Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Jeg er aksjonær og jeg har ingen problemer med å forstå forklaringene, jeg kan til og med akseptere det. :slight_smile: Så det er nok ikke alle aksjonærene som tenker slik du beskriver :slight_smile:

3 Likes

Da er vi enig, og vi kan slutte å skrive om det :+1:

2 Likes

Hvis de elsket resultatene, skulle gjerne hørt AZ si det med Deres ord, så hadde julegavene vi kjøpte inn i år vært større, men igjen… etter 4 år preklinisk arbeid var begge parter kommet til et stadie for evaluering av neste steg. AZ tok en strategisk vurdering å det var ikke en naturlig plass til Nac teknologien i Deres prosjekter. At kanskje kommer «kongen» er vel bare å legge fra seg nå? Nå er vi inn i 21 og nærmere GGK. Fokus å ytterligere investeringer i firmaet deretter.

1 Like

Der er den logiske brist, at det ikke passede in i deres strategi, man skulle tro de hadde en strategi for nogle år siden ihvertilfelde, hvor de mente NAC passede inn?
Siste vers er nok ikke skrevet i denne hymne, når man også ser PW’s undring over kursfall.
Hvis ikke, anser jeg PW som helt blåst i hue, og det tror jeg ikke han er.
Godt og givende nyttår. :rocket::boom::fire::champagne:

4 Likes

Dette er ikke mitt område. Men rekkevidden er trolig ikke lang nok for lyset til å nå frem ved intramuskulær injeksjon da det må penetrere for mye kroppsvev. Det belyses fra utsiden/ huden med band-aid-like device. Dermed kan man ikke øke effekten av en gitt (Covid-19) vaksine bare ved å legge til fimaVACC. Da må vaksinen først endre administrasjon, i tillegg til å testes med fimaVACC. Det krever nye kliniske studier, slik jeg forstår det.

Et annet poeng er at intradermal injeksjon er vanskeligere å sette, tillater mindre doseringer, og har noe høyere infeksjonsrisiko.

2 Likes

Som kjent så har jo den herremannen litt problemer med ord å utrykk solo, å nei jeg anklager ingen for å lyve. Bare presiserer at det skulle vært artig å høre AZ sin versjon av no go.

2 Likes

Min oppfatning:
Chem og Vacc prioriteres og er nærmere markedet enn aksjonærmassen synes å ta innover seg, og der kan komme nyheter når som helst.
Nac er lengre fra markedet enn mange tar innover seg. For PCIB er dette lavkost, men der kan komme nye prosjekter og samarbeid.

9 Likes

Jeg insinuerer heller ikke at Walday og PCIB lyver, men jeg skulle veldig gjerne sett AstraZeneca nevne PCIB, i det hele tatt.

Klarer noen å finne ett eneste dokument, hvor ordene «Astra Zeneca» og «PCI Biotec» nevnes i samme setning? :man_shrugging:
Som er publisert av AZ!

5 Likes

Har lurt på det samme og ikke bare i PCIB.
Hvorfor skriver ikke BP om samarbeidene sine med mindre selskaper.

Har vel kommet til at :

Hva skulle de skrive om og opplyse om ?

Dette er vel “svart arbeide” som skal være hemmelig på grunn av patenter som ikke er søkt om mm.

Av de selskapene som var oppgitt som samarbeidspartnere med PCIB innen fimaNAc så mener jeg å huske at bavarian nevnte samarbeidet på deres hjemmeside og dette kanadiske selskapet. Resten av selskapene nevnte ikke PCIB på sine hjemmesider.

Dette er vel noe som går igjen i alle selskapene og er vel ikke spesielt for PCIB?

3 Likes

FimaCHEM skal være i PCIB sine hender ifm signeringen uten tvil. (Kommersialisering). Fokuset fremover blir uten tvil partneravtale i asien. Husk at PCIB har ALLE rettigheter. Håper på en stødig utvikling av forretningsområdet totalt uavhengig av div avlesninger og pasientrekruteringer. Videre til mOS…for inoperabel(GGK) er det ikke 11-12 mnd med dagens standard? Kontra soC med Gem/Cis kombinasjonen? Dosen PCIB har valgt i release er mOS 21,7 av de 6 pasientene. 3 av de har levd OVER 30 mnd å i live still after 3 years treatment. Var det også ikke snakk om en utvidelses studie? 2x behandling i release? Litt usikker på stage ‘et til disse pasientene(3?4?) men kom ikke her å fortell meg at dette ikke blir medisin. I min investerings strategi er all nedside fjernet nå frem mot 22-23. Jeg ser kun oppside i form av nyheter frem mot data.

6 Likes

Men AZ inngikk jo nettopp giga-avtale med annen aktør!

Hadde AZ sett verdi i PCIB sin teknologi hadde de skaffet det - covid-19 eller ikke.
De valgte isteden å avslutte alt samarbeid.

7 Likes

Det er vanskelig å se at disse studiene skulle være kompatible med fimaVACC da dette også er intramuskulære injeksjoner. Let etter studier med intradermal injeksjon.

Vi kjenner ikke kapasiteten til AZ’s organisasjon, men det er nok trygt å anta at dette ikke kom i veien for noe samarbeid med PCIB (eller andre). Det er en relativt liten sak hvor AZ har lisensiert inn produktet og satt sammen et par studier raskt. Kontroll er placebo, så enkel oppfølging av pasienter her (les: billig). Dette knekker ikke ryggen på AZ hverken i økonomisk eller menneskelig ressurs-perspektiv.

Jeg tror ikke dette er av relevans hverken den ene eller den andre veien, men håper selvfølgelig at det gir effekt på pasienter.

2 Likes

AZ har til enhver tid svært mange samarbeidsprosjekter på gang hvorav mange underveis blir vraket, som Nac med Pcib. Ikke mer å spekulere i!

3 Likes

Newsman; dette studiet baserer seg på injeksjon av antistoffer mot Covid-19. Antistoffer mot virus drifter systemisk rundt i blodet og har dermed ikke noen gevinst av lokal administrasjon og funksjon lik det man kan forvente av fimaVACC.

5 Likes

Some preclinical activities

21 Likes

For PCI Biotech sin del er det ganske enkelt og greit: keep calm and carry on.

Som WHO nevner stort fokus på pandemier og helseutvikling også framover. fimaVacc kan i så måte være en av flere mulige løsninger. Keep calm and carry on PW & co :muscle:. Ikke la dere finte ut av kortsiktige vurderinger. Både fimaChem, fimaVacc og fimaNac har gode resultater både i preklinisk og klinisk. Og hva gjelder flere mulig ben som eksempelvis Bacc? Utrolig spennende! Keep up the good work. Ved bedre resultater enn eksempelvis SoC vil resultater til syvende og sist trumfe alt :crossed_fingers:

For all del, en Asia partner til RELEASE eller partner til fimaVacc vil selvsagt være gledelig for å bekrefte teknologien, validering moooah! :bomb:

«Finally, PCI-drug combinations were then tested in a 3D model of pancreatic cancer. In addition to this, novel gemcitabine nanoformulations (gemcitabine-squalene and gemcitabine-polymer) were combined in PCI regimens and the former bioconjugate was seen to vastly improve treatment outcomes in both pancreatic and breast cancer models.»

14 Likes

Det hadde selvfoelgelig vaert perfekt, Hvor man kan spoerre seg om hvorfor de sa nei til avtale, naar vaar egen sjef PW prediker at resultatene var veldig gode. Til sammenligning sa han at resultatene til Ultimovacs var gode.

Og det er veldig rart at AZ trakk seg etter 5 aars forsking med veldig gode resultater i foelge PW. Tror ikke det er noen som forstaar hvorfor. For veldig gode resultater burde det vaere mulig og tjene penger paa. Men det vi ikke vet noe om, er hvorvidt medisinen fimaNac leverte fungerte godt nok til og tjene penger paa. Og siden AZ trakk seg, fra en videre avtale, gir vel dette svaret seg selv.

Men jeg kan ta feil, og Jovial med sin tekst oeverst faa rett;-)) En ting synes helt klart. Vi som eiere av PCIB mottar alt for lite informasjon. Man sitter igjen med en foelelse av at noen omraader taakelegges med altfor kryptiske svar. Noe som foerer til utrolig mange forskjellige og unoedvendige spekulasjoner… Hadde PCIB vaert litt mer aapne, og detaljerte, ville ikke behovet for dette vaert der.

Vel, denne hypen var bygget paa at PW uttalte at de hadde oppnaadd veldig gode resultater sammen med AZ. Og at de sa at det var mulig med ett samarbeid paa ett senere tidspunkt. hvis AZ endret sin strategi. Det har vel hendt tidligere i historien at ett BP selskap har gaatt fra en potensiell avtale til oppkjoep, basert paa at resultatene var saa gode at de oensket og beholde tenknologien for seg selv.

Men etter at alt er spist og lest i dag, er det nok en veldig liten sjanse for ett slikt scenario naa, men paa det aktuelle tidspunktet, var det ikke helt av veien og filosofere slik.

Betyr det at du mener at PW lyver? Han sa they loved the results…

Vel, vi har fortsatt andre Nac partnere som kan naa ett gjennombrudd i sin forskning. I saafall, er det ikke sikkert at Nac -markedet ikke er saa langt borte. Alle 4 forretningsomraadene er naa paa bena. Slik at de neste to aarene blir utrolig spennende.

Det eneste som skaper usikkerhet, er at selv om vaare partnere saa langt har oppnaadd gode og veldig gode resultater, har det ikke resultert i videre avtale. Derfor ligger PCIB kursen godt under halvparten av hva den burde vaere.

Det har vaert mange slike artikler de siste aarene, med positive fortegn. Og BP foelger selvfoelgelig med paa resultatene alle nye leveringsteknologier skaper.

Med saa mange positive artikler/resultater, naar vil ett av BP selskapene satse paa Photochemical internalisation.??? Hvor lenge maa vi vente?

7 Likes

NANO og PCIB i DNB nyttår portefølje gjør det bra i dag. PCIB opp ca 1% og NANO opp 5,5%.

Gledelig jul!

For ikke å snakke om Vaccibody! Og Photocure over 100kr! Oslo Cancer Cluster i verdensklasse. Tenk Einarsson med sin radforsk portefølje har skapt noen milliarder i verdier etter få år. Hvor skal statuen av Einarsson stå :muscle:? Kan ikke se en mer opplagt pioner i norsk sammenheng for forskning innen onkologi. Stor takk for å ha skapt et av de beste miljø i verden!

6 Likes

Det er dessverre en sannhet med svært omfattende modifikasjoner. Ser man f.eks. på aksjenes utvikling de siste 3 årene så har hovedindeksen spurtet oppover mens det har vært motsatt fortegn for de fleste radforskaksjene. NANO har selvsagt vært en gedigen katastrofe, mens PCIB og Targovax har vært litt mer moderate katastrofer. BergenBio har holdt seg relativt uendret, men det betyr likevel at den har sakket kraftig akterut i forhold til hovedindeksen. PHO har klart seg litt bedre enn børsen som helhet. Har likevel ikke gitt opp, og mener at det kan komme en ny vår for mine aksjer NANO og PCIB.

6 Likes

Enig i dine betraktninger, selv om jeg er svært optimistisk på vegne av selskapene fremover. Uten mange tolmodige aksjonærer hadde det vært riktig ille. Unntaket er selvsagt Vaccibody, hvor Agnete Fredriksen imponerer kraftig med å skape blest rundt selskapet, senest i sist Lørdagsrevy . De øker 1,5 PCIB bare i dag, midt i romjulen! Her har PW og co mye å lære! De fremstår mer som grunnforskere.

Hvem vet feks at PCIB arbeider med antibiotikaresistens, også kalt helsesektorens «klimakrise»?

20 Likes