jeg synes ikke at frykt for hvordan kursen beveger seg kortsiktig som en følge av dette bør være avgjørende for om man treffer en beslutning om å bytte CEO eller ikke.

Dette er jeg helt enig i, de har mer innsikt i dette enn oss. Men det er jo umulig å vite hva styret mener om noe som helst, de hører man jo aldri fra.

8 Likes

Nå tar denne rekyl opp! Alt for billig. Skuffelsen er over, nå ser vi fremover :rocket::rocket:

9 Likes

Jeg er ikke noe god på TA men har lagt merke til at ved større fall/endringer så tar det ca 3 dager før stabilisering av kurs. Er det tilfeldige observasjoner eller noe teori bak dette? Slett innlegget om det er upassende her…

3 Likes

Hvor viktig er PW foruten å være CEO?
Er han en klippe i forskningen så vil det nok være vanskelig å gjøre noe uten at det får negative ringvirkninger.

3 Likes

Jeg må nesten le, nå er alt negativt! Så skal CEO byttes. Så er det dumt hvis han blir byttet!

Stay focused on results and I’ll bet the company will be rewarded for world class technology/results

«Alle» har glemt fokus på ballen. Med andre ord vil en mulig avtale slå ned som en bombe i markedet ? :pray:

Det stemmer og må være lov men artig med synsing som bytter ofte :joy::sweat_smile:

Derfor fokus på ballen = resultater

Hva vil gode resultater og bedre enn dagens standard med stor grad av sannsynlighet stort sett føre til i alle bransjer (og ikke minst innen biotek). Suksess! Jeg mener suksess her forhåpentligvis fører til avtaler på et tidspunkt. Per nu kan en mulig lese utfra kursen at ingen tror på avtale…

6 Likes

Forskjellige meninger og synspunkt kalles det, @Jubel

3 Likes

image

Hvis jeg noen gang starter et børsnotert selskap Jubel så håper jeg du kjøper 100 % av aksjene. Du er antageligvis verdens mest tålmodige aksjonær? Ingen over - ingen ved siden!

16 Likes

Jeg lukter gull :star_struck:. Selvsagt ikke fornøyd med avkastning. Men veldig fornøyd med resultater fra teknologien. På
er tidspunkt mener jeg det derfor vil løsne. Helt plutselig og sikkelig :bomb::pray:

Så kan andre gjøre akkurat det de selv vil. Heldigvis :sweat_smile:

16 Likes

Ja, måtte jo ha vært veldig hyggelig for ledelsen å være garantert å kun bli møtt av jubel på hver eneste kvartalspresentasjon.

5 Likes

Always though of him as a tekbot with an advanced hippie based AI :joy:

6 Likes

WTF? du har mer enn 10% av alle innleggene i en tråd som har nesten 7000 innlegg totalt.

2 Likes

Og han har ikke mistet troa i noen av dem:)

2 Likes

Risikosport å kjøpe aksjer i et biotekselskap
Selskaper med gode fase 1 og 2 resultater feilet i fase 3
Det er normalt med forsinkelser, bedre produkt dukker opp, diverse problemer og emisjoner

Redusere beholdingen gradvis når aksje stiger og stiger
Ta lit gevinst mens penger ligger foran deg enn å teller luftpenger med urealistiske forventinger

4 Likes