Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Hva skjer kl 14?

Gerian - Hmmmmm det tror jeg IKKE er noget problem for MLF at udregne - så forstår ikke helt grunden til dit spørgsmål

Men et langt vigtigere og mere værdifuldt spørgsmål er jo vel et som dette.

Har man selv en tro på at selskabet leverer, således at break even (plus???) bliver muligt at opnå.

Jeg tror på (min nuværende snit er ca. 22) - at alle her som har køb på en kurs på et tocifret - vil “nemt” nå denne break even.

Når det så er sagt, så er tiden før denne eventuelle break even i PCIB sker - nok en hel del længere end håbet for de fleste herinde, og derfor har nok flere solgt - for i mellemtiden at sætte deres investering i andet end PCIB, i håb om at de i “ventetiden” vil få et langt bedre afkast, end blot det at sidde og vente…

Det har jeg respekt for, selv om jeg sidder stille selv…

3 Likes

Med en litt utvidet break-even må jeg innse at PCIB i mine fem år har falt nær 40 prosent i et ellers gullkantet børsklima der OSE har steget 80-90 prosent. Noe sier meg at min realitetsorientering ikke har vært helt optimal i denne aksjen.

7 Likes

Oppdatering fra meglerhus med kursmål kan gjøre susen!

Nu er kursen på lavmål og langt fra de forrige tre kursmål.

Ikke minst en snarlig kommersiell avtale :pray:

2 Likes

Om kursmålene ligger way off fra dagens kurs er det kanskje bedre om man ikke hører noe fra dem enda.

6 Likes

Man kunne jo håbe, at selskabet fik tilstrækkeligt med utilfredse mails fra aktionærer, at de (Per og Ronny) fik lidt selvkritik og måske… måske tænkte, at de må stramme op og levere / gøre ting anderledes. Per W burde være tæt på en alvorlig samtale med styregruppen. Det er ikke imponerende.

2 Likes

En venn av meg, som var CEO i en norsk biotech bedrift for en del år tilbake, fortalte for noen år siden at PCIB var kjent for å være dårlige på å levere. Jeg lot “tvilen komme tiltalte tilgode” og deltok fullt ut i begge de to siste emisjonene. (De som innebar tegningsretter.)
Jeg må dessverre innrømme at jeg har tenkt ofte på min venns utsagn de siste 13 månedene. Jeg har før det siste fallet denne uken, halvert min beholdning, men har fremdeles 40k igjen. Angrer nå på at jeg ikke lettet meg for mer, men håper fremdeles at de skal komme i mål. Liker dog ikke den økte usikkerheten.

11 Likes

Folk har et alt for kortsiktig perspektiv her. Ingen katastrofe skjedd for pcib, og medisinen fungerer.
650 mill mcap er røverkjøp!

15 Likes

Virker som at de siste restene av tillit er i ferd med å renne ut i sanden her nå.
Blir spennende å se hvordan de skal komme seg ut av den hengemyren de er i for øyeblikket.

Håper samtidig inntrykket jeg fikk i går som går i retning av handlingslammelse viser seg å være feil.

3 Likes

Å i det så legger du?

4 Likes

Er det markedet som tar feil her, er det det du mener?

Rett nok tar det lang tid å utvikle en kreftbehandling, men kan vi forvente større fremdrift av PCIB?

Dette summerer vel PCIB i korte trekk :man_shrugging::sweat_smile:

9 Likes

Gøy å lese dine stort sett alltid negative kommentarer. Antar du ikke har aksjer i et sånt møkkaselskap i alle fall. :wink:

For informasjon så er det siden Q2-presentasjonen omsatt et antall aksjer tilsvarende mindre enn 5% av totalt antall aksjer. Altså sitter 95% av aksjene fortsatt på samme hender som tidligere, og sannsynligvis er tallet høyere da det er naturlig at eksisterende aksjeeiere fyller opp ytterligere.

Og om noen dager kommer bekreftelsen som vil vise hva de største aksjonærene faktisk har gjort.

Så selv om du og flere andre har mistet troen, så sitter de som har det overveldende flertallet av PCIB-aksjene stille i båten. At noen småsparere og litt større tradere kaster kortene må man regne med. Tror ikke det har skjedd så mye mer enn det.

Egentlig betryggende at så mange sitter rolig for oss som fortsatt er fullastet. Så vil tiden vise om alle vi er idioter. :slight_smile:

16 Likes

Dere som har solgt under 20kr - hva gjør dere hvis det kommer børsmelding om at “Retention-problemet” er løst ?

• At FDA kutter kontrollarmen
  • At FDA tillater en “syntetisk arm” - sammenligne med avdøde pasienter
  • At de sender leger hjem til pasienter i kontrollarm slik at de får bedre oppfølging enn utenfor studiet. Vi snakker bare om noen 10-talls pasienter.
  • Annen løsning

PCIB trenger ikke hente penger på lenge, dvs ikke før de er langt nærmere endepunktet for Release. Tror dere verdien fortsatt vil være 600 mill 1-2 kvartaler før de er ferdige ?

35 Likes

I tilfelle noen ikke har observert denne tråden. Synes dette er på sin plass nå. Er det 13 år PW har styrt? Og RS er backup?

Og hvor er styret opp i alt dette? De er nå ansvarlig for hvordan markedet ser på verdiene i selskapet!

Bra du roper ut @ufo :+1:

På sikt kan dette gagne saken, og 13 år uten kommersielle resultat er nok. La andre slippe til.

Det finnes ikke mange mennesker som ikke tør å ta buss eller taxi, når de er dødsdømt. Markedet stoler ikke på PW, RS og co lenger, og heller ikke Bøhn og co som aldri stikker hodene sine frem i all elendigheten.

Nå synes jeg aksjonærene har blødd nok.

18 Likes

Det der med at de store sitter stille virker alltid som et solid argument, men man skal huske på at mange av de store aksjonærene har så store midler tilgjengelig at det er veldig greit å spre en del risikokapital på feks en del ulike forskningsselskaper som kanskje kan gå 20 gangern.

5 Likes

Da tror jeg de hiver seg inn igjen og skulle ønske de ikke hadde solgt!! :wink:

Hva gjør du hvis retentionproblemet blir såpass alvorlig at det ender med at man må øke antall pasienter i studien, får ytterligere utsettelser og flere emisjoner?

7 Likes

Hva tilsier noen 10-talls pasienter?? Jeg tror så å si ingen som havner i kontrollarmen er interessert i ekstra belastning, som f.eks lengre reise hvis de kan få SOC behandling nærmere enn studiestedet. Og det antar jeg vil gjelde ganske mange.

Sende leger hjem? Mulig det er et alternativ på papiret, men ser ikke for meg det kommer til å fungere i praksis. Ta ut leger av operativ drift for å reise hjem til pasientene?

Syntetisk arm eller lokal oppfølging virker mer spiselig. Men PW var ikke særlig positiv til dette på podcast. Hvor vanskelig det er å benytte syntetisk arm aner jeg lite om, men håper det kan bli en løsning.

3 Likes

Tror kanskje retention problematikken overdrives litt her nå ?

Er det ikke slik at disse pasientene uansett behandles på spesialist sykehus ? Du går vel ikke til ditt lokale legekontor for oppfølging av GGK ?

4 Likes