Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Snøffelen er troverdig. Når det stormet rundt PHO ble han og medisinmannen invitert til møte i PHO med Hestdal for å diskutere det. Snøffelen vurderte det, men avslo siden bransjen er liten og ville bevare anonymiteten sin. medisinmannen ville også ikke møte Hestdal. PHO-trådene på hegnar var så gode en periode at PHO den gang fulgte med på de.

1 Like

Medisinmannen på hegnar-forumet stoler jeg ikke så mye på. Han har hauset/baiset PHO med jevne mellomrom sånn som jeg ser det. Først var det potensialet til Cevira som var det store, så var de elendige på å få en avtale der, så hadde Hexview/Cysview kjempepotensiale, så klarte de ikke levere varene og ledelsen var elendig.

2 Likes

Og det kan jo for all del være sant det, men det er noe med stilen hans som ikke er tillitvekkende.

Leser det han skriver, men drysler med atskillig flere klyper salt.

2 Likes

Han veksler for mye mellom raseri/glede. Kan være en swing-trader, men jeg tviler litt på det.
Mistenker heller at han sitter altfor tungt i PHO over en del år og er frustrert over at ting tar for mye tid. Han kan fort dessverre være et eksempel på hvordan du kan bli hvis du investerer for tungt i bare en aksje (og resultatene uteblir.) Det beste er å spre seg.

Snøffelen er mye mer troverdig, jeg har fulgt begge over mange år.

1 Like

Jeg har noen spørsmål dere som har fulgt aksjen kanskje kan svare på?

  • Leser selskapet ble skilt ut fra PHO i 2008, men først nå er de i gang med et fase I studie? Hva har de drevet på med de siste 8 årene??

  • De skal ha en emisjon, hvor lenge rekker pengene?

Ser den har gått fra 5 kr til 18 kr nå. Hvorfor den voldsomme oppgangen nå?

Innrømmer glatt at min lille post er kjøpt på bakgrunn av ting jeg leser på HO, helt hodeløst. Har ikke kapasitet til å researche enda et case selv. :slight_smile:

Den begynte å gå etter at de presenterte et late breaking Abstract om sterke resultater på gallegangs indikasjonen.

4 Likes

Noen som vet om det er noen restriksjoner på den emmisjonen i forhold til om en bruker investeringskonto zero, eller om hvordan en finner ut om det skulle være tilfelle?

Du har samme rettigheter som aksje -fondskonto men har ikke stemmerett ved Gen.forsamling såvidt jeg har skjønt…

1 Like

Hvorfor denne vanvittige stigningen i kursen, etter meldt emisjon ?
Emisjonskurs på 7kr, menst aksjen ble handlet rundt 19kr fredag, snart en 3x på emikurs.
Ble markedet tatt på sengen her, var det manglende tiltro til at PCIB kunne klare å hente såpass med penger, på en kurs som var høyere enn hva man kunne tro/ forvente ?
Ser at FOF solgte på fredag, eg synst å registrere tidligere i uka, at FOF drev opp kursen, var det trading eller handlet det om å køyre kursen, så emisjonen skal kunne bli mer attraktiv, og garantistene ikke trenger å stille ?
Selskapet vil jo ha en solid cash beholdning, og forholdsvis lav mcap, skylle i tillegg studiene vise seg å bli vellykket, så er jo Pcib latterlig lav uansett kurs under 3 siffer.

Det handler om posisjonering for t retter, frem til aksjen går ex retter, blir spennende å se om den går enda høyere.

Dersom man kjøper nå, så man vel nesten være beredt på å delta i emisjonen, ellers bør man kanskje vente til dn går ex retter, eller tror dere den faktisk vil holde seg ?
Det er jo uansett så lite aksjer i selskapet, at det blir lite aksjer som flyter mellom tradere, dersom det av seriøse aktører blir posisjonert for ett langsiktig perspektiv.

Edit : i hvor lang tid menes det å være finansiert med emisjonen nå ?

2 Likes

Kronn & co

Disse t-rettene skal omsettes på børs. Regner med de vil omsettes for kurs PCIB (20 kr?) minus pris pr. aksje i emisjonen (7 kr) - altså rundt 12-13 kr?

Kan man kjøpe t-retter direkte uten å kjøpe aksjene i PCIB? Altså at man kjøper t-retter for å være med i emi, men ikke kjøper PCIB aksjer til 19 kr?

Vet ikke om t rettene er omsetlige, har ikke sett noe om det.
Dersom dei kan trades, så blir prisen emikurs+ diff mellom aksjekurs ( eller minus ), gjerne med en liten rabatt også

Edit: ofte blir aksjene solgt når den går ex retter, for å finansiere emisjonsaksjer.
Kan være greit og være obs på det, for dei som kanskje ikke har erfaring med å delta i aksjer med pågående emisjon.

Emisjon i Pcib virker til å være veldig bra

Edit : ser t rettene trades fra 09.12, da kan man kjøpe på lik linje som en vanlig aksje, rettene får egen ticker

1 Like

Det er det jeg mener. Kan man kjøpe t-rettene og tegne seg i emi uten å ha “vanlige” aksjer? :slight_smile:

1 Like

Ja, man kan kjøpe t retter og tegne seg for antallet du har Tretter til.

1 Like

Takk for svar :slight_smile:

Og du kan overtegne ( tegne mer enn du har retter for). I noen emmisjoner får man jo kun aksjer hvis man har T retter. Så planlegger du å tegne deg er det alltid smart å handle minst 1 :wink:

5 Likes

Ja så lett kunne det egentlig skrives, det ble litt klønete av meg ovenfor her.
Til mitt forsvar måtte eg lete litt, og redigere litt, med telefonen

1 Like

Det jeg mistenker mange sliter med (jeg synes og det er en smule komplisert) er hvor mange aksjer man kan få kjøpe med sine tegningsretter.

Det kan kanskje være tilfelle, mangen sliter nok sjenerelt med å lese, og faktisk forstå informasjonen o børsmeldingene som blir utsendt av dei forskjellige seleskapene.
Det kan være en kunst, men viktig å gjøre seg godt kjent med innholdet, før man handler, og ikke omvendt

Kronn kan vel skrive under på at jeg slet med disse hersens emisjonene her i sommer! :slight_smile:

Synes ikke det er det store problemet nå, men en må ha tungen rett i munnen når det gjelder datoer osv.
Tror det var DOF jeg misset på tegningsdatoen, nå forsøker jeg å være tidlig ute.

1 Like

Det jeg mistenker mange sliter med (jeg synes og det er en smule komplisert) er hvor mange aksjer man kan få kjøpe med sine tegningsretter.

Du er garantert 0.6711 t-retter pr. aksje. Antar 1 t-rett gir rett til en aksje. Så hvis du har 1000 aksjer får du kjøpe 671 aksjer til 7 kr pr aksje :slight_smile:

3 Likes