Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Synes det var en bra Q i dag.
Ikke mye nytt, men noen positive kommentarer fra selskapet om det som har tynget mange i det siste.
Ingen panikksalg heller, så da er kanskje bunnen nådd da :crossed_fingers:

16 Likes

Denne dynamikken tror jeg svært viktig. Særlig nå hvor fokuss til dressene er på Covid.

1 Like

Hvis du fulgte presentasjonen i dag så sa RS at de hadde penger inn i 2022. Så en emisjon før den tid.

Forventer du at de skal varsle tidspunktet for en emisjon på forhånd?! :sweat_smile:

2 Likes

Slik PW ordlegger seg, så har det definitivt ikke vært noen reelle forhandlinger siden jul. Man har ventet på AZ og til slutt fått nei. Men han virker veldig klar på at man oppnådde verdifulle ting som både AZ og PCIB er veldig motiverte for så skrive om, og at dette kan skape kommersielle muligheter videre for PCIB.

Han forklarte AZ sitt avslag mer konkret med at de ikke hadde en konkret kandidat NÅ de ville gå i klinikk sammen med PCI, fordi “It is not a one size-fits-all”. Altså i motsetning til denne “funker på alt” som har blitt repetert her på tråden.

20 Likes

Det er nok ikke saa enkelt, fordi PCIB har tidligere antydet at de muligens vil kjoere igang ett fimaVacc progam i egen regi, hvor de i saafall tenger penger. til og gjennomfoere. Og til det andre, nei, men pga. av egne oekonomiske disponeringer skulle jeg oenske at jeg visste;-))

At han da stiller seg overrasket til nedgangen etter brudd med AZ mens null kommentar til oppblåste oppgangen i Juni sier litt om PWs evne til kursanalys.

2 Likes

Meget göd fremføring av CEO.

Spørr oss
Sitter godt den.
Det er straffbart for dem å lyve.

Nei , dette med logikk+spekulering kan gi mange svar :slightly_smiling_face:
Må kankje kjenne til hvorledes miljøet virker og tolkes før en trekker slutninger (litt som alle styremedlemmene i selskapene sitter i konkurerende selskaper ,)

Men dagens seanse har ihvertfall gjordt meg fornøyd og rolig.

2 Likes

Takk til @Sorlendingen for gode spørsmål - som igjen førte til gode svar!

Jeg likte særlig Pers svar på hva han ville si til sinte aksjonærer - lytt mer til oss og analytikerne enn til diverse forum!

25 Likes

Helt enig! Intet nytt på Vacc eller Nac, samtidig ble grepene som er gjort for å forbedre rekrutteringen i RELEASE gjort rede for på en bra måte.

I tillegg synes jeg PW var nøye på å ikke guide i øst og vest, som er meget klokt og en forbedring.

9 Likes

Vel hvis vi skal strekke dette, betyr det at vi skal kjoepe hva PCIB sier, etter 13 aar med snakk uten at de har maktet og selge ett eneste produkt til noen. For vi har sett mange gode kvartalspresentasjoner tidliger, uten at dette har materialisert seg i en eneste krone. Dere maa ha meg unndksyldt, men etter tiaar med dette, er det vanskelig og gaa gaga over PCIB’s kvartalspresentasjoner.

Men setter vi PW’s uttalelse i en AZ sammenheng, kan man jo trekke slutningen av at de veldig gode resultatene, altsaa levering av naked mRNA, er veldig gode, og burde vaere mulig og selge til andre. Det er i saafall gode nyheter.

1 Like

Når kursen var på det høyeste,var den vel innenfor Artic sitt kursmål.
Og der er vel 90%vektkagt chem. Uten Asia!!!
Deeet. Eneste. Negative for Pcib er Corona!!!
En bra og betryggende presentasjon :+1:

9 Likes

Hvis du virkeligen tror det så skal du selvsagt få lov til det. Jeg gjør det ikke og har justert min investering etter dette.

1 Like

For meg er det i alle fall ubegripelig at AZ vil la alle sine resultater gjennom 5 års forskning innen FimaNac bli tilgjengelig for konkurrenter, dersom det er riktig at “resultatene var veldig bra”.
Om ikke AZ hadde umiddelbare programmer som dette passet inn i nå, så burde jo et slikt selskap sett på mulige fremtidige bruksområder i et felt som er midt i blinken for selskapets virksomhet.
Tenker litt det samme rundt FimaVacc. Påståtte fantastiske resultater gir foreløpig null respons fra BP…
Hvor lenge vil aksjonærene i PCIB ta til takke med lovende presentasjoner?

5 Likes

Det er litt morsomt og foelge med paa hvordan enkelte reagerer paa mine innlegg,

Naar jeg er for positiv, er det galt, og man bli kalt hausser, og uthengt;-)) Og stiller man spoersmaal ved PCIB opptreden i stort og smaatt, er det ogsaa galt. Hvor man moeter kritikk. Dette gjelder nok mange fler enn meg,

Man forstaar at for og unngaa kritikk av noe slag, boer alle innlegg man skriver vaere forsiktig positive, og ikke noe annet. Paa en maate politisk korrekt hele tiden;-)) Oooh, det ville blitt en fryktelig kjedelig traad. Og som alle ser, saa gjoer jeg ikke som mange har paastaatt. Hausser hele tiden. Saa da er den myten avvlivet.

5 Likes

“lytt mer til oss og analytikerne enn til diverse forum!”

Han burde vel i etterpåklokskapens lys tilføyd: “lytt mer til oss i offisielle presentasjoner og mindre på oss i Radforsk sine podcaster”…

6 Likes

Det et kanskje fordi du skriver så mye?

2 Likes

Siden dette er fortolkningenes dag, kan vi jo haape at PW med dette utsagnet sier at vi har noe paa gang, vi ikke kan roepe enda.;-))

Trolligot. Jeg gjoer ikke det hver dag. saa det kan ike vaere det. Men en kvatalspresentasjonsdag, er noe spesiellt. Men lover at dette blir mitt siste innlegg i dag, hvis jeg ikke maa svare noen.

Det er vel kanskje pga du har gått fra en av de mest positive til mest negative i løpet av ganske kort tid. Kan virke litt mistenkelig for noen

1 Like

HaakoNHauk,

Det handler ikke om og vaere negativt, men og presentere fakta fremfor og leke struts, samt og soeke svar paa hvorfor ting har blitt som de har blitt, med PW’s “state of the art forskningsresultater”. Noe alle burde vaere opptatt av.

2 Likes

@solo, er det samme fakta som du presenterte når du var superpositiv? Eller var det alternative fakta?

Selskapet kommuniserer konsistent når det gjelder forskningsresultater. Det har ikke endret seg selv om det ikke ble noe med AZ.

Jeg vil helst at selskapet ikke fortelle noe om samarbeid og evalueringer til markedet før de har en signert avtale.

9 Likes