Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Basert på ingen reaksjon, tror jeg ikke det var mange som skjønte dette innlegget… Det som var ment var vel at biotek selskap står på egne bein når ting gjerne raser rundt dem, da de ikke har drakraft opp av andre næringer, og dermed ingen drakraft ned når de kollapser :rocket::ok_hand:

1 Like

Det var en kommentar til det Oxion skrev om at ledelsen ikke har sagt noe som skulle tilsi en slik kursnedgang. Mitt poeng var at noe av forklaringen ihvertfall er den generelt dårlige tilgangen på kapital til denne sektoren i Norge. Da skal det ikke så mye mer til enn at feks et par av de største selger seg ned med en mindre andel av sine aksjer. Selv Myrlid solgte såvidt jeg kan se ikke mer enn ca en fjerdedel av sine aksjer. Noen kjøper jo, men det skjer i et marked med nærmest kronisk laber interesse - og som Reve påpekte “ingen drahjelp” fra de med langt bedre tilgang på kapital i andre næringer i Norge.

Tristesse for PCIB kursen kan alle enes om:

MINUS 70% 1 år

MINUS 40% 3 mnd

MINUS 10% 1 uke

Fall fra 86kr i juni 2020. Nu et fall på hele 70kr!
Det er elendighet på alle måter.

Derimot viser resultater som PCIB har levert på alle tre ben langt bedre resultater enn state of the art pt! I så måte så passer pølsebod prisingen av teknologiplattformen språket kanskje aldri bedre enn nu.

Nu bretter ansatte, ledelse, advisory board og styret opp ermene og jobber på :muscle:. Lykke til og må det nu bli stang inn som validerer teknologien så til de grader :pray:

Stakeholders tar i mot alle glade nyheter med stor takk: forlenget levetid for pasienter, frisk laks (gladlaks), bac, Vacc, Nac og chem og alt hva PCIB teknologien kan benyttes til! Denne teknologien ser ut til å kunne benyttes med god effekt og resultat på en rekke områder. Nu burde teknologien kunne utvikles til å forbedre et stort nedsalgsfelt. En kommersiell avtale nu ville ha vært fortjent og til nytte for langt flere ben som kan utvikles fra PCIB plattformen :pray:

Hyggelig at det kan glede deg @Hepera :joy: og som alltid klasse fra @Heste med klovne fjes. Hva mener du? Vil gjerne få fasiten fra de som mener å inneha den!

12 Likes

Jeg håper og tror at de konsentrerer seg mer om rekruttering enn aksjekursen vi (markedet) setter fra dag til dag.
De har penger lenge nok til å nesten komme i mål, og dermed overbevise oss om suksess, før de må hente litt mer penger.
At noen av oss vil gi bort aksjene sine til spottpris stopper ikke rekrutteringen.

16 Likes

when have we received feedback from the board that they take course decline seriously? can you specify your statement?

Do you think anyone at PCI Biotech are happy with the current valuation of the technology and value put on the results from R&D (both clinical and pre-clinical)

OF COURSE NOT!

I suggest that people should look at the experience and knowledge of the employee, board and advisory board. Really impressive!

That said of course they all are open for suggestion!

If people here think that they could make a better job. Apply :sweat_smile:

Until then its to early to make a final call on PCIB technology.

The company seems to suggest that there is real interest in their technology. :muscle::pray:

@JTHP du farer med løgn. Det er nu ikke fasit. Mer balansert enn som så! Godt du endret, men ikke uventet utelot du setningen deretter som sier: ► Q3 started stronger, with four patients included in July

5 Likes

Nei, jeg har (heldigvis) ikke sett at styret har kommentert spesifikt på aksjepris og kursfall.
Men de har svart på kritikk av ledelse og IR-arbeidet, og skriver at de tar det på alvor. Epost fra Bøhn gjenngitt i tråden for ca. 2 uker siden.

7 Likes

Fasiten er at det skrives klovnefjes, ikke klovne fjes.

Når det gjelder PCI er fasiten at aksjen er på godt under 20 kroner.

Edit:
Hvis jeg skal komme med mine to cent, tror jeg de er på riktig spor nå.
Hvor de tidligere ser ut til å ha hatt en happy-go-lucky-tilnærming til vacc og nac, er inntrykket nå at de har stukket fingeren i jorda og gjort grundig arbeid med å se på hvor teknologien faktisk er best anvendt.
Det er som nevnt tidligere, dette med spurv og kanoner. PCI er rett og slett ikke en teknologi som passer til alt, men til noen formål trenger man kanoner og ikke pistoler.

Her på forumet har det blitt gitt et ganske feilaktig inntrykk av at dette skulle være guds gave til absolutt alt og alle. Ledelsen har ikke gjort noe særlig for å dempe dette inntrykket, og det hele toppet seg med denne radium-podcasten hvor de snakket om hvilken rolle PCI kunne ha i covid-vaksiner.
Det hele har fremstått som et juniorlag som har prøvd å spille i eliteserien. Det har til tider vært pinlig å se på.

I det siste har de derimot fremstått som et mer realitetsorientert og målrettet biotekfirma som forhåpentligvis har lært av de smellene de har fått på veien. De besitter absolutt teknologi med potensiale i de rette sammenhengene, men hvor lang veien er i andre bein en RELEASE(chem) er umulig å spå.

3 Likes

Beklager, trodde det var ironi, ikke alltid så lett på nett kontra virkelighet.

1 Like

Jeg drømte i nat at de allerede havde fået rekrutteret 12 i dette Q, og der stadig var en måned til Q3. Derefter sprang den til kurs 56. Det var herligt, indtil jeg vågnede.

9 Likes

Flere som har drømt også…

3 Likes

Erfaringsbasert tilnærming:

Er teknologien unik: ja
Vet vi om og når den får gjennomslag: nei
Er prisen lav: ja
Er jeg villig til å ta risikoen: ja

Et spennende case å være med på💪

30 Likes

Da har jeg bidratt med 36 øre økning i dag :metal:

5 Likes

Får håpe vi setter en dobbelbunn nå og etablerer støtte snart. Det hadde virkelig gjort seg med en kurs over 20kr igjen…

6 Likes

Kan det være at de har tekniske problemer, ofte i teamsmøte glemmer man å trykke Un mute… :crazy_face: If IT could talk, da hadde det kommet en kursøkning på 36 kr :grin:

Hyggelig å se at det er bevegelse i ordreboka :chart_with_upwards_trend:

3 Likes

OFFTOPIC
En trøst for slitne PciB-aksjonærer?
Rødt kort til Frode Fagermo(eks AaFK)

Flere som har hatt trøbbel med å få REC godkjenning, men i dette tilfellet ser det ut til å ha vært selvforskyldt. Heldigvis kom PCI Biotech fint gjennom dette hinderet greit med ggk studien. Det regulatoriske har de stort sett hatt veldig god kontroll på.

5 Likes

Så ut som «noen» ble redd for kraftig oppgang og parkerte en stor åpen post :joy:. Det stagget kursen. Lurer ikke ringrever med slike poster? :rofl:

@magga hvis en er seriøs legger en ikke ut en post åpen på størrelse med 20% omsatt i dag. De seriøse legger i så fall
slik jeg ser det skjult og spredd utover. Det er sjelden suksess med å legge ut så stor andel salgspost mot omsatt volum hvis en ikke ønsker lavere kurs da :laughing::stuck_out_tongue_winking_eye:?

Det er vel ikke helt usannsynlig at kursen spretter rett opp snart? Rekyl på nyheter KAN jo skje. Selskapet sa jo det er interesse og det er guidet tilbakemelding 2H 2021 på dobbel dose. Partner Asia er ønsket, likeså VACC. Olix er spennende. Nei, det er aldeles ikke kun hope in a hanging snore :joy:

4 Likes

Det er jo bare trist. nok en mellomstor aksjonær som selger seg godt ned vil jeg tro