Innlegg av: e-mannen (24.11.16 14:36 )
Ticker: PCIB
PCIB- Kursmål
Interessant å se at DNB øker kursmål i NANO fra 80 til 121, ved å øke LOA ( Likelihood of Approval)fra 30% til 40%. DNB mener at ved suksess så er NANO verdt (44600374121100) / 40 = 13,5 milliarder. Kun på Betalutin som 3 linje behandling av NHL. I tillegg har vi de andre mulighetene ved at teknologien lykkes, noe forskningsresultatene tyder på. Ingen tvil om at NANO er et godt case, og jeg håper de lykkes. Norge trenger ny industri, og fra miljøet i OCC( Oslo Cancer Cluster)kommer det mye bra. Lykkes flere av selskapene, vil det bli store inntekter til den Norske stat.
Ser vi på PCIB, så kan vi anta at man i første omgang forholder seg til de 1500 pasientene pr år, som er det foreløpige årlige anslaget PCIB har gått ut med for EU og USA. Hvis vi forsiktig anslår ca 1 mill NOK pr pasient, vil PCIB ha inntekter på 1,5 milliarder. Vi øker kostnadene fra 40 til 100 mill pr år. PCIB sitter igjen med 1,4 milliarder.
Men PCIB har som uttalt mål å gå inn i partnerskap, finne det riktige selskapet, med, “Global Reach”, og som er dedikerte på å få frem gallegangskreft behandlingen fortest mulig, til de mange pasientene som i dag nesten ikke har et behandlingsopplegg som gir livsforlengende behandling. Inoperable pasienter lever i snitt 12 mnd. PCIB har 3 pasienter fra cohort 1 og 2, som lever ennå. Minst 30 mnd på den første, og minst 23 mnd på de to andre. I tillegg vet vi at fra cohort 3 og 4, med høyere dosering, og 0 DLT( ingen bivirkninger), har vi 2 CR ( complete response) og 2 PR ( partial response) av 7 pasienter. Dette er bekreftet av uavhengige Radiologer.
Den eneste sammenlingbare studien, oppgitt av Dr Juan Valle ( guru på gallegangskreft), har 1 Partial Response av 13. Det er dagens eneste foreskrevne behandling.
Er det virkelig noen som lurer på om resultatene er bra?
Resultatene er entydige!
Bryter vi de 7 pasientene ned på tumor (kreftsvulster) nivå, ser vi at 12 av 19 målbare tumorer, hadde forsvunnet, 5 til hadde en reduksjon på mellom 30 og 90 %.
Det går ikke ann å få det tydeligere! Jeg antar ar det er stor interesse fra Pharma om å inngå et samarbeid med PCIB. Hvis vi går ut fra at PCIB sitter igjen med 25% av inntektene ( 1,5 milliarder) vil PCIB få 375 millioner pr år, og da har jeg ikke tatt med upfront payment, som er svært sannsynlig.
Hvis vi setter kostnadene til 75 millioner, sitter vi igjen med 300 millioner. Lignende selskaper i USA har ofte en P/E (markedsverdi/fortjeneste) verdi på 40-50. Er vi litt edruelige og setter P/E til 20, gitt alle forutsetninger for å vokse, med en teknologi som dekker et skrikende behov for bedre behandling, kommer vi frem til 6 milliarder som verdi av selskapet ved suksess.
Kursmål
Hvis vi da bruker den samme LOA ( Likelihood of Approval) på PCIB, som med NANO, 40%, er et realistisk kursmål (6 milliarder*40%) / 100% = 2,4 milliarder.
Deler det på det nye antall aksjer, etter emisjonen, som er 24 900 390.
Mitt kursmål ved å bruke DNB analysen som grunnlag blir da 96 kroner pr aksje.
Ved suksess er kursmål 241.
PCIB aksjen omsettes nå for 17-18 kroner. De som kjøper nå, og har aksjer den 8 desember, har rett til å bli med i emisjonen, for 0,6711 ganger det antall aksjer du eier 8 desember til 7 kroner pr aksje. Disse tegningsrettene vil også være omsettelige som vanlige aksjer på Oslo Børs fra 14 desember, frem til tegningsperiodens slutt den 5 januar kl 16.30.
Det vil si at kjøper du nå aksjer på 18 kroner, så betaler du i realiteten bare 14 kroner pr aksje.
Jeg rater den STRONG BUY