Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Denne har jeg vanskelig for å la ligge i fred. Satser på at det er lenge til det skjer :slight_smile:

10 Likes

Prøver å se det positive i det:
8.45% opp de siste 2 timene. Rallyyy!
Og bare 5% ned for dagen! :grin:

16 Likes

@Mml
Noen kaller det “dead cat bounce”

1 Like

file:///home/chronos/u-8a570264b7b5266a25bced518dfd2537d2664117/Downloads/174938ResultatrapportL)(3319930).pdf

Gammel greie fra 2015 men styrker mistanken til Merck som top-tier mye.
Se side 21. Om en tar med Journalonko.de sin miss med å nevne amphinex i Merck sin studie og StockDC sine gravinger kan jeg ikke skjønne annet enn at Merck er top-tier.

During the lifetime of the centre, reagents were
identified and developed that inhibit the WNT signalling
cascade regulating stemcell properties in cancer cells.
These reagents comprise the international benchmark
in the field and were protected by two central patents
of which one has been granted in 2014. Through the
marketing activity of Inven2, the key reagent of patent
1, the tankyrase inhibitor G007-LK, has been licensed
out as a research reagent and is marketed by the
large international pharmaceutical company Merck
Millipore. Efforts are ongoing with the PCI Biotech AS
for further commercial development of the patented
compound groups. Patents are listed in appendix 3.

8 Likes

Nasdaq Biotech har gått fint oppover etter at OB stengte, så forhåpentligvis fortsetter rekylen fra 21-tallet videre oppover i morgen.

Og en fimaVACC oppdatering kan ikkje være langt unna?

Lothian

9 Likes

Først og fremst:
AU1! :tired_face:Det er så( fantastisk vanvittig) alt for mange innlegg på PCIB-småprat-tråden hver dag nå, og et helvete å lese seg gjennom for å finne noe som ser ut som gull, men som kanskje bare er tull.
Dernest AU2! :face_with_monocle:Det er en smertefull øvelse å se kursutvikling om dagen - så, der fikk jeg og tatt del i koret, og nei, ikke hylekoret. Det er uanz (utrolig) lite givende å lese mye av det som står her, selv om jeg har full forståelse for at steamen nok må ut på et eller annet tidspunkt(, og ektefeller ikke alltid er de beste å gå til med dette) :scream:

Så en beskrivelse::nerd_face: Det er vanvittig mange som har behov for å lufte sin mer eller mindre velbegrunnede frustrasjoner med det ene og det andre, samt vise hvordan frustrasjonen svinger gjennom dagen med innlegg som svinger fra tråd til tråd, og fra dag til dag (ja, kunne eksemplifisert, men det er ikke det som er poenget), så…

… til slutt en henstilling::speak_no_evil: Kunne vi prøvd å benytte de ulike PCIB-trådene som i andre aksjer (eks. NANO), der småprat handler om drømmer og frustrasjoner som svinger i takt med børsens daglige fluktasjoner, og der vi legger ut alt av uvesentligheter som likevel kan og bør deles… I så fall vil vi på dager som i dag litt lettere kunne prioritere hva som skal leses… Vi har en egen fundamental-tråd, og dersom den kan brukes er vi godt på vei. Da har vi tråd både for TA, fundamentalene, om VACC og småprat.

Please! :partying_face:

Om noen synes at det er en brukanes ide, finnes PCIB-fundamental-tråden her! Kun 30 innlegg til nå, så her kan du få med hele tråden dersom du er rask! :smiley: Yohoo!

16 Likes

Tung til sinns?
Drittleie av kurver som går ned?

Spill enigma på max volum
hjelper som bara faen (selv om vi er noen gamle neek :slight_smile:

Snorker du i tillegg
Hold ut , her kommer hjelpen

http://www.easyair.no/

Sover bedre og våkner ikke med tørr munn.

Har ingenting med dette å gjøre.
Tipser bare

snakkes på gamlehjem :smile:

Lykke til

1 Like

5% opp siden oslo stengte

Edit: snart 6% opp nå.

https://www.netfonds.no/quotes/ppaper.php?paper=XBI.A

26 i morgen?

Geiran hva sier du?

3 Likes

Hva har det med PCIB å gjøre?

Biotek ETF i UsA som er en bra indikator på sentimentet. Iflg Geiran mfl krakket biotech i Norge idag pga børsfall og svakt sentiment. Hvis logikken stemmer bør vi kraftig opp i morgen.

4 Likes

For noen dager siden hørte jeg et interessant radioprogram om bl.a. antibiotika, resistens og bakteriofager.

Det spesielt interessante i programmet var om det som skjer her i landet når det gjelder forskning og utvikling på bakteriofager. Dette dreier seg i første rekke om selskapet ACD Pharma.

http://acdpharma.com/

Høydepunktet (som PCIB-aksjonær) var likevel da overlege Dag Berlid ved Ullevål sykehus påpekte at her står vi overfor et leveringsproblem.

Når ser vi fimaBAC?

10 Likes

Føler vi ikke er ferdige med å spekulere om den veldig rare episoden i Radium podcast episode 60. Hørte den igjen her i kveld. Fra 37:50:

Andersen: “Men jeg har også skjønt at de skal han en… altså presentere 21. oktober… det har vi fått inn en del spørsmål om. Hva er det de skal gjøre?… Eh, nei, nei? Ikke noe? Du rister på hodet?”

Einarsson [i munnen på Andresen, først smilende, og så tydelig lettet]: “Nei… jeg… nei nå er du på ESMO nå?”

Andersen: “Ja sikkert?”

Einarsson: “Nei det er en oppdatering på den doseeskaleringsstudien. […]”

Det fremstår som ganske tydelig for meg at Einarsson tenker på noe helt konkret når han blir så fullstendig satt ut i denne situasjonen. Hadde Einarsson ikke trodd at Andersen refererte til noe konkret og annet enn ESMO, så hadde det vært helt naturlig for ham å høre Andersen helt ut før han svarte, fremfor å begynne å riste på hodet og svare før hun er ferdig. Det var vel noen som tolket dette som at det kom noe likevel på ESMO, men er det ikke mer sannsynlig at det er noe annet på trappene fra de andre programmene?

10 Likes

Sånn som det ser ut nå så kommer fimaKrakk først :crazy_face: Oppover igjen i morra :+1:

9 Likes

Ikkje mye liv i PCIB, nei.

Siste 6 mnd ned 56,16%.

:slightly_frowning_face:

Lothian

2 Likes

En del som kjøpte i går , kaster nok ut igjen i dag, vond spiral men slik er det, frem til neste posetive melding må vi bare håpe å trade høyere og høyere.

2 Likes

Det kommer jo høyst sannsynlig melding om resultater fra extension-studiet og FimaVacc innen utgangen av året.
Jeg mener gode resultater fra extension kan sende kursen opp 50-100% alene. I tillegg har vi FimaVacc. Hvor mye markedet verdsetter gode resultater her er jeg usikker på.

Tenker at det uansett ikke kan være mye nedside igjen i aksjen nå, men skjønner jo at det ikke er lett å forstå for dem som sitter utenfor og ikke har satt seg så mye inn i caset. Føler det er hovedproblemet til Norsk biotek.

5 Likes

Når bør extension resultater komme? Guidet 2h? Er det dobbeldose behandlinger?

Vanskelig å si, men jeg regner med de kommer før jul. Det er to behandlinger ja

1 Like

Takker!

Og mulig noe nytt med BP10? :pray:

1 Like

Kommer nok oppdatering rundt Top10 BP ja, men jeg tror vi må vente et år til før avtalen eventuelt går over i klinisk. Håper selvfølgelig jeg tar feil der :grin: