Vanskelig her nå. Ekstremt underdekket og ukjent, men samtidig eufori.
Det er helt klart den lave markedsverdien som gjør PCIB vanvittig interessant.
Vanskelig her nå. Ekstremt underdekket og ukjent, men samtidig eufori.
Det er helt klart den lave markedsverdien som gjør PCIB vanvittig interessant.
Er enig med Londonmannen her. Om man vil inn kan det være lurt å bare gå inn med en gang. Da må en naturligvis være klar over risikoen . Likevel, å vente på en god kurs gjør ofte at en går inn på mye høyere kurs likevel. Dersom en uansett skal inn, gå inn med en gang
Men ja, greit ihvertfall å ta en god vurdering i forkant
Må si meg enig der. Ser ut til at den går mye under radaren til tross for veldig oppløftende resultater og enorm oppside. Og det skal ihvertfall ikke stå på manglende risiko vilje blant tekinvestorer
Vil også kommentere at ting egentlig er ganske enkelt:
PCIB v/ FirmaCHEM har helt klart potensiale til å rettferdiggjøre en aksjekurs på 250,-.
(Si ifra hvis du er uenig!!)
Samtidig er vel en rettferdig LOA på FirmaCHEM nå rundt 50%.
I så måte kan man enkelt forsvare en prising på for eks. 75kr,
-Hvertfall når man har Firma VACC og -NACC i bakhånd.
Vil påstå gallegangskreft behandlingen alene kan rettferdigjøre den kursen dersom den skulle nå markedet. FirmaCHEM kan ha et mye større omfang, men vanskelig å vurdere før det foreligger studier/studieplaner for nye behandlinger. Derimot at de vil dukke opp dersom GGK kommer til markedet, det føler jeg meg rimelig trygg på.
For ordensskyld så vil kurs 250 med dagens antall aksjer være markedsverdi på ca 6.25 mrd.
Savepig
Ja TA kan slå begge veier. Utfordringen med en aksje som går så mye på så kort tid, er vel at dersom den topper ut og begynner et fall, så er det en blanding av investorer; noen er som meg - langsiktige - og blir sittende, mens andre ser at de har oppnådd en fantastisk gevinst de helst ønsker å rake inn gevinsten. I tillegg har du en del tradere som hopper ut og inn som haren.
Når mange nok av disse begynner å selge, samtidig som kjøperne trekker seg unna, så kan du få et trendskifte som gjør nedturen like bratt som oppturen.
Nå er det ikke sikkert at det samme skjer denne gangen som den peaken du viser til. Meldingen som kom før Jul ble tolket svært positivt og det kan komme andre nyheter når tid som helst.
Men dette er jo sjarmen med børs. Det gir en spenning og et vidt spekter av følelser, fra euforie til den dypeste fortvilelse.
Men hadde jeg satt i PCIB nå, så ville jeg bitt meg fast og akseptert at det skjer enkelte pull backs. For begynner man med å ta opphold på stasjonen så er det fort gjort at man blir hektet av og ikke evner å komme seg inn igjen. Men oppsiden i PCIB er jo enorm, slik jeg har forstått det.
Lykke til og nyt pengegaloppen !
Synes sålangt det har vært ganske enkelt å holde på aksjene. Når børsmeldingen kom med at det er felles forståelse om at det skal være pivotal fase 2 så tenker jeg at det kjøper mye tid frem til neste baug som ska forbigås. I forhold til GGK så er slik jeg ser det hoved risikoen nå i å få behandlingen godkjent ut til markedet. Dette kjøper aksjen godt med tid hvor en kan vente å se hvordan det går med firmaVACC og firmaNAC. Hvem vet, om mellom 3-6 måneder så kan firmaNACC eller firmaVACC allerede forsvare dagens verdi alene. Da sitter vi kanskje å tenkter at GGK behandlingen vil være en bonus
Uansett, veldig spennende tid i møte, og synes personlig det er mange grunner til å være optimistisk
Det ligger en ganske betydelig motstand rundt 60, og her vil vel en del kortsiktige ta gevinst.
Det som er litt interessant er å sammenligne Accumulation/distribution i denne oppgangen kontra hypen i 2016. Det er tydelig at pengene strømmer mer inn i aksjen enn ut, og jeg tolker dette som at dette ikke er en oppgang drevet av bare småsparere. Hadde vært veldig interessant å sett meglerstatistikken - men det gjør jo det mer spennende!
Akseanalyser igjen Forvrig et hav av formuleringsfeil og gjentakende setninger. Virker som artikkelen ikke er ferdig gjennomgått enda. Minner om mine egne lengre poster Blir nok en del trykking på edit der tenker jeg.
Ja, var også en del snakk om at det ville være en baug å komme forbi 50. Det trengte ikke volum en gang før den var tvers igjennom. Blir spennende å se fremover om folk begynner å tenke å ta ut gevinst. Derimot slik det er nå så virker det som de fleste som tar gevinst bare tar ut deler. Så lenge det skjer så fortsetter gjerne oppgangen videre. VI får se, morsomt å følge
Jepp! Utrolig kjekt med denne oppgangen nå, har vært med siden 13 kr Må få takke @Savepig som gjorde meg oppmerksom på den på Shareville, og til alle andre flinke skribenter på dette forumet!
Overraskende smertefritt gjennom 50 kr ja. Glad jeg ikke solgte noe mer enn det jeg kjøpte på fredag.
Pivotal Phase 2 har 27% - 44% suksessrate, så det blir i såfall 67,5 - 110 kr. Mye av PP2 burde jo prises inn allerede nå, ref meldingen, men ikke alt tenker jeg.
Klipp fra analysen @laplagam la ut:
«Aksjen møter nå lite teknisk motstand videre oppover, og i henhold til den langsiktige stigende trenden som startet i slutten av 2016.
Ja så indikeres et potensiale for aksjen helt opp i mot 150 kroner, og det gjerne på så kort tid som bare de neste 6-12 måneder.
Slik vi skrev om i vår forrige positive analyse av PCI Biotech så indikerer det nå svært positive tekniske bildet for aksjen at den kan ha potensiale til å flerdoble seg på gjerne bare de neste 12 måneder.»
Sant det. Og etter min mening er en selskapsverdi på 6.25 MRD ved produktet til markedet veldig konservativt. Med inntekt på 600 MNOK og 50% går til kostnader/partner, så vil vel 600 pasienter greit forsvare dette. Med grunnlaget på 3000 i EU og US med potensiell stor oppside i asia gjøre at det absolutt bør være langt innafor. Jeg tror faktisk det er i overkant konservativt
Uansett, med resultater fra gjentakende behandling og videre oppdatering av data på nåværende pasienter så vil vi kunne få en gradvis derisking i tillegg underveis. Håper ihvertfall det blir tilfellet
Krysser fingrer og tær for at de lykkes
Jeg har for lenge siden gevinstsikret mitt investerte beløp i PCIB, så det gjør for meg at selger-lysten er omtrent borte. Planen er å sitte med resten lenge med den risikoen det innebærer.
Ditto
Det er vel snart på tide at pcib søker flytting til hovedlisten fra axess?