Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Og Pcib sin leveringsteknologi er ikke svekket. Og kreftilfeller stopper ikke selv om covid-19 tar all fokus for tiden.
Uansett hva A.Z sin penge-økonomiske politikk sier er mest økonomiske riktige i disse korte (covid-19 ) tider.
Pcib sin leveringsteknologi for forskjellige medisiner holder fortsatt vann& stand.

5 Likes

Nei, det var ikke det jeg siktet til. For å få frem at jeg mente hele innlegget ditt var vås, burde jeg selvsagt ha skrevet: masse vås.

Innlegget jeg siktet til var det hvor du presiserer å si tåpelige ting til Aksjesnila som f. eks:

Og jeg kommer aldri til å roe ned på klovnefjesene. Du og et par andre her fortjener hvert eneste ett.

3 Likes

Aksjesnila har mange gode poeng, men det ble etterspurt hvor en kan finne fagkunnskap og jeg nevnte noen punkter. Hvilke av punktene er vås? Det er begrenset eller ingen beskrivelse av hva som er galt med punktene, eller hvorfor og hvor en skal lete etter fagkunnskap.

Enig. Klart det, trodde mange hadde sett den og intevjuet med Arctic synes det er innafor å refere til den. Det var som andre analyser en analyse med mange stats og facts som underbygget kursmål osv. Savner at det er kritikk mot input og data eks i analyser. Det er interessant. Det er en soleklar faktor som har vært negativt og det er COVID som har ført til forsinkelser ved innrullering i studier. Generelt gjelder det hele sektoren som jobber med studien.

Blir en kunde kan den leses i sin helhet. I tillegg finnes intervju med Pål F som forklarer hvordan analyse bygges. Men det er klart interessant å se mot eks mulig mangedoblet marked mot det som var i analysen i og med Asia ikke var inkludert i den. Kan kommentere slike ting :+1:Forsinkelse som var nevnt på de siste tre kvartalspresentasjon er vel kun delvis inkludert.

2 Likes

Ja, jeg har lest den i sin helhet. Har du?

Det var snakk om 4000+ pasienter i Asia. Så det er sikkert greit å vente med å snakke om en mangedobling av markedet. I tillegg er man helt avhengig av en partner for å kommersialisere i Asia. I tillegg er det ikke sikkert at man oppnår US-prising eller EU-prising for den saks skyld.

Men for all del, Asia er en svært positiv faktor både når det kommer til marked og ikke minst innrullering til RELEASE. Det er en av få positive ting selskapet har levert på så langt i år.

14 Likes

Ja og nei, @Chrkni

  1. Så langt omfatter RELEASE-studien ni klinikker i Taiwan og Sør-Korea. Disse to landene har en samla befolkning i størrelsesorden 75 millioner innbyggere. Sammenholdt med en insidensrate 4 - 5 ganger høyere enn i Europa, snakker vi bare i disse to landene om en potensiell pasientpopulasjon rundt den vi finner i EØS-området. Da er Japan, Kina, Singapore, Thailand osv. holdt utenfor.

  2. Selskapet har uttalt, stadig klarere etter hvert, at man trenger å få en partner " om bord" i denne regionen. Ikke bare for framtidig markedsføring, men allerede nå for rekruttering til pågående studie. Vi bør krysse alle fingre for at et slikt partnerskap blir meldt før jo heller.

  3. Etter min vurdering ligger PCIBs behandlingsløsning for inoperabel extrahepatisk gallegangskreft vel til rette for prisdifferensiering, jf. høyst ulik prissetting i USA og Europa. Spissformulert: Dette er jo langt fra “dentalturister”. Pris i Sør-Korea og Japan vil trolig ligge om lag på europeisk nivå, mens f.eks. Thailand vil ligge en god del lavere.p

28 Likes

Vil det være et maks antall pasienter PCIB kan inkludere i RELEASE studien fra Asia regionen ift å få dette godkjent i US og EU?

2 Likes

Det var ikke slik jeg tolket PW, det var at det var 4000+ pasienter som er det potensielle markedet i Asia. Ikke disse to landene.

Det hjelper lite om du har GGK og ikke har tilgang/ressurer til behandling. PW snakket om dette i podcasten i etterkant også. Så jeg tror ikke vi skal begynne å fabulere om høyere tall.

Enig i dette, -altså lavere pris i Asia en US og EU. Nå er jo Japan også en case for seg selv da, det er ikke bare å spasere inn der.

Men uansett, selvom jeg ønsker å tilføre litt realisme, så er det hevet over enhver tvil at oppsiden med å få med Asia er fantastisk, både når det kommer til rekruttering og markedspotensial.

7 Likes

Det vet jeg ikke, men det virker svært usannsynlig at PCIB skulle satse så hardt i denne regionen om de kliniske resultatene skulle bli underkjent (ikke tellende) fordi studien omfatter for mange pasienter utenfor EMA og FDAs regulatoriske jurisdiksjon.

Men i denne sammenhengen er det kjent at Japans motstykke til EM og FDA har spesielle krav til at klinisk utprøving skal skje på etniske japanere.

Er ganske sikker på at både Sør-Korea og Kina er langt mer pragmatiske.

7 Likes

Jeg spurte Ronny tidligere rundte dette med antall pasienter som stod i protokollen for sites og om det er mulig å avvike fra dette antallet. Nedenfor er svaret jeg fikk.

Antall pasienter som er angitt i søknadene til forskjellige land er estimater. Dersom inklusjonen viser at vi kraftig vil overskride dette estimatet vil det kunne håndteres med et lokalt tillegg til protokollen i de respektive land dette gjelder.

23 Likes

Walday sikter her åpenbart til asiatiske land som regulatorisk og kommersielt kan være aktuelle markeder i det korte bildet.

Asia har idag 60 % av verdens befolkning, og sjøl om langt de fleste asiatiske land i overskuelig framtid framstår som lite interessante og aktuelle, snakker vi uansett om vesentlig flere “eligible patients” den dagen Kina og Japan kan regnes inn.

3 Likes

Korrekt, mulig det var upresist av meg når jeg skrev Asia.

Jeg mener uansett at det fornuftig å holde markeder som er potensielle lang fram i tid utenfor, og at man bør forholde seg til den markedsstørrelsen PCIB forholder seg til.

2 Likes

Absolutt enig, @Chrkni. Det er på ingen måte min hensikt å bestride selskapets konservative anslag. Det er en klok policy.

Ikke desto mindre vil det være åpenbart for de fleste at den dagen PCIBs behandlingsløsning er i markedet i Taiwan og Sør-Korea (om ikke før), så vil flere nasjonale markeder åpne seg. Simpelthen av nasjonal- og helseøkonomiske årsaker.

PS
Jeg ramler ikke av stolen om muligheten for fimaCHEM-behandling blir tilgjengelig i Shanghai og Shenzhen før den blir det i Tokyo og Kyoto.

3 Likes

Da var AZ borte fra selskapspresentasjonen også.

2 Likes

Hva tenker dere vil skje med PCIB det neste året?
Er det mulighet(ikke bare drøm) for at et BP starter et samarbeid med PCIB som forhåpentligvis bringer noe cash til videre utvikling( el oppkjøpk) eller må aksjonærene fylle på om/når kontoen går tom x ganger til vi har bedre data å vise til?

Kjente kliniske data er svært gode - både innenfor fimaCHEM og fimaVACC. Prekliniske fimaNAc-data (publisering kommer) er trolig ikke dårligere.

Det PCI Biotech nå framfor alt trenger, er et kommersielt gjennombrudd - både for validering av teknologien og for finansiell trygghet.

26 Likes

Veldig bra at Asia innrullere pasienter :smiley:
Det er jo egentlig strålende nyheter :sunglasses:
Back on track uten vaksine :+1:

44 Likes

Skal ikke se bort ifra at den tapte innrulleringen til RELEASE går mye raskere å hente inn enn først antatt. Det at PCI er kommet seg inn i Asia kan være et sjakktrekk uten sidestykke!

31 Likes

Fibrin glue (FG) has potential as a delivery vehicle for photosensitizer directly to the resection cavity, so it may bypass the blood-brain barrier (BBB) and increase the concentration of successfully delivered photosensitizer. A specialized form of photodynamic therapy (PDT), photochemical internalization (PCI), which involves both photosensitizer and chemotherapeutic agent internalization, can locally inhibit the growth of cells. This will allow the reduction of recurrence of malignant gliomas around surgical resection. This study will look at the efficacy of FG loaded with drugs in mediating both PDT and PCI in inhibiting 3-dimensional tumor spheroid growth in vitro. Experiments were conducted on spheroids comprised of F98 glioma cells using photosensitizer AlPcS2a and chemotherapeutic drug bleomycin (BLM). At 2-, 24-, 48-, and 72-h increments, supernatant covering an FG layer within a well was collected and replaced by fresh medium, then added to spheroid-containing wells, which contained the respective chemicals for PDT and PCI. The wells were then exposed to light treatment from a diode laser, and after, spheroid growth was monitored for a period of 14 days. Significant spheroid growth inhibition was observed in both PDT and PCI modalities, but was far greater in PCI. Additionally, complete growth suppression was achieved via PCI at the highest radiant exposure. Achieving a slow photosensitizer release, significant F98 spheroid inhibition was observed in FG-mediated PDT and PCI. The present study showed BLM-PCI was the most efficacious of the two modalities.
Published: 30 October 2020. Photosensitizer delivery by fibrin glue: potential for bypassing the blood-brain barrier. Lina Nguyen, Eric O. Potma, Jimmy N. Le, Julie Johnson, Gabrielle Romena, Qian Peng, Kristian Berg & Henry Hirschberg. Lasers in Medical Science (2020)

20 Likes

Kan man forvente å få vite antall innrullerte pasienter i RELEASE studien på Q3?

1 Like

Nei.