Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Investorer begynner å posisjonere seg i forkant av en potensiell nyhetsstrøm. Pcib aksjen går inn i ekstremt spennde tid hvor det kan komme viktige nyheter knyttet opp mot alle 3 utviklingsplattformene. Jeg forventer at kursen ligger mellom 100-150kr i løpet av september/oktober.

Mitt kursmål høres kanskje litt useriøst ut, men det er ingen grunn for at Pcib skal lagge så mye kursmessig i forhold til Nano. Og vi som var så heldig å sitte med Nano i 2016 vet godt at 500% stigning på kort ikke er umulig i denne sektoren av børsen. Informasjon eller nyheter om asiatiske/japanske klinikker i PF2 mener jeg er en potensiell megatrigger som kan løfte kursen enda høyere på kort sikt, da tror jeg 200-250 kroners merket er realistisk i løpet av høsten. Så har vi de potensielle godbitene som ligger begravd i Nac og Vacc. Pcib aksjonærer går en spennnde tid i møte.

2 Likes

Ja, du har blandet :wink:

Sletta innlegget ettersom det var mer villedende enn veiledende :stuck_out_tongue:

Da er det mye som burde vært sletta her i tråden :joy:
Ref “jeg VET det skjer noe, har snakka med noen, hint hint” osv :thinking:

1 Like

Ja, det tror jeg også, men får gå foran med et godt eksempel. Essensen i innlegget var riktig, men tallene var helt feil. Gallegangskreft er svært i Japan/Asia.

5 Likes

1 Like

Og den grafen betyr?

1 Like

Selgerene fornekter seg ikke, er det noen som prøver å holde igjen kursen?

1 Like

Nei, det tviler jeg på. Noen tror på oppgang, mens andre tror på nedgang. For øyeblikket er det omtrentlig like mange av begge. Derfor har aksjekursen stått stille i et par timer nå tenker jeg.

1 Like

Fikk fatt i ett pr. tusen akkurat…:smile:

4 Likes

Columna,
meningen var egentlig å poste dette under “PCIB - Teknisk Analyse”, hvor jeg for et par dager siden skrev «Skal ikke påstå at jeg har spesielt god greie på dette med “teknisk analyse”. Men mitt inntrykk er ihvertfall at kursen mandag 16. juli brøt ut oppover fra en slags kileformasjon som går tilbake til omkring nyttårstider». Men jeg postet det jo også fordi det kan se ut til å stemme bra med at ventetiden for flere triggere snart er over og at de fundamentale forholdene tilsier at vi skal langt oppover .

7 Likes

Many Reasons to be Bullish on Orphan Drug Makers. The FDA considers orphan indications to be diseases affecting less than 200,000 patients in the US. More than 400 drugs for orphan indications have been approved, with a rising trend in annual approvals since the 1980s. The growing interest in these indications is due to regulatory advantages from orphan drug designation and the potential for premium pricing. We analyzed the orphan drug market to better understand the commercial advantages for orphan drugs. Our main conclusions, which are discussed in detail below, are:

Diseases with 10,000 or fewer patients in the US support annual pricing of $200,000 or greater.
Orphan diseases, despite a small target population, can support multiple drugs at high prices.
Most first-to-market orphan treatments have strong market penetration and corresponding sales.

Pcib ligger i følge denne analysen godt an til en stor markedsandel og høy prising av fimaChem.
I fimaChem mot bile duct cancer ser jeg en potensiell blockbuster kandidat. Det gjør nok flere av BP selskapene også.

Jeg mener denne artikkelen er obligatorisk lesing for alle som ønsker å diskutere Pcib.

5 Likes

Hvor langt fram i tid ser du når du tenker på fimachem i gallegangskreft som en blockbusterkandidat? Hvilke indikasjoner tenker du på da?

Tenker først og fremst på BDC ja, det skrev jeg jo. Andre indikasjoner blir typisk hulromskreft som blære, svelg og spiserør, H&N, pancreas etc.

Ja Oilimp, jeg mener faktisk at folk som vil kommentere bør ha et visst kunnskapsgrunnlag. Da hadde vi fått mye bedre diskusjoner her.

Men jeg skjønner ikke hvordan du klarer å lese at det noe jeg bestemmer, det er bare en oppfording/anbefaling. Men trassige personer leser gjerne ting i verste mening!:wink:

5 Likes

Ah. Er det snakk om den indikasjonen de skal kjøre pivotalstudien i?

Du mener den er obligatorisk for de som ønsker å diskutere Pcib.
En ide å tenke litt på hvordan man skriver da, og dermed fremstår?
Når folk reagerer på fremtoningen så er det kanskje noe å tenke på?
Bare en betraktning fra meg, enkelte her i tråden har jo uttalt seg litt krasst og ufint til tider, bedre å holde en høflig og fin tone.
Da blir gjerne innspill tatt bedre imot. :+1:

8 Likes

Enda en liten hvit HO-løgn avslørt…

Hadde vært veldig positivt om de kunne utlisensiere litt med fimavacc og fått inn litt kontantstrøm allerede 2018/2019. På sikt derimot ville det vært veldig spennende om de kunne begynne å jobbe mot å inn-lisensiere det som trengs for å lage sin egen vaksine. Det vil nok koste en del penger, men kan vel fort også gi inntekter på et helt annet nivå enn på non-exclusive basis.

Ellers, som med det meste innenfor kreftforskning så vil jeg anta at royalty bestemmes også basert på effekt det gir. Dersom fimavacc skulle gi skikkelig enestående resultater så vil det være lov å håpe på at kanskje en også kan få noe høyere royalty enn forventet. Er utrolig spent på hva analysene viser på resultatene fra den ferdige studien. Det får vi jo også gode svar på allerede til høst/vinteren.

5 Likes

FornybarKrakk,

det er ikke løgn, selv om jeg nå ikke klarer å finne tilbake til informasjonen som kan dokumentere at 2% royalty ikke medfører riktighet.

Dette ble diskutert, og tilbakevist, på det gamle HO-forumet.
Jeg skal poste det hvis jeg finner det igjen.

I mellomtiden må det være lov, selv for undertegnede, å bli en smule i tvil om hva som faktisk medfører riktighet.
Spesielt siden jeg nå ikke klarer å finne igjen den aktuelle infoen.

Du får rett og slett ta det med «en klype salt» inntil videre.

Jeg prøver virkelig ikke å villede, men ønsker kun å bidra til en åpen og ærlig diskusjon rundt PCIB.

8 Likes

Tross alt begynner det jo å bli endel måneder siden Arctic-analysen ble publisert. Jeg husker rett og slett ikke hvor og hva. Beklager.

2 Likes