Endelig fikk PCIB ballen i mål! Nå har det vært stang ut og måltørke i hele 2020 vil jeg si!
Vi glemmer kursen, fundamentalt var dette akkurat det vi trengte nå.
Tror det hadde begynt å snike seg inn betydelig tvil i markedet om det i det hele tatt ville komme pasienter inn i Asia i dette, unnskyld uttrykket, helv… Corona-året!
Jeg skal komme med en påstand
Dette er den beste nyheten vi har fått fra PCIB siden fase 1 dataene i fimaChem. (vi glemmer da AZ nyheten i november i fjor da den tenker jeg vi må stryke nå som utfallet ble som det ble).
Ifm Q3 i fjor fikk vi vite at PCIB skulle inn i Korea og Taiwan. Nyheten ble fullstendig overskygget av namedroppingen av AstraZeneca. Det folk nok har glemt er at kursen i PCIB steg fra 25-27 som den hadde ligget på hele året, til 36-38 rett før Q3. Dette var på Asia-forventninger. Vi som kjenner PCIB godt mener å vite at en del av reprisingen som kom ifm Q3 var pga at man fikk bekreftet forventningen om at PCIB går inn i Asia. Det ble nemlig bekreftet på Q3 Q&A at PCIB skulle gå for 10-15 sites i Korea og Taiwan. Så de som mener at PCIB etter at AZ droppet dem skulle tilbake til ca 25 i kurs bør tenke på dette.
PCIB med og uten sites i Asia er 2 forskjellige ting! Og når vi nå er igang i Asia kan ingen si at PCIB ikke satser og får det til i Asia. Jeg tenker at kursen når bør tilbake til 30-35, slik den var i forkant av Q3-presentasjonen 2019.
Så får vi se om markedet etterhvert er enig i dette. Jeg benyttet iallfall muligheten til å kjøpe på dagens nyhet for jeg mener virkelig at PCIB ikke hører hjemme med en market cap som er lavere enn fase 1 selskapene Excact Therapeutics og Oncoinvent (all respekt til disse selskapen men de har akkurat startet fase 1). Jeg mener dette er en grov feilprising icenesatt av den svikt i tillit som selskapet har fått ifm den svake håndteringen og kommunikasjonen rundt AZ-situasjonen. På et eller annet tidspunkt er alle de skuffede kortsiktige og langsiktige ute og da tenker jeg vi kan få en mer korrekt prising av PCIB.