Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Hva får deg til å tro at den pasienten var den eneste? Helt klart en mulighet for det, men de børsmelder ikke alle innrullerte pasienter :man_shrugging:

1 Like

AZ did not have a project for FimaNac … elected not to go for definitive agreement in this evaluation period. Nothing wrong with the technology

17 Likes

Jeg har sendt inn: “Are you at liberty to say wether the collaboration with AstraZeneca outside oncology, was within the field of Cardiovascular, Renal and Metabolism (CVRM)? And if not now - are you at liberty to answer this question after 1. january 2021?”

Folk er sikkert drittlei av at jeg maser om AZD8601, men min hypotese er altså at PCI har fungert (kanskje fantastisk) i diabetiske sår, men ikke er aktuell i infarkt. Og at de har valgt å fortsette med Moderna sin LNP av “strategiske årsaker”. Kanskje bestemt av menn og kvinner i dress, og ikke hvite frakker.

26 Likes

Hvis resultatene var gode nok, og AZ hadde sett gode muligheter og tjene penger paa fimaNac, ville de hatt prosjekter. Vi maa slutte og lure oss selv. Naar det ikke ble avtale, maa det bety at AZ saa paa innvesteringen som ett langskudd, som sjelden gaar i maal.

For de ville ikke overlatt eiendomsretten til forskningsresultatene til PCIB hvis de saa at mulighetene for og tjene gode penger paa fimaNac var tilstede.

Men som sagt tidligere. Den endelige fasiten paa dette, faar vi ikke foer vi vet om PCIB makter og selge AZ resultatene til andre BP selskaper, eller ikke.

7 Likes

@solo, helt riktig detdu her sier.
Ingen som frivillig gir slipp på en potensiell gullgruve, folk må slutte med å lure seg selv.
Tipper at pcib fortsetter reisen sørover i dag.

2 Likes

@solo PW just said AZ loves the results … dont shoot the messenger :slight_smile:

12 Likes

Det hoeres veldig flott ut. Kanskje det er annerledes i Biotek/Pharmabransjen enn andre steder?

Allikevel, hvis AZ “elsket” resultatene saa mye, hvorfor er de da villige til og gi bort disse via PCIB, til andre BP selskaper etter nyttaar??

Thats the big question! (Det er noe som ikke lukter helt godt her.)

1 Like

vi må vente til publisering av results!

2 Likes

“Noen” bør lære av denne meme’n:

image

5 Likes

Herlig! Sørlendingen er på plass! Får håpe han får masse tid til å stille spørsmål. Var redd for at vi skulle gå glipp av hans spørretime denne gangen.

10 Likes

Mulig de ser at det blir kapital tørke etter vert som følge av Corona,og Pcib trenger påfyll av cash med tiden. Da er det nok fristene og slå til på et lavt bud på Nac om kursen ligger brakk .Eller at de teller på knappene for et bud før nyttår ? Det hadde vel vært en god julepresang ?

1 Like

Som du skriver, ett bud foer nyttaar hadde gjort seg;-))), men til det ovennevnte, er det tvilsomt, siden PCIB staar fritt til og selge forskningsresultatene til andre 1. januar. Az ville nok ikke tatt sjansen paa dette, hvis de oensket og sikre seg Nac selv.

Fordi det var en del av den initielle avtalen mellom PCIB og AZ at disse resultatene skulle tilfalle PCIB etter endt evaluering. Og “de hvite frakkene” i AZ er i følge PW veldig begeistrede over resultatene, og vil mer enn gjerne sette navnet sitt under en publikasjon av det de har oppnådd gjennom fimaNAc-samarbeidet. Hva “de svarte dressene” tenker kan man spekulere i det uendelige om.

9 Likes

Jeg tror hverken AZ’s inntjening eller aksjekurs hadde vaert saa hoey, hvis det du skriver er hva som kjennetegner selskapet.

Svaret på dette fikk vi i QA sesjonen. Det er ikke bare å fortsette studiene til AZ fordi studiene ble utført med AZ sin teknologi, derfor er det å anse som trygt å publisere disse dataene. Det en konkurrent kan benytte dataene til er å se hva slags typer teknologi fimaNAc har lovende resultater på.

8 Likes

Men de hadde neppe heller blitt så store om de hadde gitt “blanke faen” i alt som heter etikk og vitenskapelig troverdighet.

5 Likes

Jeg synes det var en grei Q3 og jeg har ingen problemer med å fortsatt være en langsiktig aksjonær i selskapet. Skulle de eventuelt trenge penger i en emisjon for å få ferdig Chem eller starte opp med Vacc, så skal jeg bidra med det.

17 Likes

Selvsagt, levering av naked mRNA.

De må nok starte fra scratch. Men da vet de hvor det kan være fornuftig å undersøke synergier.

1 Like

Skulle likt og visst hvor naert forestaaende en eventuell emisjon er. 6mnd, eller mer enn ett aar til?