Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Hvilken teknologi er det AZ har mistet rettighetene til?

AZ har mistet eneretten til publisering av resultatet av forskningen sammen med PCIB. AZ har aldri hatt rettigheter til PCIBs teknologi, men beholder selvfølgelig retten til sin egen teknologi som ble brukt under samarbeidet.

Om det blir nye samtaler mellom AZ og PCIB håper jeg, som jeg har sagt før, at vi ikke får vite noe før en avtale er signert.

13 Likes

Isaafall kommer ett bud. la oss si 23 desember, med 10 dagers godkjennelsesfrist. Det hadde blitt en fin julepresang;-))))

6 Likes

Mulig jeg har misforstått, men det er fjernt fra realitetene slik jeg har oppfattet de fra diskusjonen her tidligere. Etter hva jeg har kunnet forstå så mister AZ rettighetene til de resultatene som forskningssamarbeidet har ført til. Det du nevner ville isåfall vært en bagatell som ingen bryr seg om.

8 Likes

Jeg tror det å fortsatt fokusere på AZ og drømme om noe bud derfra er en avsporing. GGK er mer enn nok til å se for seg høy kurs etterhvert.

22 Likes

Enig sjog , vi tror det er avsporing…til budet kommer:)) kanskje ikke…nobody knows. Vellykket GKK kan tidoble kursen innen 2 år

2 Likes

Håper dette hjelper bingotek sektoren.
Starter mandag.

«De børsnoterte selskapene kommer imidlertid til å merke at flere har lettere tilgang til norske aksjer, påpeker kommunikasjonssjefen. På Optiq-plattformen til Euronext er det flere meglerhus, og altså flere investorer.»

8 Likes

Har du kilde på dette eller er det bare egne synspunkter? Bare tjene penger? Hadde lille lykt sine resultater vært State of The art hadde de (AZ) nok slått ikke to, men flere fluer under samme smekk. Mener bare alle og enhver av oss må dempe dette pratet om at AZ kommer tilbake over nyttår. Kall meg gjerne gledesdreper, men er vel bedre med nøkterne briller å heller se frem mot utgangspunktet for pci…det er SÅ mange triggere som ligger klare nå fremover, men AZ skjer ikke. Det passet ikke med Nac i Deres portofolie basert på strategiske vurderinger, men igjen…dette betyr IKKE at NAc teknologien ikke virker.

21 Likes

Punkt 2 (om antibiotika) har gått meg hus forbi, rart de ikke har børsmeldt dette. Har du link?

2 Likes

Utrolig spennende funn! Blant de 16 pasientene i fase 1 var det kun denne pasienten som hadde metastaser:

Og denne pasienten fikk altså en reduksjon også i tumoren i bukhulen! Det spekuleres i abscopal effekt i artikkelen og det med rette. PCIB har nå åpnet opp for flere metastaser i RELEASE. Dette gir da muligheter for å virkelig studere om PCI-behandingen induserer abscopal effekt.

60 Likes
7 Likes

Med fimaBacc, er endelig alle 4 forretningsomraadene i gang. Vel gjort av PCIB. Noe som vil stimulere nyhetsfronten etterhvert.

7 Likes

Mange sier vi ikke boer forvente noe fra AZ kanten. Det kan godt hende, men de har oppnaadd veldig gode resultater sammen med oss, samtidig som de ser at PCIB stadig vinner frem paa nye omraader, hvor resultatene er mer enn overbevisende.

Er ganske sikker paa at det siste AZ kapittelet ikke er skrevet. Men naar det vil skje, er det ingen som vet.

5 Likes

Det er vel uttalt at BP som AZ ikke er interessert i små sykdomindikasjoner som GGK.
Så ut fra den uttalelsen og at AstraZeneca tidligere heller ikke har vist noen interesse for GGK er nok bare å glemme disse spekulasjonene.

Jeg sitter igjen med et inntrykk av at AZ rett og slett ikke finner PCI-teknologien interessant nok for fremtiden.

Det handler vel snarere om at det for AZ er for langt frem til de har noen nytte av denne teknologien. Og hvorfor da betale for å inngå noen avtale nå ? Og viser det seg at de vil ha bruk for det i fremtiden så betaler de det som må til.

7 Likes

For langt frem ? Tja… Kanskje år 2021 ? Kanskje år 2022 ? …mRNA ser ut til å være den nære fremtid…akkurat som GKK…blir det stille inntil da ? Neppe. Vi som tror dette tar årevis , kan ta skammelig feil :slight_smile:

9 Likes

Det er nok i realiteten en kamp blant Biotechs og pharma og selvsagt BP om å ha inhouse onkologi studier i avsluttende fase med blockbuster kandidatur. :muscle:

Tipper administrasjonen i selskaper får spørsmål fra styret om pipeline og spesielt de i indikasjoner i avsluttende fase.
Det blir nok målt på det også :crossed_fingers:

3 Likes

Savner litt synsing rundt mRNA delivery nå når det ser ut som om flere vaksiner ser ut til å bli godkjent med de Lipid-sakene som allerede brukes, noen som kan si noe med substans rundt dette?

Trenger de virkelig FimaNac som vi håper eller har de fleste som driver med mRNA slått seg til ro med att det de har til rådighet nå ser ut til å være bra nok? Og hva med levering av CRISPR og lignende, større sjanse for att en trenger FimaNac til dette?

Ellers tenkte jeg att vi ikke nødvendigvis har hørt det siste fra AZ når jeg leste siste melding om det, men å skulle sitte her de neste 2-3 årene å spekulere i når og hva som kommer fra den kanten virker litt meningsløst. Om det kommer Asia-partner (og kanskje Japan) før interim og ikke så mye mer forsinkelser der så skal jeg ihvertfall prøve å slå meg til ro med det. :slightly_smiling_face:

@Bamse: Har fått med meg fordelene til FimaNac, har bare over lenger tid hvert forbauset over att det ikke nevnes i noen medier jeg leser om ulempene med Lipid-levering, men det er vel mye rundt dette som ikke er kjent enda siden de nyeste patentene blir holdt hemmelig?
Fant denne etter ett lite søk som er inne på litt av problematikken men litt uklart, men fant ikke så mye annet. (Kjenner ikke til avisen men vil tro den er kosher :grimacing:)

8 Likes

Godt spørsmål til podcast eller Ronny?

7 Likes

De guffer på, de som administrerer RELEASE-siden! Nå: også fransk. Très bon, très bon!

Det bør vel hjelpe på i Frankrike og Belgia. Nå venter vi på :kr: og :taiwan: :smiley:

40 Likes

Hvilken/hvilke events i ggk vil trigger kursløft for pcib og hvornår forventes det??