Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Hvis man lytter til Q 26/2-2020 (fra ca 41:40) forklarer PW dette med gullstandard og mRNA. Kort fortalt: dette er biologi. Det finnes ingen leveringsmetode som er best på absolutt alt. Variasjon forekommer som følge av ulike kategorier celler, hvilken indikasjon, hva som skal leveres, hvilken ønsket respons osv.
Men ja, han tror PCIB mRNA FimaNac kan bli ny gullstandard innenfor flere områder av disse.

I tillegg virker mRNA å ha utfordringer innen god og varig immunrespons (cytokiner, t-celle respons etc, jfr mitt innlegg over). FimaVacc har derfor enormt potensiale i tillegg, og dette behovet har vokst enormt pga paradigmeskiftet/mRNA vaksiner.

PCIB er garantert kjent allerede blant de vi ønsker skal være kjent med det. Vi har bare ikke fått vite det ennå. I mellomtiden kan vi plukke aksjer nærmest gratis.

30 Likes

Du har ikke sett mange emisjoner hvis du tillegger slike utsagn vekt jubel :face_with_hand_over_mouth: Finansieringen deres dekker utvikling ja, men ikke eierandel i andre selskaper slik det spekuleres i her. Synes Lars Erik sitt forslag var best, får vi knall resultater går dette av seg selv.

3 Likes

Ok, helt fair at du mener det :+1: Og det var i grunn mitt forslag også :partying_face:

can you please give a link to the conference referred to?

5 Likes

Interessant også teknisk nu. DN Investor.

4 Likes

Også relevans mot HPV-vaksinen under utvikling eTheRNA/China Grand Pharmaceutical and Healthcare Holdings Limited:

It is known that Th1 cytokines are potent activators of cellular-mediated immunity response that may precede HPV clearance, while Th2 cytokines impair the immune response, leading to an inefficient virus elimination and to chronic infection.

Den er i tillegg HPV virusstamme H7, samme som ble brukt i fimaVacc fase 1 studiet med suksess.

Minner om at det kinesiske topp-10 pharma har enerett på teknologi/lisenser for 60% av jordens befolkning, både for HPV-vaksinen og melanoma-vaksinen. Vi trenger bare å få offentliggjort linken mellom at eTheRNA bruker PCI, så er vi i østen.

Hvis alle disse linkene mellom PCIB/eTheRNA legger jeg opp biotek, og kjøper aksjer i Norske Skog.

9 Likes

Linken er vel etablert gitt at de har samarbeidet siden 2016 :stuck_out_tongue:

6 Likes

Ok. Men hvorfor har kineserne puttet masse penger i eTheRNA desember 2020 med ambisjoner om «world-leader» innen mRNA, kreftvaksiner etc, hvis eTheRNA har gjort seg avhengige av PCIB?

Thats the question!

9 Likes

Jeg vet ikke om det er spørsmålet for å være ærlig…

Hva med at de har puttet masse penger i mRNA fordi de ønsker å satse på det, og det er helt uavhengig av PCIB.

3 Likes

Ingen selskap med kommersielle ambisjoner samarbeider i 5 år, uten at de har felles interesser.

12 Likes

Hvorfor er det slik at forumdeltakere finner denne informasjonen før markedet blir orientert? Hva er det jeg ikke skjønner og hva er det som er galt. Hvorfor gir ikke ledelsen informasjon til markedet?

Selskapet melder når det foreligger noe konkret å melde. Frem til da er alt spekulasjoner.

Er det en ting mange PCIB-aksjonærer har brent seg på så er det nettopp å legge for mye vekt på angivelige sammenfall, linker, hypoteser og alt som tilsier at det blir ditt eller datt. Det kan derfor være greit å tone spekulasjonene noe ned. Svarene kommer når de kommer.

29 Likes

USA og Sovjetunionen hjalp ikke hverandre i kappløpet om å komme først til månen

1 Like

Det drar seg til fram mot neste onsdag nå. For nye aksjonærer og gamle som måtte ha glemt det, minner jeg om denne som er en ganske sterk uttalelse fra PW fra Q4 i februar i fjor på spørsmål fra salen:

– So do you think fimaNAC could be the new gold standard within this field?
-------------------------------------------------------------------------------- Per Walday, PCI Biotech Holding ASA - CEO [6] -------------------------------------------------------------------------------- For specific applications, yes, I think it could be. ---------------------------------------------

Verdt å minne da også om at PW bad oss høre på hva han sa…

jeg tror det er lov å ha forventninger fram mot onsdag at her kommer det data som kan ta biotechverden med storm.

25 Likes

Det er riktig mister, men de kan heller ikke drive prosjekter over lengre tid uten at det er en plan for fremtidig kommersialisering. Så kommer det til et stadium der begge parter blir enige om evaluering av eventuelt neste steg og strategiske vurderinger i forhold til prosjekter om det passer eller ei.

1 Like

Captain Obvious :slight_smile:

Akkurat som dette er en test med Amphinex?(fase l/ll)
Det kan da umulig være det for da skulle det ha vært meldt for lenge siden. Arrester meg gjerne, men skulle vært meldt omgående.

11 Likes

Hva med naked mRNA?

Og hva om vaksinen ikke gir god og varig immunrespons jfr mRNA problematikk nevnt over? Er fimaVacc utelukket da?

15 Likes

Løfte blikket :blush:

Utfra grafen er det svært lite spekulasjonsutslag på PCIB kursen :muscle: lenger fra spekulasjon er ikke mulig å komme :joy::sweat_smile:? Snarere indiskontert mye «negativitet» i kursen??

Så her er alt lungt og en venter nu på fakta :bomb: :pray:
La det være gode resultater som presenteres til uken :rocket: :crossed_fingers:

6 Likes