Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Altså. Det er fingeren man stikker i sanden. Ikke hodet.

Det er absolutt ingenting som indikerer noe annet enn at AZ har gått videre.

2 Likes

Det virker som om en del her ikke klarer å godta det som faktisk har skjedd med denne aksjen.

2 Likes

Fingeren stikker man i jorden for å “lukte hvor man er”.

6 Likes

Men er det noen som har hørt om en slik fremgangsmåte?
Tror ikke det men det var et spørsmål og i såfall , hvorfor bli dette en umulig fremgangsmåte?

1 Like

Vi er nå i så fall passe mørna.

Dog har en sittet 3-4 ganger opp til 80, så gir en nok ikke opp neste gang heller :wink:

13 Likes

Screenshot_2020-10-29 Børs i dag - Følg aksjekursene i verden

6 Likes

Jeg var i mine yngre år en langsiktig trofast aksjonær i et selskap i 10 år. Var sikker på suksess og skulle være med helt til mål. Etter 10 år gikk det skeis og jeg kom meg ut med rundt 100 000 kr i tap. Underveis kunne jeg ha innkassert milliongevinst om jeg bare ikke hadde vært så grådig…

10 Likes

Brent barn skyr ilden
Eksempler:

  • Han liker ikke å bade lenger, etter at han nesten druknet, brent barn skyr ilden.
  • Hilde ønsker ikke å kjøre en bil lenger, etter at hun var involvert i ulykken i fjor, brent barn skyr ilden.
  • Hvis et barn med uhell tar på en stekepanne som er glovarmt, vil barnet da lære og aldri ta på en stekepanne igjen.
2 Likes

Var dette siktet på min erfaring?

Uansett var det først etter at jeg ble flinkere til å sikre noen gevinster når sjansen var der, at jeg begynte å få overskudd på børsen.

1 Like

“Fra 1/1-21 eier PCI Biotech resultatene som er produsert i dette samarbeidet.”
Altså formaliteter, men eier.

2 Likes

Bra? Kun ca 100% opp til der vi var før den elendige meldingen kom.

2 Likes

Enig med denne formulering

1 Like

Ja mulig det er formaliteter, men det virker ikke som PCIB eier dem helt når de skal publiseres i samarbeid med AZ. Tror dessverre det kommer til å dra ut i tid. «Samarbeidet» med AZ er jo avsluttet.

Men jeg skal gi selskapet en sjanse på Q3. Jeg vil tro de har plukket opp misnøyen nå!

1 Like

Vås, det er bekreftet fra PCIB. Teknologien eies av PCIB om ikke AZ drar noe opp av hatten og kommer fram til en avtale før 1.1 21. Hvis ikke kan PCIB selge teknologien eller gå i dialog med andre BP eller pharma selskap.
Om AZ ikke går i dialog og får en avtale er det PCIB sitt eierskap. Enkelt og greit. Mye å spekulere i framover. Men her er det klinkende klart. Om en ikke vil forsøke å lage forvirring da :wink:

4 Likes

Kan de bruke disse dataene oppnådd i samarbeidet med AZ på en slik måte at de omtrent bare kan fortsette der de slapp med AZ men da bare med en ny partner? Altså penger på bordet?

5 Likes

Det gir jo ikke mening i det hele tatt.

For det første så har PCIB sagt at resultatene tilfaller dem, det er ganske rett fram for å være ærlig.

For det andre så er ikke det at man presenterer resultatene sammen med noen et argument for at man ikke eier resultatene. Det er tvert i mot fint å presentere de med AZ, det er validerende for teknologien at AZ er med på dette.

På den andre siden valgte ikke AZ å inngå en avtale og de to små lyspunktene over er langt ifra nok til å veie opp for den skuffelsen. Det ser man jo tydelig i markedet.

9 Likes

Kan vi nå en gang for alle legge disse spekulasjonene om AZ på hylla og fokusere på det som egentlig flesteparten kjøpte et lodd i PCI for, nemlig pipelinen og RELEASE…denne diskusjonene frem og tilbake om hvis og hva om AZ hjelper lite selskapet nå. Fremtiden vil vise hva som evnt skjer vedr AZ, noe vi på forumet har null niks påvirkning på. La oss heller se fremover mot RELEASE og Asia rekruttering, og få lagt denne evigvandrende surmulte AZ problematikken død - Den har ødelagt nok!

20 Likes

Og det er vel Pcib sin evne/mulighet til å komme inn i cellene og avgi medisin, når det gleder kreft spesielt (?)

Kan Pcib gjøre en forskjell her, ved å lettere komme inn i cellene og drepe bakterier? :

«Altså at hvis det er bakterier i en svulst, er det bare fordi de trives der.

De siste årene har derimot forskere begynt å spørre seg om bakterier kan være årsaken til flere typer kreft. Eller i hvert fall spiller en viktig rolle.»

9 Likes

Markedet beviste at det hadde rett.
For tiden er det ingenting, som dokumenterer at det er billige aksjer å få kjøpt for øyeblikket.

Nå tror jeg PW og Co må få tid til å områ seg etterat AZ kastet kortene

tror noen her trenger å gå til psykolog… Dette blir f…meg for drøyt… Det skal ikke være mulig og lage en hel kake av kun mel, men gud bedre meg…her tror jeg folk vil klare å gå på vannet bare vi venter littt il :slight_smile:.

La oss vente til Q3 eller om noen kan komme men noe mer enn mailen som ble presentert der selv mottakeren mener at det er det samme som vi har hørt tidligere…

Hvor er Asbjørnsen & Moe…

Go kveld…

2 Likes