Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Det nettopp det som er, plutselig drar PW en kanin ut av hatten :boom:

3 Likes

Saken er at for selskapet er situasjonen egentlig ikke mørk, de har et utrolig spennende produkt i pivotalt studie, og det er ingen reell frykt for at dette ikke vil komme i mål til slutt.

Men for aksjonærverdiene som ligger på bordet akkurat nå har situasjonen blitt vesentlig dårligere enn de fleste hadde trodd for halvannet år siden.

38 Likes

JPM øker til over 400K aksjer på dagens liste og Myrlid sitter i ro. Tror bunnen er satt nå og vi skal oppover :slight_smile:

26 Likes

Kan der være J P Morgan ser noe teknologi snadder til opphørssalg prising? Som savepig og flere er inne på har fallet fra 85kr ish til 16kr ish på forholdsvis kort tid vært åpenbart brutal. Samtidig har det tikket inn gode resultater fra alle tre eksisterende teknologiben. Kommersiell avtale som sikrer runway men ikke minst validering av teknologien kan for alt vi vet dra ATH tilbake på skjermen?

Selvsagt ikke sikkert amerikanerane kjem, men det hadde vært stas med noe Moderna ala interesser!

Noen som sa det var lite volatilitet (les risiko) i biotek :sweat_smile:

4 Likes

Snakk om entusiasme over en bounce over i knivfangerforeningen :stuck_out_tongue:

15 Likes

Denne meldingen fra Olix Pharmaceuticals kan jeg ikke se at jeg har sett tidligere. Utrolig lovende :pray:

SEOUL, Republic of Korea and LONDON, June 09, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) – OliX Pharmaceuticals, Inc. (KOSDAQ: 226950), a leading developer of RNAi therapeutics, and LGC, a global leader in the life science tools sector headquartered in London, announced that the companies signed an exclusive contract to scale production of OliX’s OLX104C, an investigational RNAi therapeutic in development for the treatment of androgenic alopecia, also known as hair loss.

Under the terms of the agreement, LGC will produce the active pharmaceutical ingredients (API) for the preclinical and clinical study of OLX104C. The program focuses on a topically administered novel hair loss treatment with the potential for reduced systemic side effects. Earlier this year, OliX announced it had demonstrated efficacy in a preclinical study of OLX104C and plans to initiate clinical trials by 2022.

“We are pleased to expand upon our long-standing relationship with LGC whose deep industry expertise, global presence and strong manufacturing capabilities will enable us to accelerate the production of OLX104C as we prepare to initiate clinical trials for this program,” said Dong Ki Lee, Ph.D., founder and chief executive officer of OliX Pharmaceuticals. “Despite the global demand for RNA-based API, we are confident our collaboration with LGC will help us advance our dermatology program toward the clinic as quickly as possible.”

Det lukter en kommersiell avtale for PCIB her. Selvsagt ikke noe sikkert men det er nettopp denne OLX104C PCI Biotech og Olix meldte i mai. Nu har de altså etablert manufacturing avtale og tydelig fått demonstrert effekt preklinisk. Det lover uansett svært godt for en mulig avtale her slik jeg leser meldingen fra Olix. Det er liten tvil om at de skal gå klinisk!

Og plutselig har PCIB da kanskje tilstrekkelig cash fra dette samarbeid klinisk til å bli ferdig med RELEASE :pray: (selv uten mulig Asia partner cash injection).

36 Likes

Et innlegg der en skriver at han tror bunnen et nådd. Helt ekstrem entusiasme :joy::joy::joy:

3 Likes

The new pci biotech project can come quicker than expected!

21 Likes

Har ikke vært noen kaniner siden 2017 som jeg kan huske… :blush:

De kommer på løpende bånd fremover. :+1:

4 Likes

Still no mentioning of PCIB, not even of PCI technology in fact! what do you reckon?

PCIB fikk nylig 4mill for å forske på lakselus.
Ref q2

4 Likes

PCI teknologi kan være deler av løsningen: “Dette prosjektet vil teste om lysaktiverte kjemikalier brukt i bl.a. human kreftmedisin vil være en effektiv og miljøvennlig behandlingsmetode mot lakselus.” PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) - #6789 av Logdec

Det er også synergi med at laser allerede finnes/brukes for bekjempelse av lakselus Stingray-systemet - Stingray Marine Solutions AS

Det hadde vært ironisk om det var lakselus og hårtap PCIB endte opp med å livnære seg på. Men jeg tenker at TTM er lavere der enn det er innenfor kreftbehandling.

9 Likes

Innen lakselussegmentet skal det foreløpig ikke være noen tegn til panikk, ja knapt nok noen uro for at endetiden nå er nær.

Kan være langt enklere metoder mot lakselus enn fimalaks

2 Likes

Snodig å se at «noen» ser ut til at det er viktig å etablere lav kurs ved åpning og lavest mulig sluttkurs. Gjerne langt fra volumveiet gjennomsnittlig kurs. Merkelig opplegg?

Ja Har tenkt tanken😂! Chrkni
Komplott blir det kun om der ofte er er mønster og langt fra vwap :stuck_out_tongue_winking_eye:

Eller om det plutselig settes short posisjoner? Markedet er en plass for spekulasjon. :sweat_smile:

1 Like

Har du tenkt tanken at det bare er markedet? At det faktisk ikke er et komplott?

3 Likes

Helt naturlig med store bevegelser ved åpning og slutt. Det er nok markedet.
Men når det omsettes 1-10 aksjer ligger det nok en annen tanke bak.
Jeg er sikkert ikke den eneste som blir irritert hvis man ligger på kjøp/salg med f.eks 1000/10K/.,., etc og det kommer en tulling og kjøper/selger 1 aksje. Jeg tror tanken er å utløse kurtasje hos motparten.
Hvis man får kjøpt 1 aksje vil man gjerne kjøpe resten - psykologi.
Kurtasjene har jo blitt veldig små, men irriterende likevel.

5 Likes

Dette ble for billig. Jeg tok ca. 13000 i dag. Nam nam nam… Raaap!

13 Likes

Hva har folk i snitt etter siste ukes blodutgytelse? Har dessverre selv ikke hatt cashos til å handle på disse latterlige nivåene.:frowning:

1 Like