Need 91% increase to recover to 30kr share issue price … and 187% increase to recover to TERP value 45kr (ref RS). Catastrophic!
Merker meg også at Radforsk, som sitter med en andel på 4,68% i Ultimovacs, har solgt seg noe ned med 0,56% i PCIB siden i november i fjor til 2,90%. Med en børsverdi for Ultimovacs som ligger ca 6 ganger høyere så er altså Radforsk inne der med ca 10 ganger mer enn i PCIB. Nå er jo ikke jeg noen profesjonell investor, men jeg syns ihvertfall også det er litt påfallende.
Ja nå er det panikk i hønsegården!!!
Pcib sitter på en Fantastisk teknologi…
At aksjekursen er. Totalt hinsides Grusa,. Gjør ikke teknologien dorligere💥
Ingen BP synes å ville bite på kroken
Greit nok. Men det er et problem at knapt noen større investorer, ikke engang Radforsk selv, ser ut til å være villig til å satse tilnærmelsesvis helhjertet på denne teknologien. Da er det kanskje ikke så rart om “alminnelige dødelige” holder seg unna, får “kalde føtter” eller for “urolig mage” til å holde ut…
At radforsk sitter med 10. Ganger mere i ulti. Enn Pcib er jo pga aksjekurs.En har gått opp og en jævilg mye ned.
De solgte litt i Pcib for å delta i en annen emisjon…
De har tvert om Kjempetro på PCI teknologien!
Det blir ikke mindre gallegangkreft av at Kinas største eiendomsselskap vakler.
Pandemien har forsinket Release, men eiendom i Kina spiller ingen rolle.
Det er langt i fra bare på grunn av aksjekursen. Børsverdien av Ultimovacs er riktignok ca 6 ganger høyere. Men den har ikke seksdoblet seg siden i november i fjor. Og Radforsk er også inne der med en ca 60% høyere andel. Og den andelen satt de vel også med da de solgte seg noe ned i PCIB. Nå satser Radforsk uansett ikke helhjertet på noe slik jeg ser det. En viktig årsak til det er selvsagt at de ikke har mer kapital enn de har. Også de er sulteforet - fra regjering/stortinget. Selskapene med sitt utgangspunkt der begynner også bli såpass mange at det også er et problem i det temmelig magre kapitalmarkedet for biotekselskaper i Norge.
Det her er fuldstændig uden respekt for aktionærernes værdier. Hvordan viser virksomheden / CEO ansvar og respekt for både kortsigtet og langsigtet aktionærværdi. I mere end et år er de blevet rådet til at fokusere mere på IR og her er kursen et resultat af en arrogant tilgang til de anbefalinger.
Etter kursen å dømme, er begravelsen allerede foretatt. Den begravelsen har jeg ikke fått med meg.
Hva er det som har skjedd med selskapet, ???
Hvorfor dette gedigne fallet???
Er det noen som har stilt seg disse spørsmålene ,eller er det bare hodeløse høns?
Tror alle stiller sig det spørgsmål - men mon ikke den meeeget langsomme og derved med risiko for megen forsinkelse, indrullering i Release studiet er hovedsagen.
At der nu stilles spørgsmåltegn ved at også kontrolarmen måske har nogle problemer med at fastholde folk, gør jo det blot så meget værre.
Markedet i nuet er nok også en del nervøs, så posen rystes lidt.
Selv har jeg øget en del i dag, i både P, N og T - da min tiltro ikke på nogen måde er svækket, men mon ikke tidshorisonten er lidt fjernere end håbet….
Men produktet er fremdeles det samme.
Og ved godkjennelse om det blir om 2 eller 5 år vil bare GG kunne forsvare en verdi på over 20 milliarder…
Og hva om myndighetene ser problemet,og tillater å sammenlikne med tidligere data,for GG med standard behandling…
For Akkurat nå prises Pcib, til totalt fiasko på. Alle felt.
Og det tror jeg ikke blir tilfellet
Det er ledelsens opgave at gøre markedet kompetent til at se og forstå.
Tilsammans med våkne investorer som har fokus på ballen (resultater ved PCIB teknologi vs dagens standard)
Synes ikke ledelsen har ordlagt seg så dorlig ,som kursen skulle tilsi.
Hva er det egentlig de har sagt som er så galt.
Utsettelse i 6-12mnd .
Det er det vi må forholde oss til.
Resten er spekulasjoner.
Eller så kan vi jo spekulere i at myndighetene ser galskapen, og plutselig er vi ON TRACK igjenn😀
Selskapet sier jo på 2Q.
‘The company is fully focused on RELEASE and continues to evaluate all identified opportunities to optimise the overall performance of the study.’
De mest spennende fremtidsmulighetene ligger kanskje i de nye fremvoksende kunnskapsnæringene. Reve og Sasson heller malurt i begeret til de som tror Norge har store muligheter til å lykkes her. – Norge er et næringsfattig land som har små muligheter til å lykkes i kommersialiseringsfasen i de nye kunnskapsnæringene, uansett hvor langt fremme vi ligger innen forskning og utvikling. Det er bare på noen få spissområder hvor Norge har noen internasjonal FoU-posisjon som det er verdt å skryte av, mener Reve. Helse og bioteknologi representerer en av de store globale vekstsektorene i årene som kommer. BI-forskerne stiller nå spørsmål om de norske biotekbedriftene klarer seg når de ikke har noen markedsmessig eller kapitalmessig drakraft fra andre næringer i Norge. – Vi kommer til å utvikle nye, avanserte kunnskapsbedrifter for utenlandske eiere, slik vi har gjort innen IT og farmasi, spår Reve og Sasson. Forskning.no, 26. januar 2012. Norge har utviklet tre globale næringer - offshorenæringen, den maritime næringen og sjømat - som har det som skal til for å lykkes internasjonalt, ifølge BI-studie.
Rekrutteringshastigheten blir ikke påvirket av eiendomssprekk i Kina.
PCIB kan neppe sies å være veldig dyr heller
Bare patentene bør ha langt høyere verdi, f.eks for AZ. (Ikke at jeg tror det blir aktuelt)
De som selger til spottpris, tror dere PCIB må gi opp GGK (som H&N) ?
Til det motsatte er bevist bør styret kunne tole litt konstruktiv kritikk også, synes jeg. Og forstår godt at frustrasjonen ikke stilner når der ikke gjøres forsøk på respons, opplevd på utsiden.