Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

oppfatter deg absolutt ikke slik Lenny. stå på videre
solo derimot er ganske så copy paste hver gang

9 Likes

Innleggene om hvor lenge man har vært i aksjen og at det snart må komme avtaler det følger penger med. For ikke å snakke om denne mRNA-moren som til stadighet blir nevnt. Klarer man å unngå å skrive disse innleggene daglig, tror jeg mye er gjort.

7 Likes

Synes det er mye gjentakelser og overdrevent fokus på mulige halmstrå innen mRNA for tiden men det er kanskje fordi det ikke skjer så mye innenfor “kjernevirksomheten” FimaChem.

Ellers finnes det en “ignore-knapp” hvis det er skribenter man ikke ønsker å lese. Kan anbefales :+1:

3 Likes

Jeg finner ikke Ignore hos meg (på mobil). Må man være insider?

Trykk på profilen til den du vil ignorere. (Deretter bokstaven eller symbolet inne på profilen). Ser du knappen “normal” så trykk på den og velg deretter “ignored”.

1 Like
45 Likes

Dette tar jeg sjansen på å gjenta, eller understreke, alt ettersom:

mRNA har fått sitt gjennombrudd og økt fokus pga koronavaksiner. På meg virker det som om mange er i en blindgate forårsaket av dette, hvor Lipider fungerer godt fordi virusvaksinene ikke skal målstyres mot bestemte celler. Her kan man skyte i blinde med LNP.

Å bekjempe en kreftsvulst er noe helt annet. Her fungerer ikke et skudd i blinde, og LNP like godt, uten store bivirkninger. Her kommer PCIB inn med målstyring gjennom PCI.

PW burde kanskje dempet alle spørsmålene rundt covid og PCIB, og heller snakke om målstyring og PCI, feks i kreft.

Se for dere bildet av musen med to svulster, hvor den ene ble behandlet med PCI, og den andre med LNP.

Det er her PCI teknologien blir genial, når mRNA skal målstyres.

Edit: PW er litt slik, at han svarer på spørsmålene folk fra utsiden er opptatt av. Han burde kanskje ha mer målstyring i kommunikasjonen selv?

35 Likes

Jeg tenker akkurat det samme.
Vi får nok ikke det store markedet nå med en gang, men på kreft innen alle teknologibeina så vet jeg det blir en avtale med penger - og da iløpet av dette året.
Først partner på Release. Så har jeg følelsen at det skjer noe stort med FirmaVacc snart også der det vil være naturlig å inngå samarbeid når den kliniske studien er ferdig.
Hvorfor skulle det ellers ta så lang tid å sette igang en FirmaVacc studie? Tenker de er i dialog med noen der diskusjonene tar litt tid.

Edit - jeg vet ingenting. Jobber ikke for Pcib og er økonom av yrke. Men jeg har en følelse om at noe løsner for Pcib iår :slight_smile:

12 Likes

Dere har ikke så veldig god hukommelse i PCIB-leieren, har dere vel?

Mener det var ca 8500 innlegg om dette i fjor også. Done deal da også, uten tvil.

Hver gang jeg svinger innom denne tråden for å vurdere om jeg skal ta en inngang, svinger jeg like fort ut igjen. Det er liksom aldri noen tvil om hvor sikre man er på alt det «sikre» som skal skje.

3 Likes

Da bør du vente på børsmelding. Her inne er det kun spekulasjoner i påvente av nyheter.
Det vil det alltid være.
Men jeg er villig til å sette penger bak antagelsene mine.

5 Likes

Det er vel ikke antakelser når man skriver at man vet det kommer avtale med penger?

Jeg antar at publikum her inne er såpass oppegående at man kan skrive slike ting. Det er jo ingen som vet noe som helst bortsett fra at man skal dø en dag. Spesielt ikke innen biotek sektoren

4 Likes

Riktig :+1::ok_hand:

1 Like

Om PCIB ikke klarer å komme igang med noe avtale eller partner($$) på noen av områdene i år blir jeg sjokkert

2 Likes

Følger godt tankegangen din da jeg har tenkt det samme selv.
Men det er og blir noe merkelig at ingen så langt har vært villig til å betale for denne fantastiske målstyringen.

Er det bare svakt og lite målrettet management, eller er det noe vi ikke har forstått?

1 Like

Her er også lidt nyt fra USA, marts 2021, afsnit 6.1, omhandlende behandling af Glioblastoma :slight_smile:

Drug activation by PCI has several clear advantages: 1) There are no restrictions on the size of the molecules that can be effectively delivered, making PCI highly suitable for a wide variety of drug conjugates, 2) PCI limits the toxic effect of drugs to the sufficiently illuminated regions, sparing normal tissue, 3) PCI is a method that increases the therapeutic efficacy of a wide range of macromolecules allowing for the possibility of using lower drug doses to minimize morbidity, and 4) PCI can be combined with other therapeutic modalities in a synergistic manner. Therefore, the combination of local, intra-cavity hydrogels, sustained-release drug delivery, and PCI, as illustrated in Figure 2d, has the potential of bypassing the BBB, increasing drug concentration in the resection cavity walls, and promoting increased chemotherapeutic efficacy.

18 Likes

Det er dette som er saa synd. Leste ett stykke for noen aar siden, at cellegoft alene kun er i stand til og fjerne kreften helt i 3 -4% av krefttilfellene. Med PCIB’s hjelp ville denne prosenten ganske sikkert oekt til til 10-15%), i tillegg ville mange levd lenger. Og mange situasjoner ville man kunne bli satt i stand til og operere i situasjoner dette ikke var mulig foer. Dette kan benyttes paa rundt 30 forskjellige kreftsykdommer. Naar man ser paa hvor mye av kreften som ble fjernet i PCIB’s fase I loep med hode og nakke kreft, er dette en troverdig antakelse.

Allikevel er det vanskelig og skaffe partnere til fimaChem??? Det er ikke til og forstaa???

2 Likes

Jeg kan sagtens føle og dele frustrationen, for det virker mærkeligt med de sensationelle resultater. Vi vil hellere have en aftale i dag end i morgen, men frustrationen er også at vi ingenting får af vide - og gang på gang finder man litteratur med potentialet i PCI. Jeg er ikke overbevist om ledelsen, men det kan være, at de allerede er igang med en aftale… men den spekulation vil nok gentage sig året igennem, hvis det ikke er lykkes.

2 Likes

Jeg tænker mere det handler om at kigge ind i den af virksomheden fremlagte strategi. En strategi Styret er ansvarlig for og mig bekendt har PCI et meget kompetent styre og styreformand.
Deres lønnede arbejde i organisationen har til formål at monitorere ledelsens bestræbelser på at realisere strategien. I stille perioder er det nok det de arbejder på - stærkt monitoreret af en kompetent bestyrelse. Mit bud er, at der i dette forum også sidder kompetente personer med tæt kontakt til organisationen, der kan kommentere på dette.

6 Likes

Det er vanskelig å skaffe partner. Helt til det blir lett.

4 Likes