Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Da er det jo naturlig å spørre: Hvorfor har de forsket på dette i over 5 år, dersom de ikke har noen relevante programmer å knytte teknologien til?? Har de ikke hatt en plan?

8 Likes

Det var vel PCIB som krevde noe mer ? Om det ikke var for det så hadde vel AZ plan nok: Fortsette dette som et forskningssamarbeid med ubetydelig kostnader og evnt inngå en avtale om det dukket opp noe i egen pipeline hvor man kunne benytte seg av det ved å inngå en avtale med PCIB.

4 Likes

Mener du at de egentlig forsket litt på lykke og fromme i tilfelle de skulle finne noe de hadde bruk for?
Jeg tror derimot at de har hatt en ambisjon om å kunne bruke denne teknologiplattformen i sin potensielle bredde for sin egen produktutvikling. At de da etter alle disse årene bare gir dette bort til andre potensielle konkurrenter, kan jeg ikke tolke som noe annet enn svært negativt for PCIB.

4 Likes

Selv undrer jeg meg litt over at etter fem års forskningssamarbeid trengte AZ ytterligere tre kvart år, ifølge den offisielle versjonen, på å finne ut av de ikke hadde noe passende program i porteføljen for FimaNAc.
Mange baller i lufta der, altså.

6 Likes

Han har munnkurv fra AZ. Vi aner ikke hvorfor det ble no deal. Om forkskningen var god så skyldes nok no deal at AZ prioritert annet internt eller med andre partnere. Selv om de er store så har de også en maks kapasitet

8 Likes

På 46:30 sier PW om AZ : “vi skal publisere ting sammen med de nå”

Du lytter ikke til forklaringen fra selskapet og PW om hvorfor det ikke ble en avtale.

Hva skal til for at du hadde lyttet til forklaringen fra noen på et anonymt forum, som ikke har innsikt i prosessen eller data fra samarbeidet?

Virker som en håpløs oppgave og gi deg et svar du vil akseptere.

12 Likes

Jeg lytter gjerne til andre, og da selvsagt spesielt til de som har bedre forutsetninger enn meg selv til å vite.
I dette tilfellet er det mye vi ikke får vite uansett, og det er lov å koble det lille man får vite til egen logisk tenkning.

2 Likes

Say whaaat!
Det blir spennende

Hvis du virkelig ikke kan tolke det annet enn svært negativt, da tolker jeg det som uttrykk for"svart-hvitt tenkning". Det blir nettopp “for svart”, som om du ikke er istand til å tolke det annet enn negativt. Greit nok at du mener det, men å utelukke enhver annen tolkning, ja da er du kanskje i for stor grad påvirket av tidligere dårlige erfaringer som ikke nødvendigvis er representative for hvordan verden mer generelt er ?

5 Likes

Hvordan tror dere børsen reagerer når oppdateringene synker inn?
Blir vi liggende mellom 20-25,- eller løfter vi oss nærmere 30,- ?
Jeg tror ihvertfall ikke at vi faller videre etter dagens oppdatering. Deilig å få bekreftet at alt ikke er raua allikavel :joy: - selv om AZ ikke syntes vi var så gode som mange av oss(meg inkludert) trodde for bare er par uker siden

5 Likes

Basert på mange kommentarer her så GJETTER jeg meg til at her er mange tidligere aksjonærer som i dag er litt lei seg i ansiktet siden muligheten til å kjøpe seg inn igjen på et lavere nivå er redusert drastisk.

Let the clown faces reign!

8 Likes

Hva de gjør videre med vacc er ikke avhengig av avtaler innenfor de andre områdene (selvsagt), men kjører de videre der selv nå (avgjørelsen er vel neppe langt unna), så neppe umulig å få kjøpt billigere aksjer enn idag.
Ellers veldig bra Q3 og podcast, veldig mange gode spørsmål og supert av PW å oppklare endel rundt de forskjellige områdene.
Ekstra flott at Sørlendingen fikk mulighet til å være aktiv igjen med gode spørsmål samt en pekefinger til pcib om hvordan aksjonærmassen har det.

5 Likes

Når det gjelder partner i Asia mener jeg at dette er noe av det viktigste man får på plass, og helst så fort som overhodet mulig.

Tidligere vurderte jeg det slik at det ville være best å vente med dette til senere i prosessen, og dermed sitte igjen med en større del av kaken selv, men jeg er etterhvert blitt av den oppfatning av at det er bedre med et litt mindre stykke av kaken enn at det ikke blir kake i det hele tatt.

Når PCIB dessverre viser en slik fullstendig mangel på gjennomføringsevne, så er det nok mest fornuftig å få på plass en partner ASAP, som kan sørge for at ting blir gjort. En stor og profesjonell aktør med tilstrekkelige ressurser og den nødvendige kompetansen og lokale know-how til å få gjennomført studien i et normalt tempo. Bare se hva Asieris gjør for PhotoCure! Noe tilsvarende for oss ville vært fantastisk!

Og jeg synes faktisk PCIB bør strekke seg meget langt for å få dette til. Om det så blir en relativt dårlig deal hvor vi blir sittende igjen med en uforholdsmessig lav andel av fremtidig salg o.l., then so be it. Gallegangskreft er ikke the end of the road. Gallegangskreft er spydspissen! Få “medisinen” på markedet, få validert teknologien, få etablert en inntektskilde. Så får man heller gjøre bedre dealer og inngå mer lukrative samarbeidsavtaler en eller annen gang i fremtiden.

34 Likes

Enig i at en partner i Asia må prioriteres, tror pcib har dette rimelig høyt på prioriteringslisten også, men de må ikke selge seg for ‘hva som helst’ da første deal muligens kan gi retningslinjer for framtidige deals også. Håper de lander noe der, alt ligger til rette så blir neppe noe dårlig avtale

5 Likes

«They really loved the results actually» PW om AZ resultatene (dagens Q3)

Synes dagens Q var oppklarende og betryggende, og virket godt forberedt av selskapet.

AZ resultatene er svært gode («loved the results» er sterke ord av PW), og det skal bevises gjennom en felles publisering av AZ og PCIB, hvor nok AZ har regien. Hvis ikke dette stemmer, avsløres det når resultatene foreligger.

AZ og BP har dynamiske prioritetsområder, og Covid-19 gjorde at PCIB falt ut av listen i denne omgangen. Covid-19 har medført at BP må omprioritere ressurser og satsingsområder. Det betyr ikke at PCIB ikke kan komme tilbake på prioriteringslisten på lengre sikt. Slik jeg forsto PW, har det heller ikke vært forhandlinger, og de har kun ventet på svar («som like godt kunne kommet 31. desember)

PW vil ikke innrømme at AZ samarbeidet har blitt hauset opp av PCIB. De har sagt i podcaster/Q at resultatene er svært gode, at samarbeidet og interaksjonen var svært bra, og han bekrefter i dag at de fortsatt har et godt forhold, og at de har lært mye av samarbeidet med BP. Resultatene vil være til hjelp for å skape ny interesse for teknologien når de publiseres.

Andre inntrykk:

  • DCprime med spennende samarbeid innen Vacc rundt ny vaksineteknologi, i tillegg til Nac. Mulig det kan skaffe synergier for begge. Spennende at Sjoerd van der Burg sitter i SCIENTIFIC ADVISORY BOARD i begge selskapene.
  • Vacc som forsterker i kommende vaksiner mot Covid-19 ble ikke utelukket på direkte spørsmål.
  • Imponerende av 38 av 45 sites har fått godkjent protokollendring for å kunne rekruttere pasienter raskere siden Q2
  • Vacc har blitt prioritert ned i sommer pga omprioriteringer rundt Release-studiet. Arbeidet rundt Vacc har nå fått høy prioritering igjen.
  • Det blir spennende om PCIB får tidlig partner i Asia, innen Chem eller ikke. Fordeler og ulemper som styret i selskapet vurderer.

PCIB venter fortsatt på gjennombruddet, ved å bli anerkjent av en ekstern part som vil betale for teknologien. Hvis det skjer, vil jeg anta at det kommer som lyn fra klar himmel.

Det er i så fall å forvente at det kommer nyheter rundt selskapet som kan skape ny interesse for utenforstående, både på kortere og lengre sikt.

Dette var noen av mine inntrykk av Q, men som vanlig bør alle aksjonærer høre gjennom Q og podcaster selv, for å gjøre opp sin egen mening. Jeg sover i så fall godt i natt.

33 Likes

Per Walday har vel i bunn og grunn rett i at samarbeidet med AZ ikke er hausset opp av PCIB. De har lagt forventningene, mens aksjonærene har hausset. Å lage slike forventninger tror jeg ikke PCIB kommer til å gjøre igjen. Samarbeid og partnerskap kan de jobbe med internt og heller dele det med aksjonærene når det er klart.

5 Likes

Q3 presentasjonen var bra, jeg føler vi fikk gode svar.

Siden Asia har kontroll over pandemien og at første pasient kom rimelig raskt. Tror Per sa at det bare tok rundt 2-3 måneder. Så tenker jeg at det BULL om de kan rekruttere flest i Asia. Har sendt inn et spørsmål til PCIB der jeg lurer på om de kan rekruttere 90% av pasientene i Asia eller om de må rekruttere et vis antall fra USA og Europa.

Videre tror jeg at Asia partner kommer først. Så kommer det noe rundt VACC. Grunnen til at jeg tror dette er fordi at de har fått kritikk rundt AZ kommunikasjonen. I dag snakket de om Asia partner og Per sa at ROBIN LUDOVIC jobber med dette akkurat nå. Føler at de ikke ville gjort dette om det ikke lå noe i kortene etter alt dette rundt AZ. De trodde på AZ avtale slik at du kunne finansiere VACC, det fikk de ikke. Nå er det Asia partner som gjelder slik at de kan finansiere VACC. Derfor skyver de på VACC strategien nok en gang… DET ER MINE TANKER, IKKE FASIT!

Men han ROBIN er jo riktig person:
Mr. Robin joined PCI Biotech in May 2020 as CBO. He began his career as a scientist developing new cosmetic and dermatological formulations. Subsequently he held various managerial and leadership roles in sales, marketing and business development at L’Oréal, Servier and Laboratoires Expanscience. During this period, he originated, signed and executed thirteen commercial partnerships in more than twenty countries.

Han kan sikkert lande en avtale :stuck_out_tongue:
GOD NATT :smiley:

25 Likes

Al cudos til Durable , du skriver hva vi longere tenker og synes. Hurra for deg !

4 Likes

Enig i mange av tankene folk deler her på forumet etter Q3. Vil bare si fra mitt synspunkt og som også er nevnt av flere her i noen sammenhengerer er at etter podcasten så synes jeg at alle plattformene er inntakt og ikke har mistet noen som helst verdi uavhengig av AZ “avtalen”. RELEASE studiet går sin gang og det jobbes hardt for å få dette i havn til guidet tid oppi hele den pandemien her. Forstår veldig godt at ting kompliseres for ikke bare PCIB men generelt biotek selskaper mtp covid19. Når det gjelder FimaNac så syns jeg det her over tid er en meget bull situasjon (ikke for å hause), men det at de skal publisere disse gode dataene sammen med AZ ila året vil åpne en hel ny verden av dører til potensielle andre økonomisk sterke farma og BP selskaper som kanskje har en satse strategi hvor Nac vil passe perfekt inn der de individuelle er nå. Dataene ligger der og det vil raskere bli mulighet til en eksklusiv avtale med en annen partner. Jeg tror ikke AZ bruker så mye tid og ressurser på noe som ikke virker i etterkant av konklusjonen. Det blir en spennende tid fremover og at aksjekursen nå er ca 22 kr er for meg billigsalg av en investering som kommer til å lønne seg.

13 Likes