Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Key information in relation to the proposed rights issue:

Date on which the proposed terms and conditions of the rights issue were announced: 17 November 2016

Last day including right: 8 December 2016

Ex-date: 9 December 2016

Record date: 12 December 2016

Date of approval: Not yet approved. Proposed that the extraordinary general meeting to be held at 8 December 2016 approves the rights issue

Maximum number of new shares: 10,000,000 new shares

Subscription price per share: NOK 7

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20161117.GlobeNewswire.HUG2057750

1 Like

Takk Alex er ikke helt til stede om dagen …

Det er nesten drøyt å tenke på: Snøffelen som har hatt rett i mye sitter og er dønn bestemt på at PCIB har mye større potensiale enn NANO. Food for thought.

6 Likes

PCIB har 3 forskningsområder som er utrolig spennende og der oppsiden er stor hvis de bare lykkes med gallegangs-studien. skulle de også lykkes på sine 2 andre områder våger jeg ikke å tenke på kursen. Summene vil bli helt enorme. Best å sannsynlighetsvekte dem for å ikke ta helt av.

Sitter bla i Funcom (stor andel når jeg kjøpte) Nano (langt under halvparten av inngang i Funcom…nå er de omtrent like store) PCIB inngang som var halve verdien av inngang i Nano…ca 23% av andel i Funcom. Nå er PCIB tett på halvparten av Funcom…
Ellevilt!

Hvis Snøffelen skulle få rett blir jeg en holden mann. Hvis ett av disse tre selskapene lykkes vil jeg være rimelig tilfreds…
Jeg har troen på alle tre.

1 Like

Jeg har ikke hatt kapasitet til å sette meg nok inn i caset, pengene jeg har satt der er rett og slett av tillit til nevnte snøffel. :stuck_out_tongue:

Dette var da karen som forutså at måten Clavis gjorde sine kliniske tester ikke holdt mål, som har gitt en god del korrekte calls på Nano underveis (dog ikke gått inn), og også har vært standhaftig i troen på PHO.

Har fått bekreftet fra legekompis at det virker som han har god peiling på tematikken, han må nesten jobbe i bransjen.

2 Likes

Jeg kan forstå at folk ikke satser for mye i biotech-aksjer, men liker man litt risiko i porteføljen vil jeg absolutt vurdere å ta en lyttepost i PCIB og NANO. Skulle en av disse to gå hele veien er oppsiden så stor at det kan forsvare det lille tapet i porteføljen man vil få hvis begge feiler.

Av opprinnelig kapital jeg startet med i begynnelsen av 2016 så tilsvarer inngang PCIB 5 % og Nano 10 %
Nå tilsvarer PCIB ca 20% og Nano nær 40% av samme startkapital…
Er jo litt gøy at ikke alt går som enkelte ting en torsdag i mai :slight_smile:

1 Like

Deler den oppfatningen om Snøffelen. Han er troverdig.

Dette skal vistnok stemme, i følge mine kilder fra forumet på HO… (lol)

1 Like

Snøffelen er troverdig. Når det stormet rundt PHO ble han og medisinmannen invitert til møte i PHO med Hestdal for å diskutere det. Snøffelen vurderte det, men avslo siden bransjen er liten og ville bevare anonymiteten sin. medisinmannen ville også ikke møte Hestdal. PHO-trådene på hegnar var så gode en periode at PHO den gang fulgte med på de.

1 Like

Medisinmannen på hegnar-forumet stoler jeg ikke så mye på. Han har hauset/baiset PHO med jevne mellomrom sånn som jeg ser det. Først var det potensialet til Cevira som var det store, så var de elendige på å få en avtale der, så hadde Hexview/Cysview kjempepotensiale, så klarte de ikke levere varene og ledelsen var elendig.

2 Likes

Og det kan jo for all del være sant det, men det er noe med stilen hans som ikke er tillitvekkende.

Leser det han skriver, men drysler med atskillig flere klyper salt.

2 Likes

Han veksler for mye mellom raseri/glede. Kan være en swing-trader, men jeg tviler litt på det.
Mistenker heller at han sitter altfor tungt i PHO over en del år og er frustrert over at ting tar for mye tid. Han kan fort dessverre være et eksempel på hvordan du kan bli hvis du investerer for tungt i bare en aksje (og resultatene uteblir.) Det beste er å spre seg.

Snøffelen er mye mer troverdig, jeg har fulgt begge over mange år.

1 Like

Jeg har noen spørsmål dere som har fulgt aksjen kanskje kan svare på?

  • Leser selskapet ble skilt ut fra PHO i 2008, men først nå er de i gang med et fase I studie? Hva har de drevet på med de siste 8 årene??

  • De skal ha en emisjon, hvor lenge rekker pengene?

Ser den har gått fra 5 kr til 18 kr nå. Hvorfor den voldsomme oppgangen nå?

Innrømmer glatt at min lille post er kjøpt på bakgrunn av ting jeg leser på HO, helt hodeløst. Har ikke kapasitet til å researche enda et case selv. :slight_smile:

Den begynte å gå etter at de presenterte et late breaking Abstract om sterke resultater på gallegangs indikasjonen.

4 Likes

Noen som vet om det er noen restriksjoner på den emmisjonen i forhold til om en bruker investeringskonto zero, eller om hvordan en finner ut om det skulle være tilfelle?

Du har samme rettigheter som aksje -fondskonto men har ikke stemmerett ved Gen.forsamling såvidt jeg har skjønt…

1 Like

Hvorfor denne vanvittige stigningen i kursen, etter meldt emisjon ?
Emisjonskurs på 7kr, menst aksjen ble handlet rundt 19kr fredag, snart en 3x på emikurs.
Ble markedet tatt på sengen her, var det manglende tiltro til at PCIB kunne klare å hente såpass med penger, på en kurs som var høyere enn hva man kunne tro/ forvente ?
Ser at FOF solgte på fredag, eg synst å registrere tidligere i uka, at FOF drev opp kursen, var det trading eller handlet det om å køyre kursen, så emisjonen skal kunne bli mer attraktiv, og garantistene ikke trenger å stille ?
Selskapet vil jo ha en solid cash beholdning, og forholdsvis lav mcap, skylle i tillegg studiene vise seg å bli vellykket, så er jo Pcib latterlig lav uansett kurs under 3 siffer.

Det handler om posisjonering for t retter, frem til aksjen går ex retter, blir spennende å se om den går enda høyere.

Dersom man kjøper nå, så man vel nesten være beredt på å delta i emisjonen, ellers bør man kanskje vente til dn går ex retter, eller tror dere den faktisk vil holde seg ?
Det er jo uansett så lite aksjer i selskapet, at det blir lite aksjer som flyter mellom tradere, dersom det av seriøse aktører blir posisjonert for ett langsiktig perspektiv.

Edit : i hvor lang tid menes det å være finansiert med emisjonen nå ?

2 Likes

Kronn & co

Disse t-rettene skal omsettes på børs. Regner med de vil omsettes for kurs PCIB (20 kr?) minus pris pr. aksje i emisjonen (7 kr) - altså rundt 12-13 kr?

Kan man kjøpe t-retter direkte uten å kjøpe aksjene i PCIB? Altså at man kjøper t-retter for å være med i emi, men ikke kjøper PCIB aksjer til 19 kr?

Vet ikke om t rettene er omsetlige, har ikke sett noe om det.
Dersom dei kan trades, så blir prisen emikurs+ diff mellom aksjekurs ( eller minus ), gjerne med en liten rabatt også

Edit: ofte blir aksjene solgt når den går ex retter, for å finansiere emisjonsaksjer.
Kan være greit og være obs på det, for dei som kanskje ikke har erfaring med å delta i aksjer med pågående emisjon.

Emisjon i Pcib virker til å være veldig bra

Edit : ser t rettene trades fra 09.12, da kan man kjøpe på lik linje som en vanlig aksje, rettene får egen ticker

1 Like