Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Veldig sterkt så klart. Veldig uvanlig med GEM+CIS alene hos inoperable :+1:

49 Likes

https://www.pcibiotech.no/partnering er oppdatert:

Where to meet us: List of all events where we are planning to attend during current half year, with a link to the event:

• DNB’s 11th Annual Nordic Healthcare Conference 2020 , Oslo Norway, 15 December 2020. Virtual company presentation 10:15 - 10:35 CET.
16 Likes

Slippes det julekalender børsmelding i desember i år som så mange ganger før?

Og når det gjelder mulig prising av biotekselskap uten godkjent produkt til 500 milliarder! Det kan tydeligvis skje? Uten direkte sammenligning selvsagt, men nu prises altså PCIB plattform teknologi kanskje som en pølsebod?

«… Nå er den mer enn syvdoblet i år, og markedsverdien har passert 50 milliarder dollar…»

«Moderna, som ikke har noen godkjente produkter, …»

4 Likes

MP Pensjon ser ut til å kunne ha lånt ut aksjer til shorting som nevnt over da terskelgrense på 5% ikke meldes hverken ved brudd over eller under.

Ser ut som det kan være noen som jobber godt i ordreboka med disse? Selvsagt spekulasjon, men det sees kanskje ved store ordre mot volum som settes opp som sperrer?

Artig med stillhet på forum og gruset kurs (fall på ca 65%) i kombinasjon med mulig shortede aksjer dersom det plutselig kommer en kommersiell avtale. En validering av teknologien gjennom avtale ser tydelig som noe «alle» venter på for å få trua? Hvis dette skjer KAN det bli årets rekyl? Eller århundrets rekyl om siste grep ved avsluttende fase indikasjon og studie RELEASE viser snev av positive vibber også? :crossed_fingers:

Makromessig ser det langt lysere ut med tanke på kreftstudiers tilgang på pasienter og inkludering i studier da det ser ut som flere vaksiner nå ser ut til å rulles ut.

Og hva skal en prise en studie som RELEASE med gitte privilegier innen onkologi, 1 linjebehandling, få hvis ingen direkte konkurrenter, Asia marked nylig inkludert med mulighet for AA basert på interim resultater. Er det noen slike indikasjoner i avsluttende fase som prises til under en milliard? Jeg klarer ikke finne noen eksempler, anyone? Pareto nevnte en peer og da skulle vel PCIB kursen stige 3 gangeren da Pareto tok denne Equity Research, mao PCIB kurs på 250kr området. Så dette med verdien av RELEASE alene per nu ser ikke ut som markedet priser til noe særlig? Og da er det kanskje litt riktig å si, dog flåsete, RELEASE i avsluttende fase prises i biotekverden som en pølsebod?

Det er kanskje så «dumt» eller enkelt som at investorer kun nu vil ha validering av teknologien til PCI Biotech gjennom en avtale før de investerer?! Kommer den som julekvelden på kjerringa? Da blir det andre boller? :sweat_smile: :muscle: :rocket:

Samme mønster i ordreboka som siste dager synes jeg det ser ut til. Lovende kanskje?

@Ebitor den som ler sist ler best er det noe som heter :joy:

10 Likes

Off-topic, men har Euronext SMS-varsling? Har ikke funnet det selv. Målet er å følge PCIB primært via SMS-varsling fremover :sweat_smile:

3 Likes

Har du DN kan du lage egne oppsett her: https://investor.dn.no/#!/Overvak/

2 Likes

PCIB er dau som en sild om dagen. Fryktelig kjedelig, men gode forskningsresultater holder haapet i hevd for min del.

5 Likes

Virker som det er mye akkumulering om dagen. Store salgsordre som blir spist opp av store «skjulte» kjøpsordre. Hvis det er shorting på gang så håper jeg vi får en sterk shortsqueeze opp til 30 og kan hvile der i påvente av nyheter.

25 Likes

Nå er det virkelig morsomt å følge norsk biotek og selskap i radforsk porteføljen.

Virkelig positive resultater og god kursutvikling.

PCI Biotech har levert gode resultater men lagger kompiser i porteføljen hva gjelder positiv kursutvikling den senere tid. Trist, men det håper og tror jeg fort kan snu :crossed_fingers: :rocket:

Forsøker å være så objektiv og realistisk som mulig, men kan likevel ikke forstå den lave prisingen av RELEASE. Kan ikke se at det finnes en slik pipeline i avsluttende fase og med faktorer som nevnt over priset så lavt noen gang i biotekverdenen. Anyone?

Er det en drøm at mulig blockbuster med mulighet for AA interim resultater som i biotek kan skje innen kort tid (2022?)prises til under milliarden? Er det slik prisingen bør/skal være? Skrikende nei, mener jeg. Finnes peers?! Hjelp

Pareto fant en og da indikerte det for PCIB en kurs i 250kr leiet. Selvsagt vanskelig øvelse, men en så stor differanse !!

Det er 10 gangeren nu.

Med andre ord tilnærmet null komma null tro på PCIB sin teknologi og gjennomføringsevne. Arctic har kursmål alene på RELEASE himmelhøyt over dagens kurs, likeså Pareto sin peer analyse. Da er det interessant å spekulere i hva som KAN skje med dagens «lave» kurs dersom PCIB plutselig tegner en avtale. Da blir det «what a difference a day makes»
:crossed_fingers::mortar_board:For resultatene er helt fantastiske så det kan ikke være her det skorter på å få fram verdiene?

20 Likes

Ikke noe feil med teknologien.
Prisrabatten på PCIB skyldes nok hovedsakelig mistillit til ledelsen og dens gjennomføringsevne samt forståelse av markedet.
Med en ny dynamisk internasjonal ledelse som hadde forstått markedets informasjonsbehov hadde kursen vært en helt annen.

Håper flere signaliserer sin misnøye med ledelsen til styret og større aksjonærer slik at det kan bli en utskifting til våren!

6 Likes

Det er sikkert ett element. Men den prisdifferansen mot resultater mm betyr mener jeg at investorer sover i timen så til de grader mot hva husene har vurdert og resultater vist. Det holder ikke med kun tillit til ledelsen med 10 ganger og 3 ganger høyere indikerte mulig verdier tilnærmet alene på en indikasjon i PCIB pipeline (RELEASE). La nu investorer være i ørska. Det var de også til de grader i Genmab og mange flere andre eksempler. Er så lite som skal til før en ledelse helt plutselig skal bæres på gullstol! Rasjonaliteten i markeder er ofte så som så

Jeg er heller ikke selvsagt fornøyd med at kursen har fallt over 50 kr i år! Ikke noe sted er administrasjon fredet om de ikke leverer, heller ikke i PCIB! Det er per nu «bare» fortsette å levere resultater som i RELEASE. Hvis så skal et fungerende marked til syvende og sist prise som peers!

3 Likes

Ikke når man kun har investert i PCIB :slight_smile:

16 Likes

Tror det mer er overraskelsen over at baade Ultimovacs og Astra Zeneca har lagt inn aarene, paa tross av gode, og veldig gode resultater som har skremt kursen saa langt nedover. Det skaper usikkerhet. For siden vi ikke oppnar avtaler med gode resultater, naar skal vi naa de da?

6 Likes

Akkurat det der forstår jeg ikke. :man_shrugging:

En høyere kurs, helst på «riktig side» av femtilappen hadde i alle fall vært av stor betydning for min del.

Etter å ha fulgt selskapet tett i årevis, gjennom «ild og vann», så ville det gjort godt med en slik belønning.

Dagens kursnivå er en lidelse.

19 Likes

Nei,det er vel ikke utenkelig at det blir en emisjon før Chem er på markedet. Stor forskjell på en emisjon på 50 kr kontra 20 .

7 Likes

Det er uvanlig at inoperable pasienter overlever 50 mnd. med GEM/CIS alene, dessverre.
Så et positivt signal for PCI+GEM/CIS synes jeg.

26 Likes

Bamse, det kan komme en Vacc emisjon for og kjoere igang ett eget studie naar som helst. Naar det gjelder Release, vil nok PCIB vente saa lenge som mulig, for og se om det kommer en partner som skyter inn penger slik at en emisjon blir unoedvendig.

Saa hvor sannsynelig er en Vacc emisjon. Vel, hvis de oensker og gjennomfoere forskning utover Vacc partneren vil allerede har. trenger de en Vacc partner som skyter inn penger, eller gjennomfoere egen emisjon. Alternativt er at vi faar en eller flere nye Vacc partnere som betaler forskingen selv slik AZ gjorde med Nac, og Ultimovacs gjorde men Vacc, og at man ser seg fornoeyd med det.

Det beste er selvfoelgelig ingen emisjon. Men det skulle vaert greit og vite, slik at man vet om man kan bruke pengene man har, eller ikke. Naar selskapet ikke vil informere om en emisjon kommer eller ikke, blir pengene man har laast.

5 Likes

Ja når får man svaret?
Et strategivalg for fimaVacc har vel blitt lovet i over ett år nå! Nesten tragikomisk hvor sendrektig alt er i PCIB!
Må være den mest tilbakelente ledelsen på hele Oslo Børs, og helt utrolig at ledelsen er fredet som den er.

6 Likes

Under Q2 ble det sagt at et strategivalg for Vacc skulle komme i høst.
Under Q3 ble bare alternativene gjentatt, men ikke noe tidsperspektiv.

4 Likes

At det skulle tas et strategivalg med det første ble nevnt allerede i 2.kvartal 2019 da man hadde resultatene klare.
Nå er det på høy tid at styreleder Hans Peter Bøhn tar affære mht. management i dette selskapet!
Er investor i 16 selskaper som jeg følger på heltid, men PCIB har uten tvil den svakeste ledelsen av disse.

2 Likes