Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Alltid godt å få bekreftet opplysninger fra flere uavhengige aktører.
Dette innslaget kan jo bety at strategien til PCIB er ikke så rent lite genial :slightly_smiling_face:

Dersom landet (sør-korea) er tilnermet “normalt” (m,t,p covid 19) og forblir det , så ligger det jo i kortene at rekruteringen til RELEASE studien kan ta seg kraftig opp .

Lykke til

17 Likes

Helt rått! Takk.

Tildeling på over 110 norske millioner! Og PCI Biotech er en av tre utenlandske :partying_face:

Consortium

To give the project as much chance of success as possible, it was necessary to form an interdisciplinary consortium. No less than 9 universities and the RIVM work together with 10 companies, 3 of which are from abroad.

Industrial partners: B. Braun Aesculap (DE), BiosparQ (NL), Bonalive (FI), CAM Bioceramics (NL), DSM (NL), MadamTherapeutics (NL), OS-1 (NL), PCI Biotech (NO), & Healthcare Innovations Netherlands (NL),

15 Likes

Spennende at PCIB igjen er inne i en nederlandsk setting.

7 Likes

Det er dessverre kraftig økning av smitte i Sør-Korea. Forhåpentligvis vil ikke det påvirke rekrutteringen så mye.

1 Like

Asia sites er vel likevel det alle nu vil ha. Fortsatt i særklasse i positiv forstand :muscle:

1 Like

Konsortiet hvor PCI Biotech inngår er målretta mot det raskt voksende problemet som antibiotikaresistens utgjør for verdens befolkning. Og hva annet enn leveringsteknologi kan PCIB bidra med?

I denne sammenhengen er det overmåte interessant å merke seg hva WHO nylig skrev:

“While there are some new antibiotics in development, none of them are expected to be effective against the most dangerous forms of antibiotic-resistant bacteria.”

Det kan tolkes som at man må søke etter andre løsninger (f.eks. ved hjelp av bakteriofager). Uansett; de forskningsmiljøene og biotekselskapene som først kan vise til et gjennombrudd i kampen mot antibiotikaresistente bakterier, har skutt gullfuglen.

Ref.

12 Likes

Jøss, det var skikkelig som smittetallene hadde blomstret opp ja, visste ikke om det

1 Like

Totalt litt over 500 dødsfall på den befolkningen. Særklasse i positiv forstand.

Historisk lukker de fort ned clustere med smitte og får tallene raskt ned igjen. :muscle: :crossed_fingers:

Flere Asiatiske land blir studert av europeiske land. Mye å lære av disse befolkningsrike land med slik «suksess».

5 Likes

CNN sa nettopp at Sør-Korea og Japan begge har hatt dager med rekord høy smittetall. Selvsagt lave sammenlignet med det meste annet. Men det viruset dukker tydeligvis opp med en gang man føler at trusselen ikke er så stor lenger. Gleder meg til vaksinene kommer!!

3 Likes

Ja,det er greit nok. Men jeg kan egentlig ikke se noen hindring for at Pcib kan satse på hudkreft/melanom hvis de vil
Det er s t o r forskjell på Metvix behandling og PciB behandling

1 Like
25 Likes

Full article is here, somehow you need to have the desktop version to be able to access it

Also there is a video if you go to and scroll down to the article

22 Likes

“ In Case 2, peritoneal spread was present. PCI and gemcita- bine/cisplatin resulted in disease stabilization of the primary tu- mor, but also of metastatic sites in the peritoneal cavity. Sys- temic, distal (a.k.a. abscopal effect) responses to localized treatment have been reported with other combination regi- mens involving cryotherapy, radiation therapy, and immuno- therapy, and also described after PDT [4, 7]. A similar immuno- logical response mechanism induced by PCI treatment may possibly have influenced survival in this patient.

49 Likes

Veldig lovende kasus. Spesielt pas. 3 synes jeg er spennende.

Han hadde en 30 mm oklusjon “of the subhilar common bile duct (CBD)” som vokste seg 8 mm inn i lumen på begge “hepatic ducts”. Han fikk PCI + gemcitabine og deretter bare 3x gemcitabine/cisplatin pga. nyresvikt og cholangitt (betennelse i gallegangene) og til sist en ny runde med PCI + gemcitabine 5 mnd senere.

Da de 6 mnd etter første behandling var inne med kamera (pga. ny cholangitt) så de dette bildet:
Screenshot 2020-11-27 at 23.42.41
som viser dødt tumorvev der det tidligere var en blokkerende innvekst (som er det pasientene dør av). Etter å ha fjernet det døde vevet holdt galleveiene seg åpne på egen hånd og de droppet å legge inn nytt dren (selv om han måtte få dren igjen 5 uker senere). Denne filmen viser tumorfrie galleganger etter fjerning av dødt vev:


Han fikk dessverre spredning til bukhulen og døde 17 mnd etter diagnosen ble stilt, men dette minnet meg om PDFen med hundene som finnes på Fundamentaltråden en plass.
47 Likes

Skikkelig godt driv med resultater og artikler mm i PCI Biotech siste dager :muscle:

  • Nylig fimaVacc fase 1 resultater i journal!

  • Nylig i konsortium som en av tre utenlandske bedrifter ved tildeling over 110 millioner for forskning og utvikling på antibiotika resistens (bakterier, og ofte beskrevet som DEN største utfordring for menneskets helse framover) og mulig kommende Bac teknologi for PCIB.

-Artikkel om pasienter i RELEASE og abscopal effect beskrevet i artikkel i tråd over.

-Nylig innvilget patent (kanskje DEN viktigste)

-Nylig FPD Asia i RELEASE

Enig @Logdec, men når PCI Biotech fortsetter å kjøre konservativ kommunikasjon, synes jeg det oser av selvtillit for fremtiden med slik kommunikasjonsstrategi mener jeg :partying_face:. Bunnsolide resultater har en tendens til å gi solide verdier, alltid og uansett og helt plutselig, eller :muscle:?

Denne fra Investor Vedrørende RELEASE og statistisk siginifikans!!!

15 Likes

Burde ikke dette vært en liten børsmelding?
Er jo like spennende som de andre samarbeidene , det understøtter verdien til teknologien av eksterne eksperter.

  • Nylig i konsortium som en av tre utenlandske bedrifter ved tildeling over 110 millioner for forskning og utvikling på antibiotika resistens (bakterier, og ofte beskrevet som DEN største utfordring for menneskets helse framover) og mulig kommende Bac teknologi for PCIB.

Når Aker Wind børsmelder offentlig støtte på 10millioner for å sjekke Supply Chain … hvorfor ikke…

20 Likes

Enig, @Logdec.

For meg framstår det som litt av et paradoks at ledelsen ofte overlater til gravende aksjonærer og aksjefora å formidle vesentlig informasjon fra selskapet, samtidig som man i siste Radium-podkast (etter Q3) ber aksjonærene heller forholde seg til analytikere og “våre egne vurderinger” enn til aksjefora.

30 Likes

Men herre min hatt, det er jo blitt børsmeldt for flere måneder siden…

https://www.pcibiotech.no/news/pci-biotech-publication-of-case-report-series-from-the-phase-i-study-in-bile-duct-cancer

2 Likes

Er vel det Nederlandske bakterie-prosjektet det siktes til som burde hvert meldt.

Stusset og ganske kraftig på det Per sa om å høre på hva DE sier istedenfor fora og slike ting, når de sier såpass lite. :roll_eyes:

8 Likes

Da skal jeg tá til etterretning, at han synes det var utroligt at kursen falt, etter avbrud i samarbejdet med AZ…ellers er der vel ikke sagt så mye. :grinning:

1 Like