Kanskje man kan håpe på et innsidekjøp snart, det hadde i så fall vist at ledelsen og styret synes aksjen er fundamentalt billig.
De burde ha stengt igen oppsjonskrana dette år i det minste.
I mitt hode er dette det mest sannsynlige. Med tanke på hvordan selskapet kommuniserer og hvordan PW og RS fremstår på presentasjoner og podcasts så sier min magefølelse at det er en grunn, ukjent for oss, til at humøret er tilsynelatende på topp og de er så uaffektert av slaktet kurs.
Mitt utgangspunkt er at dette er profesjonelle folk, og da ville de opptredt annerledes og kanskje kommunisert noe, om situasjonen var så prekær som den ser ut for oss på utsiden.
Min tro er vaklende her, det er ikke så lett å sitte på et papirtap som nå nærmer seg en brutto årslønn og tenke at det ordner seg. Men jeg gambler heller på at dette går bra, jeg har brukt langt mer tid på å sette meg inn i PCIB enn noen annen aksje og jeg er overbevist om at minst ett av de tre bena må bli medisin til slutt.
Vil ikke ett innsidekjøp også bekrefte att det er lite eller ingenting på gang?
Mye lever og vaksiner i Jubel sin liste over, skulle tro att ihvertfall noen kunne trengt litt Fimaporfin etterhvert?
Hvis man tror at man sitter med en joker i ermet så gir det jo lite mening å forsyne de ansatte med opsjoner på det kursnivået vi befinner oss på nå.
Akkurat nu kan det virke fornuftig. Helt plutselig KAN det komme en kommersiell avtale og da er plutselig kursen for alt jeg vet steget 300% og ledelse, styret og ansatte genierklært etter validering av PCIB sin brede teknologiplattform
Hvis noen mente det var euforisk stemning på 85kr er det vel antakelig riktig at stemningen nu er stikk motsatt og all mulig negativitet indiskonteres framover. Det er gjerne noe mer balansert kanskje i den virkelig verden? Kanskje kurs et sted midt mellom 16kr og 85kr ville ha vært naturlig mcap i dag? Hvem vet, men markedet er sjefen. Dessverre
Og det virker som flere gleder seg over kursen. Mange nye skribenter som er negative og «liksom» aksjonærer?
@dr.Stockman det har intet med tidspunkt. Nøkkelpersonell har ospjonstildeling som del av betingelser i ansettelsesforhold. Dette er årlig hendelse etter GF.
Sånn går nu dagan i PCIB
Etter å ha sendt et par kritiske e-poster til styreformamm Hans Peter Bøhn angående ledelsen av PCIB fikk jeg nå dette svaret tilbake:
"Dear Ola;
Thank you for your e-mail, voicing your concerns.
Over the last week I have received a number of such e-mails from our shareholders.
And understandingly so. We can all agree the company is currently facing a number of challenges of concern to us all; shareholders, board and management alike.
As much as I would like to write a detailed and specific response to each of you, I fear this would open for individualised and asymmetric information, something that risks running afoul with stock market regulations.
What I have done is to collect and compile the concerns raised into a single document that I wish to share with the entire board of directors. I aim to discuss these concerns with the entire board so that all are informed, and we can jointly decide how to best address them.
However, as some of you have directed your e-mails to me personally, I do not wish to do share your e-mail without first asking your permission to share it.
Or, if you wish to remain anonymous; Do let me know, and I will remove any personal information from your e-mail or letter.
May I share your e-mail with the entire board?
With kind wishes,
Hans Peter (HP) Bøhn
Hej Gunnersaurus
Rigtig fin gennemgang – og selv om vi nok er mest kritiske når det går nedad med kursen som i nuet, så er der rigtigt mange sigende og gode nuancer i dit indlæg, et indlæg som ALLE, både positive såvel som kritiske, bør læse et par gange. Er langt hen af vejen enig i de fleste…
Det største problem som jeg ser med PCIB er ikke som sådan at TTT – for det gør det, og mon ikke vi alle synes det tager lidt for lang tid, og at udsættelse efter udsættelse er mere normen end fremgangen i de forskellige business unit (Vacc Nac, Chem)
Nææ det største problem har desværre VIST sig at være en vis mangel på at være proaktiv, noget som er fremkommet tydeligt de sidste mange måneder og som flere herinde har beskrevet på god måde – eks. at man ”næsten” bare kun har siddet på kontorstolen, og afventet at blive kontaktet.
Også Release studiet har fået endnu et problem udover Covid19 og dette problem har været kendt i næsten et år (retention) – så er meget enig i, dine ord omkring at de virker en hel del reaktive – selv om vi selvsagt ikke kender alle detaljerne i deres daglige arbejde omkring disse issue.
Det næststørste problem (selv om det nok er mindre væsentligt i forhold til de forskellige gøremål) er der kommunikation, eller rettere mangel på samme.
Ét er at de ikke udtaler sig her og nu, og hele tiden om alt muligt - det har jeg både stor respekt og forståelse for, men at de i den grad holder næsten fuld ”radio tavshed” efter den noget uheldige situation omkring AZ, det synes jeg ikke er en farbar måde, at holde sine ejere informeret på, vel og mærke når det drejer sig om noget så relevant som eksempelvis retention, at den ikke tidligere er blevet nævnt, er mine øjne en klar fejl…!!
Bør det få konsekvenser for den nuværende ledelse eller bestyrelse, man kan i al fald nok med god grund påstå at de efterhånden har fået en meget laaaaang snor - de bør i min verden afholde en form for Q/A og der give en REEL information om hvad og hvordan det står til i PCIB i dette nu.
Vi skylder dog vel også os selv at være lidt mere Proaktive og bruge vores generel gode konstruktive og velbegrunde kritik, og det bør være helt ok at rette en sådan til både bestyrelsen om ledelsen/IR ansvarlig.
Selv er jeg inde, bliver inde fordi jeg har en fast tro på firmaet produkter – og forventer at øge lidt i den kommende tid.
Nei nei nei, dette kan ikke være ett svar fra en styreformann.
Great news! Thanks
This was kind of what we were waiting for!
Hands on and its on the agenda!
This could probably initiate an increase in shareholders value!
Mr Bøhn and the rest of the board are of course also value oriented!
Great news
Tak for at dele. Vil du dele din besked til HP Bøhn?
egentlig litt tragisk og trist at ledelse og management ikke har sett disse problemene eller diskutert det ennå. De måtte altså vente til de får innboksen full av mails om misnøye før de foretar seg noe, ikke bra! Her må flere ta hatten og gå!
Alt er tydeligvis galt strongbuy. Galt hvis en lytter til aksjonærer og nu….og for noen minutter siden ble det etterlyst tilbakemelding og kommunikasjon fra styret:sweat_smile:
Klart flere nu er negative uansett hva som gjøres! Tragikomisk. Og lite seriøst. Men nu er nok svært få aksjonærer her og som uansett hva som skjer skriver negativt???
Dette var i realiteten en gledelig tilbakemelding om at det blir lyttet til aksjonærer! Topp!
Og se på samlet erfaring og kompetanse i styret, ledelse og ansatte! Selvsagte diskuteres dette! Men nu har flere etterlyst tilbakemelding fra styret og nu fikk vi det. Det er bra og på tide!
en kan bare lure på hva flere av disse i management og ledelse har som motivasjon i disse stillingene, kun å heve lønn og drite i alt annet? Skulle jo tro folk i slike stillinger var litt mer proaktive og litt tak i? Virker som en helt dau gjeng som får noen ideer fra aksjonærer på mail og tenker " ja kanskje vi burde ta opp litt ting og snakke sammen over siste ukers hendelser"? Ufattelig tragisk!
neuro; Svaret er en respons på at jeg har de siste dagene sendt 2 e-mails til Bøhn hvor jeg har kopiert flere innlegg fra diverse diskusjonsfora som alle er meget kritisk til dagens ledelse av selskapet.
Cool. Man må forvente, at de mødes senest i næste uge.
En mulig forklaring på dette er jo at PCIB ser helt annerledes ut fra innsiden enn fra utsiden.
Sendte også en tilsvarende e-mail med kritiske innlegg om ledelsen hos PCIB til Jonas Einarsson og fikk dette tilbake:
"Hei Ola.
Takk for mail! Tekinvestor er faktisk det eneste forumet jeg finner det verdt å følge med på.
Mvh
Jónas
Og fra Elisabeth programleder i Radium podkastsom som ble kopiert fikk jeg dette:
"Hei Ola.
Takk for tilsendte. Fint å være informert om slike diskusjoner.
Mvh Elisabeth
som JE sa i går, emisjons spøkelset lurer i bakgrunnen. PCIB hardt rammet av dårlig rekruttering.