Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

I ettertid så vil en kanskje undre seg over at en ikke så hva som var i ferd med å skje mht biotek-bransjens innmarsj på børsen vår.
En sitter tilbake med det inntrykk at en har aksjer i biotek-industrien på en børs hvor denne sektoren er underpriset og uprofesjonell.

Hadde bare aksjen vært notert der og der…da hadde det blitt andre boller :grin:

Dette som forklaring gang på gang hvorfor vi er der vi er nå nesten uansett hvilke biotek-aksje vi snakker om analyseres og blir satt veldig lavt verdimessig , men er dette så ille?

Det må da være en stor fordel for de som hamstrer og kjøper på en slik børs (les billige aksjer).

Norge har jo vært og fortsatt er i teten når det kommer til området immunterapi som har vært forsket på i lang tid i norge.
Einarsson , som nærmest fortjener en statue i en eller annen park har brøytet vei for å få fasilitetene på plass som norske forskere trenger samt de utenlanske kolegene som strøymer på…så er det så dårlig utgangspunkt å investere sparepengene sine for en pensjonist her i norge?

Ville det vært bedre med høy prising på OB relatert til utenlanske børser?

Kan sannheten være at utgangspunktet for å handle biotek på OB er et av de beste utgangspunktene som eksisterer?
Det er nå der er relativt få aksjonærer/investorer innenfor biotek på OB men det kan rast endre seg når markedet ser at de som deltar over tid får betydelig uttelling for kapitalen de setter inn (photocure feks).

Sett at fremtidig utvikling på OB blir som følger:

Der kommer flere VACCIBODY’r (samme potensiale) , samarbeidsavtaler med upfront payment , en dasj med oppkjøp og rører det hele rundt i 2 til 3 år og VOYLA , vi har en ny industri som prises som annen biotek internasjonalt.

Et par år og noen inngåtte avtaler og vi har en seriøs industri som sysselsetter på titusener av ansatte.

Er det mulig for landet å oppnå internasjonale tilstander innen denne næringen?
Ja , hva tror dere?

Til slutt.
Hatten av for Einarsson.
For en formidabel innsats som landet virkelig har bruk for.

16 Likes

når en snakker om…

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-154

2 Likes

Er det om pcib idag?

Virker som den er om Ultimovacs idag - og VACCIBODY i morgen :blush:

1 Like

Veldig hyggelig nmed kursoppgang, men litt rart i lys av at det kan vaere en emisjon rett rundt hjoernet.

Og hvis den kommer, hva blir den satt til?

1 Like

Kan muligens være at noen kjører kursen for å få satt en høyere emisjonskurs?

1 Like

Tror alle skjønner at et mulig resultat fra fimavacc studie allerede i 2022 som ble nevnt ved DNB Helseinvestorpresentasjon er alle biotkinvestorers drøm? Det er nærme marked i biotek !!

Dermed er det bull med iverksettelse av denne studien med eller uten partner / lisensiering.

Slik jeg ser det og antakelig derfor kursen stiger:
BULL med liten emisjon for resultat fimavacc allerede 2022
BULL med mulig kommersiell avtale fimavacc

Og ikke minst BULL med mulig Asia partner RELEASE.

Alle disse muligheter er med å validere teknologien :muscle:

Når det gjelder kursen er PCIB ned nesten 50kr i år og ca 60% kursfall. Så prate om at kursen kjøres er helt urimelig konklusjon. Den er gruset.

Kursen er gruset i et selskap som har gode resultater og pipeline. Avsluttende fase innen onkologi ved RELEASE med tilhørende regulatoriske privilegier, marked og mulig interim resultater 2022. Kort tid i biotek. Blockbuster mulighet. Markedsverdi er en milliard. Finn ett biotekselskap med denne prisingen med slik pipeline og resultat? Pareto E Research peer analyse for noen mnd siden viste til en og så kursmål 4 gangeren da PCIB var i 70-80kr. 250kr ish ved peer sammenligning altså. Kursen kjøres ikke, den er vel så til de grader gruset?

9 Likes

spesielt god gjennomgang

6 Likes

Ingen varsellamper som blinker hos folk? Kun hos meg? :man_shrugging:
Når en CEO med så elendig track-record som Per Walday plutselig guider resultater i 2022 på et studie som per dags dato ikke engang eksisterer.

Etter min mening er denne uttalelsen helt på trynet.
Han burde heller sagt noe sånt som at dette er for tidlig å si noe om på det nåværende tidspunkt, MEN at man håper å finne en partner/gå igang med et studie i 2021 osv., og at man er meget optimistiske med tanke på resultatene man oppnådde med friske frivillige bla. bla. bla.
I min bok hadde det vært MYE mer positivt.

Er det derimot noe jeg er meget bull på, så er det mulighetene for Asia-partner i RELEASE.
Det vil være vanvittig bra! :slightly_smiling_face:

4 Likes

Eg liker heller ikke det fimavacc styret Durable, de burde holdt helt tett til noe evt kunne meldes.

Men eg selger ikke ut mer grunnet GGk, her er en ti ganger når den er godt i gang innen 2022, så da får en sitte på til vi er der før en gjør en ny vurdering.

Eller en får ny informasjon.

3 Likes

Fullt fokus på RELEASE og gallegangskreft for min del i alle fall.
Alt annet tas som en bonus. :slightly_smiling_face:

4 Likes

Det er jo fint at kursen går opp, men ikke hvis den går tilsvarende ned igjen neste uke fordi det viste seg at Walday «tok litt for mye Møllers tran» med fimaVacc-uttalelsen sin på DNB. :sweat_smile:

3 Likes

Det er flere som har tatt for mye møllers tran :stuck_out_tongue_winking_eye::joy:

Jeg er fortsatt svært imponert over at du gjentar og gjentar din misnøye med ledelse samtidig er aksjonær. Jeg hadde solgt alt med din tilnærming. Men folk er forskjellig og godt er det. Finnes det virkelig en fasit?

Resultater og pipeline er uansett til syvende og sist det noen muligens vil betale for. De skal ikke kjøpe PW. De skal kjøpe eller bruke bedre teknologi enn dagens standard (SoC) for å hjelpe pasienter, tjene penger og cashflow estimert og skape verdier :muscle:

@hebo13 enig, jeg er helt sikker på at det er mulig å være aksjonær fordi en ser hva pipeline og resultater prises til i biotek! Samtidig som en er misfornøyd til ledelsen.
Men jeg deler ikke det syn. Jeg MÅ være fornøyd med ledelsen for å ha eierandel! At andre har annen strategi er helt greit.

Uenig om langsiktig for å unngå tap :joy: :muscle:Om RELEASE lykkes er det rimelig sikkert at noen må regne på tigangeren og ikke tap mister :laughing: Hva prises et produkt innen onkologi med ODD prising, marked som blockbuster kandidat?

5 Likes

Tja, må vel kunne gå an å hevde at ledelsen har litt å hente når det kommer til kommunikasjonspolicy og IR-strategi, men samtidig ha en grunnleggende tro på det fundamentale? Ellers finnes det sikkert de som har kjøpt seg inn på langt høyere kurs enn dagens, men som ikke er nødt til å selge, og derfor forblir long inntil man i alle fall kan selge seg ut og gå i null.

4 Likes

tidslinje 08:15

"(både NANO og PCIB oppgis å ha hatt problemer med rekruteringen “men guider nå å være on-track…)”

6 Likes

Imponert over at så mange tåler bumpy ride,…det betyr bare at vi har sett det samme…om solo og Durable klager litt iblant , så gir de seg ikke. Vil de bli belønnet ? Extremt sannsynlig. Vi prater heldigvis ganske lite om aksjekursen fordi vi er longere og har sett lyset…på vei ut av tunnellen. Kanskje går kursen bare opp til få hundre året 2021 ? Bamse er rolig. Han skjønner dette. Mange er fornøyde med 10-gangen fra dagens kurs. Og når skjer så det ? Muligens allerede i september 2021. Dere gir meg god underholdning. Må jo inn her og lese litt nesten hver dag… tusen takk ! :slight_smile:

11 Likes

Høres bull ut, og med de justeringene de har foretatt tidligere i år, så er det vel en god mulighet for at de klarer å hente inn endel av tapt tid ifm rekruteringen.

4 Likes

Kan vi endelig være ute av synkemyra på 20 tallet? Om høyere makter hører etter nå så please la oss close på over 20 tallet i dag… Lover å være snill gutt til i alle fall over helgen. :innocent: :innocent:

6 Likes

Solid gap som gjerne kan tettes raskt for min del. Opp til 54kr? :sweat_smile::pray:

Antyding til en liten volume spike på siste dagers opptur også :crossed_fingers:

Nærmer seg 350 000 aksjer omsatt💪

9 Likes

@Jubel, Ja takk. Det er jo stort sett Covid og en parkert avtale som har stått i veien for oss og skapt kursfall. Med utrulling av vaksiner som foregår nå så burde fokus rettes tilbake, rekruttering ta seg opp og kurs tilbake der vi var for ca 1 år siden…

10 Likes