Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

De hjalp til litt selv ogsaa. I begynnelsen av juni paa ett arrangement tror det var i DNB’s regi eller noe slikt, gjentok Walday at vi har veldig god leveringsteknologi. Og da var det rundt 3 uker igjen til AZ avgjorelsen skulle falle. Undertegnede tok i allefall det som ett signal paa at dette gikk AZ veien.

En annen ting som er merkelig, er at AZ vil bruke tid og ressurser paa og lage en Nac presentasjon de vet PCIB vil forsoeke og selge til deres konkurenter?? Maa si jeg aldri har hoert om noe lignende i naeringslivet tidligere?

Ellers som mange andre. Haaper en release avtale blir det neste. Og siden PCIB har slitt saa mange aar med og skaffe partnere, tror jeg mer paa en Vacc emisjon, fremfor en partner. Men haaper jeg tar feil.

3 Likes

Tror på Asia partner i løpet av 6mnd(. De har nå startet opp der,og nevner at de rekner med å doble innrulleeings takten i forhold til eks Europa…

Tror på flere vacc partnere fremover…

Tror på veldig interessante ting innen nacc på. Nyåret… da er salgskatalogen med kjempefine resultater fra AZ klar.

Pcib har fått ufortjent mye juling, noe vi vil se på a nå alysen fra Artic… ( Håper den blir oppdatert nå):boom:
En god og betryggende podcast👍

16 Likes

Det er akkurat dette jeg heller ikke kan fatte. Hvorfor gir AZ alle sine resultater fra 5 års forskning til andre?

Jeg ser ellers at det ikke er noen grunn for aksjonærene i dette selskapet å gi opp håpet. Mye bra kan skje her med tiden.
Problemet mitt er at jeg forventet at en avtale med AZ skulle gi så pass med kapital i kassen at selskapet ble finansiert for sitt videre arbeid innen FimaChem,
Nå er vi litt i samme situasjon som Nano: På tross av lovende utsikter, holdes kursen tilbake fordi markedet forventer flere utvannende emisjoner.

3 Likes

Jeg vet ikke hva markedet forventer når kursen er gruset så til de grader. Det meste av edder og galle antakelig :sweat_smile:

Fimavacc og Asia partner for RELEASE kan føre til midler dersom det blir en realitet!

PW forklarte dette på Radiumpodcasten i går, så jeg anbefaler dere å lytte til den.

Det er sikkert ikke svar dere aksepterer, men det er i all fall gjort rede for.

17 Likes

ingenting er terminert (PW)
Hva mente han med den uttalelsen?

1 Like

Er vel ikke helt “stuerent” å bringe inn et annet selskap her, men har nettopp vært gjennom Q3 presentasjonen til Ultimovacs og kontrastene er slående om man sammenligner med PCIB.

Er investert i begge selskapene men vil bare nevne at Ultimavacs ikke opplever noen problemer med inkludering av nye pasienter i sine studier som følge av koronapandemien!
Men ikke minst synes det som at ledelsen hos PCIB her har mye å lære angående guiding, og kommunikasjon med markedet som for Ultimovacs sin del på alle måter er helt eksemplarisk.

Beklager denne digresjonen, men kunne ikke dy meg da dette berører en del av kritikken mot PCIB den siste tiden.

5 Likes

Hva tror du selv han mente med den uttalelsen?

Jeg tenker at det er som han fortalte, at samarbeidet/forskningen ble stoppet til nyttår. Deretter brukte de tiden etter til å evaluere om de skulle inngå en form for avtale.

Men, hva tror du at han mener?

1 Like

Aaaaaner ikke , sa grønnskollingen :slightly_smiling_face:

Derfor jeg spør.
Med forbehold at jeg husker rett så er jo forhandlingene i denne omgang avsluttet men “ingenting er terminert”???
Noe mot AZ foregår fortsatt ??

Noen?

1 Like

Podcast radforsk 11.11.20

Anbefaler alle med interesse lytte til podcast for å danne seg et godt bilde!

Spm: Mistet troen på selskapet/teknologien?

svar- Einarsson: «…det synes jeg er helt ubegrunna. Fordi dette er sånn denne verden er. Så får vi svelge den lille skuffelsen håp om at det ble en hyggelig avtale. Men er man aksjonær i slike type selskap er det noe bare må svelge når de kommer og se fremover. Synes Per er veldig tydelig på å presisere at dette ikke er noe negativt for teknologien. Og vi må jo tro dem da når de sier at det er gode resultater og at de skal publisere de. Vil jo bli avslørt ganske godt hvis de ikke er det. Så det tror jeg faktisk på. Og så tror jeg litt på usikkerheten på selskapet har vært dette og så har det vært RELEASE studien og rekruttering. Det er klart det å få rekruttering på studie tilbake på track igjen ihvertfall så
nærme som mulig og de grepa som de nå forklarer at de har gjort hele veien ser at jeg tror de kommer i mål med RELEASE studien innenfor det tidsrommet som er ganske bredt og det er sikkert riktig og veldig fornuftig å være så brede på det nå. Men hvis det kommer tilbake har vi jo… må ikke glemme at hvorfor de gjør pivotal studien som har noen utrolig bra resultater i tidligere studier som da danner grunnlaget for denne studien. Så jeg har absolutt tro på PCI Biotech fremover også. « …» si at tror at RELEASE og fimachem kommer til å levere resultater som gjør at det er vel verdt å være aksjonær og så får eventuelt fimavacc og fimanac være bonuser om de kommer, sånn tenker jeg i dag ihvertfall».

PW: « jeg synes det er en god analyse av Jonas»

«…og Når det gjelder fimaNac det er ikke dødt på noen som helst måte. Langt ifra, vi har gode resultater og vi kommer til å være offensive i vår videre utvikling av den teknologien også. Fimavacc har gode resultater fra fase1…

Ronny:… vi har Mnok 210 i banken…og har runway 2 år… har muligheter for å rekke interim…

6 Likes

Lytt til podcasten og kvartalspresentasjonen, så tror jeg ikke du trenger å lure på dette. PW forklarer dette ganske ryddig.

Mange vrir og vender på det han sier, mitt råd er å lytte til han/selskapet.

8 Likes

ingenting er terminert (PW)
Hva mente han med den uttalelsen?

Sitatramme

Denne forklaringen ble helt klart begrunnet i podcasten med hvordan avtalen var utformet: en fase forskning, etterfulgt av evaluering før evt ny fase med forskning. Den siste fasen med forskning stoppet 31.12.19, iht avtalen, og ble ikke terminert. Men under påfølgende evaluering ble det vinklet det slik at AZ ikke hadde noen prosjekter å putte Nac-teknologien i nå.

I overført betydning betyr vell det at han ikke utelukker at det kan komme behov senere, og at de fortsatt har gode linjer mellom selskapene. Men det formelle samarbeidet er avsluttet pr dags dato.

14 Likes

Forklaringen kan kanskje være at en tenker på produktutviklingen generelt i PCIB når en kommer med dette utsagnet.?

PW gjorde en kjempegod jobb i siste kvartalsgjennomgang.
Noe kursutviklingen vel bekrefter

Takker Lenny ,
Det du sier er nok løsningen

Når man tenker på det i ettertid kunne dette vært kommunisert på en måte slik at det ikke har vært noe dramatikk over det i det heletatt.

Da hadde vel kursen ligget rundt 40-60 nå😅

Kjøps mulighet tenker jeg! :slight_smile:

3 Likes

Business delen var ikke interessert, men den akademiske er fordi de liker og presentere hva de har faatt til, slik at det bli enklere og tiltrekke seg gode forskere.

Yes, vi hoerte den, men det er rimelig dumt og hjelpe PCIB med og markedsfoere egne resultater ovenfor sine verste konkurenter. Det blir jo rene molbo historien ut av det. Nei her er det noe som stinker… Positivt, eller negativt? Det henger i hvertfall ikke paa greip.

2 Likes

Hva ville vært forskjellig fra dagens historiske ståsted mht samarbeidet mellom AZ og PCIB dersom en legger oppkjøp av PCIB som motiverende faktor hvorfor AZ har hatt et ca 5 års samarbeide?

Ville det koste AZ mye å gi bort forskningsresultatene dersom de hele tiden har hatt oppkjøp på agendaen?

Oppkjøp av selskapet ville forklare meget godt AZ’s handlinger så igjen , noen gode grunner til at dette er lite sansynlig?

Halvert verdi som startsgrunnlag er vel heller ikke så verst?

Hvilke andre motiver enn oppkjøp kan ha vært drivkraften:

Dette innlegget er ment som diskusjonsgrunnlag for oppkjøp Ja eller Nei og ikke noe utover det.

Har AZ navigert PCIB med list dit de vil ha selskapet før budet kommer?
Riktig pris
Skadeskutt selskap med nedbrutte eiere
forklarer godt paradokset at et BP bruker 5 år på å oppnå veldig gode resultater da disse dataene er hele grunnlaget som et eventuelt bud hviler på???

5 Likes

Det er nok flere som vet og benytte naked delivery. Noe vil konkurentene trekke nytte av naar de ser resultatene og kriteriene de er bygget paa.

1 Like

Der har du ett godt poeng jeg ikke har tenkt paa. Men det kommer vel litt an paa om hva de presenterer allerde er patentbeskyttet eller ikke. Er hva AZ og PCIB har faatt til sammen allerede patentbeskyttet gjoer det jo ingenting. Men det vet jeg faktisk ikke. De kan i hvertfall ikke vaere det fra AX’s side, og da bli det like dumt.

2 Likes

@solo, det er veldig fint at du er så interessert og engasjert i selskapet, men jeg vil på en høflig måte be deg lene stolen tilbake og slappe av. Det er totalt unødvendig å gjenta seg flere og flere ganger i løpet av en dag, og jeg må at jeg blir kraftig irritert at du “tar over” forumet og drukner det i dine gjentagelser. Jada, vi har respekt for deg og du blir hørt, men du trenger ikke å gjenta deg, enten om du kommer med positive eller negative kommentarer. Du må gjerne gi plass til andre også, slik at vi kan få flere synspunkter på caset og ikke bare høre ditt perspektiv. Håper du i fremtiden klarer å respektere dette, slik at forumet kan bli brukt slik som det er ment, nettopp at man kan få flere synspunkter på ting.

33 Likes

aydo

Gjentagelsene kommer kun fordi man maa svare andre . Noe annet ville vaert uhoeffelig. Og naar hovedargumetene hoppes over i andres tilsvar maa de gjentas for og understreke poenget.

At antall innlegg blir flere, skykdes og at man maa svare andre. Noe du selv nettopp soerget for;-))