Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Ingenting forundrer meg lenger ved kursen. Men selv om vinteren kan bli lang, så vil nok ulvene på et tidspunkt sloss om byttet.

God helg🥂

6 Likes

Det er vel like greit at alle nå får tømt seg mens kursen likevel er på bunn.

2 Likes

Og jeg har vært med siden 2015, og har fortsatt langsiktig perspektiv med investeringen.
Begynner å kjenne lusa på gangen nå. :sweat_smile:

4 Likes

Jeg er vel en av “deppegutta”?

Jeg har dog aldri antydet at resultatene fra GGK er feil.
Grunnen til at jeg er ute, er at det er alt for langt frem til målet. I mellomtiden er det fare for forsinkelser, børskrakk og emisjon. Dermed ønsker ikke jeg å ta posisjon på dagens kurs.

4 Likes

Med en Mcap på knappe 800 mill…Når skal du da ønske å ta en posisjon ?

6 Likes

Blir med på emisjon på 10 mill aksjer på 15 kr ,da tar jeg 100 k takk. Da hadde vi vært sikkret Vacc studie og Chem på markedet.

Også er det vel teoretisk mulig at vi kan våkne opp til en FirmaVacc- avtale en dag. La oss håpe det.

4 Likes

Har ikke påstått at aksjen er dyr i dag i forhold til den mulige fremtidige suksess. Men det er da kjedelig å sitte og vente på dette i så lang tid? Har heller ikke nerver til å sitte gjennom mulige store papirtap i håpet om en suksess om flere år. Markedet er overmodent for en korreksjon ned.

Begynner å bli lei. Dritlei.
Kanskje godt tegn, det.

3 Likes

So what ?
Jeg kjenner en kar som er notorisk depressiv til markedet.
Han har vært negativ i 40 år mens markedet har steget 10X.
Hver jæ… dag kan man finne mange grunner til at markedet skal krakke. Men ta en titt på den lange grafen :rofl:
Vi har vært gjennom kriger, oljekriser, pandemi, 9/11, and you name it. Likevel går det oppover gitt.
Det skyldes at verdens kloke hoder skaper verdier hver dag. I PCIB har vi noen av dem.
Optimister er rikere enn pessimister :+1::sunglasses:

27 Likes

Det er noen av oss som har fantasert om at PCIB kunne bli verdt kvadrillioner. Bakgrunnen for dette, og haapet var at fimaNac skulle vise til fantastiske resultater, hvor alt virket sammen med vaar partners medisin, og at vaar partner kunne benytte teknologien til og behandle mange forskjellige sykdommer slik at verdien paa PCIB gikk til himmels. Det samme haapet hadde jeg for fimVacc.

Men saa gikk det ikke. PW sier at BP overhodet ikke er interessert i fimaVacc, og Astra Zeneca oensker ikke engang og inngaa en liten fimaNac avtale det foelger penger med. Ergo gikk dette motsatt vei av hva vi haapet paa.

Allikevel sier PW at baade fimaVacc og fimaNac resultatene er gode. Ja for fimaNac brukte han til og med ordene veldig gode. Betyr dette at fimaVacc og fimaNac kan bli en suksess med andre pratnere og nye medisiner?? Vel, man har ikke annet valg enn og fortsette og haape, selv om det er fryktelig svekket;-)). Hvor vi i tillegg desverre maa regne med lang ventetid, foer vi kan naa frem til der vi var med AZ.

Eller vi julenissen helt uventet slukke vaare fimaNac sorger? ;-)) For det er ingen skam og snu;-))

1 Like

Resultatene pcib kan vise til er veldig gode innenfor alle områder så det virker som de har tenkt at dette selger seg selv, det gjør det altså ikke så her er det bare å få ut fingen og organisert med møter etc for å få oppmerksomheten til aktuelle samarbeidspartnere

7 Likes

Mulig det Solo, mulig det.

Men får vi godkjent ggk, med 7000 pasienter , så holder det for meg, lenge :star_struck:

15 Likes

Enig i det, men det er minst tre aar til, saafremt det ikke skjer noe uventet i ASIA. Der ligger det store haapet i dag. Og det kan skje…For oest asiatene er effektive folk;-))

1 Like

Blir det bare godkjent så har vi vel god grunn til å tro at mye annet følger etter. At det hele skal ende opp med at teknologien utelukkende brukes mot gallegangskreft, ja det har jeg vanskelig for å tro.

9 Likes

Enig, det er jo en såkalt spydspiss strategi. Chem har nok flere bruksområder enn ggk. Release er bare første steg på reisen

8 Likes

Nei, poenget mitt var at vi Trenger ikke mer for en fantastisk avkastning herfra.

Og tre år til er ikke lenge, selv ikke 4.

2 Likes

Det er bare en hake med at det tar 3 år før Chem er på markedet,da må de kjøre en emisjon. Nytter ikke og gråte over spilt emisjon ,men de skulle kjørt en når kursen var 70-80 kr.

1 Like

Ja, skulle solgt alt på 80 og kjøpt inn igjen nå også. Men gjort er gjort.

4 Likes

Nå snakker dere om tiden som vil gå frem til vi forhåpentligvis er helt i mål med et produkt på markedet. Mye kursdrivende nytt vil komme på veien dit. Får vi info som skaper mer trygget rundt fremdriften på Release-studiet, samt eventuelt en release-partner i Asia, så er vi raskt tilbake på langt hyggeligere nivåer. Dette kan skje raskere enn det vi tørr håpe på.

12 Likes