Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Vel, du er vel inne på noe. Norske aksjonærer vil ha gevinst raskt , helst en mnd etter investeringen
Men det er noe annet jeg har grublet noe på:
Hvorfor har ikke PciB satset på å kurere hudkreft. Det må være midt i blinken m.h.t å komme til med belysning
Eksisterende behandling er god, men likevel …?

3 Likes

Ja, jeg har faktisk tatt Metvix behandling selv for 5 år siden Et fantastisk produkt med godt resultat
PS
Men dette er bare førstelinjebehandling
Jeg tenkte mer på når kreften er blitt alvorlig

I alle fall var det trolig en skikkelig tabbe å selge Metvix

5 Likes

Jeg synes det er kjempe spennende muligheter pga synergier som er nevnt tidligere i denne tråden. Men jeg tror ikke Immunicum vil påvirke PCIB sin kurs så mye på kort sikt. Selskapet er knøtt-lite biotech selskap med teknologi i fase 2 eller tidligere. Kursmessig har jeg mer tro på partneravtale på GGK i Asia.

5 Likes

RELEASE i avsluttende fase innen onkologi med gitte regulatoriske privilegier som ODD, mulighet for AA ved interim resultater og nylig etablerte Asia sites som vil kunne danne grunnlag for blockbuster kandidatur i 1 linjebehandling. Det vil alene kunne argumenteres for at PCIB skulle kunne ha langt høyere verdi enn det vi ser utfra dagens mcap.

Kun ved dette kanskje åpenbare faktum vil kursen like gjerne helt plutselig kunne stige markant. Det er utrolig vanskelig øvelse å mene når eller om det skjer selvsagt. Men %vis sannsynlighet / LOA skulle vel kunne gi langt høyere kurs i dag.

Så enkelt som at plutselig noen vil ha eierskap. De største aksjonærer virker svært stabile siste 3 år så riste løs eierandeler vil kanskje lett kunne dra kursen rett opp. Vi får se!

Hva er en 1 linjebehandling innen kreft (blockbuster) på markedet i dag priset til?

3 Likes

Lite selskap ved markedsverdi. Men pipeline ser da vitterlig langt råere ut enn markedsverdi? Tror dette ville ha vært perfect fit på alle måter. Full fokus, kommersiell avtale, en indikasjon mot avsluttende fase. Er ikke sikkert en BP hverken har større lommebok vilje eller bedre pipeline for PCIB fimaVacc. Helt genial om det blir kommersiell avtale og en validering. Kommersiell avtale er vel 100% rekyl mot eller over ATH? Det er ingen som vet om dette blir en realitet, men føler meg rimelig sikker på at selskapet jobber hardt og konkret med alternativer for fimaVacc og Asia partner RELEASE. Spennende å se om de lander og julenissen kommer i år også :muscle: :crossed_fingers:

4 Likes

PCIB kan få en kraftig rekyl når som helst, tilbake mot 40kr.

Trolig veldig underpriset nå, og forhåpentligvis en god anledning til gunstig inngang.

11 Likes

Om PCIB leverer en middels god nyhet så passerer vi fort 30,-
MEN inntil det skjer kommer kommer vi til å ligge rundt 25,- som er et bra kurs å handle på OM tror på selskapet og liker ekstrem sport med penger.
Det er ihvertfall større oppside enn nedside p.t :stuck_out_tongue:

Måtte ballen snart begynne å rulle…

9 Likes

Tipper første “rykk” kommer med partneravtale for GKK allerede i desember , hvis man da ikke venter på “tidenes overraskelse” fra gamle AZ og utsetter slike avtaler med andre…til etter 1.1.21…“alt” er mulig med dagens situasjon. Men billig er det nå.

9 Likes

PCI Biotech er en typisk kandidat til såkalt nyttårsrakett. Siste fall og volatilitet og lav mcap. Skulle ikke forundre meg om den havner i en av disse nyttårsporteføljene.

Men som du sier virkelig antenning :rocket: kan komme fra kommersiell (e) avtaler. Med kursmål 78kr fra Arctic er det plutselig enorm oppside (som ikke har med kommersiell avtale eller særlig verdier tillagt Vacc og Nac, ei heller vurdert med Asia sites og marked for RELEASE). Fort hvordan dette kan snu til fest :crossed_fingers:

8 Likes

Gjesp!! Total overflødig informasjon
. Take stress pill, relax. Enjoy life.

2 Likes

Er det mulig de trenger fimaVacc? Vi kan ikke vaere saa heldige vel? Ett nytt langskudd;-))

*ASTRA LIKELY TO RUN A NEW GLOBAL COVID VACCINE TRIAL, CEO SAYS

https://twitter.com/zerohedge?ref_src=twsrc^tfw|twcamp^tweetembed|twterm^1331990922851135490|twgr^|twcon^s1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.zerohedge.com%2Fgeopolitical%2Fnew-york-reports-most-new-cases-7-months-astrazeneca-plans-new-global-vaccine-study)

4 Likes

Det må ha vært både hektisk og kaotisk i staben rundt Oxford/AZ-vaksinen i høst, når feilen rundt dosering ble oppdaget.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-11-26/astra-likely-to-run-fresh-global-covid-vaccine-trial-ceo-says

Kanskje ikke rart at de ikke fant tid til så mange andre prosjekter?

9 Likes

www.brreg.no. Beklager, men det var ikke PCIB som solgte in 2009.

1 Like

Det spoers om ikke nye vaksiner maa lages, og kanskje det aapner en mulighet for PCIB for jeg leste i gaar at vaksinen kun beskytter deg i rundt 4 maaneder og saa maa man ta den paa nytt. Og bivirkningene skal vaere ganske kraftige. Saa kraftige at mange ville maatte vaere hjemme fra jobben i en dag. I tilegg maa vaksinen tas to ganger med 3 ukers mellomrom. Og du kan fortsatt vaere smittebaerer etter at du har tatt vaksinen. Vet ikke om alt jeg leste er sant, men det synes ikke som om de nye vaksinene vil stoppe Covid 19 viruset helt. Og aa faa alle til og vaksinere seg en to tre ganger i aaret, med to vaksinerunder hver gang man blir syk av, blir ikke lett. Det hoeres rimelig kostbart ut ogsaa.

Derfor er det mulig det maa lages nye vaksiner, en prosess hvor vi kan haape at PCIB vil delta.

6 Likes

Mye mulig og helt klart enorme muligheter for teknologiben som Vacc, Nac og kanskje en ny som Bac.

Men jeg skjønner ikke hvorfor ikke noen gidder å se på det mest åpenbare, nemlig den mulige gigantiske verdidriver ved avsluttende fase studie innen onkologi, RELEASE.

Hvordan en blockbuster kandidat innen 1 linjebehandling innen onkologi (ODD, avsluttende fase og mulighet for AA basert på interim results og foreløpig sterke statistiske data med tilnærmet doblet levetid) ikke prises til nærmere peers som Pareto vurdere sin enkle Equity Research rapport (og til dels Arctic med sitt kursmål) skjønner jeg ikke. RELEASE prises tilnærmet som mislykket. Er det mulig med en påstand om hvor lenge en slik «feilprising» kan vedvare?

Ser Genmab også var en bumpy ride fra IPO i 2000 på ca 250, ned i 20-30 tallet, opp i noen hundre ned i 40-60kr noen år senere og først 10-15 år etter IPO begynte det å svinge igjen og nå kurs 2300. Skulle gjerne sett de kommentarene om edder og galle fra volatilitet den gang også :sweat_smile:. Må kunne si Genmab ble en suksess, 20 år + det.

11 Likes

Mener det bør sluttes med å fantasere om vacc/nacc innenfor covid vaksine og AZ. Det er utrolig mange oppegående folk her som graver frem både det ene og det andre om selskapet som Ola Nordmann ikke hadde funnet på egenhånd.
Men hva vet vi:
AZ og PCIB skal publisere dataene sammen, samarbeid er avsluttet for denne gang. Dvs… slutt og mas om at vacc/nac som er i en så tidlig fase plutselig skal stupe inn i et BP’s strategi om å bekjempe covid… når de har opparbeidet en strategi og forskning selv i over et år nå. Å blande inn vacc/nacc vil ta mer tid noe som BP ikke kommer til å gjøre da dette på mange måter er et rotterace. Det er helt meningsløst og spekulere i det for det skjer ikke. Det har de nesten bekreftet i podcast og.

11 Likes

Det som ble sagt i podcast var at vacc vil kunne benyttes i fremtidig vaksinasjon. Men ingenting var konkretisert. Både Radforsk ved Einarsson og PCIB ved Per Walday kommenterte det. Walday sa vel noe som at skifter ikke sko under 100 meter løp.

Med andre ord vacc kan være noe for fremtiden innen vaksinasjon og pandemi bekjempelse. Så helt på jordet er ikke synsingen til blant annet Solo.

Og fremtidig vaksinasjon er jo interessant :muscle:. Få forunt å bli vurdert som god kandidat.

Det er nesten like meningsløst å forfekte vacc teknologien som en mulig løsning som å si at vacc skal benyttes ved covid 19. Fakta er vel at begge scenario er fullt mulig.

2 Likes

Enig med deg i det. Men det er som du sier og dem har sagt; fremtidens bekjempelses strategi for en slik typ pandemi er helt sikkert innafor en plan. Mulig jeg ordla meg litt “skarpt” men poenget mitt her at PCIB kommer ikke ned som en skytsengel med sin nåværende teknologi for å være med i sluttspurten. Covid er et race for BP sånn det ser ut nå og PCIB er intet annet enn et offer for omstendighetene når det gjelder covid.

4 Likes

Vi snakker nok om vaksiner 2.0 som Picb kan være med å bidra med. Men ikke vær så bastante folkens, dette er det ingen som kan påstå at dem vet.

3 Likes

Nettopp! Skråsikre investorer hva gjaldt Genmab. teknologi også. TTT

2 Likes