Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Dette er en stor underdrivelse.
Den høyst uvanlige meldingen for snart et år siden ble en tragedie for både selskap og mange investorer.
Den var sikkert godt ment, men alt av investorer, podcaster og fora rundt om tok den for noe annet enn hva den i realiteten var ment som fra PW. Vi tolket det som om det konstant foregikk intense forhandlinger bak nedrullede gardiner, og Einarsson pustet til ilden med betratninger om PWs pokeransikt og tette forhandlingsskott. Her må både ledelse og alle vi som hauset dele på ansvaret og lære av fadesen. Meldingen var den rene innbydelse til rally, og vi takket ja.

5 Likes

Jeg vil hevde at PCIB er det beste caset på Oslo børs på mellomlang sikt-2-3 år. Sannsynligheten for å lykkes med å oppnå en markedsverdi på minst 10-15 milliarder kr er meget høy; jeg mener i størrelsesorden 90 prosent. En slik markedsverdi tilsvarer en kurs på 12-18 ganger dagens kurs. Anslagene her er basert på fimaCHEM i en indikasjon, nemlig gallegangskreft. Som investorer bør vi imidlertid lene oss tilbake og la tiden jobbe for oss. Den inngrodde uvanen med å skotte på dagskurser og lese/delta daglig på ulike fora, er når alt kommer til alt lite produktivt og kan ses som noe i nærheten av en psykisk lidelse.

32 Likes

Det er ikke det samme, siden det ikke ble noen avtale paa veldig gode AZ data. For naa kan vi spoerre oss om det samme vil gjenta seg neste gang vi oppnaar veldig gode resultater med en annen partner. Hvor selvfolegelig haapet om Nac suksess er svekket. Men det kan jo hende at neste Nac partner, vil oppnaa enda bedre resutalter med naked delivery?

Og til det siste du skriver, kanskje det er like lurt. Saa skaper man ikke falske forhhaapninger, Men dette er todelt. Vil vil jo gjerne se om selskapet beveger seg fromover. Slik at jeg ville foretrukket og vite hva som foregaaar.

God kvartalspresentasjon og god figur av PW!

Forventer Arctic og ny analytiker snarlig kommer med ny analyse og vurderinger. Det er vel også på tide å inkludere Asia i analysen

Podcast senere i dag? Alltid interessant.

7 Likes

Hvis Walday mener at vi skal lytte mer til ham, så må han:

  1. Kommunisere klart og tydelig, på en måte som ikke åpner for misforståelser og feiltolkninger, og slik at det ikke er så stort behov for forumet å diskutere hva Per egentlig prøvde å si.

  2. Slutte med hvite løgner og halvsannheter.

F.eks. «We are in discussions» og «ggg…most soon», i mai 2020.

Eller i dag, «we are seeing early indications…». Vel, nei, enten har rekrutteringen økt, eller så har den ikke.

13 Likes
14 Likes

Jeg skulle likt å vite om det noen gang var utkast til en kommersiell avtale som ble diskutert med AZ. Hvis de aldri kom så langt så fremstår jo vårens/sommerens uttalelser i et merkelig lys.

1 Like

Det hadde vært veldig interessant å vite, men det får vi nok aldri vite noe sikkert om.

Det ble sendt ut en svada børsmelding som AZ måtte godkjenne og thats it.

1 Like

Dette er ikke unikt for PCIB. Husk det. Selskap er bundet av juridiske avtaler. Godt forklart av PW i dag.

3 Likes

Det jeg synes er dumt er at vi på forumet, som menigmenn, kommer med antakelser ala “med 90% sannsynlighet”, for slike tall fester seg fort.

Kan vi slutte med tall-horeriet på graden av sannsynlighet for det ene eller andre? Som regel er det fingeren i lufta – sagt på en “smartere” måte

11 Likes

De statistiske resultatene som PCIB hittil har oppnådd så langt i GGK, kan ikke forklares på annen måte enn ved at deres metode faktisk virker. Folk som har innsikt i sannsynlighetsteori forstår det. På denne måten skiller PCIB seg fra alle andre selskaper jeg kjenner til. Det er for å få frem dette poenget jeg opererer med 90%. Jeg kunne i stedet sagt 100% og helt sikkert. Men jeg tror uansett ikke at du hadde fått med deg dette poenget.

8 Likes

Jeg er ikke ute etter å arrestere enkeltpersoner for bruk av sannsynlighetsberegning, eller bruke unødig tid på krangling over hvem som har mest rett. Ta det til etterretning bare. Det er 70% sannsynlig at flere mener det samme som meg.

5 Likes

Folk som har innsikt i “sannsynlighetsteori” har kommet frem til at man må innrullere 186 pasienter for å kunne bevise at FimaChem funker i GGK, dette er basert på tidligere oppnådde resultater.

11 Likes

Ja de resultatene burde være mer en gode nok til at en partner i Asia biter på kroken. Satser på at de klarer det innen nyåret ?

Det er ingen sammenheng mellom resultatene som PCIB oppnådde og kravet til 186 personer. Det sistnevnte kravet hadde kommet uansett hva Pcib hadde fått til av resultater i små grupper. Du bør sette deg bedre inn i dette før du starter å kverulere.

2 Likes

Hmmm… så hvorfor fikk de innvilget pivotal fase 2 istedenfor å måtte kjøre full fase 2 og full fase 3 før de får markedstilgang?

2 Likes

Hahahaha, jo det er sammenheng :slight_smile: Nucana har eksempelvis flere pasienter i sin studie fordi man antar at det er mindre effekt og derfor trenger flere pasienter for å bevise dette.

2 Likes

Jeg kan omformulere min påstand slik at du forstår det bedre. Folk som har innsikt i sannsynlighetsteori vil forstå at det er tilnærmet sikkert at pcib vil lykkes i realisestudiet basert på 186 pasienter og mange vil hevde at studien vil bli avbrutt etter interim. Når det gjelder Nucana så opererer de med flere indikasjoner på gallegangskreft samtidig og de ønsker å vise resultater pr. gruppe.

6 Likes

Huff og huff solo. PW’s state of the art kommentar var om hiltonol og adjuvansen som jeg nevnte tidligere. Han har aldri fra presentasjoner og radium brukt dette ordet om PCI Biotech sin egen teknologi. Mye av det du kommenterer er kommentarer han har brukt på andre områder enn det du påpeker i dine kommentarer. Kritikken mot en del av dine innlegg er ikke relatert til om det er positivt eller negativt, men hva du baserer kommentarene på.

18 Likes

Nucana blir jo en reell trussel dersom PCIB kun rekrutterer «en pasient i kvartalet».
Walday er jo pensjonist før studien er i mål.

3 Likes