Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Her blander du nok sammen lignelsen om den barmhjertige samaritan med historien om Lasarus oppstandelse. Lasarus var allerede begravet i en hule med en stor stein foran åpningen… En allusjon til “snublesteinen”. …for de vantro er steinen bygningsmennene forkastet, blitt til hjørnestein og snublestein og anstøtsklippe,…

Jesus gråt. Jødene sa da: Se hvor han elsket ham! Men nogen av dem sa: kunde ikke han som har åpnet den blindes øine, også ha gjort at denne ikke var død? Jesus blev da atter oprørt i sin sjel, og kom til graven; det var en hule, og det lå en sten over den. Jesus sier: Ta stenen bort! Marta, den dødes søster, sier til ham: Herre! han stinker allerede, for han har ligget fire dager. Jesus sier til henne: Sa jeg dig ikke at dersom du tror, skal du se Guds herlighet? De tok da stenen bort. Men Jesus løftet sine øine mot himmelen og sa: Fader! jeg takker dig fordi du har hørt mig. Jeg visste jo at du alltid hører mig, men for folkets skyld som står omkring, sa jeg det, forat de skal tro at du har utsendt mig. Og da han hadde sagt dette, ropte han med høi røst: Lasarus, kom ut! Da kom den døde ut, bundet med liksvøp på føtter og hender, og om hans ansikt var bundet en svededuk. Jesus sier til dem: Løs ham og la ham gå!

8 Likes

Ingen som vet veien? Kjære deg har du «stikki» fingeren i været å investert i blinde? Da skal du få et tips av meg. Release GGK.

5 Likes

En fjern fremtid, det er min tanke.

1 Like

Den hedder Photocure <3
Velbekomme og go søndag til dig

4 Likes

Veldig interessant artikkel om AZ.

sakset ut:

“High-priced medicines for rare diseases can generate billions in sales from relatively few patients. Snapping up drugmakers that focus on them has been a popular way for larger pharmaceutical companies to stimulate sales growth in recent years.”

Lett å se grunnen til interressen for PCIB fra AZ.
5 års samarbeide innenfor et av de hotteste fremtidige medisinske områdene og så …nei takk?
Hva har AZ igjen for dette?

Teoretisk ganske mye faktisk.
De er medutvikler av fimaNAc og ved et eventuelt fremtidig bud fra konkurerende BP så sitter de på fasiten.
Personlig tror jeg AZ for PCIB er historie men hvem vet?
Intet er terminert.
Eller for å sette det på hodet…hvorfor skulle AZ kjøpe oss nå , uten konkurranse fra annen BP?

Om guiding og coronavirus ikke var noe problem og GGK var godkjent klinisk så hadde verden sett anderledes ut , men det kommer.

Utklippet mitt fra artikkelen sier uansett at vi er et av disse selskapene som er i vinden og interessante for BP (skjelden sykdom som ender opp som blockbustere)

I min verden:

Får vi bud fra BP , Blir det da budkrig med et involvert AstraZeneca?

8 Likes

Tror du er for pessimistisk angående fimaNacc…at det bare er AZ som kan “bruke” det nå

2 Likes

Beklager dersom jeg har ordlagt meg slik at leserene tolker det på den måten.
AZ er selvfølgelig ikke den eneste som kan inngå avtaler / foreta oppkjøp av PCIB.
Men innen området fimaNAc har de 5 års samarbeide med pcib og da sitter de vel på stor kunnskapsmengde som danner en temmelig spesiel situasjon for AZ.
Dette betyr ikke at AZ er det eneste BP selskapet som kan by men heller øker sjansen for budkamp dersom bud for fimaNAc.

Og så er det artig å se at AZ kjøp er av et selskap som satser innen skjeldne sykdommer som ender opp som blockbustere , noe som kan ha betydning for oppkjøp eller ikke ettersom RELEASE i fimaCHEM jo omhandler akkurat dette.

3 Likes

PW har jo gått ut og sagt at All fokus frem til 3 q i år har vært å få Release GGK på skinner.
Og at de nå vil fokusere på Vacc.
Han har også sagt at de har vært i kontakt med flere som utvikler covid 19 vaksine,men at de har på skylapper og kjemper om å komme først i mål.
MEN at vacc kan være meget aktuell i Andre generasjons vaksine.
Så kan dere jo tenke selv,om noen nå kansje tar av seg skylapper,fordi di de trenger hjelp for å komme i mål.:metal:

5 Likes

Det kan fortsatt komme ett bud fra AZ. Det er faglige er paa plass, slik at det er lov og hape;-)

4 Likes

solo , solo , en gang må du slutte å skrive “og”… istedetfor “å”… over alt. Det er også infinitivsmerke på dansk :slight_smile:

Stå på solo.
Det er helt opp til deg selv å avgjøre arbeidsinsatsen på dette forumet og ikke opp til andre.
Såpass takhøyde må det da være for skadeskutte aksjonærer som har fått halvert portefølgen sin.
Dette forumet har vel også en funksjon som en saefty-valve (psv) som letter trykket ved en bestemt grense.
Bedre det enn at noe sprenger seg i stykker.

2 Likes

solo er en grei gutt/mann. Han har bare sett ting FØR andre , og fått litt pepper for det. Akkurat aksjekursen til PCIB kan godt være over tusenlappen…om tre år. Solo var “bare” tidlig ute. Mye å takke han for

7 Likes

At AZ nu viser seg å ha vært under dd med en gigadeal under covid 19 samtidig som PCIB satte hardt mot hardt og ville ha deal passet sannsynligvis svært dårlig. Kunne ikke ha vært dårligere kombinasjon for en deal med AZ for PCIB når det var gigadeal under working OG covid 19 fokus.

Jeg håper og tror det uten disse forhold ville ha vært en PCIB og AZ deal på en eller annen kommersiell skala. Skikkelig uheldig timing og stang ut ble fasit. Hva bygger slik spekulasjon på, jo, uttalt svært gode resultater og som skal utformes i journal med AZ!

Så vil det kunne spekuleres videre om dette øker en liten sannsynlighet for at AZ igjen vil foreslå et mulig samarbeid med PCIB? Jeg ble mindre sikker i min sak nu om at det var helt usannsynlig. Heller mer mot en liten mulighet fortsatt. En eller annen form for samarbeid? Tja, hvem vet.

2. Timing and Delay in M&A Deals

For both existing M&A deals that survive the pandemic and new deals entered into during the pandemic, it is expected that deal timelines will be significantly extended. Each stage of a typical transaction, including preliminary discussions between the parties, the negotiation of letter of intent or term sheet, the negotiation of a definitive acquisition agreement, and the pre-closing period, will likely take longer to accomplish. These delays will result from a number of pandemic-related factors, including the following:

• Negotiations will take longer: the overused adage of “getting everyone in the room” to get a deal agreed is not currently possible.
  • Due diligence will take longer, and new M&A due diligence issues will need to be addressed.
  • Third-party consents (such as from landlords, customers, and intellectual property licensors) will take longer to obtain.
  • There will be delays in obtaining any necessary antitrust or other regulatory approvals. The Department of Justice has asked firms involved in mergers and acquisitions to add 30 days to their deal timing agreements, and European competition regulators have suspended investigations of a number of proposed deals.
  • Buyers and their boards of directors are going to be much more cautious, and internal justifications for dealmaking in this environment will need to be more compelling.
  • M&A agreement terms will take longer to negotiate as buyers will want to shift more closing risk and (where applicable) indemnity risk to sellers, and sellers will seek comfort that the persistence of the pandemic will not permit buyers to walk away from deals based on “buyer’s remorse.”
  • Buyers will have concerns about their ability to properly value a seller in this environment. Valuations from comparable transactions, even those entered into very recently, will likely be no longer applicable.
  • Buyers requiring financing will encounter delays resulting from the unsettled state of debt markets and available liquidity, and M&A lenders may seek closing conditions that are even more stringent than those sought by buyers, increasing closing risk for both buyers and sellers.

Disse ovennevnte punkter i dd under covid som vurderes og i tillegg megadeal for AZ gjorde deal med kort frist satt fra en biotekmygg tilnærmet umulig. Skikkelig uflaks for PCIB?

2 Likes

Maks uflaks hvis det er Covid 19 som har spent bena under oss;-(( Very good results, AZ loved the results…Det er nok ikke PW som lurer oss, men Covid 19 som feller oss;-(( Noe som muligens kan koste oss en ekstra emisjon;-(( foer vi naar suksess.

Men man tenker allikevel at hvis resultatene var saa gode, at AZ forstod de hadde store muligheter til og tjene gode penger ved og inngaa en avtale, burde den materialisert seg. Er litt i twilight zone her. Vet ikke helt hva jeg skal tro. Ingenting henger paa greip, bortsett fra at man vet at Covid 19 har skapt forsinkelser baade her og der. Men er det ikke i vanskelig tider man skal satse litt? PCIB ville kun kostet 12% av hva AZ betaler for Alexion;-)) Og en avtale kun 2% av det igjen. I hvertfall til og begynne med.

4 Likes

Umulig å si, men Covid 19 har satt dd prosesser ut i tid mm som beskrevet i punkter over. Men når det i TILLEGG jobbes med megadeal SAMTIDIG som biotekmygg setter «kort» frist er de nødt til å prioritere! Stang ut for PCIB?

3 Likes

Ure talking like an true BOP operator mister;)

1 Like

BP er helt avhengige av å få kjøpt opp biotek-selskaper for å opprettholde pipline og inntekter.
AZ er bare en liten del av dette og gjentar utklippet fra artikkelen som omhandlet AZ’s siste oppkjøpsraid.

“High-priced medicines for rare diseases can generate billions in sales from relatively few patients. Snapping up drugmakers that focus on them has been a popular way for larger pharmaceutical companies to stimulate sales growth in recent years.”
Det er jo som om dette avsnittet skulle være forfattet til PCIB for området fimaCHEM med RELEASE studiet i GGK og jeg var ikke klar over BP’s generelle positive fokus på at BP var veldig begeistret for skjeldne sykdommer med potensiale til å ende opp som blockbustere.

AZm gjorde nok bare det di måtte gjøre men der er nok av andre kandidater til samarbeide.

3 Likes

Ja , operatører skal en ikke kimse av , operatør og tjener mere enn "statsministeren , hehe.
Det er utrolig flaks at det går godt der ute :slightly_smiling_face:

2 Likes

Når det gjelder oppkjøp så er det mer “sense” å kjøpe opp selskap som har inntekter slik AZ gjorde nå. I forhold til PCIB var det nok en lisensavtale som var aktuelt.

1 Like

Ikke flaks kompis. Vi leverer kvalitet og sikkerhet på norsk sokkel innen drilling. Men nå ble det en setning uten bio så vi får switche tilbake eller’s så kommer piggen :wink:

5 Likes