Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Det virker jo som per var overbevist om at AZ var interessert… Hva hadde markedet sakt om det ble emisjon og så avtale/ikke avtale… Det hadde vært null logikk… Det eneste logiske i det tilfellet var å vente spør du meg, men forstår tanken din også… Så det var ikke ment å være kritikk🤪

2 Likes

Trist for ledende ansatte i PCIB.
Opsjonsfesten gikk rett vest!
Forstår fortsatt ikke at styret utstedte disse opsjonene.
De burde jo hatt antenner, som burde gjort at de burde innsett at det ikke gikk deres vei.

1 Like

Vet ikke om jeg ville brukt ordet trist, men de var sikkert skuffet over at det ikke ble avtale de også.

Hvordan mener du “opsjonsfesten” burde blitt gjennomført da?

3 Likes

Styret burde ventet til etter at en avtale med AZ var signert

Det ble jo ikke signert en avtale. Hva er det du surrer med?

1 Like

Nettopp!
Må du ha det inn med teskje?
Styret burde ventet til etter en avtale var signert, før de delte ut opsjoner.
Isteden delte de ut opsjonene, basert på forventninger, som ikke holdt vann.

2 Likes

Ble skinnet solgt før bjørnen var skutt??
Styret visste jo utmerket godt at no deal ville føre til kurs kollaps.

Tror det blir helt galt å klandre seg selv for at en ikke solgte PCIB på topp.
Alle ble “tatt på senga” i den prosessen med AZ og faktisk så er det like uforståelig og ulogisk nå som en har fasit.
Einarsson , PW , Alle de kloke hodene her på dette flotte forumet gikk rett på i denne historien.
Slikt skjer.
Den komunikasjonen som kom i ettertid (dersom den er sann) setter jo hele saken i et merkelig lys.

Men , igjen ,
bedre med et topp produkt enn en topp ledelse ,ensjønt , skal en dømme så må en vite —på hvilket grunnlag.

Det fine med aksjer “fra radforsk” er at de ser ut for å komme tilbake hver gang .
Altså , ikke som Clavis , Bionor , eller andre konkursryttere. Ingen garentier selvsagt men det er nå det inntrykket jeg sitter på.
Så når en legger ansiktet “i alvorlige folder” og med tyngde og stor autoritet predikerer at alt vil gå til helvete så har en liksom hørt den leksa før , også i radforsk-portefølgen.

Så hva sier historien?
Generelt så går det ofte galt men så langt har det gått riktig godt i einarssons portefølgen.
Og nyheter kommer ikke av miljøet på dette forumet men har det md å slå ned ganske uventet.

De fleste som har solgt seg ut ligger fremdeles på ca samme kurs som nedsalget og trenger lavere kurs før de går inn igjen ellers blir det et voldsomt rabalder for lite.
Selv med usikker covid-fremtid mm så føles det kanskje ikke så godt å stå utenfor og vente på større prisfall?
Jeg hadde ihvertfall ikke likt det.
Trist for de belånte som ble kastet ut selvsagt.

Nei , hvor hopper haren?
Jeg vet ikke men en teknologi som løser delivery-gåten for flere indikasjoner får jeg ikke det til å stemme at dette skulle bli fiasko.

Lykke til

8 Likes

Enig i mye av det du sier her. Følger aktivt med på det som skrives rundt PCIB , og er ikke så aktiv selv på forumet. Men, gikk selv inn pga Chem-plattformen og har sett de andre som evt «bonuser».

Tenker selv det siste kursfallet i stor grad er knyttet til (dårlig) kommunikasjon til markedet vedrørende mulighet for avtale med AZ. Har ikke solgt noe etter meldingen vedrørende dette og ser på Asia-markedet for Chem som en stor mulighet til å få fart på ting.

Foruten det, så tror jeg ikke siste ordet innen Nac er sagt og det kan bli sagt til kjedsommelige, men Ting Tar Tid innen denne bransjen og jeg er i motsetning til en del kritikk til ledelsen på forumet - svært imponert over den lave burn raten de har ift en del andre biotech selskaper med potensielt tre særdeles potente plattformer.

8 Likes

Kom over denne artikkelen - rykende fersk

Ser de bruker photosensitizer AlPcS2a.
Er ikke denne patentert av Høgset og Co?

Significant spheroid growth inhibition was observed in both PDT and PCI modalities, but was far greater in PCI. Additionally, complete growth suppression was achieved via PCI at the highest radiant exposure. Achieving a slow photosensitizer release, significant F98 spheroid inhibition was observed in FG-mediated PDT and PCI. The present study showed BLM-PCI was the most efficacious of the two modalities.

Edit: ser nå at Berg også er forfatter sammen med en gjeng fra Beckman Laser Institute and Medical Clinic, University of California

31 Likes

Jeg selv var 80/90% sikker på at avtale AZ skulle komme. Ble veldig forundret når Biontech ble “ryddet” vekk i sommer. Et lite forvarsel som vi fleste spekulerte i at dette var grunnet en stor AZ kontrakt. Tror at uten Covid, så hadde ting sett annerledes ut på alle 3 plattformer.
Når alt kommer til alt, ligger nå Nac laaangt fram og store muligheter at både Chem og Vacc trenger penger i H1-21.
PCIB vil aldrig strekke grensa lenge, hvis de ser kapital behov lenger frem.
Håper vi alle kan glede oss på pluss siden som PCIB aksjonærere i fremtiden, for dette vil ta tid tror jeg…

3 Likes

Jo, PCI har brukt den i eksperiment knyttet til patent, men ble da ikke løsningen kjøpt fra frontier?

1 Like

Det kan nok være riktig, men om jeg husker rett så har patentene oppgitt PCI i kombinasjon med:

tetrasulfonated aluminium phthalocyanin

AlPcS2a

sulfonated tetraphenylporphines

TPPSn

sulfonated tetraphenyl bacteriochlorins

TPBS2a

sulfonated meso-tetraphenyl chlorins

TPCS2a

tetraphenylporphine disulfonate

TPPS2a

aluminium phthalocyanine disulfonate

AlPcS2a

tetraphenyl chlorin disulfonate

TPCS2a

tetraphenyl bacteriochlorin disulfonate

TPBS2a

TPCS2a (Disulfonated tetraphenyl chlorin, e.g. Amphinex®).

Det er sent så jeg kan ha blingset ; )
@polygon er guru på dette så han kan sikkert korrigere meg

3 Likes

Ny stilling ute - bare å søke gutter

Background and objectives:
The importance of tumor-stroma interactions in cancer development, progression and treatment is increasingly emphasized. Is has been shown that crosstalk with the immune microenvironment may significantly influence cancer treatment even for regimens not previously anticipated to depend upon immune responses. The mechanisms involved in these interactions are starting to be revealed, but it is still largely unknown how tumor-stroma communication promotes treatment responses and/or resistance. This is certainly true for nanoparticle (NP)-based drug delivery.

The ESR (PhD student) will investigate how nanoparticles can be modulated and used to recruit immune cells that can potentiate the effect of anti-cancer agents. The objectives are:

  1. Characterize NP-induced immune cell infiltration in tumors;
  2. Identify NP formulations recruiting immune cells with anti-cancer potential and exploit whether such mechanisms can be used to enhance therapeutic efficacy;
  3. Construct NPs with dual targeting possibilities allowing eradication of both cancer cells and immune-suppressive cells.

We will primarily work with chitosan-based NPs linked to a photosensitizer that upon light exposure has been shown to induce immune responses, but we will also use NPs produced by other members of the DIRNANO consortium. The PhotoChemical Internalization (PCI) technology is owned by the company PCI Biotech AS, and the PhD student will work closely together with the company. The practical work will include cell culture studies on NP uptake/internalization in immune- and cancer cells, as well as biodistribution and efficacy studies in laboratory mice. Targeting strategies allowing eradication of both immune-and cancer cells will be investigated.
International collaborations and secondments are foreseen in Department of Oncology, Angiogenesis Unit of the Fundacion Rioja Salud to investigate immune activation in transgenic mouse models, and to Department of Chemical Sciences, University of Padova to produce NPs with targeting moieties.

5 Likes

At ting tar tid i biotek er velkjent (men her reg ind i pivotal fase) og ikke minst få et produkt til marked er stor risiko.

Men dersom det blir bekreftet innrullering, fortsatt få eller ingen konkurrenter ved RELEASE og fortsatt nesten doblet levetid ved valgte cohort interim vil det være naturlig at det stadig og plutselig blir satt høyere verdi på denne asset. Det kan skje typisk langt raskere enn produkt på markedet. Og hvor mye skal et produkt med ODD og blockbuster kandidat med Asia innen onkologi være verdt. Antakelig store summer. Det var en liste i tråden over prising av blockbustere innen onkologi mener jeg, snøffelen?

Prisingen av biotekverdier vil ikke skje plutselig kun på den dagen når det eventuelt er blitt ett salgbart produkt. Skjer vel typisk lenge før og i rykk og napp?!

On nu som RELEASE er i pivotal fase (avsluttende fase) er vel det regnet som oppløpssiden i biotek (mao nære mål)?

10 Likes

Hvem sitt ansvar er det å få frem verdiene i selskapet? Tekinvestor eller PCI Biotech? Finnes det ett eneste kommersielt tenkende menneske i organisasjonen? Jeg ser foreløpig ingen! Er det ønskelig å føre en åpen og god dialog med aksjonærene eller skal det være slik at investorene skal pøse inn penger uten å i fremtiden kunne ta stilling til hva man får igjen for innsprøytningen? Slike spørsmål håper jeg selskapet stiller seg i kulissene. Vi har gått litt i strupen til ledelsen for manglende fremdrift og kritikken er hundre prosent berettiget slik jeg ser det. Men nå frykter jeg etter hvert at problemet er hakket ovenfor – i styrerommet. De må snart komme frem i lyset og vise at de faktisk bryr seg om markedsverdien. Det er ikke utenkelig at det trengs en ny emisjon innen de neste årene (gitt at de ikke klarer noe som de foreløpig virker ubrukelige på – nemlig å lande en deal). Emisjon på dagens nivå ville vært skrekkelig utvannende! Vi kan ikke ha en emisjon når vi lander på kulen i skibakken! Det trengs ett svev ned mot bakkerekorden for å kunne få inn nok kontanter uten å trykke unormalt mye aksjer. Noe av det jeg liker godt med selskapet er nemlig at det ikke er mer enn 37,33 millioner aksjer å fordele verdien på. «Keep it that way»

Markedet er enn så lenge beste målestokk på hva en aksje skal koste. Det finnes en drøss med aksjonærer som selger på lavt 20-tall og vi kan derfor konkludere med at nyhetsstrømmen og ledelsens grep har gitt oss en landingsflate på 20 kroner +. Finnes det noen i ledelsen eller styret som er tilfreds med sin egen innsats nå om dagen så er jeg sjokkert! Det er når det blåser som verst man ønsker å se sin egen ledelse stå frem som gode eksempler. At Per Walday gir små livstegn fra seg der han stiller seg undrende til at aksjekursen raser har vi sett før og det er dessverre ikke godt nok å si at «jeg er overrasket og mener kursreaksjonen er overdrevet». Hvorfor er den det? Oslo Børs sine investorer er åpenbart bedre egnet enn deg til å prise aksjer – og du gir jo kun ut svada og tåkeprat som er helt umulig å sette en pris på. Usikkerheten du bygger opp med å være sløv og apatisk er vanskelig å håndtere for folk flest. Og tidsbegrepene deres hører ikke hjemme på børs. Når noen sier «soon» så betyr det faktisk om kort tid. Dere har ødelagt tilliten og vi aksjonærer sitter igjen med «Svarte-Per».

PCI Biotech sine aksjonærer har vist seg som lojale og tålmodige. Vi kan unnskylde det meste – men det har nå kommet til et punkt der jeg synes at nok er nok. Enten så må de i ledelsen vise igjen og øke innsatsen, ellers må styret vurdere sine egne posisjoner eller gjøre grep på toppen. Noe er pill råttent i denne organisasjonen og enten fikser man problemet, ellers så er man problemet. Vi er på oppløpssiden leser jeg like ovenfor! Den kan vise seg å være ekstremt lang den dersom man har motvind, solen i øynene, og man har krampe til langt opp i halsen! RELEASE er vår styrke! Sørg for at den fortsetter å være det – få opp dampen og få frem verdiene i selskapet på en bedre måte! Alternativt kan du/dere som tar beslutninger i selskapet innse egen begrensning og pakke fint rundt pulten og finne et annet sted å gjøre en middelmådig jobb! Biotech sektoren kan ikke fortsette å være et sted hvor det er akseptert at man aldri når en milepæl. Dette er blitt en hvilepute for enkelte. Nå må aksjonærer kreve resultater. Teknologien vi besitter fortjener bedre enn det vi har sett i de senere år!

image

20 Likes

Så vidt jeg kan se skjedde denne dumpingen på det som var tidenes største volum?

1 Like

Er enig i veldig mye av det du skriver @Bamse, men her er jeg uenig med deg. Selskapet er på børs for å ha tilgang på kapital. I mine øyne er fortløpende kurspleie en av ledelsens viktigste oppgaver nettopp fordi det er tilliten til selskapets evne til å sørge for fremtidig positiv kursutvikling som er avgjørende for både de små og de store aksjonærene når de vurderer om de skal delta i aktuelle eller fremtidige kapitalforhøyelser. Selv om den enkelte småaksjonær er liten, så utgjør småaksjonærene samlet sett en betydelig andel av eierskapet, og sånn sett også en betydelig del av de som skal finansiere selskapet frem til det står på egne bein. Svikter tilliten, så svikter tilgangen på kapital, og da stopper alt opp.

8 Likes

Jeg er uenig. Når det gjelder verdsetting av biotek-selskaper så er Oslo Børs et ganske elendig sted, slik Norge mer generelt er det. Men det er nå en gang på børsen at prisen settes. Og det må jo også Walday forsøke å forholde seg realistisk til. Nå er jeg på ett vis glad til at slike selskaper ganske konsekvent undervurderes grovt fordi det også betyr en mulighet for meg selv. Men for denne sektoren, for pasienter som langt tidligere kunne fått et bedre liv eller til og med overlevd istedet for å dø i løpet av kort tid, ja så er både Oslo Børs og de større (selvsagt med hederlige unntak) investorene i Norge snarere en skandale. Tildels handler det jo også om at politikerne rett og slett stikker kjepper i hjulene med en formuesskatt som man risikerer å betale i årevis før selskapene er i nærheten av i det hele tatt å ha inntekter. Men desto mer skandaløst er det, og bare understreker den generelle innstillingen.

9 Likes

Helt enig @bamse :handshake: Ingenting å si på teknologien pci. Den lever i beste velgående. At AZ av muligens intern uro valgte å ta en avventning pga hvem vet hvor mange baller i luften …nå i første omgang tar JEG med stor ro. De var jo tross alt ment som en bonus i utgangspunktet for oss langsiktige. Sant? Nå fikk vi FPD her i forrige uke å snart q. Partner der nede dukker nok opp snart. Covid i ny akselerasjon world wide, men nå vet vi/De mer hva vi har å deale med så innrulleringen burdeforegå nå på en ny måte enn da. Ikke lenger tatt så på sengen!! Hvor er vi i kurs? 21-22? Mistet litt teften pga NO da jeg som flere trodde på deal, men tok på briller før -19 å har økt litt her nede. Lar fortsatt mye gå fra meg da jeg ikke har hjerte til å gi opp prosjektet jeg er i, men all honnør til de som går for flere. Snart jul å inn i 21. Kom Dere så smått inn igjen Dere som tok et tap. Herifra i fremover går det bare en vei.
Edit: Dæven @pdx disse fluene dine…:wink:

3 Likes