Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Ingen sitter med fasiten, selv ikke sørlendingen, men hans (og selvsagt andre) engasjement og forsøk på å koble tråder er noe jeg og mange andre verdsetter ekstremt høyt. At det ikke ble noe utav AZ samarbeidet tror jeg overrasket de aller fleste selv om noen selverklærte eksperter ‘forutså’ dette, men vi har likevel mye positivt å se fram til, det er jeg helt overbevist om. Kursen er gruset, men det er nok svært mye som skjer i kulissene her og når ting er klart og meldes markedet så ser vi konturene i hvordan de skal få realisert det brede potensialet i teknologien.

17 Likes

Det fremstår for meg som om AstraZeneca og PCIB skal presentere på konferansen, som konkurrenter. :thinking:

Er det noen som deler mitt syn eller har noen tanker rundt dette?

Lipider vs Naked delivery.

Edit; heia Kristian Berg! :muscle: Resultatene av forskningen han og teamet hans har levert taler for seg. Forhåpentligvis vil det bære frukter også kommersielt, i en ikke altfor fjern fremtid. :crossed_fingers:

3 Likes

Det har blitt nevnt flere ganger at BP ikke er så gira på drug+device.
Vi vet at CHEM er relativt krevende drug+device prosedyre.
VACC derimot virker meget enklere, dog fortsatt drug+device.
Hva med NAC, hvor krevende er belysningen her ?

Jeg mistenker at device gjør at man i første omgang utelukker mange indikasjoner. Men på sikt tipper jeg den utfordringen blir stadig mindre hvis resultatene er unike.

2 Likes

Tja, Ichor Medical System er jo ganske populære. Avtaler med mange av de store BP. Market cap på 1milliard US.
Ganske så like some PCIB. Kun et leveringsverktøy.
Jeg ser det ikke er skrevet så mye om dem i Pcib forum. Noen som har sjekket konkurransesituasjonen her da de leverer DNA?
Såvidt jeg kunne se så var det vanskelig å levere RNA for dem da disse blir ødelagt av teknologien deres.

10 Likes

Det ble sagt lite på forrige q presentasjon og Radium forsåvidt. Sinnstemninger å tonefall…kan være mye informasjon i dette, men briller av den analytiske sorten var det fint lite. Tenker da på foretningsvalg og strategi. Chem …som det selvstendige prosjektet det er blir i «våres» hender mtp min investering, men mye gjenstår så klart, men PCIB har en klar struktur å vet deres metode for go to marked helt klart. (Off-label use) Fokuset blir partner i Asia og videre mtp struktur og kommersialisering. Vi har alle rettigheter så selv om covid forventer jeg stabil utvikling på forretningsområdet helt uavhengig av avlesninger og pasientrekrutering. Jokeren nå for investerte er vacc. At det blir en plattform ja uten tvil så spent på tidslinjen. ( Likviditet/egne forsøk)

Ha i «mente» at chem: pci og Fimaporfin kan brukes for å frigjøre cellegiften fra endosomene å derav bedre effekt!!! ( kontra gemcitabine/cisplatin)
Vacc: Fimaporfin/vaccines hvite blodceller å deres tilgjengelighet. Henviser til endosomer. Da kan antigene frigjøres i cyroplasma. Mye «fancy» ord å utrykk , men for investerte med kjennskap KAN dette være banebrytende.

Nac: pci og nukleinsyrer (dna/rna) Enormt potensiale mtp genredigering CRISPR!! Men utfordringen er å få molekylene inn i cytosolen, men Pci kan frigjøre molekylene fra endosomer.

6 Likes

Kanskje på tide å løfte frem igjen denne?

12 Likes

Når jeg leser denne så blir jeg endå mer forundret at Moderna og ikke minst Biontech og AZ som har begge hatt Samarbeid med PCI fortsetter med LNP og ikke tar i bruk Firmanac!

2 Likes

Med referanse til @lenny sitt innlegg tidligere i dag (det vil si et gammelt innlegg av @Investor). For de som er interessert i lære mer om Pcib sin fimaNAc teknologi i forhold til Lipofectamine, som er dagens gullstand innenfor levering av nukleinsyrer, vil jeg anbefale å høre PW svar på dette i webcasten fra februar 2020 (fra 41:40).

16 Likes

At PW ser det som realistisk at pci kan bli en framtidig gullstandard innenfor noen områder med FimaNAc er store ord og svært lovende, det ligger utvilsomt et gigantisk potensiale der.
@Sorlendingen, du har jo tidligere spådd en Asia partner i Q1-21 med stor up-front, ser du dette enda som mest sannsynlig?
PW snakker jo endel om dette på spørsmål på Q3 (ca 54.30) og de virket veldig lysten på å få inn en partner tidlig, så de jobber forhåpentligvis mot dette.

3 Likes

En fin referent til nye investorer, men hva er dine synspunkter på chem/Nac/vac slik ståa er. Vil du dele?

3 Likes

Kineserne har i så fall store planer med eTheRNA, som bruker vår teknologi på femte året! De mangler ikke ambisjoner, og jeg vil anta at de på et tidspunkt sluker hele eTheRNA med sine dype lommer. Anbefaler å lese pdf under (2,5 sider)

http://store.todayir.com/todayirattachment_hk/chinagrandpharm/attachment/2020112918160185919527235_en.pdf

Noen sitater:

exclusively obtain the development, production and commercialization rights of the world’s innovative HPV-positive head and neck cancer project and related technologies in Greater China Region and also reserve the rights in Australia, New Zealand, South Korea and ASEAN, which includes Malaysia, Indonesia, Thailand, Vietnam, the Philippines, Singapore, Laos, Cambodia, Brunei, and Myanmar (“Expanded Territories”). In addition, AuroRNA Biotech has the right of first negotiation for exclusive licenses to cover eTheRNA’s pipeline additional products in Greater China Region and even in Expanded Territories.

the mRNA Vaccine Platform Technology can be rapidly expanded to the treatment for multiple rare diseases and thus can further enrich the Group’s product portfolio in rare diseases

building a world-leading mRNA

the Group will continue to develop world-class innovative products in response to unmet clinical needs and enrich product pipeline and improve supply chain, dedicating itself into building a world-leading mRNA R&D and production platform for innovative drugs. The Group adopts the strategy of “global expansion and dual-cycle operation”, forming a new pattern of domestic and international cycles that synergize with each other. In this way, the Group can make full use of its domestic industrial advantages and R&D capabilities, to accelerate commercialization process for innovative products

24 Likes

PW har tidligere uttalt en bekymring med å gå inn i Kina fordi de ikke respekterer patenter, men han har vel i det siste nevnt at de ser på muligheter innenfor Kina. Om de får en stor kinesisk partner så blir det vel ikke utfordringer med patenter på samme måte som hvis de går inn i Kina med en ikke-kinesisk aktør.

4 Likes

Jeg tror både ledelsen og ikke minst styreformann HPB er svært skuffet over aksjekursen til Pcib. Som jeg har nevnt i et tidligere innlegg virker det som HPB er svært opptatt av aksjekursen, noe han selvsagt også bør være. Resultatene så langt for fimaChem studiet er fantastiske i forhold til behandlingen som blir gitt i dag (med referanse til innlegg før nyttår). Markedet i Asia er stort og vil etterhvert kunne genere milliarder av kroner i inntekt hvert år. Så for meg koker spørsmålet ned til, hvor interessant er et slikt produkt med et så stort inntektspotensial for mulige partnere? For meg synes svaret opplagt, det bør være flere selskaper som bør være interessert i dette.
Resultatene fra fimaChem så langt er basert på relativt få pasienter, så mulige partnere vil kanskje se på dette som en risiko. Hvis så, har Pcib mulighet til å inngå en avtale med høyere royalty inntekter og mindre penger upfront enn en mer normal avtale og på den måten redusere den finansielle risikoen for partneren. Poenget mitt er at Pcib har mulighet å lage en avtale som også er akseptabel for motparten hvis interessen er tilstede.
På Q3 presentasjonen i november 2020 ble PW spurt om hvordan prosessen rundt mulig partneravtale i Asia går. Han svarte da (rundt 54 minutter): “I´m gone be very careful in what I´m saying and providing of information around this………”.

Per kjenner trolig til tabben Pho gjorde for en del år siden i forbindelse med en mulig Cevira avtale. Pho uttalte seg på en slik måte om dette slik at det selskapet de diskuterte med trolig skjønte at de var det eneste selskapet som var interessert i en slik avtale og følgelig prøvde presse Pho på betingelsene, noe som medførte at det ikke ble noen avtale (dette er min personlige tolkning av det som skjedde i Pho).

Så nå PW sier det han gjør om å være forsiktig med hva han sier, tolker jeg det som at de trolig har diskusjoner med mulige partner(e). Et annet moment som taler for at det eventuelt skjer nå og ikke sent i 2021, er at verdien av det arbeidet til partneren da blir mindre for Pcib.

Uansett hvordan en eventuell fimaChem partneravtale blir seende ut, vil den inkludere mye penger. Penger som vil gjøre at Pcib ikke trenger å tenke på emisjoner i fremtiden og ikke minst, økt interesse og oppmerksomhet rundt selskapet på Oslo børs. Det tror jeg også er svært viktig for selskapet og dets aksjonærer.

Når det gjelder en mulig fimaNAc avtale tror jeg mulighetene er gode for dette også. Siden en slik avtale trolig vil innebære oppstart av et fase 1 studie, vil pengene være beskjedne i forhold til en mulig fimaChem avtale. Derfor er en fimaChem avtale det viktigste for meg, men det er selvsagt også svært bra med en fimaNAc avtale med tanke på validering av teknologien.

85 Likes

Når du nå har lest og forstått de 9 siste innleggene rett ovenfor her , så skjønner du jo at vi står foran et jordskjelv ( både medisinsk og kursmessig ) allerede i år , 2021

7 Likes

Leser innleggene og konkluderer vel med at de fleste er sikker i sin sak pga hva de TROR og ikke så mye utifra hva man har faktisk kunnskap om.

Ser enda lengre oppe at man henger seg opp i at ordet kort blir brukt sammen med lang når det gjelder tidsperspektivet for verdiskaping.

Å være «kort og langsiktig» er kun en måte å uttrykke at man alltid satser på å skape verdier. Betyr ikke at noe stort er i ferd med å skje i det skjulte nå fordi kort kanskje betyr veldig snart :slight_smile:

Ja ja, tvi tvi uansett i uken som kommer. Enten går det opp eller så går det ned.

10 Likes

Om den ikke allerede er invalidisert, av AZ…

2 Likes

Enten er dette feilskrevet, eller så er det informasjon jeg aldri har sett før. Det er en artikkel skrevet 27.01.2017.

And again last month, PCI Biotech announced a preclinical research collaboration with Belgian VUB spin-out eTheRNA immunotherapies to evaluate fimaVAc in combination with eTheRNA’s mRNA-based immunotherapeutic TriMix technology.

Kilde:

I så involverer HPV (head & neck) studiet til eTheRNA og kineserne virusstammen H7, som er det samme som ble benyttet i PCIB fimaVacc fase 1 studiet:

39 Likes

@lenny the collaboration with etherna is for FimaNAC not FimaVacc as far as we know (must be a typo). Currently the only collaboration in fimavacc is with DC prime. The best source of information for such collaborations is the company website, have you seen this anywhere?

Also FimaVacc is not spelled FimaVac, that why I think they mean Nac

10 Likes

It could makes sense that eTheRNA has been looking at the whole PCI Biotech plattform technology. That may include all the legs! What will be the final call is up to speculation. I guess that the answer will soon be here anyway.

Hopefully it could result in a deal in one way or another that could kickstart fimaVacc. :pray: :crossed_fingers:

For now just speculation but Lenny has done som real great digging! And thanks to soerlendingen for sharing knowledge and thoughts!

1 Like

Det er enten en «typo», forhåpentligvis, eller så har vår eminente CEO glemt å si ifra til markedet om meldepliktig informasjon. :flushed:

1 Like