Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Kan se ut som det er Per som skjuler seg bak nicket Jubel. Som bruker all sin tid på å markedsføre på tekinvestor. Du må ta kontakt med big pharma å markedsføre der Jubel😊

7 Likes

Vel, om bare noe flere hadde hatt den innstilingen Jubel har så hadde nok kursen ihvertfall ligget høyere. En kan jo lure på om ikke noe av forklaringen på at norske biotekselskaper generelt vurderes lavt også skyldes en generell mangel på begeistring / “Jubel”. Når så mangt er “great” og"fantastic" i USA så er det tross alt ikke bare talemåter. Det er også uttrykk for en mentalitet, noe nærmest motsatt “Janteloven”.

2 Likes

Definitivt!

Dersom Per Walday gir seg nå, så tar ikke ikke det bort noe av det han har gjort tidligere. Han vil fortsatt ha vært en betydningsfull bidragsyter for selskapet gjennom omtrent en mannsalder og vil uansett hva som skjer videre ha en enorm del av æren for PCIBs eventuelle fremtidige suksess.

Walday har gjort en fantastisk innsats i mange år, men nå er det nok på tide å gi stafettpinnen videre til noen med et større internasjonalt nettverk, kompetanse innen kommersialisering osv.
Jeg tar gjerne «tvillingbroren» til Dan Schneider i PHO, for å si det litt flåsete. :wink:

12 Likes

Har du et alternativ til: Undecided?

we do it again here, sorry just had to add “undecided”

• Per Walday to continue as the CEO of PCI Biotech:
  • For
  • Against
  • Undecided

0 stemmegivere

2 Likes

Regnet litt på pasienttall og gitt det vi fikk vite nå , at de regner med 12 pasienter per kvartal eller 4 per måned, så kan vi gå ut fra følgende.

Får å få interim read i H2 2023, trenger de den 120. pasienten inn ca 30.06.2023. Fordi det tar 3 mnd før man kan lese av denne personen og 3-4 uker med data clean up. Antar de har lagt inn 1-2 mnd sikkerhetsmargin også så 30.06.2023 høres noenlunde korrekt ut.

Så 120 pasienter på denne datoen. VI regner oss bakover til dagens data, 22 mnd med 4 pasienter hver mnd, de regner altså med å rekruttere 88 pasienter i denne perioden, dvs at de har 32 nå.

Dette er faktisk omtrent det jeg har estimert og ikke så aller verst tatt i betraktning hvordan pandemien har rammet studien.

“Problemet” og det som førte til det kraftige kursfallet var de ikke tror på 14-18 per kvartal, men “bare” 12. Men pandemien under kontroll etterhvert er det lov å håpe på at de klarer mer enn juli tallet, som også er en feriemåned mange steder.

Blir interessant å følge framover om de kan overraske markedet med positive nyheter om rekrutteringen på et tidspunkt.

45 Likes

Dersom Per Walday ble byttet ut ville jeg tatt en seriøs titt på pcib igjen.
Hilsen tidligere aksjonær.
Ikke dermed sagt at det ville betydd gull for selskapet,eller at han gjør en dårlig jobb,men likevel.
Har nok en del med kommunikasjon til markedet å gjøre.

3 Likes

Jeg ser diskusjonen om CEO som utslag av frustrasjon over kursutviklingen.
Per fikk tiltavnet “Rockstar” da kursen gikk opp.
Nano går bra i øyeblikket, de har ingen CEO.
Har man ikke tillit til at styret vurderer hva som er best for selskapet bør man ikke kjøpe aksjer.

9 Likes

Investor; Har du eller andre e-mailadressen til Hans Peter Bøhn?
Har sendt en e-mail til Jonas Einarsson, men finner ikke adressen til Bøhn?

1 Like

Dette blir alt for unyansert! Både styret og management består av ulike personer, noen gode og noen dårlige.
Om man har sterk tro på teknologien bør man som aksjonær være besvisst sitt ansvar ved å sørge for mest mulig kompetent styre og management!

5 Likes

For oss på utsiden ser det snodig ut, men jeg mener de sparer seg til fant. Må være mulig å bruke mer penger på rekruttering for å komme i mål.

4 Likes

Sites i Taiwan, er det jokeren for PCIB ved rekruttering økning?

3 sites og alle recruiting

Befolkning på 24 millioner

Meget hyggelig utvikling nu

Lovende også i Ukraina

Befolkning 45 millioner

2 sites og mener det ble sagt at disse rekrutterer.

Positive nyheter om vaksinasjonsplan fra Sør Korea:

Befolkning 52 millioner

6 sites alle recruiting

The plan will kick in once an October target for full vaccination of 70% of the population is achieved, as authorities aim to boost the rate above 80% with coverage for pregnant women and minors aged between 12 and 17 in the fourth quarter.

Disse tre land er nevnt da jeg mener disse er de tre siste land som er kommet til og virkelig har er stort potensial for å tiltrekke seg pasienter :pray:

Helt enig i det du skriver @anon6994212 det er flere svar på dette over i tråd og i podcast diskutert flere muligheter med mulig endringer FDA med bakgrunn covid. En gylden mulighet nu under pandemi og FDA som naturlig nok er på ballen slik at viktige studier ikke stopper opp :crossed_fingers::pray:

Tiltak er blant annet :

• COVID-19 has necessitated DCT-type trial modifications such as remote assessments to reduce patient exposure to COVID-19 infection from travel to trial sites.
  • Many of these remote assessment modifications were deployed in the middle of large ongoing cancer trials.
  • There is an opportunity to evaluate the effect of remote assessments on trial data to advance Decentralized Trials in oncology.

Og gledelig å høre at selskapet jobber aktivt med alle disse bitene (Svar på spørsmål om Asia partner, Vacc og Nac avtaler)!

15 Likes

Hvis vi glemmer CEO og styret nå å heller fokuserer på veien videre…en singel arm godkjennelse fra FDA ville vel markedet tatt godt i mot? Det er vel strengt tatt det som burde være 1.pri på kontoret nå spør du meg!

16 Likes

Foreløpig virker det som det er kaffe og vafler som er 1. pri på det kontoret​:coffee::pancakes:

3 Likes

Den der med den tålmodige tjener og den utålmodige taber håber jeg kommer til præge udviklingen i aktien her de næste år.
Tingene er som de er lige pt pga hvad der er sket for flere måneder siden som vi lige er blevet opdateret på.
Jeg ved godt vi tildels er i biotek for at tjene penge, men der er jo også den anden siden.
De patienter som i sidste ende sider med den ultimativ gevinst = bedre og mere levetid.
Så kan jeg godt blive lidt træt af den der lemmingflok tildens der kommer mht brok over ledelsen.
Men jeg har også den holdning at
Corona er skyld i de problemer pcib slås med ligesom ledelsen gir udtryk for.
Men det løser sig!

9 Likes

Tenker du at det er moralsk riktig at utviklingen av nye medisiner går så tregt som mulig slik at pasientene dør uten behandling? Jeg tenker at det både moralsk og businessmessig må være gode argumenter for å speede opp litt innen biotek trials med gode resultater. Det er jo et spørsmål om man ikke selv med et svært lite utvalg ser hvilken vei det går - hvis resultatene er soleklare etter 40 pasienter hvorfor trenger man da 100?

6 Likes

Nej da i den ideelle verden var medicin udvikling noget som alle lande samarbejde om via info deling og ingen patenter.
Men nu lever vi en kapitalistisk verden hvor det er market som skal finde løsningerne op imod de forskellige landes regler for hvor medicinen skal testes.
Pcib kan jo ikke selv bestemme hvordan det skal gøres.

2 Likes

RELEASE sikter seg inn på 1 linje og der krevde FDA/EMA i utgangspunktet et randomisert studie (før pandemien). (Ref podcast). Så tror den pessimistiske tankegangen vil være at de får til et av de foreslåtte punktene i pandemi guidelinen til FDA for desentraliserte sites, som PW refererte til på siste radforsk podcast. Som lenket til over PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) - #7212 av Jubel Det vil løse endel av problemet med frafall (retention) av pasienter i kontrollarmen dersom det skyldes reise til site.

Den optimistiske vil tro at PCIB vil kunne endre studiedesignet slik at de kan bruke en external control, dvs external arm, synthetic arm, concurrent control eller historic control. Det er vel det de skal undersøke denne høsten. Her er en fin oversikt over de ulike mulighetene https://www.fda.gov/media/148543/download. Som også nevnt der må de bruke statistiske metoder for å kontrollere bias, slik at “liksom armen” oppfører seg som om det var en ekte kontroll arm. En av de nevnte PW på podcasten, propensity score Propensity score matching - Wikipedia. Ulempen er vel kanskje at det krever høyere kvalitet av datagrunnlaget for å få godkjenning?

Hva de får til blir spennende å se utover høsten.

21 Likes

.hmm er jeg inn på feil tråd? Dette så veldig likt ut som siste 2 års diskusjoner i NANOV :joy:
Ønsker dere alle PCIB aksjonærer lykke til. Tror det blir behandling til slutt… men veien er ruglete og ikke alltid helt fortjent, står uansett respekt av alle som tør og vil putte kapital i fremfor alt forskning og ikke minst i norske selskaper.

God fredag!

8 Likes

Nel prises til ca 22 milliarder. Hydrogen ,miljø, ikke noe unikt. Maaange om beinet.
Pcib ca 600mill. Unik teknologi som kan brukes til alt fra behandling av kreft til bekjempelse av lakselus💥
God Helg…:champagne:

12 Likes